[Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 05 mei 2020, 17:51
- 3
- Locatie: Schweiz
- Gegeven waarderingen: 45 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
Hartelijk dank voor deze geweldige uitbreiding. Het is erg leuk! Ik heb een vraag: Is het iemand ook opgevallen dat de Flirt 3A NS2200 in het scenario van Koplopermau 3.3 Spitslag Zevenberg aan Zee - Krammendijk Centraal zich vreemd gedraagt voor Gorperlo? Alles begint te flikkeren in de cabine, het geluid stopt en je kunt niet meer sturen met het toetsenbord.
Ik heb de Flirt en de baan twee keer opnieuw geïnstalleerd, maar er is niets veranderd. Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? En kun je me een tip geven? Hartelijk dank
Ik heb de Flirt en de baan twee keer opnieuw geïnstalleerd, maar er is niets veranderd. Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? En kun je me een tip geven? Hartelijk dank
- Deze gebruikers waarderen DonMattheo voor dit bericht:
- MarkA
Ik ben een gepassioneerde hobbymachinist uit Zwitserland. Ik maak ook video's tussendoor. Hier is mijn kanaal: Reizen met DonMattheo. https://youtube.com/@donmattheo2653?feature=shared
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 20:15
- 4
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
Je bent niet de enige. Heb hetzelfde ondervonden. Benieuwd wat het kan zijn in ieder geval.
- Deze gebruikers waarderen PeterMCE voor dit bericht:
- DonMattheo
Simmen met een muziek? https://happy-tigers.com
-
- Download Manager
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Locatie: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 465 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
Het probleem met de 3 flirts in het scenario: Spitslag Zevenberg aan Zee - Krammendijk Centraal, is bij zowel Mark als ChrisTrains bekend.
Wat dit probleem veroorzaakt is nog onbekend en wordt momenteel nog onderzocht.
Wat dit probleem veroorzaakt is nog onbekend en wordt momenteel nog onderzocht.
- Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 3):
- DonMattheo • PeterMCE • MarkA
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 05 mei 2020, 17:51
- 3
- Locatie: Schweiz
- Gegeven waarderingen: 45 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
Bedankt voor de informatie. Ik ben blij dat ik het niet ben. En excuses als ik vroeg of het antwoord al bekend was.
Ik ben een gepassioneerde hobbymachinist uit Zwitserland. Ik maak ook video's tussendoor. Hier is mijn kanaal: Reizen met DonMattheo. https://youtube.com/@donmattheo2653?feature=shared
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
- 4
- Gegeven waarderingen: 31 keren
- Ontvangen waarderingen: 73 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
Misschien een overbodige vraag, maar werken de scenarios van V2 ook op de V3?
Gr Erik
Gr Erik
-
- Berichten: 588
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
- 4
- Gegeven waarderingen: 280 keren
- Ontvangen waarderingen: 463 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
Lang verhaal kort: Nee.
Over de gehele route is spoor/markers/infra veranderd zoals.
Over de gehele route is spoor/markers/infra veranderd zoals.
- De verbouwing van Zevenberg aan Zee
- De verbouwing van Krammendijk Centraal
- De verbouwing van de spoorlijn tussen Panneren en Hemdrecht
- Deze gebruikers waarderen Clipmeneernl voor dit bericht:
- MarkA
-
- Beheerder
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 663 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
Klopt, op het moment weten we wel dat indien je de kering eruit haalt, en dus de spelerstrein vanaf het perron laat beginnen, het probleem is opgelost. Waar het precies aanligt (het is ook een beetje random of en hoe vaak het probleem zich voordoet) is mij nog niet duidelijk.
