't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2303 keren
Ontvangen waarderingen: 2729 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marklin »

Dit keer heeft ...\RailWorks\Assets\Julien416\Creations\... het loodje gelegd met totaal 13 objecten waaronder 4 berken die genoeg voorhanden waren om te vervangen. :stuck_out_tongue:

En nog even een gegeven vanwege een dakje (^) boven de a waar TS_Tools niet mee overweg kan en dus missend geeft:
...\RailWorks\Assets\GSI\Scenery\Bâtiments\COOP\... :astonished:
Afbeelding

Prettige reis!

Frison
5
Gegeven waarderingen: 1485 keren
Ontvangen waarderingen: 8786 keren

Bericht door Frison »

Tsja, het is wel leuk dat je dat allemaal aanpast, maar voor diegene die de route al geïnstalleerd heeft, zal dat weinig effect hebben, tenzij je er een un- installer voor levert. :joy:
Na lang twijfelen, toch nog maar even doorzetten

Rubku_NL
Download Manager
5
Gegeven waarderingen: 631 keren
Ontvangen waarderingen: 1205 keren

Bericht door Rubku_NL »

:thinking:
Dat is dus niet waar.

Zodra de route klaar is en je kunt de nieuwe versie installeren, worden de oude tiles overschreven en heb je dus de nieuwe aangepaste tegels.
Je bewaart hooguit oude tiles als ze niet meer aanwezig zijn in de nieuwe versie, maar daarom raadt Teun altijd aan, en ik deel dit, om eerst de oude versie van de route te verwijderen zoals op de downloadpagina altijd wordt vermeld.

Je wilt toch zeker op de nieuwste versie rijden? :upside_down:
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Frison
5

Bericht door Frison »

Het heeft dus niks met tiles van de route te maken, maar met de benodigde en reeds geinstalleerde assets. :rolling_eyes:

Wat in de oude versie nodig was en dus voor iedereen reeds in de asset map aanwezig, blijft dus gewoon aanwezig en is inmiddels zoals Teun aangeeft, overbodig.

Rubku_NL
Download Manager
5
Gegeven waarderingen: 631 keren
Ontvangen waarderingen: 1205 keren

Bericht door Rubku_NL »

mm wacht ik vermoed dat we langs elkaar heen lopen.
mijn excuses :sweat_smile:
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
Frison
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Ja luitjes het is altijd wat met deze hobby, of je bent een tijdje bezig met zoeken om de objecten compleet te krijgen, of bezig met (uit)zoeken om ze weer te verwijderen uit de Assets map in de hoop dat ze nergens anders zijn gebruikt. :joy:

Mja alle gekheid op een stokje, pgr\scenery\flat\flatII_exp.bin is eruit gehaald en vervangen door een andere flats, (5x) deze zat niet in de originele PGR Download (ca. 411 MB uitgepakt terwijl de mijne een dikke 600 MB was en verwijderd heb)

En SGDT\Gebouwen\Scenery\Buildings\ncs_amersfoort.bin is een ander verhaal, deze was ook nergens te vinden maar laat die nu als pgr\scenery\station amersfoort\statamersfoort_exp.bin aanwezig zijn zei het iets breder. :astonished:
Kortom is dit gewijzigd.

Dan hebben we nog SG\Buildings\SG_GloodsDelfzijl.bin en dacht vanwege SG (Swier Garst) misschien zit die ook wel in het omgezette MSTS objecten bestand, maar nee die is niet terug te vinden in de assets\pgr map. :face_with_monocle:
Want die had ik gebombardeerd tot paardenstallen voor een Manege in Lunteren maar moet eens kijken of daar wat voor te vinden is.
Afbeelding

Prettige reis!

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Marklin schreef:
01 mei 2024, 17:37
Ben nu toch bezig en heb ...\RailWorks\Assets\eyore\Cranes\... met 4 objecten ook maar gewijzigd en uitgeschakeld dus is eruit.
Frison schreef:
03 mei 2024, 18:48
Tsja, het is wel leuk dat je dat allemaal aanpast, maar voor diegene die de route al geïnstalleerd heeft, zal dat weinig effect hebben, tenzij je er een un- installer voor levert.
Om er een uninstaller bij te leveren voor niet (meer) gebruikte assets van mijn route lijkt mij niet verstandig in geval van dit Bericht voor later, want die wil dit gaan gebruiken. :wink:
Afbeelding

Prettige reis!

