Sinds een aantal weken ben ik mij helemaal aan het verdiepen in de wereld van Train Simulator Classic (ja, nu pas, erg he!?). Ik heb inmiddels al een groot aantal Nederlandse routes gedownload en met succes een aantal scenario's gemaakt en veel uren gemaakt in de scenario editor en het spel zelf. Dit is enorm verslavend!!
Vandaag gebeurde er echter iets vreemd bij de route ''t Hart van Nederland 1.8'. Ik had eerder vanmiddag al een QD-scenario gemaakt en wilde zojuist daar nog wat aan bewerken. Ik had een Player marker geplaatst vanaf Apeldoorn t/m Utrecht CS, maar bij het spelen ervan bleef ik de melding krijgen dat de trein zou gaan crashen. Na lange tijd zoeken heb ik het probleem gevonden: er stond een wissel niet goed ingesteld waardoor de trein zou ontsporen. Nu lukte het mij met geen mogelijkheid om deze te veranderen, ook niet door het kiezen van een ander path (iets wat het meestal verhelpt).
Toen ben ik even in de World Editor gekeken of ik daar iets kon vinden (uit onwetendheid) en ik klikte per ongeluk op een stuk spoor die ineens een stuk hoger lag. Ik heb daarna uiteraard voor de zekerheid NIET opgeslagen, maar sindsdien zie ik geen sporen meer op deze map, zowel in de editor als bij het spelen ervan. Bij het spelen van deze route geeft hij ook aan 'broken consists'. Let op: ik heb dit scenario eerder vanmiddag gewoon getest en sindsdien niets veranderen aan de treinen. Andere scenario's op deze route geven hetzelfde probleem. Ik heb dus even geen idee wat ik kan doen om dit op te lossen.

Heeft iemand idee hoe ik de sporen terug kan krijgen? (en eventueel ook hoe je zo'n wissel in een QD scenario editor kan wijzigen)
Alvast enorm bedankt!
Groeten,
Nando