't Olielijntje

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 98 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door KerAp »

Grote slag aan de perrontunnel gedaan. Deze is nou qua vorm helemaal af, en dient alleen nog definitief getextured te worden zodat alle tegels mooi aansluiten en alle buizen mooi glanzen.

Overdag vind ik de verlichting persoonlijk iets té...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar 's nachts vind ik hem perfect:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen KerAp voor dit bericht (totaal 6):
Kcalk_04MichaelOBertTrainLouke1968rabby62saurer580
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
Kcalk_04
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 feb 2023, 22:47
1
Locatie: Heerenveen
Gegeven waarderingen: 241 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door Kcalk_04 »

éen woord: WOW. ziet er weer ontzettend mooi uit.
Mijn scenariopagina: hier

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 469
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
4
Gegeven waarderingen: 1800 keren
Ontvangen waarderingen: 240 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door Wadlopertje »

Prachtig man! Mooi hoe het station van Zwolle er toen uitzag. Dit heb je mooi verwerkt!😊

Gebruikersavatar
MichaelO
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 mei 2020, 15:57
4
Gegeven waarderingen: 439 keren
Ontvangen waarderingen: 396 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door MichaelO »

Je zou een tunnel occlusion volume in de tunnel kunnen plaatsen.
Dan is het daar altijd donker en doet de verlichting dus altijd even veel, heb je geen last van de overbelichting overdag.
Al durf ik niet te zeggen hoe mooi dat uitpakt rondom de trappen, maar het valt misschien te proberen :smile:

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 98 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door KerAp »

Het wordt dan in de tunnel heel donker, en rond de trappen krijg je inderdaad een hele lelijke overgang. Het zou te fixen zijn door de lampen en kleinere radius te geven en ze dichter bij elkaar te plaatsen, maar dan zouden ze om de 2 meter ongeveer moeten hangen. Ik vind het goed zo. Of vinden jullie het echt storend?
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
MichaelO
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 mei 2020, 15:57
4
Gegeven waarderingen: 439 keren
Ontvangen waarderingen: 396 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door MichaelO »

Neuh, het is helemaal prima zo, was meer een ideetje :wink:
Deze gebruikers waarderen MichaelO voor dit bericht:
KerAp

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 98 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door KerAp »

Alle tegels lopen nou mooi door, de tegelzetter mag naar huis.

Afbeelding

De trapleuningen worden gefototextured. Dit is wel een rotwerkje, maar resultaat is het waard:

Afbeelding

Verder is de tunnel nou helemaal af. Nou is begonnen aan de uitbouw van de kap zoals deze in die tijd was. Hiervoor moet vanwege gebrek aan foto's een klein beetje fantasie te pas komen, maar ik moet vrij dicht in de buurt zitten. Textures zijn uiteraard tijdelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen KerAp voor dit bericht (totaal 17):
Louke1968Marc D.Sjef61ericdejsaurer580RobertF68hanstreintjemkasthijssimonewerroMarklin en 7 andere gebruikers
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 98 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door KerAp »

Kan iemand mij aan goeie logo's helpen van de oude stationsrestauratie "Het Station" en de oude busmaatschappij "DVM"?
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 98 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door KerAp »

Ahum...



:zipper_mouth: :upside_down:
Deze gebruikers waarderen KerAp voor dit bericht (totaal 21):
danielxdanielChristian983WadlopertjeLouke1968RobertF68DonMattheomkasthijsSjef61RoyAndries33 en 11 andere gebruikers
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
TheJAG
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 apr 2020, 02:55
4
Gegeven waarderingen: 95 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door TheJAG »

Machtig mooi, schitterende trailer :) Dit is mijn stamlijn, ik kan niet wachten. Even de oude hondekop tweetjes afstoffen, die gaan het druk krijgen over twee weken.
Deze gebruikers waarderen TheJAG voor dit bericht:
Kcalk_04

Gebruikersavatar
DonMattheo
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 mei 2020, 17:51
4
Locatie: Schweiz
Gegeven waarderingen: 45 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door DonMattheo »

@oft
Fantastisch mooi! Ik kijk ernaar uit wanneer het beschikbaar is! Hartelijk dank voor het geweldige werk!
Ik ben een gepassioneerde hobbymachinist uit Zwitserland. Ik maak ook video's tussendoor. Hier is mijn kanaal: Reizen met DonMattheo. https://youtube.com/@donmattheo2653?feature=shared

Gebruikersavatar
Louke1968
Berichten: 242
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
4
Gegeven waarderingen: 1890 keren
Ontvangen waarderingen: 272 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door Louke1968 »

Getverderrie, akelig mooi!!

