De Limburgse Spoorlijnen

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
BertTrain
5
Gegeven waarderingen: 390 keren
Ontvangen waarderingen: 1181 keren

Re: Spoorlijnen Zuid Limburg

Bericht door BertTrain »

Marklin schreef:
06 nov 2024, 10:42
Dat gezegd hebbende het volgende over het gedeelte bij Roermond: (waar het gras weelderig aanwezig is)
daar heb je (losse) handwissel stellers van Chris geplaatst waar je verder niets mee kunt, maar de autom. wisselstellers blijven hiermee ook aanwezig.
Dat had ik wel kunnen doen, deze truc is bij mij bekend, helaas even niet aan gedacht.. Dit stuk van het emplacement is wel niet berijdbaar, dit gedeelte is al meer dan 4 jaar van de andere sporen van het emplacement los gekoppeld maar ze liggen er nog steeds.
CraftyJayden schreef:
06 nov 2024, 15:32
Het is een hele prachtige route. Ben benieuwd naar verdere voortgang. Echter is me wel opgevallen dat tussen Bunde en Beek - Elsloo een snelheidsverminderingbord niet helemaal klopt. De snelheid die wordt aangegeven is afremmen 120 terwijl de volgende snelheidsbord 110 is
Is al aangepast, in de volgende release staat hij weer goed.
Deze gebruikers waarderen BertTrain voor dit bericht (totaal 3):
MarklinRoyWinerail
Bouwer van route "Heuvelland", "De Limburgse Spoorlijnen" en "Limburgse Spoorlijnen in 1985"

CraftyJayden
2
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Bericht door CraftyJayden »

Marklin schreef:
06 nov 2024, 17:10
Tsja, dat zijn van die dingetjes dat men na het plaatsen van borden een raillink vergeet naar het 110 km spoor te leggen wat hier aan de orde is. :sweat_smile:
Zoiets dergelijks kan elke route bouwer overkomen. :wink:

- afbeelding -
Gelukkig was het ook geen aanval naar Bert of iets dergelijks maar gewoon dat die er van af wist :smile:
Deze gebruikers waarderen CraftyJayden voor dit bericht (totaal 2):
BertTrainMarklin

Spoorwegen Nederland
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 120 keren

Bericht door Spoorwegen Nederland »

Beste BertTrains,

Ik wil je ten eerste enorm bedanken voor het bouwen van het nieuwe stuk Maastricht - Roermond. Het is zeer gedetaileerd en ik herken het stuk als 2 druppels water. Dus dat zegt wel wat.

Ten tweede zag ik net bij station Bunde een vreemde situatie bij een Spoorwegovergang
Zou je dit in de aankomende versie kunnen fixen?

Groetjes
Spoorwegen Nederland
Afbeelding

RcA51
5
Gegeven waarderingen: 159 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren

Bericht door RcA51 »

Wat een schitterend mooie route is dit. Zo gedetailleerd. Het geeft me echt een vakantiegevoel. :smile:
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.

BertTrain
5

Bericht door BertTrain »

Spoorwegen Nederland schreef:
07 nov 2024, 16:16

Ten tweede zag ik net bij station Bunde een vreemde situatie bij een Spoorwegovergang
Zou je dit in de aankomende versie kunnen fixen?
Er ontbreekt een link in de voetgangers overweg, dat ga ik fiksen, bedankt voor het melden.
Bouwer van route "Heuvelland", "De Limburgse Spoorlijnen" en "Limburgse Spoorlijnen in 1985"

Spoorwegen Nederland
3

Geen probleem BertTrains :ok_hand:

Rob Jansen
Oprichter
5
Gegeven waarderingen: 205 keren
Ontvangen waarderingen: 338 keren

Bericht door Rob Jansen »

De TSMaps is bijgewerkt met deze update voor deze prachtige route.

Bekijk de kaart hier.
Oprichter van DutchSims en Content Creator.
Livestreams op Afbeelding Twitch en video's op Afbeelding YouTube.
Check mijn website voor meer informatie wanneer de streams zijn.

BertTrain
5

Bericht door BertTrain »

Laat ik beginnen met iedereen te bedanken voor de leuke reacties op de livegang van versie 3.1, dit is motiverend om verder te bouwen aan deze route en dat heb ik de afgelopen tijd ook gedaan.

Kom je in versie 3.1 nog een foutje tegen meld dit dan in dit topic of via een PB.

