Freeware is altijd goed, maar:
Veel gratis assets zijn veelal uitsluitend los verkrijgbaar en niet als bundel, iets wat vroeger nog veel erger was dan nu.
Mede daarom waren de handleidingen vroeger ook veel groter dan tegenwoordig!
Dit is iets waar veel mensen, vooral beginners, nogal van schrikken en geen tijd in willen steken.
Daarom ben ik al een aantal jaren bezig om in nauwe samenwerking met diverse object makers object pakketten te maken, zodat alles per maker in één pakket zit, en met succes.
Deze bundels besparen al zoveel aparte downloads, waardoor het voor de eindgebruiker veel gemakkelijker wordt en de route bouwer minder in de handleiding hoef te vermelden.
Bijvoorbeeld, waar je vroeger 9 aparte downloads nodig had, heb je er nu nog maar 1 nodig en omdat we het in een goed werkende Installer doen kan het in feiten niet misgaan.
Ook heb je nog wel eens dat objecten verouderd zijn of in sommige gevallen niet meer werken, dus zorgen we er voor dat we altijd de meest recente versie in de pakketen hebben zitten.
Trouwens, de IKB route (SAD2016) wordt in bijna elke Nederlandse route gebruikt, waarom?
Om dat veel van deze objecten in grote aantallen gebruikt worden. En ja dit is payware, maar alles zit mooi in 1 pakket en is heel makkelijk te installeren via steam. Plus het is een de aanbieding al tot 50% korting gezien.
Nog een paar feiten:
SAD & SAD2011 komt voor in de volgende downloads en verschillende objecten komen alleen in de ene en niet in de andere voor.
- Cologne-Dusseldorf Route Add-On
- Altenburg - Wildau v3.12# (Assets Only)
- Swedish Test-Demo-route (Assets Only)
- Im Köblitzer Bergland v1 & v2 (Niet meer beschikbaar) [niet te verwaren met de huidige "Im Köblitzer Bergland Route Add-On / Im Köblitzer Bergland Reloaded"
Bovendien is IKB (Im Köblitzer Bergland Route Add-On) ook een heel mooie route om op te rijden wat ook veel mensen aantrekt, dus een win-win, in tegenstelling tot Cologne-Dusseldorf.
Het probleem dat je steeds vaker ziet, is dat jonge gebruikers geen idee hebben hoe de basis van Windows werkt, zoals wij dat vroeger hebben geleerd, toen Windows 95/98 uitkwam!
Tegenwoordig weten ze niet anders dan dat alles via 1 klik geregeld is. Dat heb je Apps en Steam Workshop.
Ook al zie je het niet zo veel hier op het forum, maar daarbuiten op bijvoorbeeld Discord of onder Youtube video's of tijdens livestreams worden er regelmatig, zo niet dagelijks, vragen gesteld over waar verschillende objecten te vinden zijn of dat men niet weet hoe ze te installeren (zelfs met een installer), maar vooral niet eens een handleiding meer lezen.
Kort om of het nu een Payware of Freeware is maakt het in dit geval niet uit, het gaat er aan het eind van de streep om dat we het voor iedereen makelijk willen maken/houden, en blijft het een hobby die we met ze alle delen.
Even te info:
IKB is Im Köblitzer Bergland Route Add-On (SAD2016)
Voor de rest laat ik het hierbij, want dit brengt al de nodige frustraties met zich mee waar niemand op zit te wachten.
Ik weet dat ik niet altijd even duidelijk overkom of het uitleg (dat is helaas 1 van mijn zwakke kanten

), maar uiteindelijk probeer ik alleen maar mensen te helpen en heb ik het voor iedereen het beste voor.
Marklin schreef: ↑22 apr 2023, 12:32
Sterker nog vanwege het genoemde uit 5 add-ons hetzelfde object.
Als je in de Assets map zoekt op
Tunnel blueprint000.bin (Tunnel hole decal) dan word die bij mij al 11 keer gevonden, en dan zonder de AP bestanden waar ze ook in zitten.
Persoonlijk gebruik ik de "Tunnel hole decal" van TSA.
Hier heb ik de in-game naam aangepast zodat ik altijd zeker weet dat ik deze gebruik, omdat ik anders niet weet welke je anders gebruikt. Nu kan je dit vervangen met TS/RW-tools voor een die je wilt, dat scheelt toch weer wat objecten.
Het wijzigen van de in-game naam heeft geen invloed op de route en de eindgebruiker.