Aar schreef: ↑26 nov 2020, 16:47
Voor de techneuten kan een foute configuratie in DKIM,SPF en DMARC ook zorgen voor weigering van mails. Maar dan zou het niet enkel tot Ziggo moeten beperken.
99% van de mensheid heeft geen idee nu waar je het over hebt
Desalniettemin heb je helemaal gelijk
Echter is DKIM vaak een grote uitdaging, zo niet onmogelijk, wanneer de versturende mailserver niet in eigen beheer is.
Aar schreef: ↑26 nov 2020, 15:57
Een provider mag niet zomaar websites op een blacklist zetten vanwege net-neutraliteit. Ik vraag mij eigenlijk af waarom er aan een black-list gedacht wordt?
Websites niet nee, maar dat is ook niet aan de orde.
Mail is een heel ander verhaal. En Ziggo doet daar blijkbaar ook aan aangezien mails rechtstreeks in de spambox komen.
En dan mag je nog blij zijn dat ze een soort van afgeleverd worden.
Vooral in Duistland hebben ze er een handje van om complete IP-blokken zonder pardon en zonder reden te blokkeren heb ik vanuit DutchSims ervaren.
Mail kan dan überhaupt niet op de betreffende mailservers afgeleverd worden.
Het zal dus even afwachten zijn of en hoe Ziggo reageert en welke actie ze dan ondernemen.
Tot die tijd zit er niets anders op dan rustig af te wachten.
Zodra de problemen zijn opgelost en de nieuwe site live is zal dat ongetwijfeld direct gedeeld worden hier.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op