Verder zijn er aan de documentatie zojuist enkele dingen toegevoegd:
Op de downloadpagina is onderaan een lijst toegevoegd met alle benodigde add-ons om alle scenario's te kunnen rijden. Ja het is op het eerste oog best een lange lijst, maar als we aannemen dat de meeste mensen alle content van ChrisTrains wel in hun bezit hebben is het overgrote deel ervan allemaal freeware: Klik
Ik heb op de pagina van de handleiding een FAQ toegevoegd onder de lijst met benodigde Assets voor de route zelf: Klik
De hele achtergrond, gedachtegang en fictieve historie welke tot v2.2 in de handleiding stond is bijgewerkt voor v3.0 en online beschikbaar, de bestaande delen zijn ook deels bijgewerkt met nieuwe inzichten om het weer één samenhangend verhaal te maken. Het is wat veel tekst, maar voor de mensen wie de route intressant vinden is het - hoop - ik wel de moeite waard. Ook voor scenariobouw levert het mogelijk wat inspiratie op, deze tekst vind je hier: Klik
- Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 5):
- Clipmeneernl • Marklin • ludmilla • danielxdaniel • rabby62
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community
Voor én door de Nederlandse Community
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 13:54
- 4
- Gegeven waarderingen: 480 keren
- Ontvangen waarderingen: 67 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
Leuk om het achtergrondverhaal te lezen, geeft een extra dimensie aan jouw werk!
vr.gr
Ruud
vr.gr
Ruud
- Deze gebruikers waarderen saurer580 voor dit bericht:
- MarkA
-
- Berichten: 3467
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1944 keren
- Ontvangen waarderingen: 2206 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
Heb n.a.v. dit scenario hem eens gereden en komt er idd flikkering in de Cab. waarbij het toetsenbord niet meer reageert.
Bij mij begon dit trouwens niet in Gorperlo maar ter hoogte van Miezerveen.
Afijn, met dit gegeven had ik hem iets voor Gorperlo opgeslagen (F2) en waar bij mij de flikkering begon het scenario afgesloten.
Nu komt het wonderbaarlijke van TSC; het scenario vervolgens hervat op het punt van opslaan (iets voor Gorperlo) en totaal geen last meer gehad dus zonder problemen uit kunnen rijden.
Ps. overigens dit traject ziet er perfect uit!
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 3):
- DonMattheo • MarkA • Koplopermau
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 05 mei 2020, 17:51
- 3
- Locatie: Schweiz
- Gegeven waarderingen: 45 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
Bedankt Märklin - dat ga ik meteen proberen.
Edit: Het werkte - hartelijk dank!
Edit: Het werkte - hartelijk dank!
- Deze gebruikers waarderen DonMattheo voor dit bericht:
- Marklin
Ik ben een gepassioneerde hobbymachinist uit Zwitserland. Ik maak ook video's tussendoor. Hier is mijn kanaal: Reizen met DonMattheo. https://youtube.com/@donmattheo2653?feature=shared
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 30 jul 2022, 17:49
- 1
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
idd de ice vervangen met locoswap en werkt prima
- Deze gebruikers waarderen Pectacq voor dit bericht:
- Marklin
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 06 nov 2023, 16:01
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
Hoort het dat de Ktrains Traxx niet reageert op de level transities op de HSL?
-
- Download Manager
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Locatie: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 465 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
Dat is correct aangezien de route niet is voorzien van K-Trains ETCS-makers.
Ik weet het niet 100% zeker, maar ik dacht dat Mark hier bewust voor heeft gekozen, om deze niet toe te voegen.
Maar dat kan Mark beter zelf toelichten.
Ik weet het niet 100% zeker, maar ik dacht dat Mark hier bewust voor heeft gekozen, om deze niet toe te voegen.
Maar dat kan Mark beter zelf toelichten.
-
- Beheerder
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 663 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
Dat klopt, er is alleen ondersteuning voor de producten van ChrisTrains en de relevante DCR pakketen waaraan ik zelf de beveilingssystemen (opnieuw) gescript heb, zie hiervoor de tabel onderaan het FAQ gedeelte van de handleiding: Krammerdijks_DeltalandHagelslag12 schreef: ↑09 jan 2024, 18:40Hoort het dat de Ktrains Traxx niet reageert op de level transities op de HSL?
