Treinspotter schreef: ↑16 dec 2023, 21:13

Jammer dat je een stukje cultuur historie uit je mooie route haalt, hopelijk blijft het mogelijk omdat toch zelf aan of uit te mogen zetten,
smaken verschillen maar ik heb respekt voor de bouwers met een draaiorgel erin......Beetje nostalgie...
Volgens mij heb je niet door dat ik mkasthijs gewoon een beetje aan het plagen ben vanwege een eerder gesprek. Nadat hij ons plaagde door die krengen te verstoppen, wat mijn probleem was destijds. Eén draaiorgel plaatsen op een realistische plek is 1 ding, je hele route volproppen en ze verstoppen zodat men ze niet goed weg kan halen, wat overigens tot grappige reacties van een zekere youtuber leidt, wat anders. Ik zal mkasthijs hier voor eeuwig mee blijven plagen. En terecht.
Maar dat ging inderdaad over NONL, nou inderdaad weer terug naar het Olielijntje. Hierin hebben ze, voor zover ik weet, nooit gezeten. Wel een pamfluitband (jazeker, die bestaat ook), en alhoewel dat muzikaal gezien al een stuk acceptabeler is, is ook die eruit gehaald om de focus op het treinrijden te houden. Bovendien, zoveel staan er in die regio ook niet. Ik heb er nog nooit 1 op Zwolle zien staan, dus zou ook niet weten waarom dat in TS dan wel zo zou moeten zijn. Op 020 Centraal zouden ze al een stuk minder afsteken. Hè, nou ga ik er toch serieus op in...
Overigens liep ik vanmiddag door de stad, en toen kwam er zo'n gozer met z'n bakje vlak onder mijn gezicht schudden. Schoot keihard in de lach.
Die gozer Dat duivelsgebroed zal wel WTF gedacht hebben...
Nou genoeg over die krengen. Satan heeft al zieltjes genoeg zo...
Marc D. schreef: ↑17 dec 2023, 00:49
Ik ben bijna klaar met de Standaard Streekbussen, alleen de handleiding nog. Nog op tijd voor de release? Zo niet dan bij een eventuele update

.
Prachtig! Wow, wow wow! Heb je de trailer hierboven niet gezien? Releasedatum is nu bekend (oud & nieuw), dus zeg zelf maar of je dat nog haalt...
En inderdaad, anders met een V4 versie of V3.1 patch. En nou ik je toch spreek, heb jij er geluiden in? Ik heb de B88 een stationair geluidje geprobeerd te geven, maar TS is nogal inconsequent met het afspelen hiervan. In de route/scenario editor hoor ik ze zelden (1 op de 100 keer ofzo). In een QD of scenario al beduidend vaker (50-50 ongeveer), maar ook niet altijd. Toch doe ik bij mijn weten alles goed. Als jij geluiden stabiel werkend hebt, zou ik dan ff mogen spieken?
Als de route af is, moet ik even het photoshop bestand ordenen en een handleiding schrijven, en dan upload ik de B88 ook los met genoemd photoshop bestand inbegrepen om het repainters makkelijk te maken. Dit photoshop bestand bevat niet alleen de verschillende lijntjes enzo als aparte laag, maar ook de diverse deurconfiguraties (achterdeur voor/achter de achterwielen, 1 of 2 deuren vooraan, etc) en de 2 verschillende voorruit afwerkingen, zodat de repainter alle mogelijkheden heeft. Misschien volgt de gelede versie later ook nog.
En nou de term V4 toch is genoemd, hoe ziet de toekomst er verder uit, eigenlijk? Nou, wat ik ervan begrijp, is Rommy wel een beetje klaar met deze route, maar ik zie nog ruimte voor verbetering. Zo heet deze route 't Olielijntje, maar kan je geen enkele goederenloods inrijden. Dit is wat ik in een V4 zou toevoegen: Ik zou een aantal loodsen een interieur geven en inrijdbaar maken, en misschien een aantal iconische gebouwen toevoegen, en ik heb nog wat typische 90s voertuigen in petto, zoals die oude Citroën PTT autootjes, een ouderwetse politieauto met het oude logo en zo'n ghostbusters toeter op het dak, etc. En deze zou ik dan in nieuwe traffic managers/road sections gooien, zodat ze ook meer doen dan alleen stil staan. Verder ben ik er dan ook wel klaar mee. Ik heb mijn eigen projecten on hold gezet en er heel 2023 niks aan kunnen doen om deze route zo snel mogelijk af te krijgen, en zelfs toen moest Rommy me nog een schop onder mijn kont geven dat het ook een keer gerelease'd moet worden. Ik had eigenlijk bovengenoemde dingen nog in deze versie willen doen, maar dan was het vast 2025 geworden...
Dus 2024 wordt voor mij in eerste instantie een jaar van metro's, afgewisseld met een klein beetje Railhopper. Vooral materieelbouw dus. Mijn handen jeuken. Watch me.