Nieuwe site Coha

Toch even over wat anders hebben dan treinen? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Nieuwe site Coha

Bericht door Marklin »

Wilde bij Coha een berichtje plaatsen maar zag wel dat er oa. niet gereageerd kon worden.
Totdat ik het volgende tegenkwam en de reden mij duidelijk werd waarom niet.
Want de planning was om in het weekeinde van 15 en 16 november 2020 een nieuwe website in gebruik te nemen volgens dit Bericht
Dus vandaag 16 nov kan nog ...... en is het afwachten ...... :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Conner
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:01
3
Gegeven waarderingen: 60 keren
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door Conner »

Goede actie, reactie maar....

De nieuwe site is klaar echter zijn wij nu bezig in de achtergrond om hem in te richten. Tot dan blijft forum.coha.nl offline. Je kunt er alleen nog lezen en downloaden als je tenminste bent ingelogd. Mensen die zich willen registreren zullen nog even geduld moeten hebben. We komen eraan zeg maar en hoe. Want de site zal erg veel van hetzelfde zijn als deze site van Dutchsims.nl waar wij als Coha altijd al achter hebben gestaan en zo nu en dan wel eens mee samen werken. Vandaar ook de keuze om het ongeveer hetzelfde aan te pakken als deze site zodat we lijken op elkaar om onze samenwerking duidelijk te maken voor de wereld.

Wel een kleine noot voor jullie alle. www.forum.coha.nl zal uiteindelijk offline gaan en niet meer te bereiken zijn. Een ieder al geregistreerd blijft geregistreerd maar zal de eerste keer op "www.coha.nl" een wachtwoord herinnering aan moeten vragen om het wachtwoord te wijzigen voor opnieuw toegang tot de site onder eigen account. Niets gaat verloren namelijk.

Dus kort samen gepakt nog even geduld en snel weer tot ziens op de verbeterde Coha.nl pagina. Rest me verder niets dan de volgende personen te danken voor hun werk aan de site. (X_Shooter1) Database en migreren naar nieuwe site en vooral voor zijn ondersteuning. (RemkoH) Voor zijn advies en antwoorden. (RobJ) Voor zijn werk aan de nieuwe site en advies en uitleg hoe sommige zaken voor mekaar te krijgen. (Tjoetjoe) Voor zijn advies en Downloadbeheer waar hij al vele dagen druk mee is omdat voor ons weer in te richten. Heren bedankt binnenkort een grootse opening van het vernieuwde Coha.nl waar een ieder weer welkom is. Uiteindelijk releasedate zal hier en bij ons worden bekend gemaakt. Tot die tijd nog even geduld.

:sunglasses: Conner
Deze gebruikers waarderen Conner voor dit bericht (totaal 12):
NielsB_MarklinFrisonjustitiejpvdveermkasthijsmprins62rommy136Floortje59Roy en 2 andere gebruikers

Floortje59
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 apr 2020, 07:51
3
Locatie: Rosmalen
Gegeven waarderingen: 233 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door Floortje59 »

Succes met de nieuwe site! :thumbsup:

Gebruikersavatar
TjoeTjoe
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 304 keren
Ontvangen waarderingen: 212 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door TjoeTjoe »

Helaas moeten we een ieder mededelen dat we door technische problemen met ons domein de lancering van onze website tot minimaal woensdag 25 november 2020 zullen moeten uitstellen.

Tot die tijd is onze oude website ten bate van downloads bereikbaar via https://forum.coha.nl

Diegenen die momenteel problemen hebben met hun bestaande account kunnen dit per e-mail melden aan het bekende e-mail adres.
Een andere optie is een PB versturen naar gebruiker Conner of TjoeTjoe via de site van DutchSims (!!).
Vermeld daarbij je gebruikersnaam op het coha-forum en het e-mail adres waarmee je je geregistreerd hebt.
Deze gebruikers waarderen TjoeTjoe voor dit bericht (totaal 6):
ConnerFrisonRubku_NLMarklinRoymkasthijs

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door Marklin »

TjoeTjoe schreef:
21 nov 2020, 15:56
Tot die tijd is onze oude website ten bate van downloads bereikbaar via https://forum.coha.nl
Hmm, ik wilde even bij de downloads kijken maar de oude site is zeker zins gisteren offline vanwege het omzetten of zo? :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
TjoeTjoe
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 304 keren
Ontvangen waarderingen: 212 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door TjoeTjoe »

Marklin schreef:
24 nov 2020, 15:18
TjoeTjoe schreef:
21 nov 2020, 15:56
Tot die tijd is onze oude website ten bate van downloads bereikbaar via https://forum.coha.nl
Hmm, ik wilde even bij de downloads kijken maar de oude site is zeker zins gisteren offline vanwege het omzetten of zo? :wink:
Is nog steeds online.
Het is wel zo dat Conner en X_Shooter1 gisteravond druk bezig zijn geweest met enkele spreekwoordelijke puntjes voor op de “i” . In sommige gevallen moet de server of website dan even offline, en dat kan het geval zijn geweest op het moment dat jij langs kwam.