Wat betreft het toevoegen van ondersteuning voor de producten van KTrains producten heb ik 2 jaar gelegen al het volgende geschreven:
Weliswaar in het Engels gezien de vraagsteller destijds geen Nederlands sprak, maar ik verwacht dat dat eventueel met hulp van Google Translate geen probleem is:viewtopic.php?p=10558#p10558
Die situatie is niet veranderd gezien niemand zich gemeld heeft dit exact uit te willen zoeken, en eigenlijk voel ik er sowieso weinig voor gezien de producten van Ktrains nog altijd - voor mij - enkele grote gebreken bevatten zoals een ATB waarbij je met code 60 of 80 op een rood sein af kunt rijden. Er is in de afgelopen 2 jaar ook geen enkele van deze zaken opgelost door KTrains dus ik verwacht er weinig van dat dit ooit wel gaat gebeuren helaas
- Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 3):
- Rubku_NL • Pjottr • Roy
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community
Voor én door de Nederlandse Community
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 19 apr 2023, 20:55
- 1
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
Fantastische route weer. Het is altijd al mijn favoriet geweest maar deze update maakt hem nog beter (en realistischer). Vooral het opstelterrein bij Krammendijk is veel beter nu die scherpe bocht eruit is. Leuk detail zijn ook de 'oude' bruggen richting Iepedam die zo'n lawaai maken. Jammer dat veel van de oude scenario's nu niet meer werken maar ongetwijfeld zullen er vele nieuwe bij komen in de loop van de tijd.
Ik ben ongetwijfeld iets vergeten te downloaden, ik weet alleen niet wat, ik mis namelijk af en toe wat bovenleiding portalen (maar 95% verschijnt gewoon goed), daarnaast ontbreekt de hele overkapping van het nieuwe station 'De Emburcht' en van het 'nieuwe' perron in Iepedam (meest rechtse perron gezien vanuit Lichtdorp).
Die bovenleidingportalen, kan het zijn dat die niet altijd geladen worden als je de settings niet op het allerhoogst hebt staan? Ik heb (voor mijn gevoel) nu wel alle assets gerelateerd aan bovenleidingen gedownload.
Iemand enig idee in welke assetpakketten deze dingen verstopt zitten?
Nogmaals, ik geloof best dat ik iets vergeten ben te downloaden, maar ik ben nu al de hele assetlijst 3x langs gegaan en bij elke asset denk ik 'Nee deze heb ik al'.
Of wellicht een bestaande assetpakket die recent vernieuwd is waar dit in zit?
De payware heb ik allemaal, dat heb ik zojuist nog gecheckt in Steam
Thanks
Ik ben ongetwijfeld iets vergeten te downloaden, ik weet alleen niet wat, ik mis namelijk af en toe wat bovenleiding portalen (maar 95% verschijnt gewoon goed), daarnaast ontbreekt de hele overkapping van het nieuwe station 'De Emburcht' en van het 'nieuwe' perron in Iepedam (meest rechtse perron gezien vanuit Lichtdorp).
Die bovenleidingportalen, kan het zijn dat die niet altijd geladen worden als je de settings niet op het allerhoogst hebt staan? Ik heb (voor mijn gevoel) nu wel alle assets gerelateerd aan bovenleidingen gedownload.
Iemand enig idee in welke assetpakketten deze dingen verstopt zitten?
Nogmaals, ik geloof best dat ik iets vergeten ben te downloaden, maar ik ben nu al de hele assetlijst 3x langs gegaan en bij elke asset denk ik 'Nee deze heb ik al'.
Of wellicht een bestaande assetpakket die recent vernieuwd is waar dit in zit?
