Coha stopplaatssein

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2303 keren
Ontvangen waarderingen: 2729 keren

Coha stopplaatssein

Bericht door Marklin »

Zoals wellicht de meesten weten voeg ik Amsterdam CS toe aan mijn route waar een aantal zg. stopplaatsseinen voorkomen.
Nu had ik al eens bij de HSL route gekeken waar ze ook staan maar vraag mij af of het zin heeft om ze in 't HvN te plaatsen.
Want ze doen alleenstaand mijn inziens niets tenzij je met markers gaat werken en dan is het meer bedoeld voor scenario makers gezien de handleiding, of zie ik dit verkeerd?
En als scenario makers er niets mee doen heeft het weinig nut om ze te plaatsen, ook al vanwege het tracks.bin bestand.
Had het alleenstaand al geprobeerd met #SP1# welke trein een rijweg krijgt naar het Stopplaatssein en zou moeten activeren, maar nee ....
Kortom wie o wie heeft er mee gewerkt en ietwat verstand van het Coha stopplaatssein en hoe ermee om te gaan en/of dus alleen werkend te krijgen is met een Scenario marker Stopplaatssein? :wink:
Afbeelding

Prettige reis!

mkasthijs
5
Gegeven waarderingen: 2005 keren
Ontvangen waarderingen: 1928 keren

Re: Coha stopplaatssein

Bericht door mkasthijs »

Hey Teun,

Volgens mij staat het in de handleiding van COHA heel simpel en helder uitgelegd.
10.Stopplaatssein
Op grotere stations worden langs bepaalde perronsporen de zogenaamde stopplaatsseinen toegepast.
Dergelijk stopplaatsseinen gelden alleen voor reizigerstreinen. Wanneer de dubbele blauwe lampen branden, dient de machinist van de reizigerstrein de voorkant van de trein naast dit sein tot stilstand te brengen.

Opmerking:
De stopplaatsseinen kunnen in scenarios geactiveerd worden met behulp van de scenariomarker “ScM Stopplaatssein”.

Kortom, jij kan ze plaatsen en de scenario bouwers kunnen ze activeren ;) :D
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2303 keren
Ontvangen waarderingen: 2729 keren

Bericht door Marklin »

Ja mkasthijs het geschreven heb ik allemaal meegekregen uit de handleiding, maar in het kort komt het erop neer waarom zal ik ze plaatsen als ik en/of scenario makers om welke reden dan ook er niets mee doen.
Ben het iig nog niet tegengekomen, het is vast makkelijker om bij scenario's even zo'n standaard Stop marker te gebruiken en veelvuldig zie.
Daar komt nog bij dat AI treinen hier zonder poespas op werken en bij het Coha stopplaatssein dit niet rechtstreeks gaat volgens de handleiding. :wink:
Afbeelding

Prettige reis!

mkasthijs
5
Gegeven waarderingen: 2005 keren
Ontvangen waarderingen: 1928 keren

Bericht door mkasthijs »

Ah op die manier
Je kan ook zeggen, je plaatst ze in eerste instantie niet
En mocht er toch feedback komen een toekomstige release dat het gemist wordt, kan je ze altijd nog toevoegen ;)
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1

Sebas1700
5
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Bericht door Sebas1700 »

Op spoor 2B te Amsterdam Centraal wordt het sein heel af en toe nog gebruikt, als de binnenkomende trein gesplitst wordt. Zeg 2x per jaar dat ik het meemaak. Maar soms een heel jaar ook niet.. Dus in die zin hoef je ze niet per se te plaatsen in je route.

RobertF68
4
Gegeven waarderingen: 227 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Bericht door RobertF68 »

Ter overweging: Als de seinen niet in de route zitten, kunnen ze sowieso niet gebruikt worden. Wil je ze er naderhand alsnog inzetten heeft iedereen dubbelop werk. Hoeveel werk is het om ze direct te plaatsen?

Terug naar “Vragen”