locomotieven & treinstellen niet beschikbaar

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Jopke
1
Gegeven waarderingen: 55 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

locomotieven & treinstellen niet beschikbaar

Bericht door Jopke »

Waarom worden er locomotieven treinstellen en wagons toe gevoegd aan een scenario wat niet meer beschikbaar is?
zoals bij (v3.1) [1987 - NS] 31025 Amsterdam CS - Valkenburg Deel 2. En natuurlijk bij andere scenario's
(Niet meer beschikbaar):
NMBS Reeks 11 12 21 & 27 (MarcD)
Het is voor personen die na het weghalen van treinpunt een hele opgave om wat te vinden wat bij de scenario past
Deze gebruikers waarderen Jopke voor dit bericht:
Frison
Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen en Je bent nooit te oud om scenario's te repareren

Kcalk_04
2
Gegeven waarderingen: 607 keren
Ontvangen waarderingen: 210 keren

Re: locomotieven & treinstellen niet beschikbaar

Bericht door Kcalk_04 »

Dat is inderdaad een frustratie, dat heb je ook met bijvoorbeeld de Thalys. Persoonlijk denk ik dat de keuze voor de HLE11 ligt aan het feit dat de maker geen beschikking heeft over de HLE11 van SKtrains. Je moet soms roeien met de riemen die je hebt als het ware
Deze gebruikers waarderen Kcalk_04 voor dit bericht:
Jopke
Mijn scenariopagina: hier

Christian983
4
Gegeven waarderingen: 213 keren
Ontvangen waarderingen: 93 keren

Bericht door Christian983 »

Was de NMBS HLE 11 niet via trainsim2017 verkrijgbaar? Of is die samenwerking alweer beëindigd?

Von Rondstadd
5
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Bericht door Von Rondstadd »

Klopt je kan ze daar verkrijgen.

Marc D.
4
Gegeven waarderingen: 284 keren
Ontvangen waarderingen: 1426 keren

Bericht door Marc D. »

Christian983 schreef:
04 dec 2024, 21:31
Was de NMBS HLE 11 niet via trainsim2017 verkrijgbaar? Of is die samenwerking alweer beëindigd?
Ik denk eerder dat Kcalk_04 bedoeld dat de makers van sommige scenario's de HLE 11 van SKtrains gewoon niet in hun bezit hebben en die oude van mij wel en daarom deze gebruiken. In feite is het ook een kleine moeite om deze te verwisselen met LocoSwap. Ik heb de HLE locomotieven begin dit jaar nog wel voor mijzelf iets ge-update v.w.t. geluid en scripting naar NS 1500 voorbeeld maar ga deze niet meer uitbrengen omdat de overgrote meerderheid van de community de SKtrains versie al heeft en dan negatieve vergelijkingen gaan maken, tenzij er toch behoefte aan is.
Von Rondstadd schreef:
04 dec 2024, 22:14
Klopt je kan ze daar verkrijgen.
Nou ja, krijgen. Kopen zal je bedoelen.
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht:
Jopke

Jopke
1

Bericht door Jopke »

Kcalk_04 schreef:
04 dec 2024, 20:21
Dat is inderdaad een frustratie, dat heb je ook met bijvoorbeeld de Thalys. Persoonlijk denk ik dat de keuze voor de HLE11 ligt aan het feit dat de maker geen beschikking heeft over de HLE11 van SKtrains. Je moet soms roeien met de riemen die je hebt als het ware
ja inderdaad de Thalys is ook zo een voorbeeld maar daar is al een vervanger voor gevonden. Ergens hier was er een topic over om die te vervangen door een andere soort trein. Ja dat leek mij ook wel een beste keuze om de HLE11 te gebruiken voor die route
Maar het is altijd wel even zoeken naar een soort gelijke trein
Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen en Je bent nooit te oud om scenario's te repareren

Kcalk_04
2

Bericht door Kcalk_04 »

Persoonlijk ben ik niet van mening dat de versie van SKtrains zo fantastisch is. Hij rijdt nogal klunky en wordt echt bijna nooit gebruikt naast dat het ook niet de goedkoopste trein is :sweat_smile: . Als ik persoonlijk de versie van MarcD had dan zou ik die zeker gebruiken boven hetgeen wat SK te bieden heeft/had

Jopke
1

Bericht door Jopke »

