Wat zou jij willen als volgend project van ChrisTrains?

Plaats hier alle andere onderwerpen welke niet in de onderstaande forums.
Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2331 keren
Ontvangen waarderingen: 2743 keren

Re: Wat zou jij willen als volgend project van ChrisTrains?

Bericht door Marklin »

Juist ..., laat ik ook een duit in het zakje doen, misschien is commercieel gezien een nieuwe ICE L Talgo die tussen Berlijn - Amsterdam dienst gaat doen wat voor Chris?
En dat samen met een Vectron waar eerder over gesproken is.
Zo vangt Chris meerdere vliegen in een klap, voor o.a. de Duitse en Nederlandse markt. :blush:

Afbeelding

Prettige reis!

Pjottr
5
Gegeven waarderingen: 114 keren
Ontvangen waarderingen: 250 keren

Bericht door Pjottr »

Ik had mij al laten horen in de discord maar ook hier zal ik mijn eigen stem nogmaals noteren. Ten eerste, ik zie diverse suggesties voor midlife updates, t.o.v. nieuwe treinen. Hoewel begrijpelijk, kijk ik er anders tegenaan: De midlife updates komen sowieso wel een keer. Met deze community peiling hebben we naar mijn inziens de kans om aan Chris door te geven wat voor nieuw product wij willen zien... Dat gezegd te hebben, mijn lijstje aan suggesties:
  • Vectron BR193 - momenteel hebben we in Train Sim 2 keuzes voor deze lok: RSSLO en K-Trains. Die van RSSLO is gewoon niet goed, en veel te duur voor wat je er voor krijgt imho. Die van K-Trains is prachtig, maar er zitten een paar bugs in, en dan vooral mbt de Nederlandse community: De ATB werkt niet heel soepel. Daarnaast is deze lok niet geschikt voor beginners/casual spelers omdat je de lok en de beveiligingssystemen altijd moet opstarten.
  • 16/17/1800 met ICR(m) en BDs - Deze is al meermaals benoemd, ik zet deze erbij om hierover mijn stem te uiten. Ik zou heel graag een mooie 16/17/1800 zien, de RT is al ruim 10 jaar oud en dat is te zien. Met de ATB en script updates van Xshooter/MarkA/DCR hebben we de lok op life support, maar echt mooi is het nog steeds niet.
  • Class 66 - We hebben momenteel wel via Steam een Class 66, en via deze site een kleine selectie aan repaints, maar ook hier geldt (imo), het is het allemaal net niet. Het model is niet mooi, rijdt niet super en heeft eveneens geen ATB. Een 66 vanuit Chris met ATB en een aantal liveries die in Nederland voorkomen of voorkwamen zou niet slecht staan denk ik.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik denk dat ik het hierbij houd.
Deze gebruikers waarderen Pjottr voor dit bericht (totaal 2):
Kcalk_04ChronicalCae

jan366
5
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Bericht door jan366 »

Mijn persoonlijke voorkeur: Plan D Benelux-stuurrijtuig.
Afbeelding

Kcalk_04
2
Gegeven waarderingen: 647 keren
Ontvangen waarderingen: 218 keren

Bericht door Kcalk_04 »

Die Benelux Stuurstand lijkt mij ook heel interessant in combinatie met een goede HLE25.5. Maar mijn top 3 luidt als volgt:
1: NS 1700 met ICR(m)
2: Br. 193 Vectron
3: Verschillende goederenwagens als Tals (drie producten trein), Slps II (Semi-moderne afvaltrein), Wagens uit de zout treinen tussen Hengelo en de Rotterdamse havens, of de Trailerwagens die vroeger tussen Ede en Duitsland reden.
Deze gebruikers waarderen Kcalk_04 voor dit bericht:
ChronicalCae
Mijn scenariopagina: hier

RobertF68
4
Gegeven waarderingen: 242 keren
Ontvangen waarderingen: 50 keren

Bericht door RobertF68 »

Kcalk_04 schreef:
07 jul 2025, 13:42
...of de Trailerwagens die vroeger tussen Ede en Duitsland reden.
Heb je het dan over de wagens die Malenstein indertijd gebruikte?
Deze gebruikers waarderen RobertF68 voor dit bericht:
Kcalk_04

Kcalk_04
2
Gegeven waarderingen: 647 keren
Ontvangen waarderingen: 218 keren

Bericht door Kcalk_04 »

Correct
Mijn scenariopagina: hier

wail2001
5
Gegeven waarderingen: 29 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Bericht door wail2001 »

Wat ik voor idee heb voor project de Arriva Flirt 3 LIMAX versie als update voor de Flirt 3

Afbeelding

jpvdveer
5
Gegeven waarderingen: 124 keren
Ontvangen waarderingen: 117 keren

Bericht door jpvdveer »

Marklin schreef:
07 jul 2025, 11:13
Juist ..., laat ik ook een duit in het zakje doen, misschien is commercieel gezien een nieuwe ICE L Talgo die tussen Berlijn - Amsterdam dienst gaat doen wat voor Chris?
En dat samen met een Vectron waar eerder over gesproken is.
Zo vangt Chris meerdere vliegen in een klap, voor o.a. de Duitse en Nederlandse markt. :blush:
Grandioos idee, al dan niet in combinatie met een Vectron. Commercieel misschien wel 10x-100x zo interessant als sommige andere genoemde opties. En, als de ICE L eenmaal in dienst is gekomen, gaat het op meerdere Nederlandse én Duitse routes ook een enorm gemis worden als de ICE L zou ontbreken. Wel natuurlijk de vraag of iemand anders, 3DZug met name, hier ook aan denkt.

Terug naar “Algemeen”