Achterhoek- en Twentelijnen
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Achterhoek- en Twentelijnen
Klopt ja, ik dacht ik vraag ook daar eens na om te kijken of mensen het herkennen. Maar op zich wel "geruststellend" om te horen dat jij het ook meegemaakt hebt, dat maakt het waarschijnlijker dat het aan de beta ligt en niet aan mijn setup. En ok duidelijk, dan houd ik daar in het vervolg ook rekening mee 

-
- 1
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Ik heb tot nu toe veel op Britse lijnen gereden en ben met name altijd onder de indruk van de routes van JustTrains en de treinen van Armstrong Powerhouse.
Nu Nederlands aan het proberen ( zag altijd op tegen het zelf installeren van routes maar het is gelukt) en deze route benadert de kwaliteit van JustTrains!
Zeer veel details vooral, ook in de omgeving van de sporen en stations valt veel te ontdekken. Veel werk in gestopt kan ik zien. Echt prachtig. Daarbij met de combi van de treinen van Christrains is het een pracht simulator geworden. Zeer blij mee en ik blijf voorlopig Nederlands rijden.
Blijft ook bijzonder dat de routes allemaal gratis zijn. Jullie zouden hier veel geld mee kunnen verdienen. Wel dien je natuurlijk een aantal routes oa aan te schaffen, begrijpelijk.
Ga zo door!
Nu Nederlands aan het proberen ( zag altijd op tegen het zelf installeren van routes maar het is gelukt) en deze route benadert de kwaliteit van JustTrains!
Zeer veel details vooral, ook in de omgeving van de sporen en stations valt veel te ontdekken. Veel werk in gestopt kan ik zien. Echt prachtig. Daarbij met de combi van de treinen van Christrains is het een pracht simulator geworden. Zeer blij mee en ik blijf voorlopig Nederlands rijden.
Blijft ook bijzonder dat de routes allemaal gratis zijn. Jullie zouden hier veel geld mee kunnen verdienen. Wel dien je natuurlijk een aantal routes oa aan te schaffen, begrijpelijk.
Ga zo door!
- Deze gebruikers waarderen Bertrein voor dit bericht:
- denisJura
-
- 3
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 0
Wann wird den diese tolle Strecke komplett fertig sein.
Liebe Grüße
NL: Wanneer zal dit leuke traject klaar zijn.
Groeten.
Liebe Grüße
NL: Wanneer zal dit leuke traject klaar zijn.
Groeten.
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 88 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
Hallo Manu, eigenlijk is het niet toegestaan te vragen naar een release. We moeten gewoon afwachten.
Hello Manu. Here at Dutchsims.nl it is forbidden to ask for a release date. See the rules. We just have to wait.
Hello Manu. Here at Dutchsims.nl it is forbidden to ask for a release date. See the rules. We just have to wait.
Geniet altijd van het leven en van de ritten die je maakt.
Always enjoy life and enjoy the services you drive.
Always enjoy life and enjoy the services you drive.
-
- 5
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Gewoon afwachten is aan de bouwers van de route wanneer hun vinden dat die klaar is voor release
- Deze gebruikers waarderen gerben34 voor dit bericht:
- Danddddzzz
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 642 keren
- Ontvangen waarderingen: 1097 keren
Goedenavond allen!
Het is hier inmiddels al weer een tijdje stil qua voortgang. Er wordt uiteraard nog steeds aan de route gewerkt, maar we hebben de laatste tijd niet heel veel bijzonders te melden. De route ligt bij de testers en we zijn bezig met de puntjes op de i te zetten om hem binnenkort dan echt te kunnen uitbrengen. Voor nu een paar screens van kleine dingen die we de afgelopen tijd hebben gedaan:
Aanpassen NO portalen bovenleiding
Michael heeft laatst een update uitgebracht van zijn bovenleidingspakket, onder meer met nieuwe varianten portalen die te vinden zijn tussen Apeldoorn en Deventer, en nieuwe portalen voor draadwisselinstallaties. Over de hele route hebben we de bovenleiding nagelopen en aangepast zodat deze nu netjes en compleet in de route ligt

Afmaken scenery in Goor
In Goor keek je nog de leegte in vanaf het perron. Om dit op te lossen hebben we de scenery iets verder uitgebouwd richting Lochem, zodat er nu een scenario met rolling start kan worden begonnen vanaf de inrijder van het station.

Toevoegen ANWB wegwijzers
Frison heeft deze week een mooie nieuwe asset gemaakt die weer een stukje realisme toevoegt aan de route. Verspreid over de hele route hebben we deze borden (230 stuks) geplaatst, waarvan we hier een kleine greep plaatsen.