Ik denk eerder dat Kcalk_04 bedoeld dat de makers van sommige scenario's de HLE 11 van SKtrains gewoon niet in hun bezit hebben en die oude van mij wel en daarom deze gebruiken. In feite is het ook een kleine moeite om deze te verwisselen met LocoSwap. Ik heb de HLE locomotieven begin dit jaar nog wel voor mijzelf iets ge-update v.w.t. geluid en scripting naar NS 1500 voorbeeld maar ga deze niet meer uitbrengen omdat de overgrote meerderheid van de community de SKtrains versie al heeft en dan negatieve vergelijkingen gaan maken, tenzij er toch behoefte aan is.
Inderdaad het is maar een kleine moeite om ze te vervangen. Maar soms moet je wel even zoeken naar vervangend materieel wat er het beste bij past en dat is soms frustrerend

Christian983
4

Marc D ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom de community hier negatief zou zijn tegenover jouw versie van de HLE 11. De meeste zijn blij met hetgeen wat je de afgelopen jaren hebt uitgebracht, dus waarom zou dat nu anders zijn?
Deze gebruikers waarderen Christian983 voor dit bericht (totaal 13):
MarkAKcalk_04Rob_zeelandFrisonWadlopertjeMichaelOWinerailClipmeneernlAndries33danielxdaniel en 3 andere gebruikers

RobertF68
4
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Bericht door RobertF68 »

Inderdaad, je zult er weer genoeg blije gezichten mee maken.
Deze gebruikers waarderen RobertF68 voor dit bericht (totaal 2):
WinerailKcalk_04

Frison
5
Gegeven waarderingen: 1485 keren
Ontvangen waarderingen: 8786 keren

Bericht door Frison »

Christian983 schreef:
04 dec 2024, 23:04
Marc D ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom de community hier negatief zou zijn tegenover jouw versie van de HLE 11. De meeste zijn blij met hetgeen wat je de afgelopen jaren hebt uitgebracht, dus waarom zou dat nu anders zijn?

Helemaal mee eens!

Iets waar je veel tijd en energie ingestopt hebt, terugtrekken omdat ........?

Zover ik kan bedenken is dit ook niet het enige object wat verdwenen is, maar waarom? Er zijn vele gebruikers blij met wat je gepresteerd hebt, en dan haal je het weer terug, wat natuurlijk voor de nodige problemen zorgt.

Dus Marc, denk er nog eens goed over na en zorg dat je creaties ten alle tijden beschikbaar blijven. Doe ik zelf ook trouwens, als ik er mee stop of wat dan ook is alles verzekerd bij ChrisTrains, dus altijd beschikbaar. 't is maar een idee. :wink:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 6):
MarklinKcalk_04hanstreintjeClipmeneernlTreinspotterJhareno
Na lang twijfelen, toch nog maar even doorzetten

cyberboss
5
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Bericht door cyberboss »

Als je nu een pakketje maakt met twee opties, die HLE van Marc en die van sktrains ben je ook klaar. Dan heb je als bouwer ook nog eens eer van je werk.

Kcalk_04
2

Bericht door Kcalk_04 »

cyberboss schreef:
05 dec 2024, 11:55
Als je nu een pakketje maakt met twee opties, die HLE van Marc en die van sktrains ben je ook klaar.
Daar ben ik het tot een zeker punt wel mee eens, echter is het voor sommige bouwers ook niet mogelijk om te doen gezien sommige producten zoals de TGV reseau niet meer beschikbaar zijn. Ik probeer zelf wel alternatieven te maken waar deze logisch en mogelijk(voor mij) zijn zoals mijn nymburk staal trein scenario waar die in 1700 versie en vectron versie beschikbaar is.

Marc D.
4

Bericht door Marc D. »

Christian983 schreef:
04 dec 2024, 23:04
ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom de community hier negatief zou zijn tegenover jouw versie van de HLE 11.
Ik bedoel als men mijn versie met die van SKTrains zou gaan vergelijken. De volgende punten van kritiek/commentaar zijn eerder al bij ander door mij uitgebracht materieel geuit;
- het geluid en de functies zijn niet realistisch genoeg
- er alleen de oude simpelere versie van de ChrisTrains ATB in zit
- het ChrisTrains treinen zijn niet gemaakt door ChrisTrains :joy:
- cab/passview textures zijn flets
- de kwaliteit natuurlijk minder is omdat het freeware is :thinking:
Frison schreef:
05 dec 2024, 08:44
Zover ik kan bedenken is dit ook niet het enige object wat verdwenen is, maar waarom?
Bij mijn weten zijn alleen de besproken HLE locs en de NS ICR(m) rijtuigen niet meer beschikbaar. Hier heb ik mijn beweegredenen al uitgelegd.

Christian983
4

Maar die kritiek wordt toch niet door iedereen geuit? Ik snap dat het best vervelend is als dat gezegd wordt maar het merendeel van de mensen was toen de tijd erg blij met de loc en je ICR(M) stellen.