In versie 3.2 zal in ieder geval het traject Sittard - Heerlen worden opgenomen. De start hiervan is al begonnen en inmiddels gevorderd (vanuit Heerlen tot voorbij station Nuth. Daarnaast ben ik bezig om de vegetatie op het ZLSM traject op hetzelfde niveau te brengen als Maastricht - Roermond (in versie 3.1 is dat al gebeurd voor het traject Maastricht - Kerkrade Centrum).
Voor de release van versie 3.2 zal nog wel een of meerder trajecten toegevoegd worden, wat dat gaat worden weet ik op dit moment zelf nog niet, dat blijft dus ook een verrassing.

Dus maar weer wat plaatjes van het nieuwe traject:

Station Hoensbroek en de omgeving:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tussen Hoensbroek en Nuth
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Station Nuth en omgeving:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op weg naar Schinnen:
Afbeelding

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen BertTrain voor dit bericht (totaal 17):
txwijkrabby62Treecko59Rubku_NLMB1987Christian983Louke1968MarklinFrisondenisJura en 7 andere gebruikers

rabby62
5
Gegeven waarderingen: 1440 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Bericht door rabby62 »

Many thanks to you for these beautiful work....the dream continue to be real with you....
have a good evening

Kcalk_04
2
Gegeven waarderingen: 605 keren
Ontvangen waarderingen: 210 keren

Bericht door Kcalk_04 »

Wauw, ik had niet verwacht dat het zo hard zou gaan! Veel sucses met de update verder want dit smaakt naar meer ;p
Mijn scenariopagina: hier

Marc D.
4
Gegeven waarderingen: 284 keren
Ontvangen waarderingen: 1426 keren

Bericht door Marc D. »

Hoi Bert, mooie uitbreiding. Ik ben net een quickdrive tijdens duisternis gestart op Roermond richting Maastricht op spoor 1 en daar doen een paar lantarenpalen het niet zodat de passagiers hun nek breken bij het uitstappen. Verder heb je misschien te veel verlichtingsbollen onder de luifels geplaatst zodat daar de passagiers weer worden verblind. Als proef heb ik elke 2e lampbol verwijderd en dat ziet er al veel beter uit. Of dat ook op andere stations zo is ga ik zo ontdekken.

En de perronmarker loopt niet helemaal tot het einde door zodat niet alle deuren open gaan.

BertTrain
5

Bericht door BertTrain »

Marc, bedankt voor je opmerking, ik ga erna kijken. We moeten per slot van rekening zuinig zijn met de energie, ook in TSC... :smile:
Deze gebruikers waarderen BertTrain voor dit bericht:
Wadlopertje

Spoorwegen Nederland
3

Beste BertTrains ik heb 8 - 11 - 2024 een scenario gereden van Maastricht Randwyck naar Kerkrade Centrum met de ChrisTrains Arriva Limburg GTW en onderweg kwam ik weer wat dingetjes tegen waarvan ik dacht dit moet ik ook even doorgeven dus bij deze:
De eerste 2 screenshots zijn bij station Eygelshoven het 3de screenshots is bij Heerlen Woonboulevard het 4de screenshots is vlakbij station Valkenburg bij een Spoorwegovergang en sceenshot 5&6 zijn bij station Maastricht op het spoor waar ik binnen ben gekomen!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2303 keren
Ontvangen waarderingen: 2727 keren

Bericht door Marklin »

Tsja in het heuvellandschap van Limburg kan het voorkomen dat de grond niet helemaal egaal is. :joy:
Daar komt nog bij dat de grondslag niet wil zoals men het graag zou willen hebben.
Bijv. als je een gat wil rechttrekken dat de grond over een weg gaat die ernaast ligt en hiermee ergens een gat krijgt, hetzij langs de weg of bedding.
Het 4e plaatje zie ik ff niet wat het moet wezen ...
Plaatje 5 en 6 is duidelijk en een terechte melding. :wink:
Afbeelding

Prettige reis!

Spoorwegen Nederland
3

Plaatje 4 is een auto die door een gesloten overweg heen rijd@ Marklin

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Oké, ja dat zou kunnen en valt bij mijn route ook wel eens op en blijken de linken goed te liggen wat hier ook het geval is. :wink: (pijlen gericht naar het spoor)
Maar dit kan een samenloop van omstandigheden zijn, bijv. als een AI trein net is gepasseerd waar TSC schijnbaar letterlijk en figuurlijk niet mee overweg kan. :sweat_smile:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis!

