Marc D. NS 500-600-700

Hier vind je alle onderwerpen over rollend materieel die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Marc D.
4
Gegeven waarderingen: 284 keren
Ontvangen waarderingen: 1426 keren

Marc D. NS 500-600-700

Bericht door Marc D. »

Door een opmerkelijk toeval blijkt dat er naast mijzelf ook een andere developer bezig is met de NS 600 :joy:. Omdat de locs nog in een ontwikkelstadium zitten, én om geen verwachtingen te scheppen dat de locs binnen afzienbare tijd uitgebracht gaan worden, had ik er nog niets over gepubliceerd. Tenslotte ben ik mijn tijd nog aan het verdelen over zoveel andere projecten :sunglasses:.

Daar waar Wayside Works zich bezig houd met alleen de NS 600 was/ben ik bezig met de hele serie. Verschil tussen de beide versies zal er zeker zijn voor wat betreft de detaillering, daarom denk ik dat de beide versies elkaar ook niet in de weg zullen staan. De gebruikers zullen dan wat meer keuze hebben naast een Nederlandse repaint van de Britse class 08-11 en de fantasierijke variant van Henk van Willigenburg :zipper_mouth:.

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 21):
CalvinPigeonRobertF68RcA51WadlopertjehanstreintjeMarklinAndries33Rubku_NLpeerklotasimonewerro en 11 andere gebruikers

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2303 keren
Ontvangen waarderingen: 2731 keren

Re: NS 500-600-700

Bericht door Marklin »

Marc D. schreef:
02 jun 2025, 11:47
De gebruikers zullen dan wat meer keuze hebben naast een Nederlandse repaint van de Britse class 08-11 .....
Ja, maar niet gebruikers van de laatste X aantal jaren terug tot nu omdat het origineel al een hele tijd niet meer beschikbaar is.
Of word de Britse class 08-11 nog meegeleverd in een of andere oude Engelse payware add-on?, zo niet dan ... :thinking:
Afbeelding

Prettige reis!

stoker1952
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Bericht door stoker1952 »

en de fantasierijke variant van Henk van Willigenburg
Jammer dar er weer een steek onder water gegeven moet worden naar een andere loc bouwer. Laat iedereen in zijn waarde en laat de gamer vrij of hij wel of niet met die "fantasierijke loc" wilt rijden als er wat te rangeren is, er is al genoeg tweespalt op de aarde. En als je het dan over de repaint heb, ook die klopt qua uitvoering niet met de Nederlandse.
Deze gebruikers waarderen stoker1952 voor dit bericht:
thapief

Stoom_Machinist
5
Gegeven waarderingen: 126 keren
Ontvangen waarderingen: 48 keren

Bericht door Stoom_Machinist »

En daarom is het fijn dat Marc D met zijn versie komt omdat er juist te veel Fantasie achtige locomotieven zijn in de game waar veel mensen zich aan storen waaronder ik. :thumbsup:
Dus die steek onderwater is voor Wilgenburg misschien wel een opsteker om er wat mee te doen of juist niets, aan hem de keuze.

Leuk bezig Marc! :thumbsup: :flag_nl:

Marc D.
4

Bericht door Marc D. »

Bij Henk geldt kwantiteit boven kwaliteit en als hij zelf tevreden is over zijn creaties is dat prima. Neemt niet weg dat er geen opmerkingen of commentaar op gegeven mag worden :sunglasses:. Het materieel is/was eerder wél onderdeel van een payware route dus enige kwaliteit mag dan wel verwacht worden.
stoker1952 schreef:
02 jun 2025, 15:43
En als je het dan over de repaint heb, ook die klopt qua uitvoering niet met de Nederlandse.
Als je leest wat ik schreef én enige voorkennis hebt van de verschillen tussen de Nederlandse en Britse versie weet je al dat deze niet kan kloppen.
Marc D. schreef:
02 jun 2025, 11:47
een Nederlandse repaint van de Britse class 08-11
Maar het is al even geleden dat die repaint uitkwam, dus om dat nu nog ter sprake te brengen
Marklin schreef:
02 jun 2025, 12:29
maar niet gebruikers van de laatste X aantal jaren terug tot nu omdat het origineel al een hele tijd niet meer beschikbaar is.
Of word de Britse class 08-11 nog meegeleverd in een of andere oude Engelse payware add-on?, zo niet dan ... :thinking:
Je hebt helemaal gelijk Teun. Ik weet niet of de Nederlandse repaint van Dick Tensen met wat aanpassingen in de blueprints zal werken met deze versie. Ook is dit Twin Pack nog beschikbaar.

De sounds zijn daarom ook wel een dingetje, deze zijn nu gekoppeld aan de niet meer beschikbare RSC versie :thinking:. Dus moet ik nog "even" wat extra tijd uittrekken om mijn eigen sounds te creëren.

Edit
Hmm, blijkbaar is de Wayside Works al klaar voor release :thinking:.