Ik zou bij mezelf denken: Hier is een andere versie, die misschien qua kwaliteit wat minder is maar voor degene die niet zo'n grote portemonnee een enorme verwelkoming + voor AI gebruik wat vriendelijker is voor de game. En mochten mensen het niks vinden staat ze niks in de weg om die van SK Trains te halen, toch?

Ik ben er niet op uit om je te overtuigen om dingen weer online te zetten, die keuze is jouw. Maar weet gewoon dat 90%, of misschien nog meer, erg blij is met hetgeen wat je tot nu toe hebt uitgebracht.
Deze gebruikers waarderen Christian983 voor dit bericht (totaal 4):
Kcalk_04RobertF68CalvinPigeonMrTrainSim

Marc D.
4

Bericht door Marc D. »

De kritiek en commentaar neem ik ook met een flinke korrel zout en daar waar gegrond heb ik ook geprobeerd de zaken ook binnen mijn kunnen aan te passen :smile:, al werken sommige acties en reacties van forumleden of specifieke webmasters van andere websites wel demotiverend :frowning:.

Wat nog enigszins blijft is wat ik in het laatste bericht in de hiervoor gegeven link beschrijf, "Ook de onderlinge communicatie tussen de stuurstanden en de locomotieven was niet optimaal en verdiende meer aandacht. Ik heb hier in de afgelopen jaren heel wat tijd aan besteed tot op het punt dat ik geen ICR en Lua scripting meer kon zien. Recentelijk (een jaar geleden dus) ben ik er na wat info van KerAp en voorbeelden gevonden op RailUnion nog mee bezig geweest maar dat bracht ook niet het gewenste resultaat."
Christian983 schreef:
05 dec 2024, 21:01
maar voor degene met niet zo'n grote portemonnee een enorme verwelkoming
De portemonnee van de meesten is merendeels groot genoeg, ook die van mij, alleen de inhoud laat de laatste tijd nogal wat te wensen over :sunglasses:.

Over portemonnees en diens inhoud gesproken, iets anders wat mij de afgelopen tijd stoort is dat er blijkbaar geld verdiend word door videocontent te streamen van o.a. freeware routes en materieel. Dat er video's gemaakt worden ok, maar dat er een donatiesysteem aan verbonden zit om zichzelf te verrijken over de ruggen van andermans freeware werk vind ik niet ok.
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 5):
Winerailsaurer580TreinspotterDwarsliggerFrison

Frison
5

Bericht door Frison »

Marc D. schreef:
05 dec 2024, 23:04
Over portemonnees en diens inhoud gesproken, iets anders wat mij de afgelopen tijd stoort is dat er blijkbaar geld verdienend word door videocontent te streamen van o.a. freeware routes en materieel. Dat er video's gemaakt worden ok, maar dat er een donatiesysteem aan verbonden zit om zichzelf te verrijken over de ruggen van andermans freeware werk vind ik niet ok.

Helemaal mee eens!!

Enige tijd geleden ben ik daar met een forumlid behoorlijk mee in de strijd geweest. Hij moest zonodig routebouw instructies geven met mijn objecten. Geen probleem natuurlijk, maar wel tegen het gehanteerde verdienmodel.

En het gaat steeds verder, dat is dus de reden dat ik daar absoluut niet naar wil kijken, maar ja, soms moet je wel.

Maar goed, ik ga mede daarom ook steeds minder met RW aan de slag. Ik heb al vaker aangegeven, wel vragen om iets maar er zelf niets voor doen en er ook nog beter van willen worden? No Way. :frowning:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 5):
saurer580hanstreintjeTreinspotterDwarsliggerWinerail

Dwarsligger
5
Gegeven waarderingen: 118 keren
Ontvangen waarderingen: 708 keren

Bericht door Dwarsligger »

Ook ik stoor me aan al die Twitchers. Zo erg dat ik hier tóch weer post, hetgeen ik me eigenlijk voorgenomen had nooit meer te doen. Helaas werken veel routebouwers er nog aan mee ook door hun route bij dergelijke figuren te laten "previewen", wat inderdaad nogal makkelijk verdienen voor die gasten is. Sommigen hebben zelfs een beoogd doel in het scherm staan waarmee ze bijvoorbeeld gratis een nieuwe SSD of TS/TSW content hopen te vergaren.
Deze gebruikers waarderen Dwarsligger voor dit bericht (totaal 4):
hanstreintjeFrisondanielxdanielMarc D.

