NoordOost Nederland V6.5

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
Dan Ocean
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 apr 2022, 07:40
2
Gegeven waarderingen: 90 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Dan Ocean »

Super bedankt voor deze mooie update.

Ik ben bezig met een scenario van Lelystad Centrum naar Groningen en heb deze al 2x met veel plezier proefgereden.
Enige wat mij opviel is dat ik geen veilig sein kreeg met 10 bakken bij vertrek vanaf Lelystad spoor 3. Pas toen ik er 8 bakken van maakte (en de trein dus ook bij bakkenbord 8 had geplaatst) werd het sein veilig.

Desalniettemin allemaal kleine dingetjes die het grote mooie geheel absoluut niet in de weg staan :clap: :ok_hand:

Gebruikersavatar
AlwaysRM_
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 mar 2022, 18:37
2
Gegeven waarderingen: 40 keren
Ontvangen waarderingen: 48 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door AlwaysRM_ »

LdeK87 schreef:
13 mei 2024, 23:11
Het ziet er weer top uit en een hele mooie toevoeging aan deze route, dank voor alle tijd en energie die jullie hier weer hebben ingestoken!

Via deze manier wil ik ook een bug melden, bij het benaderen van station Almere-Centrum uit de richting Lelystad krijg je opeens een ATB 40 melding. Ik denk dat dit komt door een stuk na de wisselstraat dat een spoorsnelheid limiet heeft van 40 km/h. Zie ook afbeelding.
Ik had dit al eerder bij Noest gemeld :thinking:
Discord: Alwaysrm_
Problemen met een scenario of zoek je meer scenario's? check uit mijn Scenario topic

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 307
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 1247 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Marc D. »

mkasthijs schreef:
14 mei 2024, 11:17
Die marker is bekend ja, moeten we kijken wat we daarmee doen.
Aangezien ik ik ook een dergelijk probleempje heb met mijn hele oude route ben ik op zoek gegaan naar een oplossing hiervoor en heb deze hier gevonden.

Waar je wel op moet letten is dat wanneer je een Freeroam marker plaatst op de plek waar de QD marker zou moeten komen, en je de <Gizmo></Gizmo> node uiteindelijk kopieert in de ScenarioProperties.xml van de QD, de 2 namen Free Roam Scenario Marker.xml en Free Roam Scenario Marker weer moet veranderen in Standard Scenario Marker.xml en Standard Scenario Marker.

Als aanvulling hierop, deze Gizmo properties staan in elk bestaand scenario. Dus je kunt ook deze kopiëren ipv allemaal nieuwe freeroam scenario's te maken..
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht:
mkasthijs

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 964
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1763 keren
Ontvangen waarderingen: 1517 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door mkasthijs »

Dan, het blijkt door een spoorknip te komen bij Lelystad i.c.m. de CTA van Chris. Met dank aan Michael voor de info.
Gaan we even naar kijken.

@Marc, de QD start is inmiddels in Assen, dus opgelost :)

@Always, vreemd. Of ik heb het gemist of Patrick heeft het niet doorgegeven.
Is nu hersteld.
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 3):
Marc D.Dan OceanAlwaysRM_
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 307
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 1247 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Marc D. »

Geen bug maar op de IJssel bij Zwolle zijn een groot Panamees vrachtschip en een grote witte veerboot geplaatst die niet voor riviervaart geschikt zijn en overduidelijk niet onder beide bruggen passen. :face_with_monocle: Dit is natuurlijk een kwestie van smaak maar er zijn misschien wel betere alternatieven.
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht:
mkasthijs

Wynne
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 mei 2020, 11:48
4
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Wynne »

Goedemiddag,

Allereerst bedankt voor de prachtige Update. :thumbsup:
Qua spoor en groen is het stuk Almere - Lelystad echt prachtig.

Wel valt mij op dat er in Almere veel 60'er jaren woningen staan. Echter is Almere een stuk nieuwer.
Wellicht kunnen deze in een volgende versie vervangen worden door modernere woningen. Al zal daar ook hulp voor nodig zijn door objectenbouwer(s).

Mvgr, Wynne
Deze gebruikers waarderen Wynne voor dit bericht:
mkasthijs

Gebruikersavatar
peerklota
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 okt 2020, 14:17
3
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door peerklota »

Bedankt voor al het werk wat hierin heeft gezeten, je ziet duidelijk dat er enorm veel tijd en moeite in zit, top! Succes met het verdere verloop van de route.
Deze gebruikers waarderen peerklota voor dit bericht (totaal 2):
mkasthijsdallascaprice
Part time train sim hobbyist, game designer, full time beveiliger en fotograaf.

