

Deze inhoud is alleen te zien voor ingelogde gebruikers.

In dit scenario gaan we terug naar het jaar 1986. De dienstregeling zag er als volgt uit:
Tussen Amersfoort en Hengelo reed elk half uur een Intercity. Eén keer per uur rijdt vanuit Hoofddorp de 2200 serie richting Oldenzaal en Hannover en stopte ook in Oldenzaal (buurlandtrein) of als deze niet rijdt de 1600 serie naar Enschede, verder reed in de ochtend trein 231 in het pad van de 1600/2200 serie als Intercity. Deze werd in Hengelo gesplitst. Een twee a drietal rijtuigen gingen verder door naar Enschede, de rest werd gecombineerd aan trein D245 uit Hoek van Holland en had Hamburg-Altona als Eindbestemming. Verder reed dan nog een half uurtje later de 1700 serie vanuit Rotterdam en Den Haag naar Enschede. In Deventer werd deze gesplitst. Het Rotterdamse deel gaat verder als Intercity en het Haagse deel ging verder als Stoptrein en kreeg vanaf Deventer de treinserie 7000 toegekend en er reed dus maar één stoptrein per uur tussen Deventer en Wierden. Er reden geen aparte stoptreinen tussen Amersfoort of Apeldoorn en Deventer. Verder reed één keer per uur de stoptrein uit de 7900 serie uit Zwolle tussen Wierden en Enschede en de 7200 serie uit Zutphen tussen Hengelo en Enschede. En tot slot pendelde elk half uur een stoptreintje tussen Hengelo en Oldenzaal heen en weer uit 7600 serie.
Trein 1723 is zojuist binnengekomen en inmiddels gesplitst. Jij neemt het Haagse deel voor je rekening en rijdt als stoptrein 7023 naar Enschede.
Er zijn onderweg geen bijzonderheden. Succes!
Dit is een realistisch scenario. Alle reizigerstreinen in het scenario rijden volgens de echte dienstregeling die vanaf 1 juni 1986 tot 30 mei 1987 van kracht was bij de toenmalige NV Nederlandse Spoorwegen. De goederentreinen in het scenario zijn fictief ingepland.
LET OP! Er is zoveel mogelijk gebruik gemaakt van de trein type die daar ook werkelijk reed en zit dus ook Dutch Classic materieel in het scenario die voor sommige computers crash gevoelig kan zijn.

In this scenario we go back to the year 1986. The timetable looked like this:
An Intercity ran every half hour between Amersfoort and Hengelo. Once an hour the 2200 series runs from Hoofddorp towards Oldenzaal and Hannover and also stops in Oldenzaal (neighbouring country train) or if this is not running the 1600 series to Enschede, furthermore in the morning train 231 ran in the path of the 1600/2200 series as Intercity. This was split in Hengelo. Two or three carriages continued on to Enschede, the rest were combined with train D245 from Hoek van Holland and had Hamburg-Altona as final destination. Furthermore, half an hour later the 1700 series ran from Rotterdam and The Hague to Enschede. In Deventer this was split. The Rotterdam part continues as Intercity and the Hague part continued as Stoptrein and was assigned the 7000 train series from Deventer, so only one stopping train ran per hour between Deventer and Wierden. There were no separate stopping trains between Amersfoort or Apeldoorn and Deventer. Furthermore, the stopping train from the 7900 series from Zwolle ran once per hour between Wierden and Enschede and the 7200 series from Zutphen between Hengelo and Enschede. And finally, every half hour a stopping train from the 7600 series shuttled back and forth between Hengelo and Oldenzaal.
Train 1723 has just arrived and has now been split. You take care of the Hague part and drive as stopping train 7023 to Enschede.
There are no special circumstances along the way. Good luck!
This is a realistic scenario. All passenger trains in the scenario run according to the real timetable that was in effect from 1 June 1986 to 30 May 1987 at the then NV Nederlandse Spoorwegen. The freight trains in the scenario are fictitious.
NOTE! As much use as possible has been made of the train type that actually ran there and therefore also contains Dutch Classic rolling stock in the scenario that can be crash-sensitive for some computers.
Benodigde addons / Required addons:
3Dzug:
- Abteilwagen Am 203, ABm 225, Bm 235 und BDms 273
- Verkehrspack Güterwagen
Armstrong Powerhouse:
- Sky & Weather Enhancement Pack v2.0 (optioneel) [niet geschikt voor v1.0]
Christrains:
- NS 2200
- NS FCCPPS
- NS ICMm
- NS Mat64
- NS Tads & Takkels Wagon
Coha:
- Wagon NS Hbis
DCR:
- DCR 16-17-1800 Repaint Pack v4.0
- DCR Plan U Repaint pack V1.0
- DCR Plan X Repaint pack V1.0
Dutch-Classics:
- Dutch Classics 3 - NS Locserie 1200
- Dutch Classics 4 - NS Locserie 1300
- Dutch Classics 5 - NS Locserie 1100
- Dutch Classics 6 - NS Materieel 1954 Deel I
DutchSims:
- [DD] NS Mat '64 Repaint Pack v3.1 (DutchDriver)
- NS 2400-2500 serie v2.0 (MarcD)
- NS Plan E v2.0 (MarcD)
- NS Plan U 2.0 (MarcD)
- NS Plan X v2.0 (MarcD)
RailTraction:
- NS 1800
SimTogether:
- QD NS 1100 + update 1.0 (Quinzeedied)
Steam:
- DB Freight: 1970s Loco Add-On
wilburgraphics.com:
- Goods Wagons 1975-1995
- NS 5/600 (Modernized) v1.7
In-game: [1986 - NS] 1723 / 7023 Den Haag CS - Enschede
Beginpunt: Apeldoorn
Eindpunt: Enschede
Spelerstrein: CT NS ICM mBFk 4000 (zonder baanruimer)
Scenariodatum: 01 juli 1986
Begintijd: 08:48 uur
Duur: 55 minuten
Seizoen: Summer
Moeilijkheid: 2/5
Bestandstype: .rwp