Randstad West v2

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
MarcoG93
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 jul 2020, 17:12
5
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door MarcoG93 »

Afbeelding

benmy32
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mei 2020, 20:50
6
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Randstad West v2

Bericht door benmy32 »

hoi ik heb een vraagje ik heb alle assets geinstaleerd die in de handleiding staan maar ik krijg toch iets niet te zien op de route van amsterdam zuid naar dordrecht daar krijg ik geen sporen te zien dus ik weet niet wat ik vergeten ben maar wel een mooie route kunn jullie me even helpen daar me

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 1717
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
6
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 853 keren
Ontvangen waarderingen: 1795 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Rubku_NL »

De vraag van Benmy32 is ondertussen opgelost.
na het installeren van de CoHa Trackrules wat het spoor weer zichtbaar.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

SplatmanNL
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2020, 22:58
6
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door SplatmanNL »

Beste Märklin,
Bedankt voor de tip, dat wordt gewaardeerd.
Alleen zou de toon van je bericht wel een beetje anders mogen; de opmerking/sneer dat ik alleen maar naar freeware assets zou hebben gekeken en niet naar de payware is een aanname van jouw kant en onjuist.
Ik heb de route "Im Köblitzer Bergland" namelijk al jaren in bezit en die is ook gewoon geïnstalleerd. Desondanks krijg ik de Kaagbrug niet te zien.
Inmiddels heb ik (n.a.v. jouw bericht) deze addon (IKB) verwijderd en opnieuw laten installeren, maar helaas zonder resultaat.
Jij geeft aan dat de brug in de map \scenery moet staan; daar staat bij mij inderdaad wel een aantal items die de term "bridge" hebben, maar blijkbaar niet de juiste? Mocht jij (of de bouwer) nog een nuttige tip hebben dan wordt dat zeer gewaardeerd!
Groeten, David

Marklin schreef:
02 jan 2025, 17:11
Tsja alles kan wel gedownload zijn aan freeware maar als men de payware overslaat betekend het dus missend en is niet alles geïnstalleerd wat in de handleiding staat.
Afijn, deze brug zit in de ...\RailWorks\Assets\SAD2016\IKB3\scenery\ map en is hiermee Im Kblitzer Bergland nodig.
Jullie hebben nog een kleine 2 uur (tot 19 uur) de tijd om die te kopen met 50% korting!

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 1717
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
6
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 853 keren
Ontvangen waarderingen: 1795 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Rubku_NL »

SplatmanNL schreef:
17 jan 2025, 13:39
Ik heb de route "Im Köblitzer Bergland" namelijk al jaren in bezit en die is ook gewoon geïnstalleerd.
Mag ik vragen welke versie van Im Köblitzer Bergland je hebt, want er zijn door de jaren heen verschillende versies geweest elke met hun eigen assets.

De versie welke word gebruikt is de huidige versie van Im Köblitzer Bergland met assets te vinden in SAD2016.
Alle ander versie van Im Köblitzer Bergland zijn niet meer verkrijgbaar, en kwa assets is een deel nog verkrijgbaar via Alterburg - Wildau, maar deze is zoals ik al aan gaf niet / tot bijna niet meer gebruikt in Nederlandse route, gezien er in SAD2016 veel meer zit. (de reden hier voor is al veel malen gevoerd en voel niet veel voor om dat opnieuw te doen.)
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

SplatmanNL
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2020, 22:58
6
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door SplatmanNL »

Hoi Rubku,
Zoals ik net heb gepost is het probleem inmiddels opgelost; het ging om een asset van Gert Meering en niet uit de IKB.
Om toch nog antwoord op je vraag te geven: ik heb volgens mij de laatste versie van de IKB route geïnstalleerd staan.
Ik heb inderdaad die map SAD2016 in mijn Asset folder, dus dat zit volgens mij wel snor ;-)
Maar veel dank voor het meedenken! Groeten, David
Deze gebruikers waarderen SplatmanNL voor dit bericht (totaal 2):
Rubku_NLMarklin

jkramer
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 mei 2023, 08:45
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door jkramer »

Ontbrekende assets volgens TS Tools ofschoon alle pay- en freeware genoemd in de handleiding is geïnstalleerd:

De link naar de afbeelding met de ontbrekende assets:

Afbeelding

Wie kan mij helpen?

eddie
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:02
6
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 30 keren
Ontvangen waarderingen: 548 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door eddie »

MarcoG93 schreef:
05 jan 2025, 22:34
Op station Zuid mist een cta bord op spoor 4, er hangt wel een hang systeem maar geen cta
Top, deze is gefixed en wordt meegenomen in de volgende patch.