MB1987
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2020, 11:18
3
Gegeven waarderingen: 202 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door MB1987 »

Als eerste wil ik mkasthijs en iedereen die zijn bijdrage aan de route heeft geleverd onwijs bedanken voor deze prachtige mooie uitbreiding van deze route

Ik heb een vraagje ?.
Ik heb alles geïnstalleerd zoals beschreven in de handleiding staat ( dus ook de Object Pack Sjef Nederland V5.0 ) en ook alle payware routes heb ik. Bij TS Tools heb ik de route gecontroleerd op missende assets, 1 asset geeft hij aan dat ik die mis, maar volgens mij mis ik die niet. Dit geeft hij aan dat ik mis, terwijl ik zoals in de handleiding beschreven staat '' Object Pack Sjef Nederland V5.0 '' heb geïnstalleerd en ik denk dat deze asset uit dit pakket komt:

...\Assets\Sjef\SjefAssets\Malmï¿Centralstation\Sjef_Station_Overkapping_Pilaar_Zwart.bin

Afbeelding
( Zoals jullie zien staat er natuurlijk ook de MunichAugsburg bij, maar die mis ik niet omdat dat .AP files zijn )

Als ik in mijn assets folder kijk heb ik hem volgens mij wel en gaat het dus om deze asset:

...\Assets\Sjef\SjefAssets\Malmø_Centralstation\Sjef_Station_Overkapping_Pilaar_Zwart.bin

Afbeelding

hebben jullie dit ook en heeft iemand een idee hoe dit kan oplossen. Ik ben zelf niet zo goed bekend met TS Tools om te weten wat ik moet doen om dit op te lossen. Ik heb TS Tools wel in het Nederlands staan, maar zoals je op de 1e foto ziet, staat niet alles in het Nederlands. Ik ben helemaal niet goed in Engels. Wil iemand mij helpen door aan te geven hoe ik het beste kan oplossen in TS Tools ?, dan hoor ik het graag. Alvast bedankt.

Met Vriendelijke groet,
Maarten.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 964
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1763 keren
Ontvangen waarderingen: 1517 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door mkasthijs »

Hey Wynne,

Met alle respect voor je verzoek, maar dat ga ik niet doen.
Ons doel in TS is om een leuke woonwijk na te bouwen voor de beeldvorming waar je met 140 km/h voorbij rijd.
Hiervoor gebruik ik de huizen van Coha voor 95%. Exact uitzoeken uit welke jaren welke huizen komen vind ikzelf een brug te ver, omdat het wel een Train Simulator blijft en geen City Simulator. :smile:
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
Marc D.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 357
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 677 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door MarkA »

MB1987 schreef:
14 mei 2024, 17:53
Bij TS Tools heb ik de route gecontroleerd op missende assets, 1 asset geeft hij aan dat ik die mis, maar volgens mij mis ik die niet. Dit geeft hij aan dat ik mis, terwijl ik zoals in de handleiding beschreven staat '' Object Pack Sjef Nederland V5.0 '' heb geïnstalleerd en ik denk dat deze asset uit dit pakket komt:

Als ik in mijn assets folder kijk heb ik hem volgens mij wel en gaat het dus om deze asset:

...\Assets\Sjef\SjefAssets\Malmø_Centralstation\Sjef_Station_Overkapping_Pilaar_Zwart.bin
Dan hoef je niks te doen, TS Tools kan namelijk niet helemaal goed overweg met speciale tekens zoals een ß of ø en zal deze dan ook altijd als zogenoemde false-positive als missend geven.
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht:
MB1987
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 703
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 477 keren
Ontvangen waarderingen: 862 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Rubku_NL »

MB1987 schreef:
14 mei 2024, 17:53
...\Assets\Sjef\SjefAssets\Malmï¿Centralstation\Sjef_Station_Overkapping_Pilaar_Zwart.bin

Als ik in mijn assets folder kijk heb ik hem volgens mij wel en gaat het dus om deze asset:

...\Assets\Sjef\SjefAssets\Malmø_Centralstation\Sjef_Station_Overkapping_Pilaar_Zwart.bin
Deze
Sjef\SjefAssets\Malmï¿Centralstation\Sjef_Station_Overkapping_Pilaar_Zwart.bin
is gewoon:
Sjef\SjefAssets\Malmø_Centralstation\Sjef_Station_Overkapping_Pilaar_Zwart.bin

Dat komt om dat ts-tools niet overweg kan met dit soort tekens en word een ø in een .bin als ï¿ weggeschreven.