ChrisTrains
5
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 1077 keren

Bericht door ChrisTrains »

Weet iemand wat er is gebeurt bij Utrecht P4 in mijn installatie? Ik heb de oudere versie verwijdered en de nieuwste versie geinstalleerd en alles lijkt wel goed en mooie, behalve ongv. 500m spoor bij P4. (Ik was ff bezig met de testen van de mid life update van de GTW)

Afbeelding
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen ChrisTrains voor dit bericht:
Marklin
Ik ben hier om je geld te kosten. www.christrains.com :smile:

RcA51
5
Gegeven waarderingen: 159 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren

Bericht door RcA51 »

Dit doet zich voor in Quick Drive Hilversum - Utrecht P4. En niet in Utrecht P4 - Hilversum...

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen RcA51 voor dit bericht:
Marklin
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Ervan uitgaande dat Chris dit ervaart net zoals RcA met een QD scenario dan kan ik melden dat dit om welke reden dan ook een textures probleem is.
Want had van alles geprobeerd met het QD scenario traject Hilversum -> Utrecht, (die op zich ook al niet goed is maar even terzijde) zelfs de start marker verwijderd en opnieuw ingevoerd maar mocht niet baten.
Heb het uiteindelijk geprobeerd met de offset tool om een stukje lijn te trekken (route editor) op het spoor wat je niet ziet en ... nieuw gekozen uit de lijst, hiermee werd alles wat missend was zichtbaar.
Vervolgens het stukje ... nieuw spoor ruim geselecteerd en weer terug gezet naar ... vuil spoor wat het was, opgeslagen en blijvend zichtbaar na wijzigen van het QD traject. (Utrecht Overvecht was P3 maar moest P2 zijn )

Kortom je ziet geen textures maar heeft geen nadeel voor de route enz. omdat er geen spoor ontbreekt, het is even niet anders.
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
RcA51
Afbeelding

Prettige reis!

RcA51
5
Gegeven waarderingen: 159 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren

Bericht door RcA51 »

Mooi dat het gelukt is! :smile:
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.

ChrisTrains
5
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 1077 keren

Bericht door ChrisTrains »

Dus is er een oplossing voor het probleem? Het is vreemd dat het spoor alleen in een quickdrive ontbreekt want de quickdrive heeft niks te maken met de scenery. Quickdrive is alleen marker objects.
En ja - het was de QD van Hilversum naar Utrecht P4 waar ik dit heeft gezien.
Deze gebruikers waarderen ChrisTrains voor dit bericht:
Frison
Ik ben hier om je geld te kosten. www.christrains.com :smile:

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Nou ik heb een vermoeden dat het spoor van P4 voorheen een doorlopend spoor was en later/nu een kopspoor is geworden met als gevolg een textures probleem vanwege de P4 platform marker.
Knip maar eens een spoor door, dan zie je de bielzen veranderen en hiermee ook de coördinaten lijkt mij wat op zijn beurt word opgeslagen, maar niet in het ScenarioNetworkProperties.bin bestand en vandaar geen textures, een andere verklaring heb ik er niet voor. :thinking:
Afbeelding

Prettige reis!

Frison
5

Bericht door Frison »

Vind je het erg dat ik niet in die "texture missing" theorie geloof? :rolling_eyes:

Ik ben bereid het te geloven, als jij duidelijk kan maken wat de connectie tussen een QDrive en een object texture zou moeten zijn.

Ik hou het vooralsnog gewoon op een fout(je) in de route of een kronkel van RW. :wink:

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Nou Frits met de kennis van jou moet je mij toch eens uitleggen waarom het na de eerder beschreven handeling met de offsettool enz. de textures wel zichbaar is?
En dit zijn juist de sporen die gebruikt zijn door de platform marker!
Zie onder de 2 screens van het QD traject Hilversum -> Utrecht P4 en vergelijk dit met de screens van Chris en RcA:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis!

Frison
5

Bericht door Frison »

Nou dat zal ik je vertellen, maar je weet, ik heb er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden, maar als je op het missende stuk rails klikt om te selecteren, je trekt het iets omhoog, en daarna een [Ctrl]+Z dan is alles gewoon weer normaal aanwezig. :wink:

[edit]

Trouwens een texture is een afbeelding die in een specfiek bestand staat. Die is er wel of niet, en niet dan wel en dan niet. Er is dus sprake van iets anders dan een "missend bestand"

[/edit]

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Ja, maar dat verklaart niet de herkomst van jou ... "texture missing" ... waar hier sprake van is/was, ofwel dat moet ergens vandaan gekomen zijn toch? :wink:
Afbeelding

Prettige reis!

