ik heb trein sim op een externe HD staan van 2 TB, waarvan 646 GB in gebruik is.
Ik heb nog 1,18 TB over aan vrijeschijfruimte.
De laptop heeft 8 GB werkgeheugen
Maar als ik een route wil rijden , krijg ik sinds van de week onderstaande melding.
Saved log to...
D:\Program Files (X86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\TempDump\
Exception Code: 0xC0000005
Exception Info: OUT OF MEMORY
Fatal error in mode DRIVE during update within PHYSICS_MANAGER.
The system is unable to run this scenario on the current configuration, we suggest either lowering the graphical quality settings or attempting to run the game in the 64-bit version, if this fails to resolve the issue please contact our Customer Support Team at https://dovetailgames.freshdesk.com
wie weet hier een oplossing voor
Foutmelding
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 35 keren
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Foutmelding
welke versie van railworks start je op, 32 of 64 bit?
sommige routes zijn te groot om met de 32 bit versie te rijden dus wordt daarvoor 64 aangeraden.
sommige routes zijn te groot om met de 32 bit versie te rijden dus wordt daarvoor 64 aangeraden.
-
- 1
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Zou ook best kunnen dat er iets gewoon kapot is deze crash komt zo ongelofelijk vaak voor, maar dit gebeurt meestal wanneer tsc echt belachelijk veel tegenlijk probeert te laden of te doen en dat je dan echt 128gb RAM nodig hebt of hij crasht gewoon automatisch. Ik heb dit ook zo vaak en ik heb echt gewoon een hele goede moderne computer. Dit zijn dingen die je helaas krijgt op spellen die in een stokoude editor worden gemaakt. Heel soms kan dit gefixt worden, maar meestal is dat best lastig.
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 87 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
Wat je ook kan proberen is om middels Steam de intergriteit van de spelbestanden te controleren. Dit kun je doen door naar Steam te gaan en Train Simulator in de bibliotheek te kiezen. Rechts van de knop "Spelen" zit een knopje met een tandwiel. Druk daarop en kies voor eigenschappen. Daarna druk je op geïnstalleerde bestanden en kies intergriteit van spelbestanden controleren.
Geniet altijd van het leven en van de ritten die je maakt.
Always enjoy life and enjoy the services you drive.
Always enjoy life and enjoy the services you drive.
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
128 GB RAM is wel HEEL erg veel. Hierbij moet je gaan denken aan fotobewerking, of video-editing iets in die richting. Voor gaming heb je met 32 GB RAM ook al wel meer als genoeg.randomdude1035 schreef: ↑15 jun 2025, 10:33Zou ook best kunnen dat er iets gewoon kapot is deze crash komt zo ongelofelijk vaak voor, maar dit gebeurt meestal wanneer tsc echt belachelijk veel tegenlijk probeert te laden of te doen en dat je dan echt 128gb RAM nodig hebt of hij crasht gewoon automatisch. Ik heb dit ook zo vaak en ik heb echt gewoon een hele goede moderne computer. Dit zijn dingen die je helaas krijgt op spellen die in een stokoude editor worden gemaakt. Heel soms kan dit gefixt worden, maar meestal is dat best lastig.
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2303 keren
- Ontvangen waarderingen: 2729 keren
Zo is het maar net na de berichten even te hebben gelezen al is 8 GB werkgeheugen niet om over naar huis te schrijven en zeker niet bij zware routes.
In het kort komt het er op neer dat een OOM meestal het gevolg van een fout in een scenario, missende cruciale objecten, en/of rollend materieel.
In het kort komt het er op neer dat een OOM meestal het gevolg van een fout in een scenario, missende cruciale objecten, en/of rollend materieel.