De payware heb ik allemaal, dat heb ik zojuist nog gecheckt in Steam
Thanks
- Deze gebruikers waarderen VIRMm1 voor dit bericht:
- MarkA
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:15
- 4
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 36 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
Check jouw ontbrekende assets even met TS-tools.
-
- Berichten: 3467
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1944 keren
- Ontvangen waarderingen: 2206 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
Ja dat is mogelijk als de Scenery Density niet op 100% staat dan kunnen objecten wegvallen, de rest maakt niet uit.
-
- Beheerder
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 169 keren
- Ontvangen waarderingen: 360 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
ALTIJD zorgen dat Scenery Density op 100% staat.
Alle andere instellingen kan je mee spelen naar gelang hoe krachtig jouw computer is, behalve die.
Niet alleen zullen diverse bovenleidingsportalen niet zichtbaar zijn maar ook diverse andere objecten.
Daaronder kunnen ook (delen van) stationsgebouwen vallen.
P.S. De berichten over TS-Tools zijn afgesplitst naar hier.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op
De lijst houdt niet op
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 19 apr 2023, 20:55
- 1
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
Ik had het vermoeden dat ik het België pakket van Frison vergeten was (heb wel bewust 1 t/m 5 geinstalleerd maar Belgie kon ik me niet herinneren), tegelijk de scenery density op maximaal gezet en nu is alles wel gewoon zichtbaar, incl de perron overkappingen. Welke van de 2 nu de oplossing is weet ik niet maar ik heb het nu zoals ik wil
- Deze gebruikers waarderen VIRMm1 voor dit bericht (totaal 2):
- RemkoH • MarkA
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 25 sep 2020, 18:02
- 3
- Gegeven waarderingen: 37 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
Razend enthousiast over deze route, helemaal met de audio update's voor de CT-trein(stellen).
Complimenten voor alle betrokkenen.
ps. in de assetlijst ontbreekt 1 verwijzing, naar DanielSyntus Reclameborden 2.
nog niet echt gemist in het spel dus zeker geen halszaak.
Complimenten voor alle betrokkenen.
ps. in de assetlijst ontbreekt 1 verwijzing, naar DanielSyntus Reclameborden 2.
nog niet echt gemist in het spel dus zeker geen halszaak.
-
- Download Manager
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Locatie: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 465 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
Dat klopt, want deze worden meegeleverd met de route, dus hiervoor is geen verwijzing nodig.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 25 sep 2020, 18:02
- 3
- Gegeven waarderingen: 37 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
Geen halszaak, maar hoe komt het dat TS-tools deze aanduidt en ik de betreffende map niet terugvind in een de bestanden?
Ik zal de installatie nog eens doen.
-
- Beheerder
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 663 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
DankjewelVIRMm1 schreef: ↑18 jan 2024, 00:19Fantastische route weer. Het is altijd al mijn favoriet geweest maar deze update maakt hem nog beter (en realistischer). Vooral het opstelterrein bij Krammendijk is veel beter nu die scherpe bocht eruit is. Leuk detail zijn ook de 'oude' bruggen richting Iepedam die zo'n lawaai maken. Jammer dat veel van de oude scenario's nu niet meer werken maar ongetwijfeld zullen er vele nieuwe bij komen in de loop van de tijd.
Het is wat dat betreft toch altijd keuzes maken, wil je dingen zoals die scherpe bogen en 'mislukte' halve-engelsmannen bij Krammendijk oplossen dan zijn aanpassingen nodig waarbij oude scenario's niet meer werken. Gezien veel oude scenario's behoorlijk verouderd waren qua materiaal en sommige het vanwege de grote updates van Christrains toch al niet meer voor volledig deden was de keuze relatief makkelijk en heb ik dus gekozen enkele oude delen waar ik zelf niet tevreden over was op te knappen met daarmee het vervallen van de oude scenario's voor V2.x.
