Wat is de ervaring van andere gebruikers?
Is het wenselijk dat de vervaardigers van al die aanpassingen dat doen in overleg met de originele bouwers?

Ja, dat is allemaal wel duidelijk, maar begrijp me niet verkeerd, ik ben een eenvoudige objectenbouwer en in mijn optiek is een "repaint" niets anders dan een afbeelding aanpassen en een soundmod idem, het aanpassen van een audiobestand.Rubku_NL schreef: ↑29 aug 2023, 17:09Even een kleine toelichting op wat er eventueel fout zou kunnen gaan.
Zoals je wellicht hebt vernomen, is er onlangs een grote update geweest voor de Christrains treinen.
Hierdoor zijn veel treinen geüpdatet, waardoor talloze scenario's en voornamelijk repaints die voor 19 juli 2023 zijn gemaakt niet meer werken of niet meer correct functioneren.
Daarom is ons advies om alleen scenario's te spelen en repaints te gebruiken die na deze datum gemaakt of bijgewerkt zijn (behalve als er geen treinen gebruikt zijn die betrekking hebben op deze update).
Gelukkig heb ik er geen verstand en dat wil ik graag zo houden
Een repaint werkt - in de basis - ongeveer als volgt, het .BIN bestand van het origineel wordt gekopieerd en de naam ervan aangepast naar die van de repaint. Afhankelijk van hoe de repaint dan is opgebouwd moeten er ofwel GEO's gekopieerd worden en worden de texture bestanden aangepast of levert de repaint een eigen GEO (indien toestemming originele auteur!) mee, maar dat is in dit geval allemaal niet zo belangrijk.Maar, hoe is het dan in godsnaam mogelijk, dat de besturing weigeringen gaat vertonen?
Die vind ik dan weer wel bijzonder, de SGM van Chris heeft al jaren geen update meer gehad.Bij de SGM was het nog veel bonter, die wilde geen eens meer rijden in diverse willekeurige scenario's.
Duidelijk, bedankt voor je uitleg.MarkA schreef: ↑30 aug 2023, 00:01Gelukkig heb ik er geen verstand en dat wil ik graag zo houdenGeintje natuurlijk richting je voormalige ondertitel
Een repaint werkt - in de basis - ongeveer als volgt, het .BIN bestand van het origineel wordt gekopieerd en de naam ervan aangepast naar die van de repaint. Afhankelijk van hoe de repaint dan is opgebouwd moeten er ofwel GEO's gekopieerd worden en worden de texture bestanden aangepast of levert de repaint een eigen GEO (indien toestemming originele auteur!) mee, maar dat is in dit geval allemaal niet zo belangrijk.Maar, hoe is het dan in godsnaam mogelijk, dat de besturing weigeringen gaat vertonen?
Het probleem is dat alle besturingen zoals de lichten, ATB en tractiehendel allemaal via het .BIN bestand van de treinbak aan elkaar zitten gekoppeld. Je kunt het probleem wellicht nu al raden: Zodra Chris met een update komt en extra functionaliteit in het .BIN toevoegd maar jij een repaint blijft gebruiken welke op basis van de vorige versie is gemaakt dan missen daar dus dingen in waardoor het niet meer compatibel is met de rest van de bestanden na de update. Dan krijg je idd heel raar gedrag zoals jij omschrijft. Pas zodra de repaint is upgedatet en gebruik maakt van (een afgeleide van) het nieuwe .BIN bestand vanuit Chris dan zal de repaint weer naar behoren werken.
Voor het kopiëren van het .BIN bestand is verder ook geen alternatief. Als je alleen de afbeelding/texture vervangt dan zou je immers de originele trein van Chris gaan overschrijven met jouw repaint, het lijkt me duidelijk dat dat totaal niet wenselijk is.Die vind ik dan weer wel bijzonder, de SGM van Chris heeft al jaren geen update meer gehad.Bij de SGM was het nog veel bonter, die wilde geen eens meer rijden in diverse willekeurige scenario's.
Opnieuw installeren kost je sowieso een registratie, ook als je niets verwijderd.
Dat bedoel ik ook te zeggen. Opnieuw installeren (wel al dan niet eerst verwijderen) kost een registratie dus dat zou de oplossing toch niet mogen moeten zijn?
Zo doe ik het zelf inderdaad. En repaints weke nog niet bijgewerkt zijn installeer je dan uiteraard (nog) niet.