Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Plaats hier alle andere onderwerpen welke niet in de onderstaande forums.
MB1987
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2020, 11:18
3
Gegeven waarderingen: 202 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door MB1987 »

ik heb dit met de achterhoek en twentelijnen
door Roy » 22 mei 2024, 00:06

Ook ik heb de nieuwe update gehad, en ik merk op dat als ik een scenario van min eigen bijvoorbeeld wil edit via de build in de route Achterhoek en Twentelijnen V4.0 dat hij dan crasht, loopt hij vast en gaat het beeldscherm op zwart en moet ik een harde reset doen, en mijn helemaal laptop opnieuw opstarten. Ik heb een paar andere routes getest en daar heb ik het niet bij, ik ga nu ook de rest van de Nederlandse routes testen die ik heb in mijn TSC en dan laat ik het hier weten of ik daar ook wel of geen problemen heb, maar tot nu heb ik alleen zwart beeld bij Achterhoek en Twentelijnen V4.0 ( zie foto hieronder )

Afbeelding

Ook is mij opgevallen dat als ik train simulator opstart dat bij het opstart scherm als hij laad dat ik een missing texture heb ( staat op de foto )
Afbeelding

Zijn er meerdere die dit probleem ook hebben ?
Deze gebruikers waarderen MB1987 voor dit bericht:
Roy

Gebruikersavatar
peerklota
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 okt 2020, 14:17
3
Gegeven waarderingen: 108 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door peerklota »

mkasthijs schreef:
22 mei 2024, 12:42
Ik hoorde al van Patrick dat helaas alle nieuwe plannen van tafel zijn en deze versie of mogelijk TSC 2025 de laatste zal zijn.
Het zou me niet verbazen, wel heel jammer natuurlijk. Ik denk dat we nooit meer een andere game krijgen waarbij zoveel Nederlandse routes, assets en treinen mogelijk zijn. Gelukkig kunnen we voorlopig nog met TSC blijven rijden!
Deze gebruikers waarderen peerklota voor dit bericht:
Accelerat
Part time train sim hobbyist, game designer, full time beveiliger en fotograaf.

jpvdveer
Berichten: 307
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
4
Gegeven waarderingen: 115 keren
Ontvangen waarderingen: 113 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door jpvdveer »

MB1987 schreef:
22 mei 2024, 14:45
Zijn er meerdere die dit probleem ook hebben ?
Ja, ik zag ook zo'n foto in de ATS Facebook groep voorbijkomen. Dacht eerst aan een grap maar is dus toch niet zo. Je zal een Steam-verificatie moeen doen.

jpvdveer
Berichten: 307
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
4
Gegeven waarderingen: 115 keren
Ontvangen waarderingen: 113 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door jpvdveer »

mkasthijs schreef:
22 mei 2024, 12:42
Ik hoorde al van Patrick
Wie is Patrick?

MB1987
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2020, 11:18
3
Gegeven waarderingen: 202 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door MB1987 »

jpvdveer schreef:
22 mei 2024, 15:46
MB1987 schreef:
22 mei 2024, 14:45
Zijn er meerdere die dit probleem ook hebben ?
Ja, ik zag ook zo'n foto in de ATS Facebook groep voorbijkomen. Dacht eerst aan een grap maar is dus toch niet zo. Je zal een Steam-verificatie moeen doen.
Wat ik heb gedaan is op steam op het spel: '' Train simulator Classic 2024 '' met de rechter muisknop geklikt, daarna op '' Eigenschappen '' '' Geïnstalleerde bestanden '' en op '' Integriteit controleren van spelbestanden '' geklikt en daarna heeft hij 1 bestand galiveerd en terug geplaatst.

Daarna heb ik TSC 2024 opnieuw opgestart en dezelfde '' Missing Texture '' staat er nog steeds.


