Train Simulator Classic: Amsterdam - Hilversum
-
- Moderator
- 5
- Gegeven waarderingen: 121 keren
- Ontvangen waarderingen: 331 keren
Train Simulator Classic: Amsterdam - Hilversum
DTG heeft naast zijn jaarlijkse update met nieuwe routes een Nederlandse route aangekondigd. Amsterdam - Hilversum. Meer info kan je hier lezen.

- Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht (totaal 3):
- denisJura • Accelerat • Rene394
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2005 keren
- Ontvangen waarderingen: 1928 keren
Re: Train Simulator Classic: Amsterdam - Hilversum
Ik ben totaal verbijsterd door deze TSC update.
Die had ik nooit verwacht
Edit:
Zonder een nieuwe reply te plaatsen een aanvulling op bovenstaande.
Ik ben niet blij met deze actie.
Ten eerste wat Rob terecht zegt, er wordt al gebouwd hieraan
Maar twee: Waarom wordt de NL community waarvan ze weten dat het bestaat met assets overgeslagen.
Even heel plat gezegd: Geef Coha, Chris, Frits en iedereen waar ze spullen van kunnen gebruiken een smak geld en laat dat hun spullen gebruiken
Erg jammer dat ze dit doen zo
Die had ik nooit verwacht
Edit:
Zonder een nieuwe reply te plaatsen een aanvulling op bovenstaande.
Ik ben niet blij met deze actie.
Ten eerste wat Rob terecht zegt, er wordt al gebouwd hieraan
Maar twee: Waarom wordt de NL community waarvan ze weten dat het bestaat met assets overgeslagen.
Even heel plat gezegd: Geef Coha, Chris, Frits en iedereen waar ze spullen van kunnen gebruiken een smak geld en laat dat hun spullen gebruiken
Erg jammer dat ze dit doen zo
- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
- Kcalk_04
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1
-
- Download Manager
- 5
- Gegeven waarderingen: 631 keren
- Ontvangen waarderingen: 1205 keren
Aan de core zal niks veranderen.
is puur een nieuwe bundle die vanaf dit jaar ook 3rd party addons bevat.
We are sticking with the current version of the game code. We did a lot of work on the core last time, and we feel it is now stable for the majority of players. To make any further code changes would again take us along a path of potential disruption for players and for developers, and it doesn’t seem warranted or fair to do that at this point.
Plus later de losse DLC: Amsterdam - Hilversum
Waar ik zelf niet echt op staat te springen gezien er al een aantal mensen uit de community mee bezig zijn, maar zal hier veder me mening maar even voor me houden.
is puur een nieuwe bundle die vanaf dit jaar ook 3rd party addons bevat.
We are sticking with the current version of the game code. We did a lot of work on the core last time, and we feel it is now stable for the majority of players. To make any further code changes would again take us along a path of potential disruption for players and for developers, and it doesn’t seem warranted or fair to do that at this point.
Plus later de losse DLC: Amsterdam - Hilversum
Waar ik zelf niet echt op staat te springen gezien er al een aantal mensen uit de community mee bezig zijn, maar zal hier veder me mening maar even voor me houden.
- Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 2):
- denisJura • rabby62
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 1485 keren
- Ontvangen waarderingen: 8786 keren
Er heeft daar duidelijk iemand last van de warmte, of er zit een flink steekje los.
Wat een volslagen krankzinnig idee!
Wat een volslagen krankzinnig idee!

- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 3):
- Rubku_NL • Wadlopertje • johny67
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 141 keren
- Ontvangen waarderingen: 114 keren
Of ze hebben jouw nieuwe onderschrift gelezen.... 

