Foutmelding bij het Laden van routes in Trainsim Classic 2024

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
ovdigitaal
1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Foutmelding bij het Laden van routes in Trainsim Classic 2024

Bericht door ovdigitaal »

Afbeelding

Bij het laden van routes krijg ik laatste tijd met regelmaat deze foutmelding. Op internet wat oplossingen gezocht wat mensen die er kennis mee hebben die er naar hebben gekeken. graag wil ik van de gene die weet wat deze fout code inhoud vernemen hoe ik dit kan verhelpen/fixen. Trainsim klapt er dan ook meteen uit zodra deze error optreed.

Ik hoop dit bericht in het juiste topic te hebben vermeld indien niet het geval mijn excuses en zou iemand dan zo vriendelijk willen zijn dit door te sturen/verplaatsen richting het juiste topic.

Ik heb dit reeds meerdere malen vermeld ik hoop dat men nu met een advies kan komen wat te doen hieraan.

Met vriendelijke groet M van Heijningen

mkasthijs
5
Gegeven waarderingen: 2006 keren
Ontvangen waarderingen: 1930 keren

Re: Foutmelding bij het Laden van routes in Trainsim Classic 2024

Bericht door mkasthijs »

Welke routes zijn dit, heb je alle assets en wat zijn je PC specs?
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2303 keren
Ontvangen waarderingen: 2731 keren

Bericht door Marklin »

Ja en niet te vergeten, heb je alle treinen c.q. wagons wel die voor elk scenario anders kunnen zijn?
Je hoeft maar een simpele wagon te missen en het kan al mis gaan.
Of als men een scenario wil starten die voor een oudere route versie is gemaakt en op een nieuwere wilt rijden als bijv. de markers zijn gewijzigd met een out of memory (OOM) tot gevolg.
Zo zijn er 101 mogelijkheden dat het fout kan gaan, zo ook bij hetgeen mkasthijs aangeeft zoals de instellingen te hoog op een PC met lage specs.
En mocht je het niet weten, bij elke afzonderlijke OOM blijft men hetzelfde plaatje zien ongeacht waar het aan ligt.
Afbeelding

Prettige reis!

Wynne
5
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Bericht door Wynne »

Hallo,

Ik heb de laatste tijd ook vaker OOM meldingen. Lijkt wel of het sinds de laatste update vaker is.

Wat meestal helpt is in QD een lichte trein op een route starten of een “ladehilfe” te starten welke met sommige zwaardere Duitse scenario’s meegeleverd worden.

Dan werkt het meestal.
Wellicht helpt dit je

Groet, Wynne

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Wynne schreef:
11 feb 2025, 18:35
... of een “ladehilfe” te starten welke met sommige zwaardere Duitse scenario’s meegeleverd worden.
Hmm, wat moet een “ladehilfe” voorstellen?, voor het eerst dat ik erover hoor om voor zwaardere senario's dit te gebruiken.
Oftewel wat doet dit ... zodat het meesal wel goed gaat, en/of heb je daar meer info over? :thinking:
Afbeelding

Prettige reis!

simonewerro
5
Gegeven waarderingen: 63 keren
Ontvangen waarderingen: 118 keren

Bericht door simonewerro »

Er zijn Duitsers scenariobouwers die op Rail-sim.de bij diverse scenario's zogenaamde ladehilfen aanbieden. Het is niet anders dan een simpel scenario met één trein die je opstart en zo gauw de scenario gestart is weer afsluit. Je sluit dan TS niet af maar start dan het gewenste scenario. Ik heb het ook al regelmatig gebruikt en het werkt wonderen. Het maakt niet uit in welke route je de Ladehilfe maakt. Je kunt deze willekeurig gebruiken. Ik heb morgen even kort tijd om een "Ladehilfe scenario" te maken en deze te uploaden. Bijv voor het 't Hart van Nederland". Het helpt echt bij "zware" scenario's
Deze gebruikers waarderen simonewerro voor dit bericht (totaal 2):
WynneMarklin

GamePsycho
5
Gegeven waarderingen: 89 keren
Ontvangen waarderingen: 125 keren

Bericht door GamePsycho »

Ik kan ook bevestigen dat als je tijdens het laden van een scenario een "OOM" melding krijgt, je het beste even een scenario van de desbetreffende route kunt laden die het wel doet (ik doe dit meestal vanuit de editor en vlieg dan letterlijk even een stukje over de route). Meestal als je daarna het scenario laat waar je eerst een "OOM" melding kreeg werkt het scenario zonder problemen :ok_hand:
Deze gebruikers waarderen GamePsycho voor dit bericht:
denisJura

simonewerro
5

Mijn ervaring is dat het niet uitmaakt welke route je gebruikt. Waar het om gaat is dat je de laadhulp start, dit scenario dan afsluit en dan zonder Ts af te sluiten naar het gewenste scenario gaat en die dan opstart.

edwinaartse
5
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Bericht door edwinaartse »

Het valt bij mij ook op dat het de laatste tijd weer veel voorkomt. Ik weet niet wat ze daar allemaal aan het doen zijn bij DTG maar dit heeft niets meer te maken met je PC instellingen. Zelfs bij de gene met de krachtigste game PC in zijn bezit heeft gebeurt dit.

simonewerro
5

Ik heb een laadhulp gemaakt en inmiddels bij de moderatoren aangeboden. Het is een laadhulp in 't Hart van Nederland maar naar mijn mening ook voor alle andere routes te gebruiken. Een uitleg hoe ermee om te gaan kun je in de readme vinden.
Gr Erik
Deze gebruikers waarderen simonewerro voor dit bericht (totaal 4):
MarklindenisJuraGamePsychoEvert66

simonewerro
5

Helaas werd mijn upload om plausibele redenen afgekeurd. Ik kan jullie wel doorverwijzen naar het scenario van MG 38 en wel met de link
viewtopic.php?t=3263.
Deze voldoet zeer zeker ook om zwaardere scenario's voor elk willekeurige route te laten opstarten.

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Tsja dit kan gebeuren, vond het al verdacht lang duren .... :frowning:
Maar mocht ik eens een crash ondervinden met een scenario dan draai ik eerst het scenario genaamd [MG38] Startup voor IC 945 om te kijken of het daadwerkelijkt helpt. :wink:
Het enigste is dat er een payware loc vereist is van SKtrains en vraag mij af of een startup scenario niet met een staandaard loc had gekund die iedereen heeft, bijv. de BR189 van DTG.
Mja men kan niet iedereen tevreden stellen. :wink:

Edit/
Zag wel dat het niet alleen om SKtrains loc gaat maar meerdere treinen/wagons die ik niet bezit, het zal ongetwijfeld nodig zijn voor het daadwerkelijk scenario.
Maar vooralsnog gaat dit hem niet worden vanwege ......
Afbeelding

Prettige reis!

Evert66
5
Gegeven waarderingen: 144 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Bericht door Evert66 »

Bedankt Simonewerro voor de tip eerst scenario MG38 te starten alvorens een OOM gevoelig scenario te starten. Bij mij werkt het!
Ik had problemen met route Randstad West V1.5 met quickdrive scenario's met AI verkeer. Telkens weer OOM's
Geprobeerd het op te lossen door eerst alle repaints etc. te installeren. Met loco swap gecontroleerd of ik nog iets miste, alle bolletjes bij alle scenario's van deze route op groen maar toch OOM.
Nu scenario MG38 starten voordat ik de QD start: geen problemen meer!
NB: ook ik heb niet alle treinen voor het MG38 scenario, maar door F2 en opslaan te kiezen start het scenario wel op (en eindigt gelijk weer)

Terug naar “Vragen”