Ook heb ik alle Nederlandse routes gechecked die ik op dit moment in mijn TSC heb bij '' Build '' en op mijn eigen scenario's op '' Edit '' geklikt, en alleen bij Achterhoek en Twentelijnen V4.0 loopt hij volledig vast en krijg ik die zwart scherm zoals hierboven in mijn vorige bericht op de foto staat. Maar het gekke is, als op '' Drive '' klik en dan hetzelfde scenario opstart dan doet hij het gewoon wel en klik ik in het pauze menu op '' World editor '' en dan links boven in op de Scenario tools knop, dan laat hij de edit wel en dan kan ik wel editen. Maar sluit ik dat scenario af, en klik ik weer in '' Build '' op hetzelfde scenario ''Edit'' dan loop hij weer volledig vast, zwart scherm en weer een harde reset van mijn laptop. Zijn er meerdere die dit probleem ook hebben en heeft iemand een idee wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn of heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen ?, dan hoor ik het graag.

Met Vriendelijke Groet,
Maarten.

Edit:
Zelf als ik bij " Build " een nieuwe scenario maak bij de route Achterhoek en Twentelijnen V4.0, dan loopt hij vast en krijg ik weer een zwart scherm.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1772 keren
Ontvangen waarderingen: 1520 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door mkasthijs »

jpvdveer schreef:
22 mei 2024, 15:48


Wie is Patrick?
Patrick is mijn medebouwer, ook wel bekend als nickname Noest
Hij zit in Discord groepen van Train Simulator waar weer bronnen in zitten die dichtbij DTG staan.
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
jpvdveer
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3598
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1984 keren
Ontvangen waarderingen: 2266 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Marklin »

Als ik dit allemaal zo lees, en zal mij niet verwonderen met TSC, is het dan echt aan de update te wijten of zat het voorheen al niet lekker?
Want hou mijn ten goede, maar gebreken hoor je als eerste, werkt het spel goed dan hoor je verder niemand omdat er niets te melden valt.
En is het met een bepaald scenario bij genoemde route of bij meerdere van dezelfde route?
Mja het kan maar zo dat in de core wat is toegevoegd/gewijzigd, en iets in een scenario is gebruikt (bijv. van derden) waar TSC na de update niet meer mee overweg kan of zo. :thinking:
Afbeelding

Prettige reis!

Bertrein
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2024, 13:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Bertrein »

Oa QD werkt niet meer bij Twentelijnen merkte ik net, en sommigen scenario’s. Iemand een oplossing?

Bertrein
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2024, 13:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Bertrein »

Ah excuus, ik lees al dat velen tegen dit probleem aanlopen. Oplossing door routes en scenario’s maar opnieuw te installeren? Gelukkig werken volgens mij de meeste scenario’s nog wel.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3598
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1984 keren
Ontvangen waarderingen: 2266 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Marklin »

Idd zoals meerdere hadden opgemerkt dat de QD bij Twentelijnen niet werkt, en er is (hier iig) nog iets opmerkelijks dat bij een edit in de scenario editor de 64 bit vast loopt (zwart scherm) maar de 32 bit wel werkt. :astonished:
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3598
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1984 keren
Ontvangen waarderingen: 2266 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Marklin »

Das een goeie, we gaan weer terug in de tijd met deze update dus naar de 32 bit versie. :upside_down:
Want in de 32 bit lijkt de QD (en scenario's) wel te werken bij deze route, d.w.z. een ritje over de VSM lijn Dieren - Apeldoorn en zojuist probeerde. :astonished:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
Danddddzzz
Berichten: 158
Lid geworden op: 22 jun 2020, 13:59
3
Locatie: Limburg
Gegeven waarderingen: 80 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Danddddzzz »

Ook bij mij een zwart scherm als ik een scenario wil maken voor de Achterhoek em Twentelijnen. Erg jammer, komt waarschijnlijk door de update naar TSC 2024.
Geniet altijd van het leven en van de ritten die je maakt.
Always enjoy life and enjoy the services you drive.

