routes van waar er een uitdaging is.

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
lifebeforyoudie
1
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

routes van waar er een uitdaging is.

Bericht door lifebeforyoudie »

hallo mensen.
Had een vraag. ik zal graag een uitdaging willen hebben in Ts Met namen dat het treinen leuk is. Vaak zie ik routes die groen zijn en dat er niet echt een uitdaging in zit (denk hieraan stoppen voor rood sein, snel handelen etc..) Ja bij sommige zie ik het wel maar vaak is het van A na B in 15min.

Hoe kan ik zien welke een uitdaging zijn en welke niet? Of hoe kan ik dat het in me zien.

Groet,

Mau.

Kcalk_04
2
Gegeven waarderingen: 607 keren
Ontvangen waarderingen: 210 keren

Re: routes van waar er een uitdaging is.

Bericht door Kcalk_04 »

Dat is een leuke, iedere scenariobouwer kan een "uitdagingsniveau" kiezen voor zijn scenario. Ik kan wel zeggen dat ik dat zelf eigenlijk nooit doe, daarom kan een scenario best ingewikkeld maar toch niveau 1 zijn. Kortom, niet teveel naar dit niveau kijken. Het is puur afhankelijk van het traject wat je rijdt, in Limburg is de dienstregeling veel moeilijker te haken dan tussen Zwolle en Groningen bijvoorbeeld.
Deze gebruikers waarderen Kcalk_04 voor dit bericht:
lifebeforyoudie
Mijn scenariopagina: hier

RemkoH
Beheerder
5
Gegeven waarderingen: 177 keren
Ontvangen waarderingen: 442 keren

Re: scenario's van waar er een uitdaging is.

Bericht door RemkoH »

Veruit de meeste scenario's zijn ook simpel van A naar B rijden zonder enige bijzonderheden.

En als de scenariomaker de moeilijkheidsgraad instelt dan zegt dat ook niet altijd even veel.
Wat de maker moeilijk vindt kan de speler makkelijk vinden.

Eigenlijk is ook de vraagstelling verkeerd.
Routes zijn alleen maar spoor, seinen en scenery.
De scenario's zijn de treinen en hun dienstregeling.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:

jpvdveer
5
Gegeven waarderingen: 123 keren
Ontvangen waarderingen: 114 keren

Bericht door jpvdveer »

Mocht je toevallig ook in Duitse en Oostenrijkse routes geïnteresseerd zijn dan moet je de Real Drives Advanced van Kim Olesen eens proberen - Quick Drives waarin je willekeurig rode seinen tegenkomt. Bij mijn weten bestaat iets dergelijks (nog) niet voor Nederlandse routes.

https://rail-sim.de/forum/filebase/entr ... erID=13496
Deze gebruikers waarderen jpvdveer voor dit bericht:
lifebeforyoudie

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2303 keren
Ontvangen waarderingen: 2731 keren

Bericht door Marklin »

En hier wat TSC filmpjes: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... SyUiuSWRsK over Real Drives Advanced. :wink:
Afbeelding

Prettige reis!

lifebeforyoudie
1
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: scenario's van waar er een uitdaging is.

Bericht door lifebeforyoudie »

RemkoH schreef:
26 jan 2025, 10:00
Veruit de meeste scenario's zijn ook simpel van A naar B rijden zonder enige bijzonderheden.

En als de scenariomaker de moeilijkheidsgraad instelt dan zegt dat ook niet altijd even veel.
Wat de maker moeilijk vindt kan de speler makkelijk vinden.

Eigenlijk is ook de vraagstelling verkeerd.
Routes zijn alleen maar spoor, seinen en scenery.
De scenario's zijn de treinen en hun dienstregeling.
Ja u hebt gelijk.
Had beter kunnen vragen of er uitdagingen zijn in scenario's die het spel leuk houd.
jpvdveer schreef:
26 jan 2025, 10:08
Mocht je toevallig ook in Duitse en Oostenrijkse routes geïnteresseerd zijn dan moet je de Real Drives Advanced van Kim Olesen eens proberen - Quick Drives waarin je willekeurig rode seinen tegenkomt. Bij mijn weten bestaat iets dergelijks (nog) niet voor Nederlandse routes.

https://rail-sim.de/forum/filebase/entr ... erID=13496
Het zal wel heel tof zijn als scenario's bouwers hier is op kunnen letten ook in de Nederlandse spoorwegen gaat het 70% van 1 dag wel is mis :sweat_smile: :stuck_out_tongue:
Kcalk_04 schreef:
25 jan 2025, 22:09
Dat is een leuke, iedere scenariobouwer kan een "uitdagingsniveau" kiezen voor zijn scenario. Ik kan wel zeggen dat ik dat zelf eigenlijk nooit doe, daarom kan een scenario best ingewikkeld maar toch niveau 1 zijn. Kortom, niet teveel naar dit niveau kijken. Het is puur afhankelijk van het traject wat je rijdt, in Limburg is de dienstregeling veel moeilijker te haken dan tussen Zwolle en Groningen bijvoorbeeld.
Misschien een leuk idee voor u om dit af en toe in te zetten (als het haalbaar is natuurlijk!) :thumbsup:

Milko80
4
Gegeven waarderingen: 146 keren
Ontvangen waarderingen: 20 keren

Bericht door Milko80 »

Voor een stukje extra uitdaging wat betreft scenario's, zou je de scenario's van ronald_cn op https://rail-sim.de/forum/filebase/entr ... erID=15054 eens kunnen proberen.

Niet alleen het rijden, maar ook het verzamelen en installeren van al het benodigde materieel is daarentegen wel voor de echte liefhebber. Het kost namelijk wat tijd en geld.

Heb net de twee delen van scenario [rdc] Kistenzug zum Kaiserhafen gereden. Vooral in deel 1 zit een leuk detail verwerkt (precies op het moment dat je het niet verwacht).

PS. De route Hannover-Bremerhaven is ook een aanrader!

simonewerro
5
Gegeven waarderingen: 63 keren
Ontvangen waarderingen: 118 keren

Bericht door simonewerro »

Waar je dan ook nog een laadhulp bij krijgt. Ideaal voor wat "zwaardere" scenario's.

Terug naar “Vragen”