Bij deze laat ik jullie weten dat ik officieel ook ben begonnen met het maken van scenario's.
Ik wil mij vooral focussen op het maken van toegankelijke scenario's voor een grote doelgroep. Hiermee wil ik zeggen dat ik zoveel mogelijk materieel gebruik van (vooral ChrisTrains) 1 bepaalde uitgever.
Natuurlijk komen er ook scenario's bij met wat meer gemixt materieel, maar ik heb het hiervoor over het overgrote gedeelte van mijn scenario's. Let wel op dat ik nogal een amateur scenario bouwer ben, dus 100% foutloos zal het wel niet zijn in het begin. Maar ik probeer wel per scenario een goed aantal uren erin te stoppen, uitgebreid te testen, koersborden juist te zetten, enzovoort om ervoor te zorgen dat de uiteindelijke ervaring heel soepel is. Soms zal ik een fictieve dienstregeling doen (zo ook mijn eerste scenario kan ik al verklappen), maar het kan ook best een keer voorkomen dat ik een paar dagen in een scenario stop om het op een echte dienstregeling te baseren. Dan probeer ik ook zoveel mogelijk details erin te stoppen van de echte dienstregeling.
Gedurende dat ik scenario's bouw zal ik deze thread up-to-date houden met ontwikkelingen en nieuwe releases. Mijn eerste scenario is inmiddels gepubliceerd. Ik sta ook open voor eventuele feedback die jullie hebben over mijn scenario's. Ik hoop uiteindelijk dat ik jullie een plezier kan doen met mijn scenario's en laat mij vooral weten wat jullie leuk zouden lijken als scenario. Wellicht kan ik het een werkelijkheid maken. Ik wil wel zeggen dat ik niet alles qua treinen nog heb, maar wel een hele hoop. Mijn voorkeur gaat ook meestal uit naar passagiersdiensten, ik heb niet echt een affiniteit met goederentreinen (behalve als AI-verkeer).
Hier alvast een blik op mijn volgende scenario (is uiteraard nog niet veel):