NoordOost Nederland V7.1
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2006 keren
- Ontvangen waarderingen: 1930 keren
Re: NoordOost Nederland V7.0
Hey Marc,
Hahaha, ik snap het verlangen.
Het downloadteam heeft zeker op tijd gereageerd hoor, dus daar ligt het ook zeker niet aan.
Echter hadden zij nog opmerkingen op de handleiding en de locaties van assets in de route die fout stonden. Dus die zijn hersteld.
Maar bij de laatste test werd vanuit het niets een gigantische fout ontdekt bij Groningen Europapark die er voorheen nooit was. De deuren op spoor 2, 3 en 4 wilden niet meer open. Dat is natuurlijk een drama voor een route als de deuren niet meer open kunnen.
Dit probleem heeft ons 4 dagen gekost om op te lossen, omdat het zo ontzettend lastig was om op te lossen.
Gelukkig is het gelukt en vanavond heb ik de route met al het herstel inclusief de handleiding weer aangeboden bij het downloadteam .
Kortom, wordt vervolgd.
Alsalles nu goed is zal het heel snel gaan
Hahaha, ik snap het verlangen.
Het downloadteam heeft zeker op tijd gereageerd hoor, dus daar ligt het ook zeker niet aan.
Echter hadden zij nog opmerkingen op de handleiding en de locaties van assets in de route die fout stonden. Dus die zijn hersteld.
Maar bij de laatste test werd vanuit het niets een gigantische fout ontdekt bij Groningen Europapark die er voorheen nooit was. De deuren op spoor 2, 3 en 4 wilden niet meer open. Dat is natuurlijk een drama voor een route als de deuren niet meer open kunnen.
Dit probleem heeft ons 4 dagen gekost om op te lossen, omdat het zo ontzettend lastig was om op te lossen.
Gelukkig is het gelukt en vanavond heb ik de route met al het herstel inclusief de handleiding weer aangeboden bij het downloadteam .
Kortom, wordt vervolgd.
Alsalles nu goed is zal het heel snel gaan
- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 4):
- Marc D. • Kcalk_04 • Accelerat • denisJura
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 284 keren
- Ontvangen waarderingen: 1426 keren
Als ex routebouwer, en waarschijnlijk andere routebouwers, heeft het wel waarde om te weten wat het probleem was en hoe het uiteindelijk opgelost is. Het probleem kan ons allemaal overkomen. Daar is een forum tenslotte voor.mkasthijs schreef: ↑30 apr 2025, 22:05Maar bij de laatste test werd vanuit het niets een gigantische fout ontdekt die er voorheen nooit was. De deuren op spoor 2, 3 en 4 wilden niet meer open.
Dit probleem heeft ons 4 dagen gekost om op te lossen, omdat het zo ontzettend lastig was om op te lossen..
-
- 5
Wij gebruiken de perrons van Gert Meerting voor Groningen Europapark en dat is een perron zonder passagiers laag
Dus die invisible laag moet er nog overheen om zo de mensen te krijgen en de deuren te laten openen.
Maar nu blijkt als die specifieke perron lofts te dicht bij de invisible laag (van Chris of Gert zelf maakt niet uit) ligt de deuren helemaal niet meer open gaan.
Dus de 2 meter, 2,5 meter, 3 meter en 3,5 meter perrons bleken te dichtbij de invisble laag te zitten en werkte daarom niet.
De NoPX van Chris heeft dit issue niet en daarop werkt het wel prima om een invisible laag overheen te doen.
Oplossing:
Op de brede stukken op de sporen hebben we Gert Meering perron van 4,5 meter gelegd. Dat is voldoende afstand van de invisibe laag. Op de smalle stukken ligt een CT 2,1 meter NoPX perron met daarachter een fill van de Gert Meerting perrons.
En dat zorgt dat het uitstekend werkt
Dus die invisible laag moet er nog overheen om zo de mensen te krijgen en de deuren te laten openen.
Maar nu blijkt als die specifieke perron lofts te dicht bij de invisible laag (van Chris of Gert zelf maakt niet uit) ligt de deuren helemaal niet meer open gaan.
Dus de 2 meter, 2,5 meter, 3 meter en 3,5 meter perrons bleken te dichtbij de invisble laag te zitten en werkte daarom niet.
De NoPX van Chris heeft dit issue niet en daarop werkt het wel prima om een invisible laag overheen te doen.
Oplossing:
Op de brede stukken op de sporen hebben we Gert Meering perron van 4,5 meter gelegd. Dat is voldoende afstand van de invisibe laag. Op de smalle stukken ligt een CT 2,1 meter NoPX perron met daarachter een fill van de Gert Meerting perrons.
En dat zorgt dat het uitstekend werkt

- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 4):
- Kcalk_04 • Marklin • Marc D. • Skymo
-
- 5
Opnieuw een korte update over de stand van zaken.
- Bij het hertstellen van de gemelde bugs heb ik zonder dat ik het wist een nieuwe bug veroorzaakt. Deze is inmiddels hersteld.
- Ik werd er terecht op gewezen door het downloadteam dat ik de foute assets op de loft en road tegels niet had vervangen door de juiste assets. Dit is nu ook gedaan.
Dit is allemaal vandaag hersteld en de laatste versie ligt weer bij het downloadteam
- Bij het hertstellen van de gemelde bugs heb ik zonder dat ik het wist een nieuwe bug veroorzaakt. Deze is inmiddels hersteld.
- Ik werd er terecht op gewezen door het downloadteam dat ik de foute assets op de loft en road tegels niet had vervangen door de juiste assets. Dit is nu ook gedaan.
Dit is allemaal vandaag hersteld en de laatste versie ligt weer bij het downloadteam

- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 11):
- Kcalk_04 • Jopke • Louke1968 • ja2806 • joeybongers1997 • MB1987 • Marc D. • TheJAG • rabby62 • CalvinPigeon en een andere gebruiker
-
- 5
Goedenavond beste mensen,
Het grote moment is daar!!
NoordOost Nederland V7.0 is dan eindelijk te downloaden!!
Wij wensen jullie heel veel plezier met het geheel nieuwe Meppel - Leeuwarden, maar ook met de grote update op Zwolle - Meppel en Haren - Groningen
Geniet ervan!!
Wij gaan nu snel verder met V7.1, waar binnenkort de eerste informatie over komt.
Mooie avond!
Noordoost Nederland V7.0 nu te downloaden!

Download
LET OP
Alle scenario's van en naar Groningen, van en naar Meppel en van en naar Zwolle (waar AI richting Meppel gaat) werken niet meer
Het grote moment is daar!!
NoordOost Nederland V7.0 is dan eindelijk te downloaden!!

Wij wensen jullie heel veel plezier met het geheel nieuwe Meppel - Leeuwarden, maar ook met de grote update op Zwolle - Meppel en Haren - Groningen

Geniet ervan!!

Wij gaan nu snel verder met V7.1, waar binnenkort de eerste informatie over komt.
Mooie avond!
Noordoost Nederland V7.0 nu te downloaden!

LET OP
Alle scenario's van en naar Groningen, van en naar Meppel en van en naar Zwolle (waar AI richting Meppel gaat) werken niet meer
- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 18):
- MB1987 • Rubku_NL • Christian983 • ja2806 • sandertje • Marc D. • randomdude1035 • BertTrain • Roy • danielxdaniel en 8 andere gebruikers
-
- 1
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Geweldig dat deze nieuwe route er eindelijk is
Alleen weet ik niet helemaal welke assets ik voor deze update downloaden/updaten ik had al wel mijn frison objecten geupdate ,maar ik mis namelijk al gelijk na Zwolle de tunnel voor de vechtdallijn treinen 

-
- 4
Er word vermeld de NONL Assets te verwijderen, geldt dit ook voor NONL v4 Assets met daarin de RailNetwork\TrackRules?
-
- 5
Mag Marc, daar zit geen wijziging in.
Die zitten ook gewoon meegeleverd nog in het pakket
Dus wissen en opnieuw installeren doet daar niks bijzonders mee
Die zitten ook gewoon meegeleverd nog in het pakket
Dus wissen en opnieuw installeren doet daar niks bijzonders mee
-
- 5
Alle pakketen updaten aubrandomdude1035 schreef: ↑03 mei 2025, 22:21Geweldig dat deze nieuwe route er eindelijk isAlleen weet ik niet helemaal welke assets ik voor deze update downloaden/updaten ik had al wel mijn frison objecten geupdate ,maar ik mis namelijk al gelijk na Zwolle de tunnel voor de vechtdallijn treinen
![]()
Frison, Chris, Rob_Zeeland, Coha, Sjef, etc
Jij mist de tunnelwanden van Chris die er al jaren in zitten. Even de scenery van Chris opnieuw installeren.
-
- 4
Ik heb de map NONL v4 Assets nu verwijderd en de route werkt