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
3
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door rommy136 »

Ik kan er de hele dag ook al niet opkomen vandaag. Maar dat maakt verder niet uit, we wachten rustig af
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door Marklin »

Juist ja dat is dan wel toevallig bij mij en regelmatig kijk, net weer even gekeken en krijg steeds dit te zien:
Hmm. We kunnen die website niet vinden.
Mja maakt niet uit, het kan wel even wachten.
Aken en Keulen zijn ook niet op een dag gebouwd.:sweat_smile:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
TjoeTjoe
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 304 keren
Ontvangen waarderingen: 212 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door TjoeTjoe »

Moet mezelf corrigeren.
Vanmiddag leek het werken, maar ben er inmiddels achter dat het inderdaad niet meer werkt

Gebruikersavatar
Aar
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2020, 18:41
3
Gegeven waarderingen: 55 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door Aar »

Hopelijk werkt de site weer snel, ik wil graag wat assets downloaden om een route te installeren.
Rijden zonder seinen, rails etc zal anders wel heel lastig worden.... ;)

Ik weet niet of het ethisch is, of kan iemand de recente bestanden van Coha even ergens anders plaatsen.
Al is het even tijdelijk tot de site weer werkt? ;)

Dus: Wissels, Overwegen, Seinen, Damwanden, Huizen, Verkeerslichten, Tramlichten, Dijken, NL km/hm borden, Trackrules, Verkeersbord

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door Marklin »

Snel hebben wij nog nooit van gehoord onder de route/objecten bouwers. :zipper_mouth:
En waarschijnlijk ook niet een website opzetten. :wink:

Edit/
Dat laatste mogen wij sowieso niet doen, dus je zult echt geduld moeten hebben wat spreekwoordelijk een schone zaak is.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Aar
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2020, 18:41
3
Gegeven waarderingen: 55 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door Aar »

Wie weet is er iemand van Coha die het tijdelijk ergens anders ter download kan zetten?
En anders wacht ik maar even geduldig :)

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door RemkoH »

Het lek is boven en zal vast zo snel mogelijk worden opgelost.
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht:
Aar
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
TjoeTjoe
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 304 keren
Ontvangen waarderingen: 212 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door TjoeTjoe »

Aar schreef:
24 nov 2020, 17:29
Wie weet is er iemand van Coha die het tijdelijk ergens anders ter download kan zetten?
En anders wacht ik maar even geduldig :)
Antwoord op je vraag is: Gaan we niet doen.
Het laatste wat je opmerkt zal je inderdaad moet doen.

Gebruikersavatar
Aar
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2020, 18:41
3
Gegeven waarderingen: 55 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door Aar »

Ik wacht af ;).

Update om 22:48:
Forum van Coha werkt inmiddels, echter is de registratie nog dicht.
Morgen een nieuwe dag :)

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door Marklin »

Ja dat klopt, lees bericht 4 er even op na! :zipper_mouth:
Of moet je nog registreren?, zo ja dan word het een ander verhaal......
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Aar
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2020, 18:41
3
Gegeven waarderingen: 55 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door Aar »

Marklin schreef:
25 nov 2020, 11:34
Ja dat klopt, lees bericht 4 er even op na! :zipper_mouth:
Of moet je nog registreren?, zo ja dan word het een ander verhaal......
Ja, dat, ik wou me graag registreren ;)

Gebruikersavatar
Conner
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:01
3
Gegeven waarderingen: 60 keren
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door Conner »

Even een update:

Zoals is te zien zijn we nog niet online met de vernieuwde website van Coha.nl. Grote reden hierachter is dat het domein van Coha.nl op de een of andere manier op de blacklist van @Ziggo is beland. Eerst moesten we erachter komen ligt dit aan Coha.nl en of ligt dit aan @Home/@Ziggo. Uiteindelijke conclusie is het ligt aan @ziggo zijn we achter gekomen. Wij van het team Coha.nl zijn nu aan het wachten op een antwoord vanuit Ziggo.

Wij van Coha.nl hebben dit dus niet in de hand.

Dus zit er nu niets anders op dit eerst even af te wachten helaas en geloof ons wij staan ook te trappelen om jullie mee te laten genieten van onze nieuwe Website maar we willen wel dat ook @Ziggo gebruikers na registratie hun welkomst email krijgen en de site volledig werkt. Dus zit er niets anders op dan nog even geduld hebben, we zijn zo snel als mogelijk online met onze nieuwe site als het probleem met @Ziggo achter de rug is.

