Steeds OOM bij Randstad route
-
- 1
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
De nieuwe Randstad route 5.1 lijkt prachtig maar ik krijg (en alleen bij deze route) direct een Out of Memory melding bij het opstarten, ook in QD. Klopt het dat deze route gelijk je hele geheugen opslokt? Ik maak steeds de cache leeg en schoon mijn RAM geheugen op, stations optimaliseren (ik werk op windows 11 met een 1 jaar oude pc) maar niets helpt. Ook heb ik mijn bestanden gevalideerd in Steam, maar de route tart niet op, meteen OOM. Ik ben zo nieuwsgierig naar de route, iemand een tip?
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2303 keren
- Ontvangen waarderingen: 2731 keren
Re: Steeds OOM bij Randstad route
Waarschijnlijk mis je iets essentieel wat een OOM geeft.
Zou zeggen controleer de route eens met TS_Tools op missende objecten.
Een tip, installeer eerst alles wat in de handleiding staat aangegeven, zo ook de payware en probeer het dan nog eens.
Zou zeggen controleer de route eens met TS_Tools op missende objecten.
Een tip, installeer eerst alles wat in de handleiding staat aangegeven, zo ook de payware en probeer het dan nog eens.
-
- 1
Dankjewel, Marklin! Ik ga dat morgen meteen proberen want ik wil deze route echt graag rijden!
-
- 5
Tsja dat moet je niet proberen maar doen!
Het zijn geen payware routes die het normaal gesproken doen al zijn er uitzonderingen.
Bij freeware routes moet vaak eerst het een en ander geïnstalleerd worden voor je pas kunt rijden, zo ook de pakketten die je al hebt van oa. Coha en Christrains!
En naarmate er meer routes komen word dat wel minder, maar toch.
Met missende scenery objecten (huisje boompje beestje) heb je geen last, het zijn meestal de spoorgebonden objecten (seinen, markers enz.) die een OOM kunnen geven, en zeker bij een missende trein of wagon wat je ook met TS_Tools of LocoSwap kunt controleren voor je gaat rijden.
Het zijn geen payware routes die het normaal gesproken doen al zijn er uitzonderingen.
Bij freeware routes moet vaak eerst het een en ander geïnstalleerd worden voor je pas kunt rijden, zo ook de pakketten die je al hebt van oa. Coha en Christrains!
En naarmate er meer routes komen word dat wel minder, maar toch.
Met missende scenery objecten (huisje boompje beestje) heb je geen last, het zijn meestal de spoorgebonden objecten (seinen, markers enz.) die een OOM kunnen geven, en zeker bij een missende trein of wagon wat je ook met TS_Tools of LocoSwap kunt controleren voor je gaat rijden.
-
- 1
Ik had al eerder een vraag hier geplaatst over een out of memory bij de Randstad 5.1 route. Marklin had me een tip gegeven, maar ook nu ik alles van de lijst geïnstalleerd heb staan blijf ik OOM krijgen. Alleen bij deze route, en ik begin wanhopig (nouja, iets overdreven) te worden want ik wil deze zo graag rijden. Ram geleegd, stations geoptimaliseerd (ik werk onder windows 11), cache geleegd, alle achtergrond apps gesloten maar zodra ik Randstad start, meteen OOM. Heeft iemand nog meer tips om dit op te lossen? Ik vind het vreemd dat het alleen bij deze route gebeurt. Alvast hartstikke bedankt!
-
- Moderator
- 5
- Gegeven waarderingen: 840 keren
- Ontvangen waarderingen: 731 keren
Hoi,
Mag ik vragen naar de specificaties van je pc?
Met vriendelijke groet,
Rommy
Mag ik vragen naar de specificaties van je pc?
Met vriendelijke groet,
Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.
-
- 5
Waarom een nieuw topic aanmaken voor dit probleem?, dat helpt echt niet voor de oplossing.
Je had toch gewoon bij je eerdere topic verder kunnen gaan of iemand nog tips heeft of zie ik dat verkeerd?
Nou vooruit dan, heb je alles up-to-date zoals het Christrains scenery pakket, Coha seinen enz.?
Je kunt wel denken dat heb ik en hoeft niet ..., maar dat wijzigt nog wel eens en kan juist essentieel zijn!
Je had toch gewoon bij je eerdere topic verder kunnen gaan of iemand nog tips heeft of zie ik dat verkeerd?
Nou vooruit dan, heb je alles up-to-date zoals het Christrains scenery pakket, Coha seinen enz.?
Je kunt wel denken dat heb ik en hoeft niet ..., maar dat wijzigt nog wel eens en kan juist essentieel zijn!