-
- 5
Dat staat er toch ook Marc?
Ook graag de NONL Assets map verwijderen, omdat hier ook veranderingen in zijn gekomen.
De NONL v4 map is al sinds V4 niet meer aangeraakt. dus zou meteen goed moeten zijn voor wie de route al heeft
Sowieso wil ik eens kijken in de V7.1 of ik mogelijk die asset kan van de NONL v4 map kan integreren in de NONL Assets map
Dan ben je van dat gedoe af
Ook graag de NONL Assets map verwijderen, omdat hier ook veranderingen in zijn gekomen.
De NONL v4 map is al sinds V4 niet meer aangeraakt. dus zou meteen goed moeten zijn voor wie de route al heeft

Sowieso wil ik eens kijken in de V7.1 of ik mogelijk die asset kan van de NONL v4 map kan integreren in de NONL Assets map
Dan ben je van dat gedoe af

-
- 4
Nou snap ik het niet meer. Ik vroeg specifiek naar de NONL v4 Assets met daarin de RailNetwork\TrackRules.
jij zegt: daar zit geen wijziging in. Die zitten ook gewoon meegeleverd nog in het pakket Dus wissen en opnieuw installeren doet daar niks bijzonders mee
Die zitten voor zover ik kan zien dus niet in de installer en had de map toch gewist. Bij het rijden krijg ik dan het probleem dat de snelheidsmeter een gehalveerde snelheid laat zien ten opzichte van de HUD. Dus heb ik de NONL v4 Assets weer terug gezet (omdat deze niet in de installer zit) en nu werkt het wel goed.
jij zegt: daar zit geen wijziging in. Die zitten ook gewoon meegeleverd nog in het pakket Dus wissen en opnieuw installeren doet daar niks bijzonders mee
Die zitten voor zover ik kan zien dus niet in de installer en had de map toch gewist. Bij het rijden krijg ik dan het probleem dat de snelheidsmeter een gehalveerde snelheid laat zien ten opzichte van de HUD. Dus heb ik de NONL v4 Assets weer terug gezet (omdat deze niet in de installer zit) en nu werkt het wel goed.
-
- 5
Heh, ze moeten in de Installer zitten. Dat is ook door het downloadteam gecontroleerd
Ze zitten gewoon in het NONL Asset pack dat in de Installer zit
Heel vreemd dat het bij jou niet werkt.....
Maar goed. Ik ben nu bezig de NONL V4 in de NONL Assets te verwerken, dus dan is dit probleem in de toekomst ook opgelost
Ze zitten gewoon in het NONL Asset pack dat in de Installer zit
Heel vreemd dat het bij jou niet werkt.....
Maar goed. Ik ben nu bezig de NONL V4 in de NONL Assets te verwerken, dus dan is dit probleem in de toekomst ook opgelost

-
- 4
Ik kan de RailNetwork\TrackRules toch echt niet vinden in NONL Assets\NONL of in de 3 onderliggende mappen als ik de installer open met 7-Zip. Maar het is nu langzaam bedtijd dus morgen is er weer een nieuwe dag.
-
- Download Manager
- 5
- Gegeven waarderingen: 632 keren
- Ontvangen waarderingen: 1205 keren
Marc bedankt voor het melden, helaas is dit er per ongeluk tussenuit geglipt.
Ik heb het inmiddels toegevoegd en alles zou nu in orde moeten zijn, gelieve de route opnieuw te downloaden.
Excuses voor het ongemak.
Ik heb het inmiddels toegevoegd en alles zou nu in orde moeten zijn, gelieve de route opnieuw te downloaden.
Excuses voor het ongemak.
- Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 2):
- mkasthijs • Marc D.
-
- 5
Dank voor het herstellen Rob en dank aan Marc voor het melden 
Zo houden we elkaar scherp.
Intussen heb ik het voor elkaar dat de Trackrule vanaf V7.1 gewoon in de algemene NONL Assets map zit zonder de naam V4 erbij en zonder dat het in een aparte asset map zit.
Dan zijn we ook van dat gedoe af voor de toekomst