BertTrain
5

Bericht door BertTrain »

Spoorwegen Nederland schreef:
09 nov 2024, 09:03
Beste BertTrains ik heb 8 - 11 - 2024 een scenario gereden van Maastricht Randwyck naar Kerkrade Centrum met de ChrisTrains Arriva Limburg GTW en onderweg kwam ik weer wat dingetjes tegen waarvan ik dacht dit moet ik ook even doorgeven dus bij deze:
Bedankt voor je meldingen.
De punten 1-3 en 5-6 heb ik aangepast.
Het probleem met de overweg wordt zoals Teun aangeeft veroorzaakt door AI verkeer. Ik heb daar afgelopen jaar wat testjes mee gedaan maar ik kan er verder niets mee. De linken liggen zoals het moet.

mkasthijs
5
Gegeven waarderingen: 2005 keren
Ontvangen waarderingen: 1928 keren

Bericht door mkasthijs »

BertTrain schreef:
09 nov 2024, 15:42
Het probleem met de overweg wordt zoals Teun aangeeft veroorzaakt door AI verkeer. Ik heb daar afgelopen jaar wat testjes mee gedaan maar ik kan er verder niets mee. De linken liggen zoals het moet.
Dat probleem zie ik op NONL ook
Daarom gebruik ik ook geen wegen meer met AI verkeerd van SAD, omdat soms (ook al liggen de linken goed wat Bert zegt) het verkeer gewoon doorrijdt.
Overmacht is dat
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Ja, maar dan is het niet alleen bij wegen van SAD want dit is bij genoemde overweg niet gebruikt.
Kan het mis hebben maar volgens mij is dit een algemeen gebrek. :thinking:
Afbeelding

Prettige reis!

LdeK87
1
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Bericht door LdeK87 »

Hoi Bert, bedankt weer voor deze mooie uitbreiding van de route. Met veel plezier heb ik al een aantal scenario's kunnen rijden over dit fanatische stuk Zuid Limburgs spoor.

Omdat ik in de train simulator zoveel mogelijk de werkelijkheid wil simuleren heb ik ook in jouw route even rond gesnuffeld, en dan vooral in de seinen en geavanceerde seinopvolging. Het volgende viel me op, kijk maar of je er iets mee wilt doen en eventueel in een route update wilt meenemen. Zelf heb ik het al aangepast in de route om het nog realistischer te maken.

Constatering 1:
Sein 350 link 2 mist mogelijk 40km/h oplegging. Als je de aftakking Schin op Geul neemt krijg je nu opeens uit het niets een ATB 40 melding. Door het opleggen van 40 km/h op link 2 krijg je ruim van te voren op basis van seinopvolging de melding om af te remmen.
Of dit in de werkelijke situatie ook zo is heb ik helaas (nog) niet kunnen achterhalen.

Waar:
Sein 350, spoor Valkenburg-Schin op Geul (lat 50.85703 Long 5.86541)

Constatering 2:
Verkeerd type sein geplaatst, groen zit in de werkelijke situatie in het midden (ouderwetse kleurvolgorde). Coha sein type: AYg R DP CB Bxx
Bijgevoegd YouTube link ter onderbouwing, rond 2:18:00 https://www.youtube.com/watch?v=35S4vAH_cgY

Waar:
Sein 264 baanvak Sittard-Maastricht voor station Maastricht-Noord. (lat 50.87114 long 5.71797)

Constatering 3:
Ontbrekende geavanceerde seinopvolging als inrijdende seinen wisselstraat Maastricht rood staan. Tussen geel en rood zit ongeveer 500 meter, zelfs met de aangekondigde 40km/h verlaging tussen het groene en gele sein is de remweg te kort.
Het toevoegen van "Geel 4" op alle links als het opvolgende sein geel is zou dit moeten oplossen. coha code: #0DE#
Ook bij sein 262, 264 ontbreekt het "Bijzonder Gevaarpunt", maar dan ben ik wel echt aan het muggenziften. coha code: G (altijd aan einde van alle codes in 2de ID veld)
Bijgevoegd een YouTube video link voor onderbouwing geel 4 Sittard-Maastricht, rond 1:00:32 https://www.youtube.com/watch?v=8j7ndZhN15c
Bijgevoegd een YouTube video link voor onderbouwing geel 4 Valkenburg-Maastricht, rond 18:40 https://www.youtube.com/watch?v=FHhjxtv0s_Q