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 924
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1725 keren
Ontvangen waarderingen: 1460 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door mkasthijs »

Potverdeurie zeg.
Dat ziet er zeer zeer puik uit en gaaf dat de route op 1 januari komt.
Prachtige route is dit geworden! :smile: :loveit:

Btw KerAp, waar kan ik je inhuren voor het maken van een teaser voor onze route binnenkort?
Want dit heb je wel mega lijp gemaakt :D
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
Kcalk_04
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 98 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door KerAp »

Bedankt voor alle lovende woorden, iedereen!
mkasthijs schreef:
15 dec 2023, 22:04
Btw KerAp, waar kan ik je inhuren voor het maken van een teaser voor onze route binnenkort?
Nergens, want jij hebt draaiorgels in je route. :wink: :joy: :fire:

Als je releasedatum nog steeds degene is die je eerder noemde, moet ik je helaas teleurstellen. Zelfs als je alle draaiorgels in je route ritueel verbrandt terwijl je tot de juiste goden bidt, heb ik daar voor die tijd geen tijd voor. Dit kostte wel 2 dagen om te maken, en ik ben voorlopig even volgeboekt... En volgend jaar sta jij al als eerste voor iets anders in de rij... Maar goed te horen dat mijn filmachtergrond hier goed uitkwam. :thumbsup:

Zoek gewoon op youtube naar copyrightvrije trailer muziek, maak in je hoofd een storyboard wat er een beetje mooi bij past, en druk op die cinematic camera knop in de Scenario editor. Verzin er een leuke tagline bij, en klaar ben je. PS. Bij mij flipt de scenario editor veeeeeel vaker bij het plaatsen van een cinematic camera dan normaal. Veel succes.
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 924
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1725 keren
Ontvangen waarderingen: 1460 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door mkasthijs »

Hahahaha. Die draaiorgels weet ik. Daar ben ik al bezig met een ander plan voor, voor de nieuwste update, om dat toch te gaan veranderen.
En nee, die datum dit jaar is niet meer haalbaar. Het duurt langer dan verwacht, dus wij richting nu op begin 2024 dat het gaat komen, maar wanneer is niet bekend.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 98 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door KerAp »

Als je zo'n ezelshoedje opzet en tot die tijd in de hoek blijft staan, kan ik er volgend jaar wel even over nadenken. Maar ik vind wel dat je heel ver bent gegaan. Papa is niet boos, papa is verdrietig. Draaiorgels zijn de muzikale personificatie van het kwaad en degene die ze uitgevonden heeft is mogelijk de Satan zelve.

En nou is het aan jou om te beoordelen of dit een grapje is of serieus... :joy:
Deze gebruikers waarderen KerAp voor dit bericht:
mkasthijs
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 924
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1725 keren
Ontvangen waarderingen: 1460 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door mkasthijs »

Hahaha
Ik kan alvast hier het plan delen, dat is later nog uitgebreid te lezen in de handleiding. Daarna terug on topic ;)
In de handleiding ga ik vragen aan iedereen die de route installeert om de NONL Asset map te verwijderen. Niet alleen om die draaiorgels, maar ook de nieuwe CTA's van Chris, waardoor onze gemaakte CTA's weg kunnen.
Daarna kan men weer de NONL assets installeren, maar laat ik de draaiorgels eruit. Deze komen wel in de route mee, maar als een losse toevoeging waarbij men zelf kan kiezen wel of geen draaiorgels te willen. In de basis staan ze dan dus niet meer ;)
Want ik heb vernomen dat men de route niet ging rijden/downloaden alleen vanwegen die draaiorgels. Ja, dat ging mij een grote stap te ver. Dat wil ik niet veroorzaken.
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
Kcalk_04
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Daniel
Moderator
Berichten: 251
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Twente
Gegeven waarderingen: 1061 keren
Ontvangen waarderingen: 1066 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door Daniel »