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 1717
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
6
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 853 keren
Ontvangen waarderingen: 1795 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Rubku_NL »

jkramer schreef:
17 jan 2025, 22:08
Ontbrekende assets... Wie kan mij helpen?
Zou zeggen, bekijk de handleiding nog eens en download en installeer alles wat benodigd is van Rail-sim.de, daarna zal je niets meer missen.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
avm024
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 jul 2020, 22:35
5
Gegeven waarderingen: 33 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door avm024 »

Rubku_NL schreef:
17 jan 2025, 14:02
SplatmanNL schreef:
17 jan 2025, 13:39
Ik heb de route "Im Köblitzer Bergland" namelijk al jaren in bezit en die is ook gewoon geïnstalleerd.
Mag ik vragen welke versie van Im Köblitzer Bergland je hebt, want er zijn door de jaren heen verschillende versies geweest elke met hun eigen assets.

De versie welke word gebruikt is de huidige versie van Im Köblitzer Bergland met assets te vinden in SAD2016.
Alle ander versie van Im Köblitzer Bergland zijn niet meer verkrijgbaar, en kwa assets is een deel nog verkrijgbaar via Alterburg - Wildau, maar deze is zoals ik al aan gaf niet / tot bijna niet meer gebruikt in Nederlandse route, gezien er in SAD2016 veel meer zit. (de reden hier voor is al veel malen gevoerd en voel niet veel voor om dat opnieuw te doen.)
Hoi Rob,
bedoel je hier de Im Köblitzer Bergland reloaded V3 route mee? En zo ja raad je aan om deze te verwijderen? ik heb namelijk nu 2 routes gedownload. Zowel Altenburg-Wildau en de reloaded v3 incl. add-on. Welke is dan nog het meest nuttig?
beginnend sim speler :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain:

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 1717
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
6
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 853 keren
Ontvangen waarderingen: 1795 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Rubku_NL »

Gewoon zo laten, sommige niet NL route gebruiken soms nog wel de oude versie, ook al komt die steeds minder voor.

Het ging er meer om of men de juiste versie van IKB had.
Dan kun men wel zeggen dat ze IKB hebt, maar als dit een oude versie betreft, werkt het dus niet.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
avm024
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

jpvdveer
Berichten: 392
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
6
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 156 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door jpvdveer »

Een gebruiker op rail.sim-de heeft in Amsterdam Zuid onderstaand probleem. Geen missing assets in TS Tools, en IKB 3 Reloaded is voorhanden. Iemand enig idee wat hierachter zou kunnen zitten?

Afbeelding

Afbeelding

Frison
Berichten: 3566
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
6
Gegeven waarderingen: 1637 keren
Ontvangen waarderingen: 9608 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Frison »

Missing texture krijg je alleen te zien als er inderdaad geen textures te vinden zijn. De bijbehorende objecten zijn dan wel aanwezig en TSTools geeft geen foutmelding. Je kan echter in de editor met een simpele Dubbelklik wel zien om welke objecten het gaat, en die dan even opnieuw installeren.
Beter laat dan nooit, toch?

KING_OF_LOL2
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2022, 15:37
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Randstad West v2

Bericht door KING_OF_LOL2 »

jkramer schreef:
17 jan 2025, 22:08
Ontbrekende assets volgens TS Tools ofschoon alle pay- en freeware genoemd in de handleiding is geïnstalleerd:

De link naar de afbeelding met de ontbrekende assets:

[img-]ext/dmzx/imageupload/img-files/7262/d42 ... 2d86ce.jpg[/img]

Wie kan mij helpen?
ha mensen,

ik heb helaas dit zelfde probleem. Ik mis op meerdere plekken het spoor. Ik heb alle WOP tracks al opnieuw geïnstalleerd maar nog zonder succes. Zie het voorbeeld hieronder:
Afbeelding

Kan iemand mij hierbij helpen?