Railjet_6
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 dec 2020, 10:42
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Railjet_6 »

Ergens 'geruststellend' dat nu meerdere mensen dit probleem hebben en dat het dus niet aan mijn install van de beta lag. Helaas alles voor niets opnieuw geïnstalleerd... :sweat_smile:

Gebruikersavatar
MichaelO
Berichten: 145
Lid geworden op: 03 mei 2020, 15:57
4
Gegeven waarderingen: 449 keren
Ontvangen waarderingen: 397 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door MichaelO »

Het lag wel degelijk aan het gebruik van de bèta. Alleen heeft DTG de veranderingen die in de bèta zitten nu als update uitgebracht voor TSC2024, dus de problemen die in de bèta zitten, zitten nu ook in de normale versie van het spel.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3598
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1984 keren
Ontvangen waarderingen: 2266 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Marklin »

Hmm, zoals ik al eerder melde zal het mij niet verbazen en kun je alles verwachten van DTG. :cry:
Daar hebben wij nu niets aan maar het zit zeer duidelijk in de 64 - en DX12 64 bit versie omdat de 32 bit versie wel werkt.

Edit/
Nu schuiven we deze fout wel naar DTG maar zover bekent is het alleen bij deze route, andere freeware routes hebben dit verschijnsel niet, dus ja .... :thinking:
Ofwel het is iets waar de 64 bit niet mee overweg kan, mja wat ... :face_with_monocle:
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2890
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1323 keren
Ontvangen waarderingen: 8246 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Frison »

Dat is praten tegen beter weten in.
Er zit dus gewoon een wezenlijk verschil tussen de 32 en 64 bits versie, waarbij het juist zo zou moeten zijn dat de 32 versie een geheugen probleem heeft wat de 64 versie niet zou moeten hebben

Hier is het precies andersom dus.

De conclusie dat het dan maar aan de route ligt gaat er bij mij niet in.

Ik denk, dat de genoemde route weliswaar veel werkgeheugen nodig heeft maar dat de 64 versie daar gewoon niet mee om kan gaan.

Ergo, fout in de software en dus slordig van DTG
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
MichaelO
Berichten: 145
Lid geworden op: 03 mei 2020, 15:57
4
Gegeven waarderingen: 449 keren
Ontvangen waarderingen: 397 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door MichaelO »

Marklin schreef:
24 mei 2024, 09:22
Nu schuiven we deze fout wel naar DTG maar zover bekent is het alleen bij deze route, andere freeware routes hebben dit verschijnsel niet, dus ja ....
Het kan natuurlijk zo zijn dat er iets niet lekker zit in de Achterhoek en Twentelijnen, waar de 64bit versie voorheen prima mee kon omgaan, maar na de update niet meer.

Aangezien we hier niet te maken hebben met een OOM weet ik niet waarom we praten over geheugenproblemen.
Niet elke vastloper heeft te maken met geheugenlimieten.

jpvdveer
Berichten: 307
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
4
Gegeven waarderingen: 115 keren
Ontvangen waarderingen: 113 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door jpvdveer »

Ik heb op geen enkel ander internationaal forum (Duitsland, VK, Frankrijk, Oostenrijk) dergelijke meldingen gezien. Als honderden routes probleemloos werken en deze ene niet dan ligt het toch voor de hand waar het probleem zal liggen.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2890
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1323 keren
Ontvangen waarderingen: 8246 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Frison »

Quick drive werkt wel maar niet op enkele combinaties, dus heb je een vastloper, probeer eens een andere selectie.

Met de editor heb ik ook geen probleem, dus ........

O ja, druk bij een "vastloper" (zwart scherm) eens op de [Esc] dat geeft wel degelijk een OOM :upside_down:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3598
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1984 keren
Ontvangen waarderingen: 2266 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Marklin »

In de hoop dat het euvel, iig bij deze route, boven water is gekomen wat niet wil zeggen dat het aan een ...\RailWorks\Assets\Coha\NL km Bord\... ligt bij andere routes maar is wel de veroorzaker.
Want had al het een en ander geprobeerd zonder resultaat en dacht laat ik eens genoemde map verwijderen, en wat blijkt (puur toeval) de route loopt dan wel in de 64 bit. (geen zwart scherm)
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
sandertje
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2890
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1323 keren
Ontvangen waarderingen: 8246 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Frison »

Probeer eens een ander scenario. Welke geeft bij jou problemen dan?

