Van Win 10 naar Win 11 is dan ook een downgrade waarvan ik niet snap dat iemand hem zou willen doen tenzij hij je door de keel geduwd wordt (zegt dat dat moet niet al genoeg, trouwens?), net zoals Win 7 naar Win 10... In de 30 jaar dat ik Windows ken is het maar 4 keer gebeurd dat een volgende hoofdversie beter was dan de vorige (3 naar 3.11; 98 naar 2000, Vista naar 7, en 8.1 naar 10)
De upgrademanie wordt steeds erger, en heeft bij mij het breekpunt bereikt, met als gevolg dat ik nu vrij serieus overweeg Windows te deïnstalleren.

En het is niet alsof ik principieel tegen updaten ben (wat misschien soms wel zo lijkt, gezien ik TS ook niet meer update), maar het moeten natuurlijk wel UPdates blijven. Een volgende versie die beduidend minder is dan de vorige slaat gewoon nergens op. Met linux ben ik bijvoorbeeld gewoon helemaal bij (wat nog flink wat uren kostte ook gezien hoe mijn PC met UEFI omgaat), en lees ik meestal de changelog niet eens vóór ik update. Daar kan je (over het algemeen) vertrouwen op de kunde van de programmeurs ipv de knudde.
Over linux gesproken; ja, zoals Frison al vermoedde kan het (voor zover ik weet alle) bestanden verwijderen die Windows niet kan/wil verwijderen (zelfs corrupte bestanden!), maar het zou niet voor het eerst zijn als Windows daarna gek gaat doen. Ik zou het risico persoonlijk niet nemen als Windows je enige OS is. Mocht je de gok tóch willen wagen: een ander handig tooltje qua bestanden die niet weg willen is Unlocker, altijd een van de eerste dingen die ik op mijn PC's installeer. Mogelijk kan dit tooltje het wel, al dan niet tijdens een reboot.
Ik dacht zelf eerst toen ik dit topic zag dat het misschien een swapfile zou betreffen, maar als het puur installatiebestanden zijn, is dit misschien wel de grootste blunder van Microschoft ooit.
Edit: Was Win 8 helemaal vergeten.

Zo belangrijk was die nou...