Groeten,
Erwin
Erwin
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 544 keren
- Ontvangen waarderingen: 79 keren
Krankzinnig idee of niet, het is wel zeer positief dat ze door gaan met TSC en niet alleen TSW de toekomst is.
Ik geniet er tegenwoordig zo van dat mensen zo "positief" zijn.
Maar ja ik ben oud en over datum denk ik
vr.gr
Ruud
Ik geniet er tegenwoordig zo van dat mensen zo "positief" zijn.
Maar ja ik ben oud en over datum denk ik

vr.gr
Ruud
-
- 5
Hier zal toch geen enkel nadenkend wezen een Euro in investeren?
90% van NL is gratis te verkrijgen en in een kwaliteit waar ze daar allen maar van kunnen dromen.
Dus ja, een krankzinnig idee!
90% van NL is gratis te verkrijgen en in een kwaliteit waar ze daar allen maar van kunnen dromen.
Dus ja, een krankzinnig idee!
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 7):
- Rubku_NL • Kcalk_04 • CalvinPigeon • Jwick007 • Wadlopertje • johny67 • rabby62
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 544 keren
- Ontvangen waarderingen: 79 keren
Dat bestrijdt ik ook niet en de Nederlandse route- en scenery bouwers zijn kanjers en hebben ons veel moois gebracht de afgelopen jaren en hopelijk in de toekomst ook nog.
Maar ik blijf er bij dat het positief is dat TSC nog niet verlaten wordt door DTG, dat wilde ik alleen maar benadrukken.
vr.gr
Ruud
Maar ik blijf er bij dat het positief is dat TSC nog niet verlaten wordt door DTG, dat wilde ik alleen maar benadrukken.
vr.gr
Ruud
- Deze gebruikers waarderen saurer580 voor dit bericht:
- Rubku_NL
-
- Teamlid
- 5
- Gegeven waarderingen: 12 keren
- Ontvangen waarderingen: 20 keren
Mijn statement naar dtg.
Ik Ben het er niet mee eens dat dtg nu opeens komt met Nederlandse dlc. Dit komt omdat wij als Nederlandse community al meer dan 10 jaar bezig zijn met het maken van goede content in Nederland. Het voelt als een soort van mes in de rug naar de community om nu een betaalde dlc uit te brengen wat wij al gratis doen. Vanuit een business plan snap ik het wel, maar verwacht wel enige commentaar vanuit Nederland. Voor de casual TSC gamer snap ik het. Voor de rest is het ook een beetje zo dat TSC groot is geworden door die community bouwers. In het kort, kan het in Nederland verkeerd overkomen, maar vanuit een business plan begrijp ik het.
Ik Ben het er niet mee eens dat dtg nu opeens komt met Nederlandse dlc. Dit komt omdat wij als Nederlandse community al meer dan 10 jaar bezig zijn met het maken van goede content in Nederland. Het voelt als een soort van mes in de rug naar de community om nu een betaalde dlc uit te brengen wat wij al gratis doen. Vanuit een business plan snap ik het wel, maar verwacht wel enige commentaar vanuit Nederland. Voor de casual TSC gamer snap ik het. Voor de rest is het ook een beetje zo dat TSC groot is geworden door die community bouwers. In het kort, kan het in Nederland verkeerd overkomen, maar vanuit een business plan begrijp ik het.
- Deze gebruikers waarderen Blivius92 voor dit bericht (totaal 7):
- Rubku_NL • Clipmeneernl • CalvinPigeon • mkasthijs • BenNietGekBenEenICNG • joeybongers1997 • rabby62
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
Beste TS Community.
volledig mee eens met dit DTG die nog nooit een vinger heeft uitgestoken aan Nederlandse Route's
maar een punt hun gaan dit nooit zo goed kunnen bewerken als de huidige freeware bouwers die in Nederland wonen!
ik hoop dat jullie het er niet bij laten en toch verder gaan met de Freeware ontwikkelingen.
Johan van Duin
Trainsim2017.nl
Mstsrail.nl
volledig mee eens met dit DTG die nog nooit een vinger heeft uitgestoken aan Nederlandse Route's
maar een punt hun gaan dit nooit zo goed kunnen bewerken als de huidige freeware bouwers die in Nederland wonen!
ik hoop dat jullie het er niet bij laten en toch verder gaan met de Freeware ontwikkelingen.
Johan van Duin
Trainsim2017.nl
Mstsrail.nl
- Deze gebruikers waarderen mstsrail.nl voor dit bericht (totaal 8):
- Rubku_NL • Clipmeneernl • Kcalk_04 • CalvinPigeon • HondekopER • denisJura • Wadlopertje • rabby62
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 312 keren
- Ontvangen waarderingen: 582 keren
Maak je maar geen zorgen. Het werk zal niet ineens ophouden omdat DTG een poging gaat wagen. Als ik de eerste foto mag geloven, hoef ik die DLC niet te hebben. Het ziet er niet uit.
Ook het traject heb je niet veel aan. Waarom niet door naar Amersfoort? En sowieso hebben wij dit traject zometeen al van Teun. Dus Teun, mogelijk meer motivatie voor jou om het (gratis) af te maken
.
Dit was een prima DLC geweest voor TSW5, heel jammer dat ze dat niet hadden gedaan. Dan had ik het nog echt leuk gevonden. Maar dit is gewoon waardeloos. Ik blijf lekker bij HVNL/MVNL. En ik blijf ook gewoon lekker doorbouwen aan mijn route. Wat ik heb begrepen blijft ook iedereen dat gewoon doen.
Ook het traject heb je niet veel aan. Waarom niet door naar Amersfoort? En sowieso hebben wij dit traject zometeen al van Teun. Dus Teun, mogelijk meer motivatie voor jou om het (gratis) af te maken