Frison
5

Bericht door Frison »

Jij begrijpt mijn antwoord niet.

Als er iets "mist" dan komt het niet vanzelf terug.

Als een texture bestand niet meer aanwezig is, of beschadigd, dan blijft dat zo tenzij je dat bestand opnieuw installeert.

Daarnaast is het ook nog zo, dat een zichtbare texture (bestand) niet zo maar kan verdwijnen op een ander stuk.

Met andere woorden, het bewuste object heeft een fout die er voor zorgt dat het object niet zichtbaar is.
In dit geval dus een stuk rails die overal zichtbaar is, behalve op een één klein stukje, waar het ineens niet meer zichtbaar is.
Die texture speelt echt geen kiekboe, toch? :joy:

MarkA
Beheerder
5
Gegeven waarderingen: 244 keren
Ontvangen waarderingen: 700 keren

Bericht door MarkA »

Het is eigenlijk een hele simpele, maar in eerste instantie lastig te traceren oorzaak:

In de ScenarioNetworkProperties.bin van een scenario worden alle referenties opgeslagen naar de in het scenario toegevoegde of aangepaste dingen welke normaal in de tracks.bin van de route zouden staan. Hieronder valt dus onder andere:
- Snelheidswijzigingen op scenarioniveau
- Op scenario toegevoegde markers, zoals destinationmarkers, Quickdrive Markers/spawning points en Stoppint points
- CTA Triggers

Wat er daarbij óók wordt opgeslagen is een referentie naar de .bin locatie van het gebruikte spoortype in de ScenarioNetworkProperties.bin
Het probleem ontstaat echter wanneer de routebouwer de sporen op de route vervangt door wat anders, maar het scenario nog gemaakt is toen het oude spoor er nog op lag. Wat er dan ontstaat is een situatie waarin de tracks.bin van de route netjes is aangepast en verwijst naar het nieuwe spoortype, maar de ScenarioNetworkProperties.bin niet; hierdoor krijg je op de locatie waar deze op scenario toegevoegde markers of wijzigingen gedaan zijn heel raar gedrag.

Afhankelijk van of de eindgebruiker deze oude sporen nog in zijn/haar TS installatie heeft staan krijg je dan:
Ja: Op de locaties waar scenariomarkers lagen kan het zijn dat ineens het oude spoor toch weer zichtbaar is; wat er heel raar uit kan zien.
Nee: Op dezelfde locatie ontbreekt dan het spoor doordat dit simpelweg niet meer aanwezig is in de installatie; maar er kan nog prima een trein overheen rijden (net alsof je normaal het spoor zou missen zegmaar).

Het in de route-editor aanpassen en weer ongedaan maken zoals Frison beschrijft zal dan vermoedelijk de referentie naar de Tracks.bin opnieuw gaan gebruiken i.p.v. die uit de ScenarioNetworkProperties.bin; maar ik acht de kans groot dat het bij het opnieuw inladen van het scenario dan weer foute boel is.
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht:
Marklin
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Frison
5

Bericht door Frison »

Dat is een betere verklaring Mark.
Of mijn oplossing (niet zo bedoeld) werkt doet er ook niet toe.
Het gaat mij er om, dat er geen sprake is van een missende texture. :wink:

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Frison schreef:
21 jun 2024, 19:16
..., maar als je op het missende stuk rails klikt om te selecteren, je trekt het iets omhoog, en daarna een [Ctrl]+Z dan is alles gewoon weer normaal aanwezig.
Ja je hebt gelijk Frits, ff vergeten te melden. :wink:
Dus Chris, RcA en gebruikers, als men het eerste stukje spoor (een boog die je niet ziet verwijderd, omhoog/opzij schuift) en vervolgens met de undo button (Ctrl +Z) ongedaan maakt (dan heb je alles weer terug wat meegaat) en opslaat is de textures weer aanwezig! :hugging:
(het opslaan kan even duren maar doe geen harde breek, dat heeft als gevolg een 0.0 kB tracks.bin bestand :cry: )

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis!

Terug naar “Routes”