Daarom moeten Object bouwer maar ook treinen bouwers en repaint makers nooit andere leters gebruiken dan de standaard A-Z en 0-9
Alle anders tekens zo als bvb:
ä, á, ë, é en ga zo maar door maar ook ø en de duitse S werken niet.


Beste kan je dez even met de hand na kijken of je deze heb.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
MB1987
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2875
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1320 keren
Ontvangen waarderingen: 8225 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Frison »

Rubku_NL schreef:
14 mei 2024, 18:05
Daarom moeten Object bouwer maar ook treinen bouwers en repaint makers nooit andere leters gebruiken dan de standaard A-Z en 0-9
Nou, "moeten" is dwang, dus lees het maar als "wordt geadviseerd" :wink:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
Marklin
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 703
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 477 keren
Ontvangen waarderingen: 862 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Rubku_NL »

"Geadviseerd" wil ik het niet eens noemen, want als ze dit soort tekens gewoon niet zouden gebruiken, zouden dit soort problemen überhaupt niet bestaan.

En er zijn zelfs tekens waarbij objecten in TS niet eens werken. (mogelijk wel als je TS in Franse of Duitse heb staan, maar niet in Engels)
Sterker nog, als zo'n teken wordt gebruikt in een textuur, kan TS het niet eens gebruiken en is het openen van de textuur op zichzelf al behoorlijk moeilijk.
Zelf heel veel last gehad op de "Rübelandbahn", waar bij ik de complete .bin, .geo en texture heb moeten aanpassen en opnieuw heb moeten maken.
Maar goed, dan noem ik het wel "dringend advies" :sweat_smile:

Maar goed, laten we niet te veel van het onderwerp afdwalen voor iets dat niet veel toevoegt aan de route zelf.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 2):
WinerailMarc D.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 936
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 277 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Rob Jansen »

Versie 6.5 is nu verwerkt op de TS-Maps, lees onderstaande bericht voor de wijzigingen wat is toegevoegd en verwijderd.

viewtopic.php?p=25202#p25202
Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht:
mkasthijs
Oprichter van DutchSims en Content Creator.
Livestreams op Afbeelding Twitch en video's op Afbeelding YouTube.
Check mijn website voor meer informatie wanneer de streams zijn.

Gebruikersavatar
Jopke
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 aug 2023, 12:02
Gegeven waarderingen: 20 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Jopke »

Ik wil ik jullie bedanken voor de update het ziet er weer prachtig uit. :ok_hand: :ok_hand: En nu rustig wachten op de nieuwe scenario's. En natuurlijk even kijken welke oude scenario's nog werken en welke niet
Deze gebruikers waarderen Jopke voor dit bericht:
mkasthijs
Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen

adonis
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 mei 2020, 11:31
4
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door adonis »

Rubku_NL schreef:
14 mei 2024, 18:54
"Geadviseerd" wil ik het niet eens noemen, want als ze dit soort tekens gewoon niet zouden gebruiken, zouden dit soort problemen überhaupt niet bestaan.

En er zijn zelfs tekens waarbij objecten in TS niet eens werken. (mogelijk wel als je TS in Franse of Duitse heb staan, maar niet in Engels)
Sterker nog, als zo'n teken wordt gebruikt in een textuur, kan TS het niet eens gebruiken en is het openen van de textuur op zichzelf al behoorlijk moeilijk.
Zelf heel veel last gehad op de "Rübelandbahn", waar bij ik de complete .bin, .geo en texture heb moeten aanpassen en opnieuw heb moeten maken.
Maar goed, dan noem ik het wel "dringend advies" :sweat_smile:

Maar goed, laten we niet te veel van het onderwerp afdwalen voor iets dat niet veel toevoegt aan de route zelf.
Als je vanaf Windows 10/11 e.v. onder Pc-instellingen ook andere talen installeert zoals Duits, Frans, Engels e.d. dan worden deze waarschijnlijk wel weergegeven in TSC/TS20xx.

Groet,

Adonis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3521
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1968 keren
Ontvangen waarderingen: 2255 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Marklin »

Links/recnts van deze overweg ziet er goed uit maar de overweg opzich vraagt wat aandacht, en dan met name de overplaten. :face_with_monocle:
Zie ingezoomd plaatje om het goed te laten zien wat ik bedoel: (als het tenminste niet onder mierenn**ken valt.)

