Ik denk dat ik deze reactie al eens eerder gegeven heb, maar zal het nog maar eens doen.
Naast het punt dat DutchDriver al noemde dat alles mooi verpakt is in 1 pakket.
Zijn er ook verschillende andere redenen om zoveel mogelijk over te zetten naar SAD2016 (IKB).
De 3 belangrijkste redenen:
- De reden waarom we ze zoveel mogelijk laten omzetten is dat een groot aantal van de objecten (.bin locatie) uit SAD of SAD2011 niet meer beschikbaar zijn, bijvoorbeeld oude versie van IKB. Het gaat hierbij om meer dan 4200 .bin-locaties.
- Een andere reden waarom SAD heeft besloten om alles over te zetten naar SAD2016 heeft onder andere te maken met het feit dat de route naar Steam is gekomen. Dit heeft bijvoorbeeld te maken met de Steamcheck waardoor het mogelijk is dat alle niet-Steambestanden hierdoor beïnvloed worden en mogelijk niet meer werken.
- Ook met de komst van de route op Steam is het voor iedereen aanzienlijk makkelijker geworden om het aan te schaffen en te installeren. Als je bedenkt dat veel gebruikers tegenwoordig niet eens meer weten hoe ze met Windows Verkenner of .zip of .rar om moeten gaan vanwege het feit dat ze alleen nog maar gewend zijn Apps te gebruiken waarbij alles met een druk op de knop wordt geregeld.
Lang verhaal kort:
De overweging om alles over te zetten op deze route weegt zwaarder dan alles apart te downloaden en dan wel niet objecten nodig te hebben die niet meer beschikbaar zijn.
En is deze route absoluut de moeite waard? Zeker en vast!
Voor de rest is de freeware versie Altenburg Wildau de enige die nog bruikbaar is, maar gezien het feit dat zo'n 90% ook in IKB zit, maakt dat het niet erg interessant.
Vergeleken met bijvoorbeeld 't Olielijntje waar bij je de route Norddeutsche-Bahn: Kiel - Lübeck nodig hebt voor maar 26 bomen, 2 muren en 1 Treinspotter, waarvan de helft ook beschikbaar is uit Academy, Hamburg Hannover & München Augsburg (dit is bekend bij Rommy).
Tevens wil ik ook even mijn persoonlijke mening geven over de route.
SAD (Im Köblitzer Bergland route) is 1 van de beste routes die we hebben en niet alleen de route zelf maar ook het grote aantal (6100+ .bin) objecten, maakt dat deze route erg interessant is.
De IKB-route is al meer dan 15 jaar in ontwikkeling en de manier waarop de route zelf is uitgestippeld is al een verhaal apart, waarbij je helemaal wordt meegenomen door de geschiedenis van waar allerlei sporen uit het verleden te ontdekken zijn.
Het is ook een beetje een Nederlandse trots, hoe dan? Nou, de hoofdontwikkelaar van SAD is zelf een Nederlander, die al sinds dag 1 bezig is met het maken van objecten (railworks).
Tot slot ben ik altijd beschikbaar om te helpen uitzoeken wat wel en niet beschikbaar is van onder andere SAD, maar dat mogen ook andere objecten zijn.
Veel routebouwers zijn hier al reeds bekend mee.
Hoe dan ook, ik denk dat het beter is om deze discussie niet opnieuw te voeren, althans niet hier.