Frison objecten
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
W.I.P.
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 12):
- hanstreintje • NielsB_ • Daniel • Marklin • Andries33 • TheLaRiche • Kcalk_04 • MichaelO • Louke1968 • Treinspotter nathan en 2 andere gebruikers
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 11):
- Marklin • Louke1968 • Daniel • NielsB_ • mkasthijs • Andries33 • Treinspotter nathan • TheLaRiche • saurer580 • hanstreintje en een andere gebruiker
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
W.I.P.
Vervolg
Vervolg
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 8):
- Louke1968 • Marklin • NielsB_ • hanstreintje • tobiasg169 • mkasthijs • Daniel • TheLaRiche
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 10):
- NielsB_ • Kcalk_04 • Daniel • Marklin • hanstreintje • Louke1968 • mkasthijs • rabby62 • Treinspotter nathan • TheLaRiche
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
Experiment, 3D vuur.
Geen idee of het al bestaat, maar ik zag eerder op DS een plat plaatje wat een brand voor moet stellen.
Het idee achter mijn object, is een cilinder gebruiken met wat geanimeerde textures. Het nadeel is wel, dat deze methode met maar een heel klein aantal shaders samen wil werken. Het voordeel is wel weer, dat qua maat te "schalen" is.
Kortom, genoeg om uit te zoeken en te proberen.
Weet er toevallig iemand of dit bestaat?
Wat ik later ook nog wil proberen is om audio en eventueel rook toe te voegen, maar eerst moet het resultaat van het eigenlijke object verbeterd worden.
Geen idee of het al bestaat, maar ik zag eerder op DS een plat plaatje wat een brand voor moet stellen.
Het idee achter mijn object, is een cilinder gebruiken met wat geanimeerde textures. Het nadeel is wel, dat deze methode met maar een heel klein aantal shaders samen wil werken. Het voordeel is wel weer, dat qua maat te "schalen" is.
Kortom, genoeg om uit te zoeken en te proberen.
Weet er toevallig iemand of dit bestaat?
Wat ik later ook nog wil proberen is om audio en eventueel rook toe te voegen, maar eerst moet het resultaat van het eigenlijke object verbeterd worden.
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 8):
- Louke1968 • NielsB_ • Daniel • Treinspotter nathan • mkasthijs • Marklin • hanstreintje • TheLaRiche
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
Ik heb even een test versie on-line gezet dus is er iemand die wat wil bekijken, gebruik dan deze link:
https://drive.google.com/file/d/1HeFqOD ... sp=sharing
je krijgt dan een .zip bestandje wat je uit moet pakken in:
........\steamapps\common\RailWorks\Assets\Frison\Materiaal\Scenery 5
Het object staat in het zakje onder de naam: @TEST
Je kan het "schalen". draaien enz. dus ik ben benieuwd wat men er van vindt.
Let er wel op, het is nog niet en het zal ook niet in deze vorm gepubliceerd worden, dus verwijder het weer als je het gezien hebt.
https://drive.google.com/file/d/1HeFqOD ... sp=sharing
je krijgt dan een .zip bestandje wat je uit moet pakken in:
........\steamapps\common\RailWorks\Assets\Frison\Materiaal\Scenery 5
Het object staat in het zakje onder de naam: @TEST
Je kan het "schalen". draaien enz. dus ik ben benieuwd wat men er van vindt.
Let er wel op, het is nog niet en het zal ook niet in deze vorm gepubliceerd worden, dus verwijder het weer als je het gezien hebt.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 3474
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1946 keren
- Ontvangen waarderingen: 2208 keren
Re: Frison objecten
We gaan het eens bekijken.
Edit/
Alleen is dit natuurlijk wat anders dan een losse vlam, maar kan vooralsnog geen beeld krijgen hoe te gaan gebruiken ...., zet je de vlam bijv. in een woning dan zie je er niets van.
Misschien hebben andere bouwers meer fantasie dan ik hoe te gaan gebruiken?
Edit/
Al doende schoot mij iets te binnen dat SAD iets dergelijks in een industrie vlammende schoorsteen had verwerkt en zou je eens kunnen bekijken.
Alleen is dit natuurlijk wat anders dan een losse vlam, maar kan vooralsnog geen beeld krijgen hoe te gaan gebruiken ...., zet je de vlam bijv. in een woning dan zie je er niets van.
Misschien hebben andere bouwers meer fantasie dan ik hoe te gaan gebruiken?
