Sporen vervangen

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 467
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
4
Gegeven waarderingen: 1788 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Sporen vervangen

Bericht door Wadlopertje »

Beste iedereen,

In de route die ik aan het bouwen ben wil ik graag de COHA V2 sporen gebruiken.
Ik kom er echter niet uit hoe dit te doen in TS Tools.
Deze handleiding gebruik ik: http://www.agenetools.com/tutorials/RepTrack.pdf
Ik loop vast bij Find. Wanneer ik de path invoer (hieronder aangegeven) dan vindt hij niets.

De volgende sporen gebruik ik:
D:\Program Files\steamapps\common\RailWorks\Assets\ChrisTrains\RailSimulator\RailNetwork\NS Tracks\NS Trk Brown Conc Clean NB.bin
D:\Program Files\steamapps\common\RailWorks\Assets\ChrisTrains\RailSimulator\RailNetwork\NS Tracks\NS Trk Brown Conc Clean.bin
D:\Program Files\steamapps\common\RailWorks\Assets\ChrisTrains\RailSimulator\RailNetwork\NS Tracks\NS Trk Brown Wood Clean NB.bin
D:\Program Files\steamapps\common\RailWorks\Assets\ChrisTrains\RailSimulator\RailNetwork\NS Tracks\NS Trk Brown Wood Clean.bin
D:\Program Files\steamapps\common\RailWorks\Assets\ChrisTrains\RailSimulator\RailNetwork\NS Tracks\NS Trk Grey Conc Clean NB.bin
D:\Program Files\steamapps\common\RailWorks\Assets\ChrisTrains\RailSimulator\RailNetwork\NS Tracks\NS Trk Grey Conc Clean.bin

Hoe of wat doe ik fout?

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 412
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
4
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: Sporen vervangen

Bericht door rommy136 »

Hoi,

Ik zou dit zelf met RW-tools doen, dit kan redelijk makkelijk. Heb het zelf meerdere malen op 't Olielijntje gedaan als dat ik het ook op NoordOost Nederland heb gedaan.

Mocht je vragen hebben hoor ik ze graag. Ben ook beschikbaar op de discord van Rubku_NL.

Mvg Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3450
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1939 keren
Ontvangen waarderingen: 2175 keren

Re: Sporen vervangen

Bericht door Marklin »

Wadlopertje schreef:
09 jul 2020, 10:20
Ik loop vast bij Find.
Ja, maar die moet je niet hebben om het spoor te vervangen maar "Find in multiple Files".
Zoek vervolgens het Tracks.bin bestand op en klik "display".
Ga dan te werk zoals in de PDF is aangegeven, heb je de strings goed ingevoerd klik dan "Replace in all selected files".
Voer dit bij alle te vervangen sporen afzonderlijk uit, dus in jou geval 6 keer.

En dan maar hopen dat je de Tracks.bin niet om zeep hebt geholpen, mja dan probeer je heb opnieuw, al doende leert men. :stuck_out_tongue:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 412
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
4
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: Sporen vervangen

Bericht door rommy136 »

Marklin schreef:
09 jul 2020, 13:50
Wadlopertje schreef:
09 jul 2020, 10:20
Ik loop vast bij Find.
Ja, maar die moet je niet hebben om het spoor te vervangen maar "Find in multiple Files".
Zoek vervolgens het Tracks.bin bestand op en klik "display".
Ga dan te werk zoals in de PDF is aangegeven, heb je de strings goed ingevoerd klik dan "Replace in all selected files".
Voer dit bij alle te vervangen sporen afzonderlijk uit, dus in jou geval 6 keer.

En dan maar hopen dat je de Tracks.bin niet om zeep hebt geholpen, mja dan probeer je heb opnieuw, al doende leert men. :stuck_out_tongue:
Interessante methode hoe je het doet, ik wijzig sporen alleen in het tracks.bin bestand en verder niet.
Gezien dat maar 1 bestand is hoef ik niet de functies find in multiple files en replace in all selected files te gebruiken.

Mvg Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3450
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1939 keren
Ontvangen waarderingen: 2175 keren

Re: Sporen vervangen

Bericht door Marklin »

Ja het is wel 1 bestand maar er kunnen wel honderden strings van hetzelfde spoor inzitten die vervangen moeten worden en hiermee allemaal in een keer worden gewijzigd.
Maar gebruik jij "Find in multiple Files" helemaal niet dan?
Nja, als je bijv. alle files uit de scenery map een object gelijktijdig wilt vervangen kies ik ook "Find in multiple Files" -> "replace in all selected files".
En mocht er geen object te vervangen zijn dan slaat hij dat over.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 412
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
4
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: Sporen vervangen

Bericht door rommy136 »

Marklin schreef:
09 jul 2020, 16:28
Ja het is wel 1 bestand maar er kunnen wel honderden strings van hetzelfde spoor inzitten die vervangen moeten worden en hiermee allemaal in een keer worden gewijzigd.
Maar gebruik jij "Find in multiple Files" helemaal niet dan?
Nja, als je bijv. alle files uit de scenery map een object gelijktijdig wilt vervangen kies ik ook "Find in multiple Files" -> "replace in all selected files".
En mocht er geen object te vervangen zijn dan slaat hij dat over.
Klopt wat je zegt, ik gebruik het alleen om scenery te vervangen wat op meerdere tegels ligt bijvoorbeeld.

Mvg Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3450
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1939 keren
Ontvangen waarderingen: 2175 keren

Re: Sporen vervangen

Bericht door Marklin »

Oké, maar hier gaat het om de track.bin waarbij ik dus op "replace in all selected files" klik, mja misschien gaat het ook met "replace all".
Zie een voorbeeld waarbij het om spoor vervangen gaat:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 412
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
4
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: Sporen vervangen

Bericht door rommy136 »

Dat gaat gelukkig ook goed met replace all :) Tenminste bij mij wel haha.

Verder vind ik het echt een handige tool :)

Ik vervang zelf vaak vanaf <blueprintID> t/m </blueprintID>

Mvg Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3450
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1939 keren
Ontvangen waarderingen: 2175 keren

Re: Sporen vervangen

Bericht door Marklin »

Wat wil je daarmee zeggen?, als het om 6 verschillende sporen gaat moeten die afzonderlijk en niet zoals jij suggereert vanaf <blueprintID> t/m </blueprintID>
Doe je dat niet dan worden bijv. de trackrules ook meegenomen en wijzigt dat in spoor, ofwel dan heb je de tracks.bin om zeep geholpen. :upside_down:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 412
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
4
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: Sporen vervangen

Bericht door rommy136 »

Dat klopt helemaal wat je zegt, ik vervang meestal spoor A vanaf blueprint tot /blueprint en vervang alles ertussen staat, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur, maar ja zoals je al zei is het alleen spoor, en moet dit spoor voor spoor en neem ik niet de trackrule gelijk mee.

Mvg Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 467
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
4
Gegeven waarderingen: 1788 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: Sporen vervangen

Bericht door Wadlopertje »

Bedankt voor de reacties! Het is mij nu wel een stuk duidelijker! Rommy heeft mij geholpen en het spoor is perfect vervangen.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”