Frison schreef: ↑23 jul 2022, 09:53
Ik vind het belangrijker dat de op en afritten werken, en er een realistiche overgang van te maken is. Dus dat de gebruikte wegen er op aansluiten met bijbehorende belijning enz.
Oké, we gaan dus door ondanks de laatste gegevens.
Het onderstaande is gebaseerd op je vorige versie, dus niet op de zojuist verkregen versie!
Bestaande wegen zonder auto's is geen enkel probleem, laten we dat voorop stellen.
En wegen met auto's is een iets ander verhaal ervan uitgaande dat de totale overwegplaten zichtbaar moeten blijven.
Daar wil ik mee zeggen dat het afhankelijk is hoe de wegen gelegd zijn qua hoogte met of zonder dijk, want zijn die bijv. in totale lengte ca. gelijk gehouden met de Coha platen dan komt de schuine op/afrit gedeeltelijk onder de rijweg te zitten en zou je de wegen moeten laten zakken om de af/oprit zichtbaar te krijgen.
Kortom; wegen leggen heeft elke routebouwer op zijn/haar manier gemaakt en kun je geen pijl op trekken om daar rekening mee te kunnen houden, snappie?
Bij verkanting word het enigszins handwerk wat het sowieso al is qua het op hoogte brengen van de platen waarbij de platen tussen de rails en sporen iets gekanteld dienen te worden. (wat achteraf gezien niet kan)
Het word nog wat lastiger als het spoor een daling/stijging heeft met wegen die over de breedte immers niet schuin gelegd kunnen worden, maar dat even terzijde!
Heb eens een testje uitgevoerd met verkanting en dat geeft bij de op/afrit geen probleem
Maar met de "tussen rails en spoor" wel, dit kun je nl als loft niet kantelen (ook niet met de offset tool) en loop je in het ergste geval hier tegenaan:
Of dit moet ook voor lief worden genomen en er bijv. een tussen maat word gekozen tussen het verschil van de lage/hoge rails?