Frison schreef: ↑11 aug 2026, 19:16
Ik vraag niet om dit soort reacties.
Het gaat mij uitsluitend om de techniek te bespreken en de mogelijkheden te doorzien van ChatGPT en om efficiënt gebruik te kunnen maken van afbeeldingen voor texturing van Railworks Objecten. Dat ik daarbij een klein stukje ervaring meegeef, wil niet zeggen dat iemand dan maar kan en mag oordelen over het door mij geschreven stukje.
Ik hoop voor jou dat de jeuk dan maar snel zal verdwijnen en bemoei je niet meer met mijn gegeven voorbeeld alsjeblieft.
Voordat het uit de hand gaat lopen, Frits, vergeet niet dat deze post geplaatst is:
viewtopic.php?f=4&t=5711
In principe is het modder gooien naar elkaar op dit moment van beide kanten, graag ook i.p.v. zo reageren de rapport knop gebruiken.
Swaffelmeister wijst je terecht op het gebruik van beeldmateriaal waar minderjarigen op staan, sowieso hoort zulk beeldmateriaal niet bij een AI te komen met wat voor reden dan ook. Ook weet ik niet of mensen die ze nu zijn het waarderen dat foto's van hun nu ineens worden bewerkt met AI, heb je wel toestemming aan hun gevraagd aan hen? Zelfde met het voeren van foto's met mensen, waarmee ze kunnen worden geïdentificeerd, erop om zaken te verwijderen, heb je toestemming van die mensen gehad om dit bij AI in te voeren, er bestaat zoiets al de privacy wetgeving.
Immers upload je iets wat desondanks uit de Europese Unie komt, door een Amerikaans bedrijf wordt verwerkt.
Er zijn nu eenmaal voorstanders en tegenstanders voor AI.
Ja, met de goede commando's kun je best veel en goede zaken, het slim gebruiken, maar voor velen is het ook een bron van ergernis dat het wordt gebruikt, je ziet er steeds meer pushback komen, vooral omdat het zaken kan wijzigen aan afbeeldingen wat niet oorspronkelijk erin zit en/of simpelweg incorrect is (zie Facebook groepen waarbij met oude NS treinen, AI afbeeldingen naar voren komen met fictieve zaken ineens).
Ik zou je dan ook als tip meegeven, de content die je maakt met behulp van AI zou je het beste kunnen markeren en separaat van bestaande objecten meeleveren zodat mensen die geen AI materiaal willen gebruiken dit ook niet hoeven te gebruiken.