Daniel schreef: ↑12 mei 2022, 13:46
...
Het gaat om het rode deel wat nu een soort gat is, als je bij het sporen leggen over gaat van met ballast naar zonder ballast dan krijg je dat het ballast deel ineens stopt en je over gaat naar alleen sporen waardoor je onder de ballast kunt kijken. Ale je het rode deel opvult en de gelijke hoogte geeft zoals het groene dan zie je dat gat niet meer, zou ik persoonlijk prettig vinden

, denk de rest ook wel. Uiteraard alleen de betonnen rand.
......
Oke, dat snap ik, maar als ik het geheel opvul volgens jouw afbeelding, dan gaat er geen rails meer door.
Marklin zegt daarover (zie afbeelding)
tot de onderkant rail, ik denk dat dat een betere oplossing is, komt er alleen een vraag op, hoe hoog is de rails?
Wat mij ook opvalt bij bovenstaande afbeelding is dat de ruimte tussen rooster en rail veel te groot is en ook daar krijg je dus mee te maken als ik die rand omhoog ga trekken, want aangezien die te breed is om de mogelijkheid te hebben deze inelkaar te schuiven, gaat het dus fout in het aangekoppelde deel.
Kortom, het is niet echt eenvoudig.
Met dubbele hekjes zou wel handig zijn, dan heb je meer variatie mogelijkheden, heb op mijn route al verschillende versies in gebruik
Wat heb ik gedaan:
In de
UPDATE die nu op mijn Google Drive is te vinden, zijn 4,5 en 6 toegevoegd.
4 is een zijkant zonder looppad
5 is een zijkant met dubbele leuning
6 is een railstuk met een betonrand tot bovenaan met 2 sleuven voor de rails.
LET OP!
Voor het maken van de juiste afstand tussen de witte vlakken en o.a. de rails, is het de bedoeling de betonranden in elkaar te schuiven, dus niet strak tegen elkaar aan, want dan worden de openingen veel te groot.