Dit was een prima DLC geweest voor TSW5, heel jammer dat ze dat niet hadden gedaan. Dan had ik het nog echt leuk gevonden. Maar dit is gewoon waardeloos. Ik blijf lekker bij HVNL/MVNL. En ik blijf ook gewoon lekker doorbouwen aan mijn route. Wat ik heb begrepen blijft ook iedereen dat gewoon doen.

- Deze gebruikers waarderen Clipmeneernl voor dit bericht (totaal 11):
- Rubku_NL • Kcalk_04 • CalvinPigeon • HondekopER • denisJura • Wadlopertje • Frison • Marklin • simonewerro • Hans Weverling en een andere gebruiker
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 89 keren
- Ontvangen waarderingen: 125 keren
Aan de andere kant heeft het wel weer als voordeel, voor nieuwkomelingen die geïnteresseerd zijn in Nederlandse routes, dat zij zonder meteen de portemonnee te hoeven trekken voor alle payware add-ons die nodig zijn voor alle prachtige content die door de jaren heen is verschenen straks makkelijk aan de slag kunnen. Wel jammer, als ik het goed begrijp, is dat de Nederlandse community (en daarmee bedoel ik onze geweldige content creators) niet zijn benaderd door DTG en DTG nu in samenwerking met Jasksoft deze route in ontwikkeling heeft. Al verwacht wel dat Chris zal worden benaderd voor het materieel.
- Deze gebruikers waarderen GamePsycho voor dit bericht:
- Stoom_Machinist
-
- Ontvangen waarderingen: 0
ik vind het raar omdat train sim world classic ook een nederlandse route heeft en wat zal de prijs worden
-
- Moderator
- 5
Ik ben het hier dus totaal niet mee eens. De community maakt inderdaad routes, maar hoe vaak heeft een community een payware route ook niet nagebouwd? TSW was toch ook geen dolk in de rug? Ik vind het allemaal zeer overdreven om het zo te noemen.Blivius92 schreef: ↑19 mei 2025, 16:14Mijn statement naar dtg.
Laten we in plaats daarvan eens gaan kijken wat zo'n add-on betekend voor onze community. Een add-on van DTG op Steam met Nederlandse routes zal voor de Nederlandse community een enorme opleving betekenen, want ineens krijgen honderden zo niet duizenden mensen toegang tot Nederlandse content. Dat betekend automatisch dat het op onze website waarschijnlijk drukker gaat worden en dat mensen meer NL content gaan downloaden.
Of de route kwaliteitief goed zal zijn moeten we nog afwachten. Onze ervaring met DTG en route kwaliteit is op zijn best 'matig' te noemen. De freeware routes zijn vaak veel beter en uitgebreider. Natuurlijk moet je wel in oogschouw nemen dat DTG geld moet verdienen en niet eindeloos kan doen over een route of dingen kan blijven uitbreiden. Anders is je bedrijf failliet voordat je überhaupt een route uitbrengt.
Het grootste en voornaamste vind ik dat veel mensen gemakkelijk toegang krijgen tot de Nederlandse content. Dat zal echt een enorme boost geven aan alle zaken op DutchSims, daar ben ik zeker van. Reden te meer om bezig te blijven met gratis content, verbeterpatches zoals de ATB patch van de 1600 en Thalys (ook al is deze niet meer verkrijgbaar) en de ICE3. Het enorme Nederlandse BR186 pakket, alle treinen van Marc, objecten van Frits en natuurlijk iedereen die bijdrages levert die ik snel uit het hoofd vergeet om de wereld te laten zien wat er mogelijk is in TS met de juiste community.
Voorlopig dus genoeg te doen en een route van Amsterdam naar Hilversum zal mij er niet van weerhouden om gewoon door te spelen op de gratis routes...
Groet,
Koplopermau
- Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht (totaal 11):
- peerklota • N0ahgames_NL • Accelerat • Marc D. • Frison • Kcalk_04 • Rob_zeeland • chris94 • HondekopER • joeybongers1997 en een andere gebruiker
-
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik vind het ook raar dat ze als train sim world 5 met zwolle-groningen dat ze dan ook bij train sim classic gaan denken zo van wij moeten dit ook doen
-
- 5
Allemaal een mooi verhaal, waar ik het gedeeltelijk wel mee eens kan zijn, maar, we weten allemaal hoeveel tijd er gaat zitten in route en object bouw. Dat kost hoe dan ook veel geld.Koplopermau schreef: ↑19 mei 2025, 20:44Ik ben het hier dus totaal niet mee eens. De community maakt inderdaad routes, maar hoe vaak heeft een community een payware route ook niet nagebouwd? TSW was toch ook geen dolk in de rug? Ik vind het allemaal zeer overdreven om het zo te noemen.Blivius92 schreef: ↑19 mei 2025, 16:14Mijn statement naar dtg.