Dat was het voor nu, zodra we meer te melden hebben wordt dit vanzelf in dit topic gemeld!
Het is hier inmiddels al weer een tijdje stil qua voortgang. Er wordt uiteraard nog steeds aan de route gewerkt, maar we hebben de laatste tijd niet heel veel bijzonders te melden. De route ligt bij de testers en we zijn bezig met de puntjes op de i te zetten om hem binnenkort dan echt te kunnen uitbrengen. Voor nu een paar screens van kleine dingen die we de afgelopen tijd hebben gedaan:
Aanpassen NO portalen bovenleiding
Michael heeft laatst een update uitgebracht van zijn bovenleidingspakket, onder meer met nieuwe varianten portalen die te vinden zijn tussen Apeldoorn en Deventer, en nieuwe portalen voor draadwisselinstallaties. Over de hele route hebben we de bovenleiding nagelopen en aangepast zodat deze nu netjes en compleet in de route ligt

Afmaken scenery in Goor
In Goor keek je nog de leegte in vanaf het perron. Om dit op te lossen hebben we de scenery iets verder uitgebouwd richting Lochem, zodat er nu een scenario met rolling start kan worden begonnen vanaf de inrijder van het station.

Toevoegen ANWB wegwijzers
Frison heeft deze week een mooie nieuwe asset gemaakt die weer een stukje realisme toevoegt aan de route. Verspreid over de hele route hebben we deze borden (230 stuks) geplaatst, waarvan we hier een kleine greep plaatsen.

Dat was het voor nu, zodra we meer te melden hebben wordt dit vanzelf in dit topic gemeld!

- Deze gebruikers waarderen NielsB_ voor dit bericht (totaal 36):
- Clipmeneernl • Daniel • MatGames38 • Andries33 • Marklin • Kcalk_04 • CalvinPigeon • DutchDriver • Dsander • sandertje en 26 andere gebruikers
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 1485 keren
- Ontvangen waarderingen: 8786 keren
Top werk weer. Hoe krijgen jullie het voor elkaar om in zo een korte tijd even 230 borden te repainten en ook nog te plaatsen. 

- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 3):
- Daniel • mkasthijs • NielsB_
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2006 keren
- Ontvangen waarderingen: 1930 keren
Dat vroeg ik me ook af Frits.
Die jongens zijn gewoon stiekem robots die op fabriekstempo de borden maken.
Maar even zonder gekheid:
Zeer, zeer, ZEER fraai heren!

Die jongens zijn gewoon stiekem robots die op fabriekstempo de borden maken.

Maar even zonder gekheid:
Zeer, zeer, ZEER fraai heren!

Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 35 keren
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Ziet er weer echt fantastisch uit 
Veel succes met de laatste loodjes

Veel succes met de laatste loodjes

-
- 4
- Gegeven waarderingen: 111 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Wat een geweldige uitbreiding en verbeteringen, chapeau aan alle makers.
"DTG, this is how you do it."
"DTG, this is how you do it."
-
- 2
- Gegeven waarderingen: 607 keren
- Ontvangen waarderingen: 210 keren
Ziet er fantastisch uit! en fijn om te horen dat het tijd is voor de laatste loodjes! Denk wel aan het feit dat het vakantie is hè 

Mijn scenariopagina: hier
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2303 keren
- Ontvangen waarderingen: 2731 keren
Ja dat vroeg ik mij ook al af, want stel dat je er 6 p/u doet met alles erop en aan dan zijn het wel ca. 40 manuren, ofwel een werkweek terwijl het bord pas 4 a 5 dagen online staat.

Desalniettemin doe ik het jullie niet na en zien de platen er wonderschoon uit!

-
- 2
- Gegeven waarderingen: 607 keren
- Ontvangen waarderingen: 210 keren
Nog een vraagje vanuit het oogpunt van een scenariobouwer: Ligt er ook spoor totaan Lochem? dit maakt het makkelijker om Tegentreinen in te plannen.
Mijn scenariopagina: hier
-
- 5
Een kwestie van het werk verdelen, ik heb in GIMP een template gemaakt waarmee ik de (standaard) borden in sneltreinvaart kan maken, Daniël zet ze vervolgens om in game en dan plaats ik ze weer

Op dit moment stopt het spoor iets na de bocht na Goor, maar het voegt toch weinig toe om dit extra spoor te hebben? Je kan de tegentrein gewoon 2 minuten voor aankomst in Goor laten vertrekken toch?

- Deze gebruikers waarderen NielsB_ voor dit bericht (totaal 5):
- Daniel • mkasthijs • Kcalk_04 • Frison • Rob Jansen
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 16 keren
- Ontvangen waarderingen: 28 keren
Ziet er fantastisch uit! Complimenten!
Ik ben het overzicht even kwijt
, dus ik vraag het maar gewoon even; welke trajecten zijn onderdeel van de komende versie?