Sebas1700
5
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Bericht door Sebas1700 »

Discord, Twitch.. Allebei vergaarbakken voor kritiek en negativiteit. Door wie? Figuren die zelf net de game gestart krijgen en buiten zulke platformen geen aansluiting vinden. Maar wel de wijsheid in pacht denken te hebben. :zipper_mouth:

Lekker negeren en door!

MrTrainSim
5
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Bericht door MrTrainSim »

Ik vind wel dat er nogal overdreven wordt. De mensen die streamen nemen daar serieus tijd voor om dat voor te bereiden. Daar gaan uren in zitten die een gemiddelde part-time baan overstijgen. Zelfde geldt voor YouTubers. Natuurlijk, aan de voorkant lijkt het makkelijk. Start een game, zet een programma aan waarmee je het kunt streamen en laat het geld maar binnenstromen! Maar wie gaat de hardware betalen om dat te doen? Die mensen entertainen soms honderden mensen tegelijk. Die mensen betalen daar een klein bedrag voor. Vrijwillig nota bene! Er is geen enkele streamer in Nederland die betalen verplicht naar kijkers. Er worden advertenties afgespeeld, die grotendeels door de website waar wordt gestreamd worden afgespeeld. Slechts een héél klein deel gaat naar de streamer. Het is echt geen vetpot. Een SSD betalen met advertentieinkomsten op Twitch is voor TS streamers een utopie. :upside_down:

Verwachten dat die streamers dan maar geen freeware tonen "want ze verdienen geld" is niet te handhaven en ook zeker niet verboden. Dat verbieden in de voorwaarden zal de comminity geen goed doen. Maar dat hebben jullie zelf ook wel door toch?

Dan nog even over Discord. Discord is een prachtig middel om communities dichter bij elkaar te brengen. Het gaat allemaal een stuk sneller. Gaat weinig over negativiteit alleen. Tuurlijk, op ieder platform is krietiek maar dat wil niet zeggen dat het een "vergaarbak" voor kritiek en negativiteit is. Door wie komt die negativiteit? Veel door mensen die nieuw zijn inderdaad. Vergeet niet dat deze game een grote kennis van windows benodigd voordat je een beetje met freeware in de weer kan. Dat is niet meer van deze tijd. Lekker negeren of helpen. Maar hier die plekken waar mensen oprecht plezier hebben in het delen van hun hobby maar af zitten kraken is te kort door de bocht. Het maakt deze plek juist volledig negatief. Erg gezellig is het hier deze dagen niet. En ik kan wel raden door wie dat zal komen. Maar ik zeg maar niks... :zipper_mouth:
5 euro's. :zipper_mouth:

Frison
5

Bericht door Frison »

Zei MrTrainSim in zijn (of haar?) 2e bericht. :rolling_eyes:

Geld verdienen mag altijd en zeker als die bijdrage vrijwillig is, maar dat mag je nooit doen zonder toestemming van de makers van de getoonde objecten. Ik denk zelfs dat het ook zonder toestemming niet is toegestaan om iets met payware te doen, maar dat weet ik niet zeker.

Maar ik blijf bij mijn standpunt, dat het geheel niet toelaatbaar is en dat je zonder toestemming geen financiële winst mag maken met freeware objecten. :halo:

Wat betreft de reclame tijdens het streamen, ja daar kan ik wel inkomen want dat is grotendeels voor de eigenaar van de gebruikte website en die is ook niet gratis. Het is echter wel ergerlijk. En nu we het toch over ergerlijk hebben, wat betreft Discord en Twich is het helaas zo dat een serieus onderwerp, althans daar gaan we dan maar van uit, veelal misbruikt wordt door lolbroeken met allerlei muziek effecten, domme zinloze opmerkingen en afwijken van het getoonde onderwerp. De streamer zelf zit te kletsen tegen een niet te verstane persoon, wat ook al niet fraai is. Dat alles is ronduit niet waard om naar te kijken of bijvoorbeeld op Discord mee te doen aan een lopende discussie. Ik heb daar in het verleden al meermaals een opmerking over geplaatst en blijf bij mijn standpunt dat een degelijk opgezet forum vele malen beter zal scoren dan de andere media.

Maar gelukkig hebben we de vrije keus om er wel of niet naar te kijken, en mag je deze websites gewoon negeren, dat is de beste remedie. :loveit:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
Treinspotter

MrTrainSim
5

Frison schreef:
06 dec 2024, 18:40
Zei MrTrainSim in zijn (of haar?) 2e bericht. :rolling_eyes:
Gelukkig lees ik pas een jaar of 4 op dit forum mee. En op TP ook al. Ben niet zo van het reageren, en dit soort discussies maken het niet gezelliger. Maar hier worden uitspraken gedaan die daadwerkelijk op weinig slaan. Ik reageer dan ook maar gewoon, als gewone gebruiker die graag ook zijn zegje doet. Ik kijk graag mee naar de streams van Rob Jansen, Rubku, Koplopermau en in mindere mate Blivius. Je mening zal ik respecteren, maar het lijkt me redelijk dat de mening van anderen - meer bepaald de mensen die graag streamen en dat naar alle redelijkheid kostendekkend willen doen - dan ook net zo goed gerespecteerd wordt?

