Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 123 keren
- Ontvangen waarderingen: 114 keren
Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar
Al eerder aangekondigd - en nu heeft DTG op Facebook aangegeven dat dit op 21 mei daadwerkelijk beschikbaar zal komen.
De huidige beta-versie zal dan, al dan niet met verdere wijzigingen, de hoofdversie worden.
Aan te raden om voor die tijd een back-up te maken. De nieuwe versie zal, na het lange betaproces, vermoedelijk wel goed werken maar je weet het nooit. Bovendien zullen sommige gebruikers met een Steam-verificatie te maken krijgen.
https://www.facebook.com/railsimulator
De huidige beta-versie zal dan, al dan niet met verdere wijzigingen, de hoofdversie worden.
Aan te raden om voor die tijd een back-up te maken. De nieuwe versie zal, na het lange betaproces, vermoedelijk wel goed werken maar je weet het nooit. Bovendien zullen sommige gebruikers met een Steam-verificatie te maken krijgen.
https://www.facebook.com/railsimulator
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2006 keren
- Ontvangen waarderingen: 1930 keren
Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar
Ik wacht gewoon even met updaten tot de eerste mensen heb hebben
En dinsdag is toch op een dinsdag, dus overdag werk ik gewoon en dan lees ik het die avond wel wat er gebeurt is.
En dinsdag is toch op een dinsdag, dus overdag werk ik gewoon en dan lees ik het die avond wel wat er gebeurt is.
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 1485 keren
- Ontvangen waarderingen: 8786 keren
Dinsdag is bij mij altijd op dinsdag 
Ja, dit is melig maar dan wordt er tenminste nog eens wat gepost in alle stilte hier.

Ja, dit is melig maar dan wordt er tenminste nog eens wat gepost in alle stilte hier.

- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 4):
- mkasthijs • Marc D. • Wadlopertje • Louke1968
-
- 2
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Wat betekent TSC 2024 voor gebruikers van een voorgaande versie? Krijgen die gebruikers via Steam behoudens de extra content (route’s etc.) een update?
-
- 5
Wauw... ik ben weer helder vandaag zeg.

man man man man!
Het moest natuurlijk zijn:
"En 21e is toch op een dinsdag"
- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
- Frison
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2303 keren
- Ontvangen waarderingen: 2731 keren
Nja helaas mag men dit kopen wat ik nooit doe want als je geduld hebt komt er wel een korting sale wat zo maar de helft kan schelen.
Alleen het spel opzich krijgt een update, bijv. TSC 2023 word 2024 enz.
Edit/
Het zit toch iets anders volgens mij en kan alleen Deluxe Editie gekocht worden, maar omdat DTG 15 jaar bestaat krijgt met er 5 routes bij.
Afijn hoe het ook zit lees het hier: https://live.dovetailgames.com/live/tra ... utm_id=dtg
-
- 5
Nee, het is zoals altijd:
* Iedereen krijgt de technologie-update gratis en automatisch
* TSC2024 (een bundel met vijf routes) moet je kopen
* De Deluxe optie kan je ook kopen - en is duurder
https://live.dovetailgames.com/live/tra ... c-2024-faq
* Iedereen krijgt de technologie-update gratis en automatisch
* TSC2024 (een bundel met vijf routes) moet je kopen
* De Deluxe optie kan je ook kopen - en is duurder
https://live.dovetailgames.com/live/tra ... c-2024-faq
-
- 2
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
De verwijzing naar DTS bevat inderdaad het antwoord op mijn vraag:
“ Alongside all of this, you can also look forward to a free update to the base game at launch that features performance improvements and fixes from the recent Public Beta. The Beta will remain available up until the launch of Train Simulator Classic 2024.”
M.a.w. Zodra TSC2024 wordt gereleased volgt een gratis update voor het basisspel met de prestatie verbeteringen en opgeloste fouten uit de recente publieke beta.
“ Alongside all of this, you can also look forward to a free update to the base game at launch that features performance improvements and fixes from the recent Public Beta. The Beta will remain available up until the launch of Train Simulator Classic 2024.”
M.a.w. Zodra TSC2024 wordt gereleased volgt een gratis update voor het basisspel met de prestatie verbeteringen en opgeloste fouten uit de recente publieke beta.
-
- 5
Hmm, nou dan is het voor mij niet echt een 15 jarig bestaan feestje wat je uiteindelijk zelf betaald, zo wil ik er ook wel een geven ....