Ik ben het overzicht even kwijt

-
- Moderator
- 5
- Gegeven waarderingen: 1101 keren
- Ontvangen waarderingen: 1197 keren
Onderstaande trajecten zijn onderdeel van de aankomende versie van de route:
Bad Bentheim - Hengelo - Almelo - Deventer - Apeldoorn
Enschede - Hengelo - Goor
Apeldoorn - Zutphen - Winterswijk
Deventer - Zutphen - Dieren
De VSM lijn Apeldoorn - Dieren
Industriegebieden in Delden, Almelo Bedrijvenpark en Almelo Dollengoor
Zie screenshot:

Zie screenshot:

- Deze gebruikers waarderen Daniel voor dit bericht (totaal 19):
- mkasthijs • DonMattheo • Wadlopertje • Winerail • AlwaysRM_ • joeybongers1997 • Louke1968 • ludmilla • sandertje • jpvdveer en 9 andere gebruikers

-
- 5
Zeer fraai hoor hoe groot de route geworden is.
Samen met ZW NL, Hart van NL, HSL en NONL komt deze ook nu wel in het rijtje van grootste routes in TS
Gewoon nieuwgierigheid:
Als binnenkort de laatste versie online gekomen is, wat is dan jullie volgende plan met de route? Of is het wel mooi geweest?
Samen met ZW NL, Hart van NL, HSL en NONL komt deze ook nu wel in het rijtje van grootste routes in TS

Gewoon nieuwgierigheid:
Als binnenkort de laatste versie online gekomen is, wat is dan jullie volgende plan met de route? Of is het wel mooi geweest?
-
- 5
Op dit moment zijn er geen verdere plannen voor uitbreidingen, mogelijk dat we Zutphen - Goor nog dichtbouwen maar dat is afhankelijk van de tijd en motivatie die we hebben. Daarnaast wil ik de route wel up to date houden met bijvoorbeeld de aanpassingen aan Wierden en Deventer die komen gaan.
Wat er verder niet is, kan nog komen - maar dat zien we dan tzt wel
Wat er verder niet is, kan nog komen - maar dat zien we dan tzt wel

- Deze gebruikers waarderen NielsB_ voor dit bericht (totaal 3):
- joeybongers1997 • Frison • Daniel
-
- 5
Ja, precies
Dus de uitbreidingen zijn eigenlijk gewoon klaar
Wat overblijft zijn, wat je al zegt, up to date houden van de scenery en omgeving. Ook heel leuk. Wij zijn dat ook t.z.t. van plan met onze route, gezien wij ook op onze max komen qua TS straks.
Dus de uitbreidingen zijn eigenlijk gewoon klaar
Wat overblijft zijn, wat je al zegt, up to date houden van de scenery en omgeving. Ook heel leuk. Wij zijn dat ook t.z.t. van plan met onze route, gezien wij ook op onze max komen qua TS straks.
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 16 keren
- Ontvangen waarderingen: 28 keren
Dankjewel voor je reactie! Dat is een prachtig pakket van een schitterend stukje Nederland.Daniel schreef: ↑16 jul 2024, 20:33Onderstaande trajecten zijn onderdeel van de aankomende versie van de route:
Zie screenshot:

-
- 5
Goedenavond allen,
gisteren heeft Koplopermau een preview ritje gereden van Wierden naar Enschede. Mocht je hem gemist hebben kan je hem hier terugkijken: https://www.twitch.tv/videos/2204631447. Zoals ook vermeld in de preview zijn we inmiddels echt bezig met de laatste loodjes, maar we kunnen nog geen release datum delen. Hopelijk binnenkort meer.
gisteren heeft Koplopermau een preview ritje gereden van Wierden naar Enschede. Mocht je hem gemist hebben kan je hem hier terugkijken: https://www.twitch.tv/videos/2204631447. Zoals ook vermeld in de preview zijn we inmiddels echt bezig met de laatste loodjes, maar we kunnen nog geen release datum delen. Hopelijk binnenkort meer.
- Deze gebruikers waarderen NielsB_ voor dit bericht (totaal 19):
- mkasthijs • Frison • MB1987 • Marklin • AlwaysRM_ • sandertje • denisJura • Louke1968 • JordiW. • CalvinPigeon en 9 andere gebruikers
-
- Moderator
- 5
- Gegeven waarderingen: 1101 keren
- Ontvangen waarderingen: 1197 keren
Goedenavond iedereen,
Tijd voor een van de laatste updates voor de release!
Niels en ik zijn (op wat kleine puntjes na waar nog aan gewerkt wordt) klaar met de route. Op dit moment wordt er nog gewerkt aan wat fixes, het maken van een handleiding, toevoegen van enkele (custom) objecten en een zwik scenario's om bij de release gelijk mooi op dikte te zijn.
Tegelijk met onze update is Chris druk bezig met een update van de Stadler GTW, ook deze vordert gestaag en wordt op dit moment getest.
We willen van de mogelijkheid gebruikmaken om met de GTW wat van de route te laten zien. Morgenavond omstreeks 20:30 (wees optijd) de mogelijkheid om bij Rob Jansen mee te kijken naar een up to date route (het scenario zal ongeveer een half uur duren)! Met aan het einde van de stream meer informatie over de planning van de komende weken en een (geplande) releasedatum. Ofwel kom kijken om niets te missen
Na de stream zullen we hier op DutchSims ook een en ander posten over die planning en waar de we de laatste weken nog aan gewerkt hebben voor de afwerking richting de release.
https://www.twitch.tv/robjansen
We zien jullie morgenavond graag!
Groet van Niels en Daniël

