`t Groene Hart
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 18:56
- 5
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: `t Groene Hart
Bedankt voor deze schitterende route!
Developer of ThirdRails => Experience a Train Driver’s operation at the highest level of realism possible in Train Simulator! More info : thirdrails.org
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 31 mei 2020, 12:00
- 5
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: `t Groene Hart Quick Drive scenario v15
Hallo,
allereerst ook mijn complimenten voor deze prachtige uitbreiding van Alphen naar Leiden.
Omdat er geen Quick-Drive scenarios bij waren heb ik getracht deze zelf te maken.
Een QD-scenario vanuit Gouda naar Leiden ging prima, maar een Quick-Drive maken vanuit Alphen en/of Leiden krijg ik niet werkend.
In beide stations krijg ik de Player Spawn Point marker niet geplaatst (alleen de 2 richtingen pijltjes komen in beeld).
Is dit bekend? Of graag advies wat/hoe ik dit evt anders kan oplossen?
Alvast dank en veel succes verder.
Wim
allereerst ook mijn complimenten voor deze prachtige uitbreiding van Alphen naar Leiden.
Omdat er geen Quick-Drive scenarios bij waren heb ik getracht deze zelf te maken.
Een QD-scenario vanuit Gouda naar Leiden ging prima, maar een Quick-Drive maken vanuit Alphen en/of Leiden krijg ik niet werkend.
In beide stations krijg ik de Player Spawn Point marker niet geplaatst (alleen de 2 richtingen pijltjes komen in beeld).
Is dit bekend? Of graag advies wat/hoe ik dit evt anders kan oplossen?
Alvast dank en veel succes verder.
Wim
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 jan 2021, 21:01
- 4
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: `t Groene Hart
Beste Wim,
Ik had in Leiden ook wat problemen met het aanpassen van mijn QuickDrive. Vermoedelijk zijn jouw Player Spawn Point markers "door de rails gezakt." Ik zou adviseren onder het perron te kijken, dan zou je ze moeten zien.
Groeten,
Robert.
Ik had in Leiden ook wat problemen met het aanpassen van mijn QuickDrive. Vermoedelijk zijn jouw Player Spawn Point markers "door de rails gezakt." Ik zou adviseren onder het perron te kijken, dan zou je ze moeten zien.
Groeten,
Robert.
-
- Berichten: 4344
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 5
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 2308 keren
- Ontvangen waarderingen: 2733 keren
Re: `t Groene Hart
Het is mij ook wat vreemd, bij Gouda een marker plaatsen lukt waarom dan elders ineens niet meer als er verder niets aan instellingen (bijv. nadien wat aangevinkt) is veranderd.
Maar voor de goede orde, een pijl op de rails plaatsen dat lukt wel, alleen je kunt de paddenstoel niet vinden, of ....?

Maar voor de goede orde, een pijl op de rails plaatsen dat lukt wel, alleen je kunt de paddenstoel niet vinden, of ....?
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 23 apr 2020, 13:27
- 5
- Locatie: Paris
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: `t Groene Hart
Congratulations for your update.
It seems that the signs indicating the name of the "Waddinxveen Noord" station are missing ...
https://www.zupimages.net/up/23/14/17al.jpg

It seems that the signs indicating the name of the "Waddinxveen Noord" station are missing ...

https://www.zupimages.net/up/23/14/17al.jpg
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 13 apr 2020, 16:56
- 5
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 222 keren
Re: `t Groene Hart
Het is alweer een heel aantal maanden geleden dat V1.5 is uitgekomen, dus ik dacht ik laat weer eens van mij horen in dit topic. De bouw aan deze route gaat rustig verder, dit gaat niet op het snelste tempo. Toch wilde ik jullie een paar screenshots laten zien van stukken die wel al redelijk vol met scenery staan. Ik ga de komende tijd weer rustig verder bouwen aan de update en wanneer ik weer wat te melden heb, meld ik dat vanzelf in dit topic.
Geniet van deze screenshots.
Uitrijden Alphen richting Bodegraven. Scenery tussen Alphen en Bodegraven vordert goed, bijna gereed maar nog niet helemaal.

Bodegraven begint al ergens op te lijken omgeving is al goed aangekleed en is het eerste station dat we als 'gereed' kunnen gaan afstrepen binnenkort.


Woerden is nog niet heel veel aan gebouwd op het station en stationsplein na. Scenery richting Bodegraven en Gouda is ook nog geen begin aan gemaakt.


Geniet van deze screenshots.
Uitrijden Alphen richting Bodegraven. Scenery tussen Alphen en Bodegraven vordert goed, bijna gereed maar nog niet helemaal.