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 1677
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
6
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 2395 keren
Ontvangen waarderingen: 2377 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door mkasthijs »

Heb je ook alle trackrules die nodig zijn?
Dus spoor en trackrules. Het moet gewoon werken als je alles download.
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.5

Gebruikersavatar
CraftyJayden
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 jul 2022, 16:44
3
Locatie: Waddinxveen
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door CraftyJayden »

Aangezien ik rechts in ze beeld geen grond zie mist die dus sowieso dat en is dat waarschijnlijk de reden waarom het spoor mist, Dus even de payware nog kopen en dan heb je je spoor

Dirk221
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 dec 2023, 12:27
2
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Dirk221 »

@eddie Dankjewel voor de erg mooie route, herken echt alles. Maar de optimalisatie is echt heel erg goed, zie je niet bij elke route omdat het de nodige tijd kost om het goed te doen. Zelfs DTG laat hier steken vallen.

Zal nog lang genieten van deze route na een dag lang werken :)

flickswagen
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2026, 17:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Randstad West v2

Bericht door flickswagen »

Hello, I have an issue routing trains over Den Haag CS - 907 when leaving Den Haag when creating paths in scenarios. The train goes over 906a instead, despite having a path through 907.
Afbeelding

Paulvanuf
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 aug 2023, 19:54
2
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Paulvanuf »

Zoals ik in de Praathoek al aangaf, ben ik een soort herintreder en begonnen met Randstad West.
Inmiddels m’n eerste ritje gestart.
Het valt me op dat dit topic v2 heet, toch lijken veel vragen over v1.5 te gaan of zie ik dat verkeerd?
Of is er al een v2 die ik over het hoofd zie?
Wil graag weten waar ik mijn evt vragen over mijn v1.5 het beste kan stellen…
Bij voorbaat dank,
Paul

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 1717
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
6
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 853 keren
Ontvangen waarderingen: 1795 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Rubku_NL »

v2.0 is er ook niet Edgar is nog druk bezig, maar heeft i.v.m. werk en andere privé zaken niet altijd tijd om er aan te werken, dus neemt het iets meer tijd in.

vragen over de huidige versie kunnen wat mijn betreft gewoon hier, wat even uit me hoofd is er geen andere topic voor.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
Paulvanuf
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Paulvanuf
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 aug 2023, 19:54
2
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Paulvanuf »

Duidelijk. Dankjewel. Moet m’n weg nog vinden…

Paulvanuf
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 aug 2023, 19:54
2
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Paulvanuf »

Ik probeerde in 1.5 dit scenario op te nemen via de packetmanager.
viewtopic.php?f=125&t=5328

Bij controle in bestandsbeheer bij de scenario's van 1.5 staat hij wel.
Echter in de sim bij 1.5 komt hij niet voor.

Wat gaat er niet goed?

Naast de standaard meegeleverde scenario's haalde ik ook de ICNG naar Amsterdam op.
Die staat er wel.

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 1717
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
6
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 853 keren
Ontvangen waarderingen: 1795 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Rubku_NL »

Utilities.exe ,denk dat je dat met packetmanager bedoelt, moet je sowieso niet gebruiken om iets te installeren, maar de .rwp open met 7zip en dan de assets of content map naar je Railworks map slepen (o en niet assets in assets of content in content).

Daarnaast zorg dat je alle benodigdheden heb, en alles up-to-date is, zeker om dat de virm waar je mee recente nog een update heb gehad.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
Paulvanuf
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Paulvanuf
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 aug 2023, 19:54
2
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Paulvanuf »

Dank voor je supersnelle reactie.
Ik dacht dat je juist de .rwp moest installeren via Utilities.exe, onderdeel Package Manager.
Zo deed ik het.

Als ik de .rwp open met 7-zip, kom ik geen assets of content tegen.
In 7-zip zie ik in de .rwp: \Content\routes\473 etc (=1.5)\Scenarios\091ad etc\ en dan een aantal bestanden bin, mds, xml etc.

precies zoals ik deze in bestandsbeheer zoals hierboven omschreven...

Ik mis vast iets. Sorry

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 1717
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
6
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 853 keren
Ontvangen waarderingen: 1795 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Rubku_NL »

je ziet dus een Content map deze zet je gewoon in je railworks map, waar teven al een zelfde map staat.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
Paulvanuf
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Terug naar “Routes”