Gezien je probleemomschrijving vermoedde ik inderdaad een combinatie van Scenery Density niet op 100% en het weliswaar wel eerder geïnstalleerd hebben van enkele objectpakketen zoals Chris en Frison maar niet de laatste versie met enkele nieuwe objecten.VIRMm1 schreef: ↑19 jan 2024, 12:06Ik had het vermoeden dat ik het België pakket van Frison vergeten was (heb wel bewust 1 t/m 5 geinstalleerd maar Belgie kon ik me niet herinneren), tegelijk de scenery density op maximaal gezet en nu is alles wel gewoon zichtbaar, incl de perron overkappingen. Welke van de 2 nu de oplossing is weet ik niet maar ik heb het nu zoals ik wil
Scenery Density kun je met elk beetje laptop of PC gemaakt in de afgelopen 10 jaar altijd wel op 100% zetten, en is zoals gezegd ook nodig om alles zichtbaar te krijgen. Ik zal dit nog even aan de FAQ toevoegen in de handleiding.
Bedankt
Deze zouden als het goed is inderdaad in het installatiepakket moeten zitten.ps. in de assetlijst ontbreekt 1 verwijzing, naar DanielSyntus Reclameborden 2.
Laat mij even het volledige pad weten van het door TS-Tools aangegeven object, dan zal ik dit zelf eventjes controleren.
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community
Voor én door de Nederlandse Community
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 25 sep 2020, 18:02
- 3
- Gegeven waarderingen: 37 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
Hoi MarkA en Rubku,
Ik heb de route opnieuw geïnstalleerd en nu zie ik de betreffende reclameborden wel!
Dank voor jullie reactie en advies, keep up the good work!!
- Deze gebruikers waarderen Winerail voor dit bericht:
- Rubku_NL
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 19 apr 2023, 20:55
- 1
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: [Fictief] Krammendijks Deltaland V3.0 ontwikkeling
Oh ja, heel goed, snap de keuze volledig, ook Krammendijk station zelf is er echt veel beter op geworden. Die overkapping is ook prachtig. De oude vond ik altijd net niet kloppen omdat je als zogenaamde reiziger nog steeds in de regen zou staan als je op het perron stond (de overkapping dekte niet het hele perron), dat is nu echt mooi geworden. Ook die kopspoortjes maken het net wat dynamischer.MarkA schreef: ↑20 jan 2024, 16:55DankjewelVIRMm1 schreef: ↑18 jan 2024, 00:19Fantastische route weer. Het is altijd al mijn favoriet geweest maar deze update maakt hem nog beter (en realistischer). Vooral het opstelterrein bij Krammendijk is veel beter nu die scherpe bocht eruit is. Leuk detail zijn ook de 'oude' bruggen richting Iepedam die zo'n lawaai maken. Jammer dat veel van de oude scenario's nu niet meer werken maar ongetwijfeld zullen er vele nieuwe bij komen in de loop van de tijd.
Het is wat dat betreft toch altijd keuzes maken, wil je dingen zoals die scherpe bogen en 'mislukte' halve-engelsmannen bij Krammendijk oplossen dan zijn aanpassingen nodig waarbij oude scenario's niet meer werken. Gezien veel oude scenario's behoorlijk verouderd waren qua materiaal en sommige het vanwege de grote updates van Christrains toch al niet meer voor volledig deden was de keuze relatief makkelijk en heb ik dus gekozen enkele oude delen waar ik zelf niet tevreden over was op te knappen met daarmee het vervallen van de oude scenario's voor V2.x.
En als je vanuit Zevenberg bij de nieuwe fly-over bij Krammendijk stadion binnen komt rijden, zo langs 't station van Stadion, dan de tunnel in door Hoge markt, dan de tunnel weer uit en met de schuine boog naar het hoofdstation rijdt, dan voelt het wel echt alsof je een grote stad binnen rijdt Heel realistisch
Ik hoop dat er snel wat meer scenario's bij komen want ik heb de route nu al 'uitgespeeld'