Waar:
Seinen 258, 260 -> beide baanvakken Valkenburg-maastricht na station Maastricht-Noord (lat 50.86978 long 5.71683)
Seinen 262, 264 -> beide baanvakken Sittard-maastricht voor station Maastricht-Noord (lat 50.87114 long 5.71797)

Constatering 4:
Seinen baanvak 1 & 2 Station Roermond zijn van het verkeerde type, dit zijn in werkelijkheid matrixsignaalgevers. Coha sein type: AY x LR MSG Bxx
Bijgevoegd een YouTube link voor onderbouwing seinen, rond 1:51:25 https://www.youtube.com/watch?v=35S4vAH_cgY

Waar:
Sein 28, 30 station Roermond richting Maastricht (lat 51.1924 long 5.99344)

Blijkt dat op het hele stuk vanaf Eindhoven tot ongeveer Beek-Elsloo alle seinen zijn vervangen met nieuwe types op dikke ronde paal. Ook alle cijferbak seinen zijn allemaal vervangen door matrixsignaalgevers. De portaal seinen bij uitrijden van Maastricht zijn ook vervangen door matrixsignaalgevers (niet vierkant types), deze bestaan helaas niet in het coha seinen pakket. Video https://www.youtube.com/watch?v=Z0bNct_wR9E

Constatering 5:
Bij het uitrijden station Roermond baanvak 1 is in werkelijkheid het sein groen 6 knipper voor link 2, dit is nu niet het geval. Ook link 1 mist een snelheidsoplegging voor de overloopwissel.
Meerdere video's bekeken, maar de 6 groen knipper lijkt de standaard te zijn. Bij de spoorweg overgang is het gewoon weer 100 km/h.
Bijgevoegd een YouTube link voor onderbouwing groen 6 knipper, rond 1:51:25 https://www.youtube.com/watch?v=35S4vAH_cgY

Waar:
Sein 30, spoor 1 Roermond (lat 51.1924 long 5.99344)

Constatering 6:
Snelheid link 1 van sein 10 staat op 80, en snelheid link 2 staat niet ingesteld. Denk dat deze zijn omgedraaid omdat link 2 de overloopwissel is van 80 km/h en link 1 het huidige baanvak is van 100 km/h.

Waar:
Sein 10 baanvak Sittard-Roermond (lat 51.18588 long 5.99107)

Constatering 7:
Snelheid link 1 van sein 12 staat niet ingesteld, dit is de overloopwissel van 40 km/h. Snelheid link 2 hoort denk ik geen waarde te hebben.

Waar:
Sein 12 baanvak Sittard-Roermond (lat 51.18588 long 5.99107)
Deze gebruikers waarderen LdeK87 voor dit bericht (totaal 4):
mkasthijsRoyKcalk_04Winerail

BertTrain
5

Bericht door BertTrain »

Bedankt voor deze opmerkingen, ik zal ze gaan meenemen naar de volgende release.

RcA51
5
Gegeven waarderingen: 159 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren

Bericht door RcA51 »

Van de Quick Drive scenario's is er eentje die een foutmelding geeft bij het starten: Schin op Geul - Vetschau.

Afbeelding
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.

Treinspotter
3
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Bericht door Treinspotter »

:sunglasses: Deze foutmelding heeft versie 3 ook..

BertTrain
5

Bericht door BertTrain »

RcA51 schreef:
11 nov 2024, 18:42
Van de Quick Drive scenario's is er eentje die een foutmelding geeft bij het starten: Schin op Geul - Vetschau.
Ik heb inmiddels alle markers in het scenario opnieuw toegevoegd maar hij blijft dezelfde foutmelding geven. Ik denk dat ik het scenario een keer van basis af opnieuw moet opbouwen. Het staat in ieder geval op mijn actielijst.
Deze gebruikers waarderen BertTrain voor dit bericht:
RcA51

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Wellicht had het er niets mee te maken en zal je wel gezien hebben, maar in Schin op Geul stond geen start marker.
Mocht die er eerder wel hebben gestaan en door wijzigingen ongewild zijn verwijderd dan kan het daar aan liggen, gelegen hebben.
Dus als men daar vandaan vertrekt naar ... dan geeft het een fout zonder start marker.

Edit/
Oeps het staat er wel, had ff de markers niet zichtbaar in de editor.
Afbeelding

Prettige reis!

Terug naar “Routes”