(v3.0a) [1986 - NS] 231 Hoofddorp - Enschede / Hamburg Altona Deel 1

In deze categorie vind je gemaakte scenarios voor HSL Zuid Amsterdam - Rotterdam - Antwerpen route.

Moderator: Download Team

edwinaartse
Berichten: 109
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:32
5
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

(v3.0a) [1986 - NS] 231 Hoofddorp - Enschede / Hamburg Altona Deel 1

Bericht door edwinaartse »

Afbeelding

Afbeelding
Deze inhoud is alleen te zien voor ingelogde gebruikers.


Afbeelding Beschrijving
In dit scenario gaan we terug naar de NS dienstregeling ingaande zondag 1 juni 1986 tot en met zaterdag 30 mei 1987
Tussen Hoofddorp en Hengelo reed één keer per uur een rechtstreekse Intercity de 1600 serie en 2200 serie. Samen met de 700 serie Groningen / Leeuwarden naar Hoofddorp ontstond een Half uurs dienst tussen Hoofddorp en Amersfoort en samen met de 1700 serie Den Haag / Rotterdam naar Enschede ontstond er een half uurs dienst tussen Amersfoort en Hengelo.

De 1600 serie naar Enschede reed op de tijden als de Buurland trein 2100 serie niet reed. De 2100 serie reed van Hoofddorp naar Braunschweig Hbf. Een uitzondering was in de ochtend en eind van de middag en begin van de avond waar de 1600 en 2100 serie werd vervangen voor een D-trein die in Nederland gewoon als Intercity reed in het pad van de 1600 / 2100 serie en pas na Hengelo verder reed als D-trein met bestemmingen als Hamburg / Kopenhagen en richting Oosten van Europa. Eén van deze treinen was trein 231. Deze reed in Nederland gewoon als Intercity en bestond uit 2 wagens voor Enschede en 4 rijtuigen die na Hengelo als D-231 naar Hamburg-Altona ging. Te Hengelo werden de wagens voor D-231 uit Trein D-345 uit Hoek van Holland gecombineerd met de resterende deel van trein D-231 nadat het deel naar Enschede is vertrokken.

In dit eerste deel begin je op Hoofddorp opstel. Je rijdt naar Hoofddorp waar je start met een Intercity Trein 231. Je rijdt in het pad van de serie 1600 / 2100 serie en stopt tot Amsterdam CS op alle tussengelegen haltes. Vanaf Amsterdam CS rijdt u verder naar uw volgende stop Hilversum. Dit deel zal net voorbij de Watergraafsmeer eindigen.

Dit is een realistisch scenario. Alle reizigerstreinen in dit scenario rijden volgens de echte dienstregeling van 1 juni 1986 t/m 31 mei 1987. Er is zoveel mogelijk rekening gehouden met de juiste trein type op de juiste omloop zover het in TS mogelijk is. Er zitten dus ook treinen van Dutch Classics in. Houd daar rekening mee of je computer dat aan kan.

Afbeelding Description
In this scenario we return to the NS timetable from Sunday 1 June 1986 to Saturday 30 May 1987
A direct Intercity 1600 series and 2200 series ran once per hour between Hoofddorp and Hengelo. Together with the 700 series Groningen / Leeuwarden to Hoofddorp a half-hourly service was created between Hoofddorp and Amersfoort and together with the 1700 series The Hague / Rotterdam to Enschede a half-hourly service was created between Amersfoort and Hengelo.

The 1600 series to Enschede ran at the times when the Buurland train 2100 series did not run. The 2100 series ran from Hoofddorp to Braunschweig Hbf. An exception was in the morning and late afternoon and early evening where the 1600 and 2100 series were replaced by a D-train that simply ran as an Intercity in the Netherlands in the path of the 1600 / 2100 series and only continued after Hengelo as a D-train with destinations such as Hamburg / Copenhagen and towards Eastern Europe. One of these trains was train 231. This simply ran as an Intercity in the Netherlands and consisted of 2 carriages for Enschede and 4 carriages that went to Hamburg-Altona after Hengelo as D-231. At Hengelo the carriages for D-231 from Train D-345 from Hoek van Holland were combined with the remaining part of train D-231 after the part to Enschede had left.

In this first part you start at Hoofddorp staging. You drive to Hoofddorp where you start with an Intercity Train 231. You drive in the path of the series 1600 / 2100 series and stop at all intermediate stops until Amsterdam CS. From Amsterdam CS you continue to your next stop Hilversum. This part will end just past the Watergraafsmeer.

This is a realistic scenario. All passenger trains in this scenario run according to the real timetable from June 1, 1986 to May 31, 1987. As much as possible, the correct train type on the correct circuit has been taken into account as far as possible in TS. There are also trains from Dutch Classics in it. Keep in mind whether your computer can handle that.

Benodigde addons / Required addons:
3Dzug:
- Abteilwagen Am 203, ABm 225, Bm 235 und BDms 273

Armstrong Powerhouse:
- Sky & Weather Enhancement Pack v2.0 (optioneel) [niet geschikt voor v1.0]

Christrains:
- NS ICMm
- NS Mat64
- NS SGM Retro Paint Pack
- NS SGM Sprinter
- NS Station Objects & Scenery

DCR:
- DCR 16-17-1800 Repaint Pack v4.0

Dutch-Classics:
- Dutch Classics 3 - NS Locserie 1200
- Dutch Classics 4 - NS Locserie 1300
- Dutch Classics 6 - NS Materieel 1954 Deel I
- Dutch Classics 8 - NS Materieel 1954/1957 Deel II

DutchSims:
- [DD] NS Mat '64 Repaint Pack v3.1 (DutchDriver)
- HLE 2551 (YellowCat)
- NS Plan W V3.1 (MarcD)
- SNCB/NMBS I6 Pack v1.0 (Rubku_NL)

RailTraction:
- NS 1800

Railworks-Austria:
- ÖBB Eurofimawagen (Andi_M)
- SBB - Eurocity Paket (fsclips) (of via SimTogether)

SimExpress:
- Voitures Corail VU places assises
- Voitures Corail VU75 passagers/fourgon
- Voitures restaurant Gril Express

SimTogether:
- NS ICR-rijtuigen V1.1 (Quinzeedied)

Steam:
- DB BR 103 TEE Loco Add-On
- Im Köblitzer Bergland Route Add-On

Virtual Railroads:
- DB TEE Eurofima Apmz / Bpmz

wilburgraphics.com:
- NS 5/600 (Modernized) v1.7
- Reisezugwagen 1975-1995

zwnl.jimdofree.com:
- NS Mat64 Plan V Delta Lloyd
- NS Mat64 Plan V Siemens


In-game: [1986 - NS] 231 Hoofddorp - Enschede / Hamburg Altona Deel 1
Beginpunt: Hoofddorp Opstel
Eindpunt: Watergraafsmeer--->Weesp
Spelerstrein: Eloc NS 1600 ATB
Scenariodatum: 29 september 1986
Begintijd: 07:20 uur
Duur: 42 minuten
Seizoen: Summer
Moeilijkheid: 2/5
Bestandstype: .rwp

Terug naar “HSL Zuid Amsterdam - Rotterdam - Antwerpen”