Zo houden we elkaar scherp.
Intussen heb ik het voor elkaar dat de Trackrule vanaf V7.1 gewoon in de algemene NONL Assets map zit zonder de naam V4 erbij en zonder dat het in een aparte asset map zit.
Dan zijn we ook van dat gedoe af voor de toekomst

- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 2):
- denisJura • Marc D.
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2303 keren
- Ontvangen waarderingen: 2731 keren
Allereerst om te zeggen, Bedankt voor de route update!

Wat in de citaat is te lezen dat scenario's niet meer werken en logisch is na zo'n grote verbouwing, het staat er niet bij vermeld maar ik ga er vanuit dat dit scenario's van derden zijn?
Voor scenario's die worden meegeleverd zullen wel gerepareerd c.q. vernieuwd zijn en geldt het natuurlijk niet.

-
- 5
Er zitten 0 scenario's bijgeleverd, hihi
Alleen een FreeRoam en QuickDrive

Alleen een FreeRoam en QuickDrive
-
- 5
Heb de route eens bekeken in vogelvlucht en het geheel ziet er heel fraai uit.
Zo kwam ik in Groningen uit en zag daar dit:

Mij vraag; is dit nog wip of hoe moet ik dat zien met die pijp (wat het mag wezen) over het spoor enz. heen?
Ik dacht misschien verdwijnt dit in game, maar nee dus vandaar ...

Zo kwam ik in Groningen uit en zag daar dit:

Mij vraag; is dit nog wip of hoe moet ik dat zien met die pijp (wat het mag wezen) over het spoor enz. heen?

Ik dacht misschien verdwijnt dit in game, maar nee dus vandaar ...
-
- 5
What the piep is dat dan weer?!
Die pijp hebben wij allebei niet (Patrick en ik), alleen jij hebt die.
Niemand heb ik hierover gehoord, ook alle testers niet.
Hoe dit kan, geen flauw idee.
Mag je dus wissen.
Die pijp hebben wij allebei niet (Patrick en ik), alleen jij hebt die.
Niemand heb ik hierover gehoord, ook alle testers niet.
Hoe dit kan, geen flauw idee.
Mag je dus wissen.
-
- 5
Hmm, dat heb ik toch eens nader onderzocht en blijkt werkschotten van Frits te zijn waar de pijp aan vast zit en dus in scenery tile -000018+000053 staat:

Nu snap ik het ook niet want heb je eerdere Route en Assets wel degelijk verwijderd en toch heb ik hem.

Nu snap ik het ook niet want heb je eerdere Route en Assets wel degelijk verwijderd en toch heb ik hem.

-
- 5
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Goededag, net een quick drive gereden van Zwolle naar Leeuwarden. Complimenten hoe dit gebouwd is. Ziet er prachtig uit.
Bedankt voor het beschikbaar stellen van deze update.
Met vriendelijke groet,
Martin
Bedankt voor het beschikbaar stellen van deze update.
Met vriendelijke groet,
Martin
- Deze gebruikers waarderen mheruer voor dit bericht:
- mkasthijs
-
- 5
Heel bijzonder
Echt werkelijk geen idee
Dus gewoon wissen en vrolijk door

-
- 4
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Als gepensioneerd graficus wil ik ook complimenten maken aan diegene die de handleidingen heeft gemaakt.
Het ziet er duidelijk, strak en goed leesbaar uit. Perfect.
Nu ga ik mij voorbereiden op het downloaden en rijden op deze route.
Hartelijk dank aan allen die hieraan hun medewerking hebben gegeven.
Gr. Mat
Het ziet er duidelijk, strak en goed leesbaar uit. Perfect.
Nu ga ik mij voorbereiden op het downloaden en rijden op deze route.
Hartelijk dank aan allen die hieraan hun medewerking hebben gegeven.
Gr. Mat
- Deze gebruikers waarderen Mat47 voor dit bericht:
- mkasthijs