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 88 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
@Marklin, ik denk dat de topic starter zijn topic niet kon vinden. Het forum is voor nieuwe gebruikers van TS soms niet even logisch ingedeeld, wat voor verwarring kan zorgen bij beginners.
Geniet altijd van het leven en van de ritten die je maakt.
Always enjoy life and enjoy the services you drive.
Always enjoy life and enjoy the services you drive.
-
- 1
Hierbij min specs:
Apparaatnaam GerardWK
Processor 12th Gen Intel(R) Core(TM) i5-12400F 2.50 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 32,0 GB (31,8 GB beschikbaar)
Apparaat-id 9665F532-9BE9-4782-86AA-4183BD817289
Product-id 00342-20938-21697-AAOEM
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor
Pen en aanraken Pen- of aanraakinvoer is niet beschikbaar voor dit beeldscherm
Editie Windows 11 Home
Versie 24H2
Installatiedatum 5-12-2024
Build van besturingssysteem 26100.2605
Ervaring Windows Feature Experience Pack 1000.26100.36.0
Heb je hier voldoende aan?
Apparaatnaam GerardWK
Processor 12th Gen Intel(R) Core(TM) i5-12400F 2.50 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 32,0 GB (31,8 GB beschikbaar)
Apparaat-id 9665F532-9BE9-4782-86AA-4183BD817289
Product-id 00342-20938-21697-AAOEM
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor
Pen en aanraken Pen- of aanraakinvoer is niet beschikbaar voor dit beeldscherm
Editie Windows 11 Home
Versie 24H2
Installatiedatum 5-12-2024
Build van besturingssysteem 26100.2605
Ervaring Windows Feature Experience Pack 1000.26100.36.0
Heb je hier voldoende aan?
-
- Moderator
- 5
- Gegeven waarderingen: 840 keren
- Ontvangen waarderingen: 731 keren
Yess, het is niet dat je te weinig ram in je PC hebt zitten in ieder geval.
In hoeverre heb je alle Payware en freeware van de route geïnstalleerd?
Mvg Rommy
In hoeverre heb je alle Payware en freeware van de route geïnstalleerd?
Mvg Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.
-
- 5
Kater gaf in zijn eerste bericht aan dat alles uit de lijst is geïnstalleerd, dus daar van uitgaande is dit het niet.
Dan blijf over of alles up-to-date is zoals het Christrains scenery pakket, zijn treinen, Coha seinen enz.?
Edit/
ja Danddddzzz dat zou kunnen, maar als je dit als Startpagina houd kan het haast niet gemist worden.
Dan blijf over of alles up-to-date is zoals het Christrains scenery pakket, zijn treinen, Coha seinen enz.?
Edit/
ja Danddddzzz dat zou kunnen, maar als je dit als Startpagina houd kan het haast niet gemist worden.
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Je moet ook nog een videokaart hebben (gezien je ''F'' processor), welke is dat? Voor hetzelfde geld loopt heel je VRAM vol, en klapt TS er daarom met een OOM uit.
-
- 5
Zie en lees ook het bericht (bovenste gedeelte) van Marc D, ofwel heb je alle treinen van Christrains wel up-to-date?
Want mis je een zogeheten preload, als deze gebruikt zijn in scenario's en in een van Chris zijn geüpdatet treinen zitten, dan kan het ook fout lopen.
Edit/
Even voor de goede orde, krijg je al een OOM voordat de route überhaupt is opgestart?
En zo ja, als je de route eens probeert op te starten in de Route Editor, wat gebeurd er dan?
Er wel vanuit gaande dat alles op de juiste plaats staat geïnstalleerd!
Want mis je een zogeheten preload, als deze gebruikt zijn in scenario's en in een van Chris zijn geüpdatet treinen zitten, dan kan het ook fout lopen.
Edit/
Even voor de goede orde, krijg je al een OOM voordat de route überhaupt is opgestart?
En zo ja, als je de route eens probeert op te starten in de Route Editor, wat gebeurd er dan?
Er wel vanuit gaande dat alles op de juiste plaats staat geïnstalleerd!
-
- 4
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik had dit probleem ook in eerste instantie. Heb alle objecten geïnstalleerd, zonder AI (met het vinkje in het QD menu) deed alles het gewoon, ook in de route editor startte alles normaal op. Ik heb inmiddels alle benodigdheden (inclusief repaints!) voor de bijgeleverde scenarios ook geïnstalleerd, en sindsdien werkt ook de QD voor mij zonder OOM. Misschien dat je dat eens kan proberen?