Nogmaals, ik heb geen problemen maar heb natuurlijk nog lang niet alles geprobeerd. :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Nando1991
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 mar 2024, 16:52
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Nando1991 »

Hier lijkt de update meer kwaads dan goeds gedaan te hebben.

Op mijn (al wel wat) verouderde systeem haalde ik meestal wel minimaal 30 FPS op de meeste Nederlandse routes. Binnen de grotere steden kon dit weleens zakken naar 20 FPS en in de 'plattelandsgebieden' zat ik zo rond de 40.

Net voor het eerst de nieuwe versie opgestart en wat wil dat ik nu rond Harderwijk (NoordOost Nederland v6.5) al op 14 fps zit. Het spel loopt daardoor erg stroperig en is helaas onbespeelbaar. Instellingen en alles zijn nog hetzelfde als bij de vorige versie.

Nu had ik gelukkig een volledige backup gemaakt voordat de nieuwe update werd geïnstalleerd en ik heb deze zojuist nog succesvol kunnen openen en hier had ik op hetzelfde punt 28 FPS.

Ik ben voorlopig dus niet zo heel blij met de update;)

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 738
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 484 keren
Ontvangen waarderingen: 896 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Rubku_NL »

Persoonlijk heb ik 0,0 problemen met de hele TS update, ik denk zelfs 1 van de betere in jaren. en vooral 1 die geen problemen veroorzaakt in vergelijking met de vorige updates in de afgelopen tijd.

Wat AenT :thinking:
Ik heb een aantal dingen getest en ook reeds uitgewisseld met de routebouwers en dit waren mijn bevindingen.
  • Het openen van een route in de editor geeft geen problemen, maar zodra je op play klikt, krijg je een zwart scherm en crasht het spel. Wat dit veroorzaakt is ons nog niet geheel duidelijk gezien het in v5.0 geen problemen geeft.
  • Ik heb een aantal scenario's getest, waaronder [CMNL V2] Sprinter 7036 Almelo - Apeldoorn [2019], en ook 1 bij Apeldoorn, maar in geen enkel scenario problemen.
  • Ik heb QD niet getest omdat ik er zelf niets mee doe, maar indien men een andere QD zou installeren dan degene die meegeleverd wordt met de route of zelfs nog een oudere versie ervan heeft, zou dit kunnen leiden tot problemen. wat overigens voor alle routes geld.
Behalve dat heb ik niets vreemds opgemerkt.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3598
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1984 keren
Ontvangen waarderingen: 2266 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Marklin »

Frison schreef:
24 mei 2024, 16:18
Probeer eens een ander scenario. Welke geeft bij jou problemen dan?
Nou ik heb het nog over de Twentelijnen die het totaal niet deed toch, of bij jou wel op de QD na? :thinking:

Edit/
Nja net (4.01) IC 3663 Dv - Dr geprobeerd en dat werkt dus zal de rest van de standaard scenario's ook wel werken.
M.a.w. ik ben helemaal abuis geweest en zal mijn vorige bericht even wat wijzigen!
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3598
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1984 keren
Ontvangen waarderingen: 2266 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Marklin »

Rubku_NL schreef:
24 mei 2024, 17:00
Het openen van een route in de editor geeft geen problemen, maar zodra je op play klikt, krijg je een zwart scherm en crasht het spel. Wat dit veroorzaakt is ons nog niet geheel duidelijk gezien het in v5.0 geen problemen geeft.
Je bedoeld toch bij de Tewntelijnen V4.0 wat betreft het zwart scherm komende uit de route editor?
Zo ja dat ligt aan de km borden wat ik eerder zei, want verwijder je die map tijdelijk dan loopt play wel door komende uit de route editor.
Afbeelding

Prettige reis!

Terug naar “Algemeen”