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
Nou, ik denk dat het hier:
niet zou misstaan, maar je kan er ook andere objecten mee ion brand zetten. En ja, natuurlijk niet ergens in waar je het niet kan zien, maar als je creatief genoeg plaatst, zijn er wel leuke effecten mee te maken denk ik. Maar een ander model, of afbeeldingen kan natuurlijk ook.
niet zou misstaan, maar je kan er ook andere objecten mee ion brand zetten. En ja, natuurlijk niet ergens in waar je het niet kan zien, maar als je creatief genoeg plaatst, zijn er wel leuke effecten mee te maken denk ik. Maar een ander model, of afbeeldingen kan natuurlijk ook.
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
- hanstreintje • TheLaRiche
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 3474
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1946 keren
- Ontvangen waarderingen: 2208 keren
Re: Frison objecten
Aha, je bent effe creatief geweest, mare zoiets dergelijks zou je er van kunnen maken wat er niet onaardig uitziet.
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
Nee, ik ben niet creatief geweest, maar de originele poster
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
- 3
- Gegeven waarderingen: 98 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Frison objecten
Op je vraag of zoiets al bestaat: Ik heb wel eens eerder vuur in TS gezien, maar dat was volgens mij met een emitter gedaan, en niet met een (schaalbaar) 3d object. Weet bij god niet meer waar het was dat ik het zag.
Overigens, waarom zou je je keuze of je het uitbrengt daar vanaf laten hangen? Gewoon lekker uitbrengen. Je zou ook nog een paar verschillende vormen kunnen maken voor de variëteit, of misschien zelfs een loft (volledige zwarte alpha zou volgens mij moeten werken, maar dat weet ik niet zeker).
Overigens, waarom zou je je keuze of je het uitbrengt daar vanaf laten hangen? Gewoon lekker uitbrengen. Je zou ook nog een paar verschillende vormen kunnen maken voor de variëteit, of misschien zelfs een loft (volledige zwarte alpha zou volgens mij moeten werken, maar dat weet ik niet zeker).
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl
www.meteenteringgang.nl
-
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
- 3
- Gegeven waarderingen: 180 keren
- Ontvangen waarderingen: 1240 keren
Re: Frison objecten
Je vraagt of zoiets al bestaat en voegt een plaatje bij waar het al op te zien is . Als je dit pakket eens download en de handleiding op pagina 4 openslaat vind je mijn versie van vuur met geluid .
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
Het plaatje wat ik toevoegd heb, is een niet bestaand object maar was een eerste test van een idee om bewegend vuur te maken en dat alles naar aanleiding van een statische vlammenzee wat op de eerder getoonde afbeelding staat en daarbij ook nog gewoon 2D is. Tenminste, dat zie ik er in, een erg onrealistische afbeelding. Dat is zonde van de wel realistische overige objecten.
Ik heb verder geen enkel idee of dat wel of niet bestaat want ik ben geen routebouwer. Vandaar de simpele vraag of er 3D bewegend vuur is ja of nee, simpel toch? Ik ga geen tijd spenderen in zoeken naar iets wat ik nooit gebruik maar eventueel, indien nog niet beschikbaar voor de belangstellenden zou willen maken.
Wat jouw versie is, heb ik geen idee van en ga er ook niet naar kijken. Als er serieuze reacties komen die het verantwoord maken om er mee door te gaan doe ik dat en anders is het gewoon een hersenspinsel die de prullenbak in gaat.
Ik heb verder geen enkel idee of dat wel of niet bestaat want ik ben geen routebouwer. Vandaar de simpele vraag of er 3D bewegend vuur is ja of nee, simpel toch? Ik ga geen tijd spenderen in zoeken naar iets wat ik nooit gebruik maar eventueel, indien nog niet beschikbaar voor de belangstellenden zou willen maken.
Wat jouw versie is, heb ik geen idee van en ga er ook niet naar kijken. Als er serieuze reacties komen die het verantwoord maken om er mee door te gaan doe ik dat en anders is het gewoon een hersenspinsel die de prullenbak in gaat.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
- 3
- Gegeven waarderingen: 180 keren
- Ontvangen waarderingen: 1240 keren
Re: Frison objecten
Ik bedoelde dit door jou getoonde plaatje. Dat zijn, net als jouw idee, schaalbare vuur objecten met geanimeerde textures waar geluiden van knetterend vuur en laaiende vlammenzee aan toegevoegd zijn.
Je vraagt om iets, krijgt antwoord met een link (wat je wellicht al geïnstalleerd hebt), vind dat geen serieuze reactie??? en gaat er daarom niet naar kijken .
- Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht:
- Treinspotter nathan
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
Ik zeg niet dat jouw reactie niet serieus is hoor.
Ook dat ik er niet naar zal kijken zal ik iets nuanceren. Ik bedoelde eigenlijk dat ik, voordat ik "iets" wil gaan doen, niet eerst alles af ga struinen of dat "iets" dan al wel of niet bestaat. Daarnaast wil ik voorkomen, dat ik, als ik al iets zou vinden, een verkeerder indruk ga wekken bij die objectenbouwer.