Bodegraven begint al ergens op te lijken omgeving is al goed aangekleed en is het eerste station dat we als 'gereed' kunnen gaan afstrepen binnenkort.


Woerden is nog niet heel veel aan gebouwd op het station en stationsplein na. Scenery richting Bodegraven en Gouda is ook nog geen begin aan gemaakt.


- Deze gebruikers waarderen MVVGamer voor dit bericht (totaal 23):
- MB1987 • Frison • Rubku_NL • Christian983 • ludmilla • Marklin • Treinspotter nathan • Dsander • Wadlopertje • mprins62 en 13 andere gebruikers
Bouwer van 't Groene Hart
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 29 okt 2020, 10:25
- 4
- Gegeven waarderingen: 213 keren
- Ontvangen waarderingen: 93 keren
Re: `t Groene Hart
Ziet er weer goed uit! Succes met het maken van het weiland en weiland en weiland...
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 13 apr 2020, 16:56
- 5
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 222 keren
Re: `t Groene Hart
Zo, daar zijn we weer, nieuw jaar dus ik dacht tijd voor een kleine update. De laatste weken weer een flinke slag gemaakt rondom Woerden. Het begint eindelijk op iets te lijken waar ik zelf tevreden mee ben, daarom zal ik hieronder wat plaatjes tonen om de voortgang bij woerden te laten zien. Dit zijn allemaal nog WIP plaatjes, maar ik hoop dat ik jullie weer wat moois kan laten zien met deze screenshots.
Oke laten we beginnen met de screenshots.
Flyover Woerden:



Tunnel Hollandbaan/Wulverhorstbaan:


Industrie tussen de flyover en Woerden:



En hier dan ook nog 2 screenshots van het station zelf:


De komende tijd zal ik verder bouwen tussen Bodegraven en Woerden, wanneer ik hier wat over te melden heb zal ik dat hier posten. Geniet van deze update en een heel fijn weekend gewenst.
Oke laten we beginnen met de screenshots.
Flyover Woerden:



Tunnel Hollandbaan/Wulverhorstbaan:


Industrie tussen de flyover en Woerden:



En hier dan ook nog 2 screenshots van het station zelf:


De komende tijd zal ik verder bouwen tussen Bodegraven en Woerden, wanneer ik hier wat over te melden heb zal ik dat hier posten. Geniet van deze update en een heel fijn weekend gewenst.
- Deze gebruikers waarderen MVVGamer voor dit bericht (totaal 29):
- Frison • Sjef61 • Christian983 • ludmilla • denisJura • ja2806 • Marklin • mkasthijs • MichaelO • MB1987 en 19 andere gebruikers
Bouwer van 't Groene Hart
-
- Berichten: 4344
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 5
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 2308 keren
- Ontvangen waarderingen: 2733 keren
Re: `t Groene Hart
Kon zo gauw niets vinden wat betreft scenario's voor Groene Hart dus plaats het hier maar even.
Het betreft deel 2 van CraftyJayden die zojuist is gereden om het traject af te maken en een vervolg was van deel 1 op 't HvN.
Verder ook niets mis mee qua rijden enz., wil nog wel een tip mee geven op een briefing bij vertrek dat het rode sein gepasseerd mag worden na een Tab.
Maar als je wat voor het bewuste rode sein stopt en Tab klikt krijg je geel knipper.
(zie picture in plaat)


Het betreft deel 2 van CraftyJayden die zojuist is gereden om het traject af te maken en een vervolg was van deel 1 op 't HvN.

Verder ook niets mis mee qua rijden enz., wil nog wel een tip mee geven op een briefing bij vertrek dat het rode sein gepasseerd mag worden na een Tab.
Maar als je wat voor het bewuste rode sein stopt en Tab klikt krijg je geel knipper.


- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- denisJura
-
- Berichten: 4344
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 5
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 2308 keren
- Ontvangen waarderingen: 2733 keren
Re: `t Groene Hart
De wonderen zijn nog steeds de wereld niet uit want had eens geprobeerd om de Koploper te vervangen voor een SNG die ik er naast had gezet ..., en dan word het sein netjes Groen zonder Tab!
Nu mag een prof op dit gebied mij/ons uitleggen hoe dit mogelijk is, dus rarara ligt het aan de route, de Koploper, heeft de SNG meer onder de kap zitten, of is TSC ondoorgrondelijk?


Nu mag een prof op dit gebied mij/ons uitleggen hoe dit mogelijk is, dus rarara ligt het aan de route, de Koploper, heeft de SNG meer onder de kap zitten, of is TSC ondoorgrondelijk?