-
- 5
Dat geldt voor 100% van de gevallen waarin bedrijven adverteren met kortingsacties ter gelegenheid van een zoveeljarig bestaan. Die kortingsacties zijn er sowieso van tijd tot tijd en dat zoveeljarig bestaan wordt er alleen bijgesleurd om klanten te laten denken dat het dan wel erg aantrekkelijk moet zijn. Het is een beproefd marketingtrucje.
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 284 keren
- Ontvangen waarderingen: 1426 keren
Hij is binnen en ga nu een proefritje maken. Wel een treurig muziekje.
- Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht:
- saurer580
-
- 5
Ok mooi, nou ik had Steam offline staan en dat hou ik ff zo.
Komen er geen negative berichten dan gaat Steam bijv. vrijdag online, oftewel ik kijk eerst de kat uit de boom.
Komen er geen negative berichten dan gaat Steam bijv. vrijdag online, oftewel ik kijk eerst de kat uit de boom.

-
- 5
Ik heb ook geen bijzonderheden te melden
Maar wat Marc zegt, het muziekje is treurig.
En laat ik nou net het muziekje wat Rubku gebruikt niet meer hebben, want die is overschreven.
Mogelijk heeft Rubku die nog ergen staan, want de link uit zijn video van 2016/2017 werkt helaas niet meer.
Maar wat Marc zegt, het muziekje is treurig.
En laat ik nou net het muziekje wat Rubku gebruikt niet meer hebben, want die is overschreven.
Mogelijk heeft Rubku die nog ergen staan, want de link uit zijn video van 2016/2017 werkt helaas niet meer.
-
- Oprichter
- 5
- Gegeven waarderingen: 205 keren
- Ontvangen waarderingen: 338 keren
Voor wie de muziek herinneringen oproept (tenminste bij mij), dat klopt, de muziek in het menu is de muziek die 10 jaar geleden in de game zat, de TS2014 muziek.
Maar je kunt het natuurlijk met vervangen voor je eigen of als het goed is uitschakelen en heb je geheel geen muziek in het menu.
@mkasthijs, wat rubku gebruikt is de Train Sim Live muziek van Matt Peddlesden gemaakt door stel die diverse soorten muziek produceert, in principe zit daar copyright op en kun je niet zomaar verspreiden zonder toestemming van de originele makers of de muziek moet vrij daarvan zijn.
Maar als je een backup had gemaakt kun je het daar vandaan halen of de stappen hebt gevolgd om die bestanden 'read-only' te maken was het niet overschreven
Maar je kunt het natuurlijk met vervangen voor je eigen of als het goed is uitschakelen en heb je geheel geen muziek in het menu.
@mkasthijs, wat rubku gebruikt is de Train Sim Live muziek van Matt Peddlesden gemaakt door stel die diverse soorten muziek produceert, in principe zit daar copyright op en kun je niet zomaar verspreiden zonder toestemming van de originele makers of de muziek moet vrij daarvan zijn.
Maar als je een backup had gemaakt kun je het daar vandaan halen of de stappen hebt gevolgd om die bestanden 'read-only' te maken was het niet overschreven

-
- 5
Ow hebben ze serieus de muziek uit 2014 weer terug geplaatst, aha
Dat wist ik niet.
En nee helaas, ik dacht een back-up te hebben, die ben ik kwijt en heb geen read-only.
Dan houd ik gewoon weer het muziek je aan en gaan we 10 jaar terug in de tijd naar 2024
Dat wist ik niet.
En nee helaas, ik dacht een back-up te hebben, die ben ik kwijt en heb geen read-only.
Dan houd ik gewoon weer het muziek je aan en gaan we 10 jaar terug in de tijd naar 2024