Tijd voor een van de laatste updates voor de release!
Niels en ik zijn (op wat kleine puntjes na waar nog aan gewerkt wordt) klaar met de route. Op dit moment wordt er nog gewerkt aan wat fixes, het maken van een handleiding, toevoegen van enkele (custom) objecten en een zwik scenario's om bij de release gelijk mooi op dikte te zijn.
Tegelijk met onze update is Chris druk bezig met een update van de Stadler GTW, ook deze vordert gestaag en wordt op dit moment getest.
We willen van de mogelijkheid gebruikmaken om met de GTW wat van de route te laten zien. Morgenavond omstreeks 20:30 (wees optijd) de mogelijkheid om bij Rob Jansen mee te kijken naar een up to date route (het scenario zal ongeveer een half uur duren)! Met aan het einde van de stream meer informatie over de planning van de komende weken en een (geplande) releasedatum. Ofwel kom kijken om niets te missen

https://www.twitch.tv/robjansen
We zien jullie morgenavond graag!
Groet van Niels en Daniël

- Deze gebruikers waarderen Daniel voor dit bericht (totaal 32):
- Kcalk_04 • Wadlopertje • Rob Jansen • MichaelO • Treinspotter nathan • Frison • Louke1968 • HondekopER • OVdoorNederland • Andries33 en 22 andere gebruikers

-
- 5
Een goedenavond allemaal,
degenen die bij de stream waren hebben het allemaal al gezien, maar hierbij weer een update post met ook wat screenshots
De afgelopen maanden hebben Daniël en ik in het geheim gewerkt aan het afmaken van het traject Hengelo - Zutphen. De hele lijn zal dus te berijden zijn, en een lading screenshots daarvan zal verderop in de post te zien zijn. Met het toevoegen van dit stukje hopen we een raar gat in het midden van de route te voorkomen en het biedt een extra lading scenariomogelijkheden.
Daarnaast hebben we de F35 in Enschede doorgetrokken tot het station zoals dit in het echt ook gebeurd is. De scenery rondom het station is ook geupdate en nu helemaal naar de standaard anno 2024. Ook de ANWB fietswegwijzer borden zijn over de hele route geplaatst.
Daarnaast kunnen we melden dat we nu echt in de laatste fase zitten en dat de route op 16 Augustus uit zal komen.
Uiteraard heel veel dank aan Frison en de andere objectenbouwers en testers/scenariobouwers die hebben meegeholpen met het mogelijk maken van dit stuk
En dan nu een lading screens van de bovenstaande punten:
Zutphen - Goor

F35/Enschede

ANWB borden / Upgrade scenery Apeldoorn

degenen die bij de stream waren hebben het allemaal al gezien, maar hierbij weer een update post met ook wat screenshots

De afgelopen maanden hebben Daniël en ik in het geheim gewerkt aan het afmaken van het traject Hengelo - Zutphen. De hele lijn zal dus te berijden zijn, en een lading screenshots daarvan zal verderop in de post te zien zijn. Met het toevoegen van dit stukje hopen we een raar gat in het midden van de route te voorkomen en het biedt een extra lading scenariomogelijkheden.
Daarnaast hebben we de F35 in Enschede doorgetrokken tot het station zoals dit in het echt ook gebeurd is. De scenery rondom het station is ook geupdate en nu helemaal naar de standaard anno 2024. Ook de ANWB fietswegwijzer borden zijn over de hele route geplaatst.
Daarnaast kunnen we melden dat we nu echt in de laatste fase zitten en dat de route op 16 Augustus uit zal komen.
Uiteraard heel veel dank aan Frison en de andere objectenbouwers en testers/scenariobouwers die hebben meegeholpen met het mogelijk maken van dit stuk

En dan nu een lading screens van de bovenstaande punten:
Zutphen - Goor

F35/Enschede

ANWB borden / Upgrade scenery Apeldoorn

- Deze gebruikers waarderen NielsB_ voor dit bericht (totaal 30):
- TheLaRiche • Daniel • JordiW. • Treinspotter nathan • Patrick • Christian983 • MichaelO • Frison • ja2806 • Rubku_NL en 20 andere gebruikers