Laten we in plaats daarvan eens gaan kijken wat zo'n add-on betekend voor onze community. Een add-on van DTG op Steam met Nederlandse routes zal voor de Nederlandse community een enorme opleving betekenen, want ineens krijgen honderden zo niet duizenden mensen toegang tot Nederlandse content. Dat betekend automatisch dat het op onze website waarschijnlijk drukker gaat worden en dat mensen meer NL content gaan downloaden.
Of de route kwaliteitief goed zal zijn moeten we nog afwachten. Onze ervaring met DTG en route kwaliteit is op zijn best 'matig' te noemen. De freeware routes zijn vaak veel beter en uitgebreider. Natuurlijk moet je wel in oogschouw nemen dat DTG geld moet verdienen en niet eindeloos kan doen over een route of dingen kan blijven uitbreiden. Anders is je bedrijf failliet voordat je überhaupt een route uitbrengt.
Het grootste en voornaamste vind ik dat veel mensen gemakkelijk toegang krijgen tot de Nederlandse content. Dat zal echt een enorme boost geven aan alle zaken op DutchSims, daar ben ik zeker van. Reden te meer om bezig te blijven met gratis content, verbeterpatches zoals de ATB patch van de 1600 en Thalys (ook al is deze niet meer verkrijgbaar) en de ICE3. Het enorme Nederlandse BR186 pakket, alle treinen van Marc, objecten van Frits en natuurlijk iedereen die bijdrages levert die ik snel uit het hoofd vergeet om de wereld te laten zien wat er mogelijk is in TS met de juiste community.
Voorlopig dus genoeg te doen en een route van Amsterdam naar Hilversum zal mij er niet van weerhouden om gewoon door te spelen op de gratis routes...
Groet,
Koplopermau
Maar denk jij nou echt, dat er ook maar iemand een Euro voor uit zal geven als het gratis EN zeer waarschijnlijk nog van betere kwaliteit is dan wat ze gaan leveren?
Ik geloof echt dat dit een blunder van DTG zal blijken te zijn. TSW met deze kleine route uitbreiden zou misschien nog rendabel kunnen zijn, alhoewel ik ook daar vraagtekens bij plaats.
Ze zijn gewoon veel te laat met NL support.
Ik stel voor dat je hier eens een Poll voor opzet met de vraag of men bereidt is deze uitbreiding wel of niet te kopen.
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2005 keren
- Ontvangen waarderingen: 1928 keren
Ik ken DTG intussen met hun prijzen
De route van Teun (los van de paar payware assets) is gratis en DTG kennende ga ik er vanuit dat deze korte route €20 tot €30 gaat kosten
Heb ik dat er voor over? Ikzelf absoluut niet
We moeten wel opletten dat er niet assets van die route in de andere freeware routes komen, anders moet je alsnog kopen, terwijl alles er al is.
Maar goed, we gaan het meemaken. Het is nog maar een aankondigen.
De route van Teun (los van de paar payware assets) is gratis en DTG kennende ga ik er vanuit dat deze korte route €20 tot €30 gaat kosten
Heb ik dat er voor over? Ikzelf absoluut niet
We moeten wel opletten dat er niet assets van die route in de andere freeware routes komen, anders moet je alsnog kopen, terwijl alles er al is.
Maar goed, we gaan het meemaken. Het is nog maar een aankondigen.
- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 2):
- Marklin • Rubku_NL
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1
-
- Moderator
- 5
Ik denk dat je hier veel te makkelijk naar kijkt. Voor de Nederlandse community ben ik het volledig met je eens. Wie gaat het nu kopen als we in 't Hart van Nederland hebben en ook MichaelO bezig is met een route van Amersfoort naar Amsterdam? Maar mensen die internationaal kijken en geen idee hebben van al onze freeware gaan zeker wel interesse hebben en gaan het ook kopen - anders had DTG dit echt nooit aangekondigd. De TSW route heeft waarschijnlijk zeer goed verkocht, want de all-time-high van Train Sim World zat vlak na de release van de Nederlandse DLC (Bron).
Amen. Dat roep ik letterlijk al 10 jaar. Maar Uiteindelijk draait het bij DTG maar om één ding: GELD.Ze zijn gewoon veel te laat met NL support.