Gelukkig zeg je het zelf al:
Frison schreef:
06 dec 2024, 18:40
Maar gelukkig hebben we de vrije keus om er wel of niet naar te kijken, en mag je deze websites gewoon negeren, dat is de beste remedie. :loveit:

Frison
5

Bericht door Frison »

MrTrainSim schreef:
06 dec 2024, 18:46
........ Je mening zal ik respecteren, maar het lijkt me redelijk dat de mening van anderen - meer bepaald de mensen die graag streamen en dat naar alle redelijkheid kostendekkend willen doen - dan ook net zo goed gerespecteerd wordt?
Wat nou "kostendekkend"? Alle genoemde websites zijn zo goed als gratis in gebruik en worden betaald door middel van reclame (ergerlijk, maar te begrijpen) Het aantal uren wat jij aanhaalt om een stream te maken, toch geheel vrijwillig, zijnde hobby, of zie ik dat verkeerd? De gebruikte apparatuur, idem.

Realiseer je zelf wel, hoeveel uur een route- en objectenbouwer investeert in zijn of haar hobby? Daar hoeft toch ook geen inkomsten tegen over te staan. En dan is het toch duidelijk, dat een derde persoon ook geen inkomsten krijgt uit de door andere gemaakte objecten en of routes?
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
Marc D.

edwinaartse
5
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Bericht door edwinaartse »

Jopke schreef:
04 dec 2024, 20:07
Waarom worden er locomotieven treinstellen en wagons toe gevoegd aan een scenario wat niet meer beschikbaar is?
zoals bij (v3.1) [1987 - NS] 31025 Amsterdam CS - Valkenburg Deel 2. En natuurlijk bij andere scenario's
(Niet meer beschikbaar):
NMBS Reeks 11 12 21 & 27 (MarcD)
Het is voor personen die na het weghalen van treinpunt een hele opgave om wat te vinden wat bij de scenario past
Het antwoord op je vraag waarom door een scenario maker er materieel wordt toegevoegd wat sommige mensen niet hebben omdat deze niet in hun collectie hebben of deze niet meer te verkrijgen is kan ik je wel geven. Scenario makers kunnen niet zien wie wel wat heeft en wie niet wat heeft. Mijn scenario's hebben een verhaal. Het scenario [1987 - NS] 31025 Amsterdam CS - Valkenburg Deel 2 speelt zich af op een zomerse zaterdag van 1987 en er zit een HLE 21 omdat deze type loc meestal staat te wachten op binnenkomst van trein 1138 uit Zandvoort aan Zee naar Luxemburg. Ik heb de HLE 21 van SK trains niet in bezit en ga geen 25 euro betalen voor een locomotief waarmee ikzelf niet mee rijdt en alleen voor de AI of standalone gebruik terwijl ik wel de versie van Marc D heb. Dan is het logisch dat ik die van Marc D gebruik om het realistisch te maken. Als je deze niet heb kan je die zelf vervangen voor wat anders.
(Bijvoorbeeld HLE 2551).
Deze gebruikers waarderen edwinaartse voor dit bericht:
Frison

MrTrainSim
5

Frison schreef:
06 dec 2024, 19:06
Wat nou "kostendekkend"? Alle genoemde websites zijn zo goed als gratis in gebruik en worden betaald door middel van reclame (ergerlijk, maar te begrijpen) Het aantal uren wat jij aanhaalt om een stream te maken, toch geheel vrijwillig, zijnde hobby, of zie ik dat verkeerd? De gebruikte apparatuur, idem.
Realiseer je zelf wel, hoeveel uur een streamer investeert in zijn of haar hobby? Moeten daar inkomsten tegenover staan? Nee. Daar valt de/het vrijwillige bijdrage of abonnement buiten natuurlijk. De 4 genoemde streamers geven geenszins het idee het puur voor de centen te doen. Als dat wel het geval was, had o.a. ik mijn abonnement al lang opgezegd. Als ik die lui wil kijken - en ondersteunen zodat ze DLC kunnen kopen zodat ik daar naar kan kijken - is dat toch mijn pakkie an?
Deze gebruikers waarderen MrTrainSim voor dit bericht:
Kcalk_04

Terug naar “Vragen”