Heren, info uitwisselen is prima! Leuke vorderingen van de route. Letten jullie er wel een beetje op dat het geen gesprek tussen jullie tweeën wordt. Dan is en PM uitwisselen wat geschikter. Anders sneeuwt het topic onderwerp hier onder ;)
Deze gebruikers waarderen Daniel voor dit bericht (totaal 2):
mkasthijsFrison

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 98 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door KerAp »

Ik spreek je idd wel per PM daarover. Bovendien is het toch al te laat. Je hebt een doodzonde begaan en daarom is je ziel tot in de eeuwigheid verdoemd. In de bijbel word gesproken over verdoemenis ZONDER verlichting. :wink: :thumbsup:

Overigens is er een makkelijkere weg: met Install Creator Pro kan je meerdere versies van een stuk software erin zetten, en de eindgebruiker laten kiezen welke daarvan hij wil installeren. Dan kan men het makkelijkst zelf bepalen of men tot in de eeuwigheid verdoemd wil zijn.
Deze gebruikers waarderen KerAp voor dit bericht:
mkasthijs
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Treinspotter
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 sep 2021, 20:16
2
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 32 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door Treinspotter »

:thinking: Jammer dat je een stukje cultuur historie uit je mooie route haalt, hopelijk blijft het mogelijk omdat toch zelf aan of uit te mogen zetten,
smaken verschillen maar ik heb respekt voor de bouwers met een draaiorgel erin......Beetje nostalgie...

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 924
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1725 keren
Ontvangen waarderingen: 1460 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door mkasthijs »

Laatste reactie hierop, en dan vriendelijk verzoek terug te gaan naar 't Olielijntje on topic. Voor NONL hebben we ons eigen topic en praat ik er graag verdee over :blush: :wink:

Geen zorgen Treinspotter.
De draaiorgels staan gewoon in de route NONL verwerkt, maar zonder de bestanden hoor je ze niet.
Met de bijgeleverde map heb je wel de bestanden en de geluiden :)
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 180 keren
Ontvangen waarderingen: 1239 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door Marc D. »

Ik ben bijna klaar met de Standaard Streekbussen, alleen de handleiding nog. Nog op tijd voor de release? Zo niet dan bij een eventuele update :smile:.

Afbeelding

Het zijn er wel wat meer geworden :sunglasses:.
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 11):
Rubku_NLKerApRob_zeelandLouke1968mkasthijsWadlopertjeMarklinAndries33DanielCalvinPigeon en een andere gebruiker

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 98 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door KerAp »

Treinspotter schreef:
16 dec 2023, 21:13
:thinking: Jammer dat je een stukje cultuur historie uit je mooie route haalt, hopelijk blijft het mogelijk omdat toch zelf aan of uit te mogen zetten,
smaken verschillen maar ik heb respekt voor de bouwers met een draaiorgel erin......Beetje nostalgie...
Volgens mij heb je niet door dat ik mkasthijs gewoon een beetje aan het plagen ben vanwege een eerder gesprek. Nadat hij ons plaagde door die krengen te verstoppen, wat mijn probleem was destijds. Eén draaiorgel plaatsen op een realistische plek is 1 ding, je hele route volproppen en ze verstoppen zodat men ze niet goed weg kan halen, wat overigens tot grappige reacties van een zekere youtuber leidt, wat anders. Ik zal mkasthijs hier voor eeuwig mee blijven plagen. En terecht. :wink: :zipper_mouth:

Maar dat ging inderdaad over NONL, nou inderdaad weer terug naar het Olielijntje. Hierin hebben ze, voor zover ik weet, nooit gezeten. Wel een pamfluitband (jazeker, die bestaat ook), en alhoewel dat muzikaal gezien al een stuk acceptabeler is, is ook die eruit gehaald om de focus op het treinrijden te houden. Bovendien, zoveel staan er in die regio ook niet. Ik heb er nog nooit 1 op Zwolle zien staan, dus zou ook niet weten waarom dat in TS dan wel zo zou moeten zijn. Op 020 Centraal zouden ze al een stuk minder afsteken. Hè, nou ga ik er toch serieus op in... :rolling_eyes:

Overigens liep ik vanmiddag door de stad, en toen kwam er zo'n gozer met z'n bakje vlak onder mijn gezicht schudden. Schoot keihard in de lach. Die gozer Dat duivelsgebroed zal wel WTF gedacht hebben... :joy: :joy: :joy:

Nou genoeg over die krengen. Satan heeft al zieltjes genoeg zo...
Marc D. schreef:
17 dec 2023, 00:49
Ik ben bijna klaar met de Standaard Streekbussen, alleen de handleiding nog. Nog op tijd voor de release? Zo niet dan bij een eventuele update :smile:.
Prachtig! Wow, wow wow! Heb je de trailer hierboven niet gezien? Releasedatum is nu bekend (oud & nieuw), dus zeg zelf maar of je dat nog haalt...