Wat ik bedoel te zeggen met de referentie naar getoonde afbeelding, is, dat het er totaal niet realistisch uit ziet. Dat geldt niet alleen voor het vuur, maar dat zou kunnen omdat het nu stilstaand beeld is in plaats van beweging, maar er zijn meerdere elementen die gewoon niet lekker overkomen.
Dat daar zelfs een stukje werk van mij bij zit, is ook storend. De brandslangen liggen niet echt "natuurlijk" en ik heb geen idee waar dat aan ligt, want met een loft moet toch veel meer te doen zijn?
Ook jouw waterstraal uit de brandspuit, .........
Ik zeg maar niet hoe dat overkomt, maar is daar nou echt niet iets meer van te maken? Al is hem maar een 3D kegel met 2 of 3 geanimeerde textures, dan krijg je gelijk een heel ander beeld.
Sorry, maar zie dit bericht gewoon als een overleg tussen twee ervaren objectenbouwers en niet als regelrechte kritiek.
O ja, ik ga nu in plaats van vuur gewoon eens spelen met water en probeer een mooie fontein te maken, of bestaat die ook als soms?
[edit]
Nou, na heel lang zoeken heb ik je vuurwerk gevonden. Het staat op een andere plaats en andere naam dan in de handleiding is aangegeven, maar hoe dat komt, geen idee.
Ik moet zeggen dat het er beter uitziet dan op de afbeelding en ik zie dus ook geen noodzaak om mijn test hiervan voort te zetten.
[/edit]
Ook dat ik er niet naar zal kijken zal ik iets nuanceren. Ik bedoelde eigenlijk dat ik, voordat ik "iets" wil gaan doen, niet eerst alles af ga struinen of dat "iets" dan al wel of niet bestaat. Daarnaast wil ik voorkomen, dat ik, als ik al iets zou vinden, een verkeerder indruk ga wekken bij die objectenbouwer.
Wat ik bedoel te zeggen met de referentie naar getoonde afbeelding, is, dat het er totaal niet realistisch uit ziet. Dat geldt niet alleen voor het vuur, maar dat zou kunnen omdat het nu stilstaand beeld is in plaats van beweging, maar er zijn meerdere elementen die gewoon niet lekker overkomen.
Dat daar zelfs een stukje werk van mij bij zit, is ook storend. De brandslangen liggen niet echt "natuurlijk" en ik heb geen idee waar dat aan ligt, want met een loft moet toch veel meer te doen zijn?
Ook jouw waterstraal uit de brandspuit, .........
Ik zeg maar niet hoe dat overkomt, maar is daar nou echt niet iets meer van te maken? Al is hem maar een 3D kegel met 2 of 3 geanimeerde textures, dan krijg je gelijk een heel ander beeld.
Sorry, maar zie dit bericht gewoon als een overleg tussen twee ervaren objectenbouwers en niet als regelrechte kritiek.
O ja, ik ga nu in plaats van vuur gewoon eens spelen met water en probeer een mooie fontein te maken, of bestaat die ook als soms?
[edit]
Nou, na heel lang zoeken heb ik je vuurwerk gevonden. Het staat op een andere plaats en andere naam dan in de handleiding is aangegeven, maar hoe dat komt, geen idee.
Ik moet zeggen dat het er beter uitziet dan op de afbeelding en ik zie dus ook geen noodzaak om mijn test hiervan voort te zetten.
[/edit]
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
- Marc D.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
- 3
- Gegeven waarderingen: 180 keren
- Ontvangen waarderingen: 1240 keren
Re: Frison objecten
Ik denk dat als je géén Nederlandse vertaling voor Train Simulator gebruikt je de Engelse benaming te zien krijgt die ik in de blueprints heb gezet.
Over het water uit de brandspuit, ik moest iets in plaats van niets.
Over het water uit de brandspuit, ik moest iets in plaats van niets.
- Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht:
- Frison
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 23 apr 2020, 18:44
- 4
- Gegeven waarderingen: 144 keren
- Ontvangen waarderingen: 73 keren
Re: Frison objecten
"O ja, ik ga nu in plaats van vuur gewoon eens spelen met water en probeer een mooie fontein te maken, of bestaat die ook als soms? "
De fontein bestaat reeds Frits
Het object is van SAD.
De fontein bestaat reeds Frits
Het object is van SAD.
- Deze gebruikers waarderen Sikkenbaas voor dit bericht (totaal 5):
- Frison • Louke1968 • Treinspotter nathan • hanstreintje • TheLaRiche
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
Oke, dank je, dan weet ik genoeg en ga weer lekker aan mijn eigen werk verder
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
W.I.P.
