Eigen plaatsnamen in koersborden van Christrains

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Meesi
5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Eigen plaatsnamen in koersborden van Christrains

Bericht door Meesi »

Ik ben bezig met mijn eigen route en wil hier graag op rijden met treinen met mijn plaatsnamen in de koersborden. Mijn vraag is dus ook: Hoe kan ik mijn eigen plaatsnamen in de koersborden van Christrains krijgen?

DutchDriver
Moderator
5
Gegeven waarderingen: 142 keren
Ontvangen waarderingen: 635 keren

Re: Eigen plaatsnamen in koersborden van Christrains

Bericht door DutchDriver »

Chris heeft de koersborden vastgezet. Misschien kun je Chris vragen om een update van die koersborden, maar die moet ze handmatig toevoegen. Dus voorlopig zul je met Extra Trein moeten rijden :D

Grtz. :sunglasses:
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel.
Afbeelding

TX-Tiger
5
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Bericht door TX-Tiger »

Ja, dat is gewoon mogelijk. Door een van reskin te maken van het bestand met de bestemmingsborden (het zijn nu eenmaal gewoon textures).
Christrains heeft op zijn website de lettertypen geplaats die hij zelf ook gebruikt, zie hier.
Alleen moet je wel even verstand hebben hoe je in reskins ontwikkelt voor TS want dat is nogal een proces.

Let wel op: Je kan niet bestemmingen "toevoegen", je vervangt als het waren een van de bestaande voor jouw eigen.

MarkA
Beheerder
5
Gegeven waarderingen: 244 keren
Ontvangen waarderingen: 702 keren

Bericht door MarkA »

Dat vervangen is op bestaande scenario's ook niet alles helaas.

Dan zie je op de IJsellijn bijv. ineens Flirts naar <door jouw aangepaste plaatst> in plaats van Zutphen :stuck_out_tongue: Nu kun je dat wel oplossen door bestemmingen te vervangen die niet veel gebruikt worden maar het blijft behelpen.
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Meesi
5
Ontvangen waarderingen: 0

Bericht door Meesi »

Bedankt voor jullie antwoorden! Raden jullie ook nog een bepaald programma aan voor het repainten of maakt dit niet uit?

RemkoH
Beheerder
5
Gegeven waarderingen: 179 keren
Ontvangen waarderingen: 444 keren

Bericht door RemkoH »

Meesi schreef:
15 mei 2020, 15:10
Bedankt voor jullie antwoorden! Raden jullie ook nog een bepaald programma aan voor het repainten of maakt dit niet uit?
Wat je zelf prettig vindt werken en wat uiteraard wel de benodigde functionaliteit biedt.
Er zijn diverse gratis programma's, zoals Paint.net die vaak wordt gebruikt, en dure programma's, zoals photoshop.
Als je al eerder met een dergelijk programma hebt gewerkt dan zou ik die blijven gebruiken omdat je die gewend bent.
Mits daarin zoals eerder al gezegd wel de benodigde functionaliteit aanwezig is.

Bekijk wat Youtube video's over repainten als je nog niet eerder met zulke programma's hebt gewerkt.
Geheid dat je daarin verschillende programma's gebruikt ziet worden.
Maak dan een keus welke voor jou het meest werkbaar is.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:

Terug naar “Vragen”