-
- 4
- Gegeven waarderingen: 284 keren
- Ontvangen waarderingen: 1426 keren
Je kunt de muziek ook gewoon uitzetten. Ik merk overigens weinig verschil. De BlueprintEditor64-bit werkt niet "right out of the box" maar moet onder tools-options nog handmatig naar de railworksmap verwezen worden.
-
- 5
Op rail-sim.de is de algemene stemming tot nu toe vrij positief. Framerates zijn in bepaalde gevallen omhooggegaan en sommige scenarios die eerst een OOM-fout gaven laden nu wel. Enig aandachtspunt voor wie AP Weather 2.0 heeft: dat moet je opnieuw installeren.
-
- 5
- Ontvangen waarderingen: 0
Na de update van vandaag (21 mei) kan ik geen scenario meer inladen. het laadscherm komt wel, maar na het laden krijg ik zwart scherm met nog steeds het muziekje van het hoofdmenu. Heeft iemand anders hier ook problemen mee, of misschien zelfs een oplossing? ik heb overigens mijn train simulator al geverifieerd in steam, maar dit heeft ook weinig gedaan.
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 1026 keren
- Ontvangen waarderingen: 73 keren
ik heb dit met de achterhoek en twentelijnen
"Sometimes I question your Sanity" - Cas Klamer Maart 2003
-
- 5
Man man man, wat een UPDATE!
43 mB in totaal, dat zal me toch wat zijn.
43 mB in totaal, dat zal me toch wat zijn.

-
- 5
En daarvan is 37-38 MB het muziekje van het hoofdmenu! Ik weet het omdat ik het oude muziekje (de versie van 2015, dus nog een jaar later) altijd heb bewaard en gebruikt. Smaken verschillen maar het is voor mij de tune van mijn TS-begin.
-
- 5
Ja, dus reken maar uit wat er dan eventueel aangepast zou moeten zijn. 

-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2112 keren
- Ontvangen waarderingen: 323 keren
Misschien zijn er (bron)codes gewijzigd. Als dat zo is is dat vaak niet veel meer dan een paar kb. Laten we blij zijn dat er in ieder geval nog 'leven' zit in TS.
En als dat framerates scheelt en crashes voorkomt...
Het lijkt me ook niet bepaald makkelijk om een bestaand spel te verbeteren waar al duizenden addon voor zijn gemaakt om ook die werkend te laten houden.
En als dat framerates scheelt en crashes voorkomt...
Het lijkt me ook niet bepaald makkelijk om een bestaand spel te verbeteren waar al duizenden addon voor zijn gemaakt om ook die werkend te laten houden.
- Deze gebruikers waarderen Wadlopertje voor dit bericht (totaal 2):
- saurer580 • jpvdveer
-
- 5
Ik hoorde al van Patrick dat helaas alle nieuwe plannen van tafel zijn en deze versie of mogelijk TSC 2025 de laatste zal zijn.
Geld is op, nieuwe directie wilt niet meer investeren in TSC, maar alles op TSW.
Persoonlijk vind ik dat een zeer jammer besluit.
Geld is op, nieuwe directie wilt niet meer investeren in TSC, maar alles op TSW.
Persoonlijk vind ik dat een zeer jammer besluit.
- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
- saurer580
-
- Beheerder
- 5
- Gegeven waarderingen: 244 keren
- Ontvangen waarderingen: 700 keren
Broncode is relatief inderdaad heel erg klein, en zodra het gecompileerd wordt wordt het veelal nog kleiner doordat commentaar o.a. wegvalt.Wadlopertje schreef: ↑22 mei 2024, 10:38Misschien zijn er (bron)codes gewijzigd. Als dat zo is is dat vaak niet veel meer dan een paar kb.
Binnen één MB passen zo 30000 regels van gemiddelde lengte. 99% van de grote van een game zit hem dan ook voornamelijk in media en de daadwerkelijke content zoals modellen, textures, routes, afbeeldingen en geluid.
Nu is mijn eerste indruk dat er inhoudelijk niet echt iets veranderd is met deze update en/of dat het stabieler is, maar een conclusie trekken op basis van dat er slechts een paar MB bijgewerkt is zegt niet zoveel.
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community
Voor én door de Nederlandse Community