Scenario AlwaysRM

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Hans Weverling
5
Gegeven waarderingen: 524 keren
Ontvangen waarderingen: 63 keren

Scenario AlwaysRM

Bericht door Hans Weverling »

Beste vrienden, ik heb een vraag en aangezien een PB (persoonlijk bericht) blijkbaar toch openbaar is stel ik mijn vraag maar in deze categorie.
Misschien ben ik weer te lui om te zoeken of kijk ik weer met mijn neus. Helaas zijn er veel mensen op deze aardbol die zelfs met hun neus niet meer kunnen kijken. Na deze korte introductie dan eindelijk mijn vraag:
In het 3-delige scenario Nightjet 408 van Berlijn naar Zürich van AlwaysRM krijg ik in het eerste scenario op de route Berlijn - Leipzig vlak voor het vertrek de volgende foutmelding: Al driver 03.RE 4 to Jüterbog has left path at longitude: 13.36609, latitude: 52.52953 en dit is dan einde oefening.
Daarna krijg ik bijna alle passagiers op mijn nek want die willen zo snel mogelijk naar Zürich. Voor de zekerheid heb ik maar een aantal slaapwagens laten aanrukken want ik weet niet of dit probleem op te lossen is. Ik hoop in ieder geval op een wat subtielere reactie dan vorige keer.

Met een vriendelijke groet,
Hans

Mod edit/ Graag letten op overmatig hoofdlettergebruik en het onnodig plaatsen van uitroeptekens wat berichten dwingend over doet komen.

jpvdveer
5
Gegeven waarderingen: 123 keren
Ontvangen waarderingen: 114 keren

Re: Scenario AlwaysRM

Bericht door jpvdveer »

Het is dan in elk geval een realistisch scenario!

Hans Weverling
5

:thumbsup:

jpvdveer
5
Gegeven waarderingen: 123 keren
Ontvangen waarderingen: 114 keren

Bericht door jpvdveer »

Aangezien ik dit scenario ook al op het oog had heb ik het meteen maar even geïnstalleerd en, qua eerste minuten, ook kort getest. Ik bezit al het benodigde materieel m.u.v. de Steamversie van de BR 112 - heb ik met Locoswap door de vR-versie vervangen. Ik heb het scenario kunnen openen en kon ook vertrekken. Met de Nightjet weet je dan nog niet zeker dat je ook op de eindbestemming aankomt maar ik krijg jouw foutmelding in elk geval niet.

Heb je nog ander materieel uitgewisseld? Zo ja dan zal de fout daar waarschijnlijk door veroorzaakt worden.

Hans Weverling
5

Geachte meneer vdveer.
Bedankt voor uw reactie maar het spijt mij u te moeten melden dat dit scenario nog steeds dezelfde foutmelding geeft. Ik heb totaal niets gewijzigd aan het materieel. Zelfs de BR 112 heb ik in mijn bezit. Bij LocoSwap zijn alle balletjes groen en TS Tools geeft ook geen foutmeldingen. Voor de zekerheid heb ik de route via Steam opnieuw geïnstalleerd en ook het scenario. Voor zover gaat mijn kennis! Ik zou niet weten wat ik hier verder aan kan doen. Het scenario moet ik echter openen met F2 omdat ik direct al de melding krijg dat er vele fouten aanwezig zijn.

Met een vriendelijke groet,
Hans

Mod edit/ Graag letten op overmatig gebruik van uitroeptekens.

sandertje
5
Gegeven waarderingen: 251 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Bericht door sandertje »

Zelf heb ik de route-upgrade "Berlijn - Leipzig Remastered" geïnstalleerd staan en heb ik vandaag even snel de eerste paar minuten getest. Het scenario lijkt bij mij zonder problemen te werken. Ik krijg namelijk geen enkele foutmelding. Als ik het plaatje van het scenario bekijk lijkt het er ook op dat het scenario in ieder geval niet op de originele Berlijn - Leipzig versie is gebouwd. Misschien kan je proberen of de problemen zijn opgelost bij de Remastered versie? Link: Berlijn - Leipzig Remastered

MarkA
Beheerder
5
Gegeven waarderingen: 244 keren
Ontvangen waarderingen: 700 keren

Bericht door MarkA »

Hans Weverling schreef:
17 jun 2024, 03:08
Het scenario moet ik echter openen met F2 omdat ik direct al de melding krijg dat er vele fouten aanwezig zijn.
Kun je eens een afbeelding van deze melding posten?
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Hans Weverling
5

Je hebt helemaal gelijk, Sandertje. Het scenario werkt op de route "Berlin - Leipzig Remastered" probleemloos. Het probleem is wel dat als ik de integriteit van de spelbestanden via Steam wil controleren krijg ik de oude situatie weer terug en dat is de route "Berlin - Leipzig (KBS 250). Wat KBS 250 inhoudt is mij niet geheel duidelijk. In ieder geval hartelijk bedankt voor jouw oplossing.

Nog even een andere vraag: Ik kreeg van de moderator de opmerking dat ik zuinig moet zijn met uitroeptekens. Wat is daarmee het probleem?
Als dat gesuggereerd wordt waarom dan niet direct het antwoord. Dan hoef ik tenminste die vraag niet te stellen.

Rubku_NL
Download Manager
5
Gegeven waarderingen: 632 keren
Ontvangen waarderingen: 1207 keren

Bericht door Rubku_NL »

Hans Weverling schreef:
18 jun 2024, 17:25
Wat KBS 250 inhoudt is mij niet geheel duidelijk.
KBS 250 staat voor Kursbuchstrecke: 250, ook bekend onder Streckennummer (DB): 6132
Meer info over Kursbuchstrecke op de Duitse Wiki

In het kort komt is het Spoorlijn Nummer.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

MarkA
Beheerder
5
Gegeven waarderingen: 244 keren
Ontvangen waarderingen: 700 keren

Bericht door MarkA »

Hans Weverling schreef:
18 jun 2024, 17:25
Nog even een andere vraag: Ik kreeg van de moderator de opmerking dat ik zuinig moet zijn met uitroeptekens. Wat is daarmee het probleem?
Als dat gesuggereerd wordt waarom dan niet direct het antwoord. Dan hoef ik tenminste die vraag niet te stellen!!
In de Nederlandse taal hebben we nu eenmaal met elkaar afgesproken dat het gebruik van één uitroepteken sporadisch gebruikt kan worden om ergens de nadruk op te leggen.

Betekend dit dat we hier ineens een taalforum zijn geworden en gaan handhaven op taalfouten? Gelukkig niet :stuck_out_tongue: .
Echter geeft het bovenmatig gebruik van meerdere uitroeptekens achter elkaar in letterlijk elke zin wel een behoorlijk opdringerige en eisende toon aan je berichten. Graag hier even op letten in het vervolg!! Dit is namelijk niet zo fijn voor andere forumgebruikers!!
(wellicht ter overvloede, de laatste twee zinnen zijn dus een bewuste demonstratie van mij hoe dreigend en schreeuwerig dit over kan komen.)

Graag eventjes opletten in ieder geval de volgende keer :blush:
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht:
Hans Weverling
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Hans Weverling
5

Bedankt Rob, voor deze heldere uitleg. Een mens is nooit te oud om te leren. In het grijze verleden heb ik een studie Psychologie en Filosofie gedaan.
Een vraag kan nooit dom zijn......wel het antwoord!!
Deze gebruikers waarderen Hans Weverling voor dit bericht (totaal 2):
WadlopertjeKcalk_04

Terug naar “Vragen”