-
- Berichten: 3200
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 5
- Gegeven waarderingen: 1488 keren
- Ontvangen waarderingen: 8796 keren
Re: `t Groene Hart
Nou ik heb al vaker opgemerkt, dat verschillende, en ook niet dezelfde versie treinstellen, die gebruikt worden bij het maken van scenario's wel degelijk invloed kunnen hebben op de juiste werking.
Ook het gepiel met Locoswap of TSTools om treinstellen of loc's te vervangen, kunnen soms een verrassende uitwerking hebben.
Ook het gepiel met Locoswap of TSTools om treinstellen of loc's te vervangen, kunnen soms een verrassende uitwerking hebben.

-
- Berichten: 4344
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 5
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 2308 keren
- Ontvangen waarderingen: 2733 keren
Re: `t Groene Hart
Ja Frits alles is (on)mogelijk met TSC, kan het nog sterker maken; als ik de SNG weer omwissel naar een originele Koploper dan blijft het sein groen geven zonder Tab.
Het zal toch niet zo wezen dat het cabinerijtuig (van derden) de oorzaak is van dit rode sein euvel?

Het zal toch niet zo wezen dat het cabinerijtuig (van derden) de oorzaak is van dit rode sein euvel?


-
- Berichten: 3200
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 5
- Gegeven waarderingen: 1488 keren
- Ontvangen waarderingen: 8796 keren
Re: `t Groene Hart
Ik denk het wel ja.
Komt misschien door de gebruikte scripts die al dan niet elkaar beïnvloeden?
Het blijft soms een raadsel hoe zo iets kan gebeuren.
Mijn laatste grootte aanvaring was een scenario welke met een DDZ gereden moest worden en dat mislukte steeds omdat de diverse wissels gewoon verkeerd stonden. Andere gebruikers hadden daar geen last van, dus ra ra....
Wat bleek uiteindelijk? Mij DDZ was niet op tijd geupdate en na het installeren van de laatste versie werkt de boel probleemloos.
Hoe kan een treinstel dus een scenario beïnvloeden, zeg het maar.
Komt misschien door de gebruikte scripts die al dan niet elkaar beïnvloeden?
Het blijft soms een raadsel hoe zo iets kan gebeuren.
Mijn laatste grootte aanvaring was een scenario welke met een DDZ gereden moest worden en dat mislukte steeds omdat de diverse wissels gewoon verkeerd stonden. Andere gebruikers hadden daar geen last van, dus ra ra....
Wat bleek uiteindelijk? Mij DDZ was niet op tijd geupdate en na het installeren van de laatste versie werkt de boel probleemloos.
Hoe kan een treinstel dus een scenario beïnvloeden, zeg het maar.

- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
- denisJura
-
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:30
- 5
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 1181 keren
Re: `t Groene Hart
Afgelopen week had ik bij het maken van een scenario problemen met een AI trein die niet wilde doen wat mijn eigenlijke plan was. Ook na diverse aanpassingen, legen van de cache kreeg ik het niet aan de praat. Uiteindelijk heb ik de trein verwijderd opnieuw geplaatst en toen de oorspronkelijke tijden die ik bedacht had weer ingevoerd, en ja, toen werkt het wel.
Ik denk dat TSC bij elke wijziging die je doet wel een herberekening doet, maar er toch dingen blijven hangen. Pas na vervangen van de trein wordt die herberekening blanco uitgevoerd.
Mogelijk is dit ook al het geval bij het vervangen van een trein met LocoSwap en zou dan bovenstaande kunnen verklaren.
Ik denk dat TSC bij elke wijziging die je doet wel een herberekening doet, maar er toch dingen blijven hangen. Pas na vervangen van de trein wordt die herberekening blanco uitgevoerd.
Mogelijk is dit ook al het geval bij het vervangen van een trein met LocoSwap en zou dan bovenstaande kunnen verklaren.
- Deze gebruikers waarderen BertTrain voor dit bericht (totaal 4):
- CalvinPigeon • Frison • Treintje • Roy
Bouwer van route "Heuvelland", "De Limburgse Spoorlijnen" en "Limburgse Spoorlijnen in 1985"
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 17 feb 2022, 13:00
- 3
- Locatie: hiero
- Gegeven waarderingen: 21 keren
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
Re: `t Groene Hart
Het euvel van AI treinen die niet (meer) willen rijden heb ik dus ook geconstateerd. Ik dacht dat ik iets niet goed deed, maar ook ik wisselde de AI voor een andere en ...... probleem opgelost. Nog een probleem. Ik had een scenario gemaakt echter veel seinen gaven rood. Hoofdzakelijk bij een wissel. Maar er was niets aan de hand. Ik wisselde de spelers trein voor een ander en het euvel was weg. rara.