:sunglasses: Conner.
Deze gebruikers waarderen Conner voor dit bericht (totaal 2):
MarklinRoy

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
3
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door rommy136 »

Bedankt voor de update :)

Mvg Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Aar
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2020, 18:41
3
Gegeven waarderingen: 55 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door Aar »

Ik hoop dat de site snel weer werkt. Eventueel kan je ook SMTP via Gmail laten lopen.

Ikzelf heb geen Ziggo, dus waarom zou je de registratie niet direct opengooien met een melding over Ziggo-gebruikers? Die kunnen ook prima een alternatief mailadres á la Gmail of Hotmail gebruiken :wink:

Voor mij is het wel bekend dat Ziggo vaak problemen heeft met mails en spamdetectie :zipper_mouth:.
Daarom zou ik liever zeggen: Niet afwachten, maar open gooien. Want niet alles kan altijd vlekkeloos gaan. Misschien is het wel een DNS-issue wat zich in 24/48 uur het juiste pad moet zoeken.

Veel succes met het afronden van de werkzaamheden.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door Marklin »

Nja, misschien zit het bij @Ziggo dwars dat de oude https://forum.coha.nl/ was en https://coha.nl/ wordt en daarom op de backlist word gezet. :wink:
In de Links is het hier al aangepast dus daar ligt het iig niet aan. :joy:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Aar
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2020, 18:41
3
Gegeven waarderingen: 55 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door Aar »

Dat lijkt mij niet. Een provider mag niet zomaar websites op een blacklist zetten vanwege net-neutraliteit. Ik vraag mij eigenlijk af waarom er aan een black-list gedacht wordt?

In dat geval lijkt het mij een DNS-issues, maar dat zijn dingen die 24 uur tot hoogstens 48 uur kunnen duren.
Verder komen het hoofddomein en het forum beiden uit op 136.144.181.108, als ik een traceroute doe.

Het gaat toch enkel om de mailverzending bij Ziggo wat niet lekker loopt, en niet om de site?
Dan zijn er toch geen grote beren meer op de weg?

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door Marklin »

Ja het gaat om mailverzending naar Ziggo klanten toe waar oa. ik er een van ben.
Nu kan ik mij heugen dat het bij voorheen treinpunt.nl ook problemen gaf en geen mail kreeg, heb toen maar een @Hotmail adres aangemaakt.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Aar
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2020, 18:41
3
Gegeven waarderingen: 55 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door Aar »

Als ik eerlijk mag zijn is de mailafhandeling van Ziggo een zooitje.
Familie van mij heeft ook een Ziggo-adres, maar die hadden op een gegeven moment bijna een dagtaak om de spam te verwijderen.
Uiteindelijk zijn ze op mijn advies maar overgestapt naar Gmail die het veel beter voor elkaar heeft.

Voor de techneuten kan een foute configuratie in DKIM,SPF en DMARC ook zorgen voor weigering van mails. Maar dan zou het niet enkel tot Ziggo moeten beperken.

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Nieuwe site Coha

Bericht door RemkoH »

Aar schreef:
26 nov 2020, 16:47
Voor de techneuten kan een foute configuratie in DKIM,SPF en DMARC ook zorgen voor weigering van mails. Maar dan zou het niet enkel tot Ziggo moeten beperken.
99% van de mensheid heeft geen idee nu waar je het over hebt :smile:
Desalniettemin heb je helemaal gelijk :ok_hand:
Echter is DKIM vaak een grote uitdaging, zo niet onmogelijk, wanneer de versturende mailserver niet in eigen beheer is.
Aar schreef:
26 nov 2020, 15:57
Een provider mag niet zomaar websites op een blacklist zetten vanwege net-neutraliteit. Ik vraag mij eigenlijk af waarom er aan een black-list gedacht wordt?
Websites niet nee, maar dat is ook niet aan de orde.
Mail is een heel ander verhaal. En Ziggo doet daar blijkbaar ook aan aangezien mails rechtstreeks in de spambox komen.
En dan mag je nog blij zijn dat ze een soort van afgeleverd worden.
Vooral in Duistland hebben ze er een handje van om complete IP-blokken zonder pardon en zonder reden te blokkeren heb ik vanuit DutchSims ervaren.
Mail kan dan überhaupt niet op de betreffende mailservers afgeleverd worden.

Het zal dus even afwachten zijn of en hoe Ziggo reageert en welke actie ze dan ondernemen.
Tot die tijd zit er niets anders op dan rustig af te wachten.
Zodra de problemen zijn opgelost en de nieuwe site live is zal dat ongetwijfeld direct gedeeld worden hier.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Plaats reactie

Terug naar “Praathoek”