En inderdaad, anders met een V4 versie of V3.1 patch. En nou ik je toch spreek, heb jij er geluiden in? Ik heb de B88 een stationair geluidje geprobeerd te geven, maar TS is nogal inconsequent met het afspelen hiervan. In de route/scenario editor hoor ik ze zelden (1 op de 100 keer ofzo). In een QD of scenario al beduidend vaker (50-50 ongeveer), maar ook niet altijd. Toch doe ik bij mijn weten alles goed. Als jij geluiden stabiel werkend hebt, zou ik dan ff mogen spieken?

Als de route af is, moet ik even het photoshop bestand ordenen en een handleiding schrijven, en dan upload ik de B88 ook los met genoemd photoshop bestand inbegrepen om het repainters makkelijk te maken. Dit photoshop bestand bevat niet alleen de verschillende lijntjes enzo als aparte laag, maar ook de diverse deurconfiguraties (achterdeur voor/achter de achterwielen, 1 of 2 deuren vooraan, etc) en de 2 verschillende voorruit afwerkingen, zodat de repainter alle mogelijkheden heeft. Misschien volgt de gelede versie later ook nog. :wink: :thumbsup:

En nou de term V4 toch is genoemd, hoe ziet de toekomst er verder uit, eigenlijk? Nou, wat ik ervan begrijp, is Rommy wel een beetje klaar met deze route, maar ik zie nog ruimte voor verbetering. Zo heet deze route 't Olielijntje, maar kan je geen enkele goederenloods inrijden. Dit is wat ik in een V4 zou toevoegen: Ik zou een aantal loodsen een interieur geven en inrijdbaar maken, en misschien een aantal iconische gebouwen toevoegen, en ik heb nog wat typische 90s voertuigen in petto, zoals die oude Citroën PTT autootjes, een ouderwetse politieauto met het oude logo en zo'n ghostbusters toeter op het dak, etc. En deze zou ik dan in nieuwe traffic managers/road sections gooien, zodat ze ook meer doen dan alleen stil staan. Verder ben ik er dan ook wel klaar mee. Ik heb mijn eigen projecten on hold gezet en er heel 2023 niks aan kunnen doen om deze route zo snel mogelijk af te krijgen, en zelfs toen moest Rommy me nog een schop onder mijn kont geven dat het ook een keer gerelease'd moet worden. Ik had eigenlijk bovengenoemde dingen nog in deze versie willen doen, maar dan was het vast 2025 geworden...

Dus 2024 wordt voor mij in eerste instantie een jaar van metro's, afgewisseld met een klein beetje Railhopper. Vooral materieelbouw dus. Mijn handen jeuken. Watch me. :upside_down:
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 180 keren
Ontvangen waarderingen: 1239 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door Marc D. »

Voor geluiden kijk even hier
Marc D. schreef:
17 dec 2023, 00:45
<snip> -> viewtopic.php?p=22430#p22430
. Dit is de blueprint van mijn Magirus Deutz tankautospuit in action.

Motorgeluid hebben de bussen alleen wanneer ze in een TrafficControllerBlueprint van een straat of weg verwerkt zijn.

Ik ga ze de bussen uploaden :wink:
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht:
Andries33

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 98 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door KerAp »

Had die al gezien, maar nou weet ik bijvoorbeeld niet of je een sound emitter gebruikt, of dat je "valid in scenarios" aan hebt staan.

Overigens ben ik erachter gekomen dat ik op zijn minst met 2 bugs aan het jongleren ben. Maar goed, inmiddels staan je busjes er prachtig in. Geeft veel meer variatie en een prachtige, meer realistische weergave van dit tijdsbeeld:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heel erg bedankt! Je weet hoe graag ik dit voor deze route wilde.
Deze gebruikers waarderen KerAp voor dit bericht (totaal 4):
Andries33RcA51Louke1968gradjuh72
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Terug naar “Routes”