Groet,
Koplopermau
- Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht (totaal 2):
- Marc D. • Kcalk_04
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 284 keren
- Ontvangen waarderingen: 1426 keren
1 van de dingen die je al jaren hoort is dat gebruikers er geen zin in hebben om de vele losse assets te moeten downloaden en zelfs, v.w.b. het materiaal, aan moeten schaffen. Als de route met materieel geleverd word gaan die gebruikers ( zeker de niet Nederlandse) overstag en kopen het.
- Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 3):
- Koplopermau • Stoom_Machinist • SpoortNiet
-
- Moderator
- 5
Waarbij we moeten vermelden dat wij bij DutchSims in de loop van de jaren al heel veel objecten hebben samengevoegd tot pakketten juist om het de eindgebruiker gemakkelijker te maken. Dit was niet voor de katse k**, het was voor makkelijker versiebeheer, vriendelijker voor de eindgebruiker en makkelijker voor handleidingen. Ook het wijzigen van oudere routes om nieuwere objecten van bijvoorbeeld Frits te gebruiken zorgt al voor een veel vriendelijker klimaat voor downloaden. Teun heeft bijvoorbeeld al een hoop zooi uit zijn route gehaald in de afgelopen maanden die niet meer te krijgen was of dat er objecten uit een al gebruikte andere bron beschikbaar waren. Dit scheelt bij 't Midden van Nederland al behoorlijk in de download lijst. Als een routebouwer een beetje rekening houdt en niet klakkeloos de boel aanzet kan je met enkel objecten van DutchSims / ChrisTrains / COHA echt al heel ver komen. Iets wat ik trouwens van harte aanbeveel als je routes bouwt.
Ben het overigens met je eens dat gebruikers die niet willen downloaden of geen tijd willen steken in het downloaden waarschijnlijk behoorlijk geïntresseerd zullen zijn in dit pakket, net als het Retro Canvas Route pakket bij SimTogether.
Groet,
Koplopermau