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 964
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1763 keren
Ontvangen waarderingen: 1517 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door mkasthijs »

Zoals jezelf altijd vraagt Teun:
Graag locatie waar dit is :blush: :blush:
En nee, is geen gezeur van jou :D
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3521
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1968 keren
Ontvangen waarderingen: 2255 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Marklin »

mkasthijs schreef:
15 mei 2024, 00:16
Graag locatie waar dit is
Hmm je was zeker niet echt wakker meer?, want wat ik meestal doe is de locatie midden boven. :joy:
Dus dit:
Afbeelding

Edit/
Oja, kijk dan meteen even naar de hekwerken aldaar die gedeeltelijk op de wegen staan.
Nu moet ik wel zeggen dat het met de hekken van Frits niet gaat om preciese lengte te krijgen wat je nodig hebt.
Omdat die uit elementen worden geplaatst, d.w.z. is zo'n element 2 m maar je kunt 3 m hebben dan word het 4 m dus te lang. :wink:
Afbeelding

Prettige reis!

Wynne
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 mei 2020, 11:48
4
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Wynne »

mkasthijs schreef:
14 mei 2024, 17:58
Hey Wynne,

Met alle respect voor je verzoek, maar dat ga ik niet doen.
Ons doel in TS is om een leuke woonwijk na te bouwen voor de beeldvorming waar je met 140 km/h voorbij rijd.
Hiervoor gebruik ik de huizen van Coha voor 95%. Exact uitzoeken uit welke jaren welke huizen komen vind ikzelf een brug te ver, omdat het wel een Train Simulator blijft en geen City Simulator. :smile:
Hoi Matthijs,

Ben het niet helemaal met je eens. Een simulator probeert de werkelijkheid na te bootsen. Dit soort dingen zouden dan ook zoveel mogelijk moeten kloppen.

Uiteraard snap ik dat je geen uren gaat spenderen in het opnieuw bouwen van woonwijken. De opzet/lay-out klopt ook wel. Ik dacht wellicht zijn deze rijtjes woningen makkelijk te vervangen door een modernere rij, maar ik heb hier ook niet heel veel verstand van. (iets met het spreekwoord; de beste stuurlui staan langs 't spoor ofzo.. ;) )

Nogmaals bedankt voor prachtige update, en zal deze met veel plezier blijven rijden! :smile:

Groet, Wynne
Deze gebruikers waarderen Wynne voor dit bericht (totaal 2):
Wadlopertjemkasthijs

Bertrein
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2024, 13:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Bertrein »

Ik heb deze versie nog niet kunnen downloaden maar de eerdere versie vind ik al erg mooi. Met name ook als je de stad Groningen binnenrijdt, herkenbare gebouwen zoals de Mediacentrale en een flatgebouw bij station Gron Europapark. En veel meer.
Hoe meer herkenbare details er in de omgeving zitten, hoe mooier de beleving is.
Maar pracht werk wat jullie leveren!

Gebruikersavatar
Kcalk_04
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 feb 2023, 22:47
1
Locatie: Heerenveen
Gegeven waarderingen: 267 keren
Ontvangen waarderingen: 55 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Kcalk_04 »

Ik heb nog een verzoekje sorry, kunnen er ook markers geplaatst worden op de opstelsporen in Almere Oostvaarders en Almere Centrum?
Mijn scenariopagina: hier

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 964
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1763 keren
Ontvangen waarderingen: 1517 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door mkasthijs »

Goeie Kcalk, plaats ik vrolijk de markers bij Almere Centrum en Lelystad, vergeet ik Oostvaarders
Komt voor elkaar :D
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
LdeK87
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2023, 15:42
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door LdeK87 »

mkasthijs schreef:
14 mei 2024, 09:43
De actuele lijst van gemeldde punten welke aangevuld blijft worden. Groen is als het inmiddels al hersteld is
mkasthijs schreef:
12 mei 2024, 16:12
  • Engelse wissel Groningen spoor 7/8 :checkmark:
Even een vraagje. De bug met de Engelse wissel Groningen spoor 7/8 is dat alleen een cosmetische aanpassing die hersteld is of is dit ook een route technische aanpassing? Ik ben een scenario aan het bouwen en het lukt me namelijk niet om spoor 7 te bereiken vanuit de richting Europapark. Ook spoor 8 is niet te bereiken, zowel vanuit Europapark spoor 3 als spoor 4.
Afbeelding

Admin edit:
Quote is iets aangepast, alleen relevante tekst is blijven staan, anders wordt het bericht onoverzichtelijk waarvoor de quote is gedaan.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 964
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1763 keren
Ontvangen waarderingen: 1517 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door mkasthijs »

Dat klopt LdeK87
Dat is hiermee direct hersteld ;)
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Terug naar “Routes”