Een bijzondere en moderne lichtmast voor Enschede Kennispark
Model:
Origineel:
Een bijzondere en moderne lichtmast voor Enschede Kennispark
Model:
Origineel:
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 8):
- Treinspotter nathan • Sikkenbaas • Louke1968 • Daniel • NielsB_ • Marklin • Kcalk_04 • TheLaRiche
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 22 sep 2021, 20:16
- 2
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 32 keren
Re: Frison objecten
De maker van die afbeelding ben ik, en reagerend op je opmerking:
Dat daar zelfs een stukje werk van mij bij zit, is ook storend. De brandslangen liggen niet echt "natuurlijk" en ik heb geen idee waar dat aan ligt, want met een loft moet toch veel meer te doen zijn?
Tja die lofts kan je maar een bepaalde bocht geven en dus geen bocht naar beneden en naar links b.v het is het een of het ander ik ben geen routebouwer ,voor mij was dit een prive maaksel wat ik even wilde delen, een verdeelstuk erbij kan je al wat meer, wat het vuur van Marc betreft dat is schaalbaar de vlammen bewegen en het knettert als echt vuur, je ziet op de screen maar een moment opname niet het bewegende vuur wat best realistisch is.
Zal de volgende keer de slangen erbuiten laten, want wil geen probleem met de maker.
Rook is er ook komt van een duitse route dacht zelf , mighty seddin freight...
met vriendelijke groet....Pieter
Dat daar zelfs een stukje werk van mij bij zit, is ook storend. De brandslangen liggen niet echt "natuurlijk" en ik heb geen idee waar dat aan ligt, want met een loft moet toch veel meer te doen zijn?
Tja die lofts kan je maar een bepaalde bocht geven en dus geen bocht naar beneden en naar links b.v het is het een of het ander ik ben geen routebouwer ,voor mij was dit een prive maaksel wat ik even wilde delen, een verdeelstuk erbij kan je al wat meer, wat het vuur van Marc betreft dat is schaalbaar de vlammen bewegen en het knettert als echt vuur, je ziet op de screen maar een moment opname niet het bewegende vuur wat best realistisch is.
Zal de volgende keer de slangen erbuiten laten, want wil geen probleem met de maker.
Rook is er ook komt van een duitse route dacht zelf , mighty seddin freight...
met vriendelijke groet....Pieter
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
Ik ben geen routebouwer maar weet bijna zeker, dat er met een loft wel meer te doen is, anders kan je ook niet met een weg over een heuveltje, verkanting in sporen, enz. maken.Treinspotter schreef: ↑11 feb 2024, 11:31
Tja die lofts kan je maar een bepaalde bocht geven en dus geen bocht naar beneden en naar links b.v het is het een of het ander ik ben geen routebouwer ,voor mij was dit een prive maaksel wat ik even wilde delen, een verdeelstuk erbij kan je al wat meer, wat het vuur van Marc betreft dat is schaalbaar de vlammen bewegen en het knettert als echt vuur, je ziet op de screen maar een moment opname niet het bewegende vuur wat best realistisch is.
En ja, jouw afbeelding heeft een onrealistische uitstraling en dat is gewoon jammer, vandaar mijn reactie. Dat heb ik ook gezegd over de waterstraal van Marc, het is gewoon jammer dat het er zo uitziet, terwijl er gewoon veel meer mogelijk is.
Kijk ook maar eens naar het verschil tussen de diverse routebouwers. De één slaat er een slag naar en bij de ander moet je gewoon 3x kijken of zijn (of haar) geplaatste afbeeldingen echte foto's zijn of niet. Dat is realisme!
Hoeft van mij echt niet en problemen krijg je ook niet, maar als iets er niet zo goed uitziet, dan merk ik dat op en reageer daarop.Zal de volgende keer de slangen erbuiten laten, want wil geen probleem met de maker.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 6):
- NielsB_ • Marklin • Daniel • Sikkenbaas • mkasthijs • Louke1968
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 4
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1727 keren
- Ontvangen waarderingen: 1460 keren
Re: Frison objecten
je kan inderdaad met een loft niet de hoogte in doen met het leggen van de lofts, maar daarna met de pijlmarkers (bij de metalen geodriehoek achtige punt) de markers gaan verhogen en verlagen. Hoe de loft daarop reageert weet ik niet. Sommige hebben daar moeite meeTreinspotter schreef: ↑11 feb 2024, 11:31Tja die lofts kan je maar een bepaalde bocht geven en dus geen bocht naar beneden en naar links b.v het is het een of het ander ik ben geen routebouwer ,voor mij was dit een prive maaksel wat ik even wilde delen,
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5