Marc D.
4

Bericht door Marc D. »

Koplopermau schreef:
03 jun 2025, 21:45
Trein lijkt al behoorlijk compleet te zijn! :smile:
Tsja, zo lijkt het. Het ziet er zeker mooi uit, van de buitenkant met een muziekje op de achtergrond. We gaan het zien wanneer het te downloaden is.
Stoom_Machinist schreef:
03 jun 2025, 21:47
Ja Wayside zijn erg snel in hun productie.
Neem van mij aan dat het wat langzamer gaat dan hij/hun het doen voorkomen :sunglasses:. Na een paar weken/maanden werk aan vooronderzoek, het 3d werk en blueprints een bericht plaatsen dat je er net mee begonnen bent om 4 dagen later aan te kondigen dat het bijna klaar is. Heb ik in het verleden ook eens gedaan :stuck_out_tongue:. Daarmee lijkt het net of een trein bouwen kinderspel is.
Stoom_Machinist schreef:
03 jun 2025, 21:47
je zou ook de 400 serie met hun 2 takt motoren kunnen overwegen: https://www.nicospilt.com/index_Dieselloks_450.htm :loveit:
Ehh Erwin, wat heeft de 400 serie met de bakkies en hippels te maken?

Ik heb ook maar even een vidiootje geschoten;
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 7):
Rob_zeelandLouke1968MarklinAndries33peerklotaEvert66saurer580

Rob_zeeland
4
Gegeven waarderingen: 181 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Bericht door Rob_zeeland »

Ik vind van beide erg mooi! ik probeer ook wat treinspul te maken maar weet ook uit ervaring inmiddels dat het een klap meer werk is dan een gebouw of iets dergelijks maken. het kost ook echt doorzettingsvermogen .. zeker als je er beginnend mee ben. en dan heb ik het nog maar over de basics.. laat staan scripten. Maar ik ben geen opgever dus wie weet kom ik ooit ook met zoiets moois. :wink:
Deze gebruikers waarderen Rob_zeeland voor dit bericht:
Marc D.

Marc D.
4

Bericht door Marc D. »

En dan hebben we het nog niet over de soundfiles gehad :scream:.
Marklin schreef:
02 jun 2025, 12:29
EWS Freightliner Class 08s en Twin Pack

Terugkomend op wat er nog beschikbaar is kwam ik deze nog in mijn verzameling tegen;
BR Blue Diesel Electric Pack Loco Add-On
Woodhead Route Add-On

DickT
5
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Bericht door DickT »

Marc D. schreef:
02 jun 2025, 20:35
... Ik weet niet of de Nederlandse repaint van Dick Tensen met wat aanpassingen in de blueprints zal werken met deze versie.
...
Marc,

Om het mijn repaint te noemen is teveel eer. Het enige wat ik heb toegevoegd is het NS-logo :wink: .
En ik denk niet dat het op de door jou genoemde versie zal werken. Dat is een Class 08 en de NS versie is, net als in het echt, gebaseerd op de Class 11.

Dick
Deze gebruikers waarderen DickT voor dit bericht (totaal 2):
Rubku_NLMarc D.

Kcalk_04
2
Gegeven waarderingen: 607 keren
Ontvangen waarderingen: 210 keren

Bericht door Kcalk_04 »

Hey mark,

leuk filmpje en jouw trein ziet er ook goed uit. Ik ben wel benieuwd naar die wagens achter het locje, is dat ook iets wat bij jouw op de werkbank ligt? Die halve en hele treincabines zijn best leuk voor onderdelentreintjes!
Mijn scenariopagina: hier

Marc D.
4

Bericht door Marc D. »

Mooi dat de WaysideWorks versie is uitgebracht en heb hem net gedownload. Maar verdiend dat geen eigen Topic? Tenslotte heeft de WaysideWorks versie ook hier een eigen Download Entry gekregen. Ik had trouwens vernomen dat de maker nog helemaal niet actief was hier op dutchsims en dat voorlopig ook nog niet zou worden totdat Simtogether helemaal het loodje zou leggen. Vreemd dat de download dan nu ook opeens hier geplaatst word :thinking:.

Ik ga gewoon door met mijn versies voor zover ik er nog zin in heb omdat het nut ervan (net als andere projecten :sunglasses:) niet meer relevant is.
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 2):
Andries33Wadlopertje

RemkoH
Beheerder
5
Gegeven waarderingen: 177 keren
Ontvangen waarderingen: 442 keren

Bericht door RemkoH »

Marc D. schreef:
04 jun 2025, 22:33
Ik ga gewoon door met mijn versies voor zover ik er nog zin in heb omdat het nut ervan (net als andere projecten :sunglasses:) niet meer relevant is.
Vooral doen! Het een sluit het ander niet uit :thumbsup:
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht (totaal 5):
Kcalk_04Marc D.Rob_zeelandAndries33Floortje59
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:

verbo622
4
Gegeven waarderingen: 35 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren

Bericht door verbo622 »

ja Marc D. JouRailDreams zijn ook OnzeRailDreams.
dus wachten geduldig op jouw uitvoeringen van alle contents die je gemaak heb en ga creëren.
het ziet er fantastisch uit. :ok_hand:
Deze gebruikers waarderen verbo622 voor dit bericht (totaal 2):
saurer580Kcalk_04

Terug naar “Rollend materieel”