Ben het overigens met je eens dat gebruikers die niet willen downloaden of geen tijd willen steken in het downloaden waarschijnlijk behoorlijk geïntresseerd zullen zijn in dit pakket, net als het Retro Canvas Route pakket bij SimTogether.
Groet,
Koplopermau
- Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht (totaal 3):
- denisJura • Frison • chris94
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Jeetje wat een drama..
Eindgebruikers en onafhankelijke ontwikkelaars maken assets, materieel en routes. De ontwikkelaar zelf heeft ook z'n eigen projecten.
Dat kan prima naast elkaar fungeren, gewoon vanavond lekker gaan slapen. TS verdwijnt niet van je PC.
Eindgebruikers en onafhankelijke ontwikkelaars maken assets, materieel en routes. De ontwikkelaar zelf heeft ook z'n eigen projecten.
Dat kan prima naast elkaar fungeren, gewoon vanavond lekker gaan slapen. TS verdwijnt niet van je PC.
- Deze gebruikers waarderen Sebas1700 voor dit bericht (totaal 6):
- saurer580 • TheJAG • chris94 • Rob_zeeland • danielxdaniel • Oberheim
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2303 keren
- Ontvangen waarderingen: 2729 keren
Zie en lees ook de discussie bij Rail-sim.de wat de Oosterburen erover te melden hebben.
Met hier een citaat van een bericht:
De sectie Utrecht-Amsterdam wordt al ijverig gebouwd. Ook weer freeware wordt.
(1) 't Midden van Nederland V3.0 - DutchSims
Ps. eerst maar eens wachten op beelden of een filmpje van het traject en dan met minimaal 50% korting een keer koop, zag hier al staan tussen de € 20 en 30 wat het moet kosten, maar reken op € 29:95
Ze zullen die krenterige Nederlanders wel ff een poot uittrekken.
Met hier een citaat van een bericht:

De sectie Utrecht-Amsterdam wordt al ijverig gebouwd. Ook weer freeware wordt.
(1) 't Midden van Nederland V3.0 - DutchSims
Ps. eerst maar eens wachten op beelden of een filmpje van het traject en dan met minimaal 50% korting een keer koop, zag hier al staan tussen de € 20 en 30 wat het moet kosten, maar reken op € 29:95
Ze zullen die krenterige Nederlanders wel ff een poot uittrekken.

-
- Download Manager
- 5
- Gegeven waarderingen: 631 keren
- Ontvangen waarderingen: 1205 keren
Als het net zo gaat worden als alle andere dlc van de laatste rijd zal het eerder 30 a 35 worden.
Het is dat ik het via het Dovetail Ambassador krijg, maar zou er zelf nooit dat bedrag aan uit geven, hooguit in een sale.
Maar goed dat geld voor alles wel
Het is dat ik het via het Dovetail Ambassador krijg, maar zou er zelf nooit dat bedrag aan uit geven, hooguit in een sale.
Maar goed dat geld voor alles wel

- Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
- denisJura
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2303 keren
- Ontvangen waarderingen: 2729 keren
Inderdaad een Sale ..., ik hoef niet zo nodig als eerste te zijn.
En met de prijs zit je aardig in de buurt, onder de 30 zal mij meevallen en ca. € 1 de km is, een treinkaartje is goedkoper.

En met de prijs zit je aardig in de buurt, onder de 30 zal mij meevallen en ca. € 1 de km is, een treinkaartje is goedkoper.