Overzicht soundmods Nederlandse treinen
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 124 keren
- Ontvangen waarderingen: 117 keren
Re: Overzicht soundmods Nederlandse treinen
- Deze gebruikers waarderen jpvdveer voor dit bericht (totaal 2):
- denisJura • Louke1968
-
- 2
- Gegeven waarderingen: 628 keren
- Ontvangen waarderingen: 216 keren
Is er een kans dat de 6400 soundmod geupdate gaat worden voor de nieuwe versie?
Mijn scenariopagina: hier
-
- 5
Werkt de mod niet meer? Zo ja dan kan ik de auteur op rail-sim.de benaderen.
Tevens de 1200 mod (als deel van het EP) op de eerste pagina toegevoegd - hartelijk dank hiervoor!!!
Tevens de 1200 mod (als deel van het EP) op de eerste pagina toegevoegd - hartelijk dank hiervoor!!!
-
- 2
- Gegeven waarderingen: 628 keren
- Ontvangen waarderingen: 216 keren
Ik weet niet of ie het nog doet. Maar er is niet ergens gezegd dat hij wel zou werken dus daarom ga ik uit van niet
Ik gebruikte altijd die van DEC maar ff contact opnemen met de maker is vast een goed idee.

Ik gebruikte altijd die van DEC maar ff contact opnemen met de maker is vast een goed idee.
Mijn scenariopagina: hier
-
- 5
- Deze gebruikers waarderen jpvdveer voor dit bericht:
- denisJura
-
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Hele mooie soundmod.
Echter merk ik dat er om de zoveel tijd het geluid lijkt te haperen, alsof een platenspeler even vastloopt en dan weer doorloopt. Voor de zekerheid heb ik mijn ICNG opnieuw geïnstalleerd toen ik dat opgemerkt had en het was na herinstallatie nog steeds zo. Nu heb ik het originele geluid van Chris teruggezet, die geen haperingen heeft. Hebben meer mensen hier last van? Hoe dan ook: hoe los ik het op? Zodat het mooie geluid zonder haperen te horen is.

-
- 4
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Haha ik heb precies hetzelfde en dezelfde stappen gevolgd. Ik denk dat dit een bug is in de soundmod. Ik merk b.v. ook dat als je vanuit de cabine in een buitenaanzicht wisselt, het geluid van de airco's 2x lijkt te "haperen" voordat het constant aanblijft zoals verwacht. Hopelijk worden deze issues nog verholpen, voor de rest is het inderdaad een mooie soundmod!
-
- 5
Heb het nog niet geprobeerd maar hebben jullie de meest recente patch van ChrisTrains geïnstalleerd? We zijn nu bij versie 1.1.3.
https://www.christrains.com/helpdesk/kn ... rticle=176
https://www.christrains.com/helpdesk/kn ... rticle=176
-
Ik heb de nieuwste versie geïnstalleerd van Christrains, via de patch, nog voor dat de soundmod kwam. En ook een schone herinstallatie gedaan toen ik dat probleem opmerkte. Ik heb toen de hele trein verwijderd en direct de nieuwe versie geïnstalleerd. En de soundmod geïnstalleerd, probleem was helaas niet verholpen.
- Deze gebruikers waarderen Drummingman voor dit bericht:
- jpvdveer
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 27 keren
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Wat voor hapering hoor je? Ik heb hier namelijk persoonlijk geen last van gehad.Drummingman schreef: ↑25 jun 2025, 23:27Hele mooie soundmod.Echter merk ik dat er om de zoveel tijd het geluid lijkt te haperen, alsof een platenspeler even vastloopt en dan weer doorloopt. Voor de zekerheid heb ik mijn ICNG opnieuw geïnstalleerd toen ik dat opgemerkt had en het was na herinstallatie nog steeds zo. Nu heb ik het originele geluid van Chris teruggezet, die geen haperingen heeft. Hebben meer mensen hier last van? Hoe dan ook: hoe los ik het op? Zodat het mooie geluid zonder haperen te horen is.
Als je het kan omschrijven kan ik het misschien onderzoeken en een fix uitbrengen.
Aspirant machinist op het STC.
Soundmodder en beheerder van DEC in mijn vrije tijd.
-
In de cabine hoor je om de 5 à 10 seconden het geluid even haperen alsof de motoren van de trein even stoppen met draaien. Je hoort dan een soort van getrommel 1 seconde lang alsof iemand 2 keer op een soort trommel slaat. Het motorgeluid gaat daarna weer door alsof er niets gebeurd is, daarna hapert het uit het niets weer even, (Ik ben drummer, dus vandaar die omschrijving
). Dat hoor je ook buiten naast de trein, het maakt niet uit of de trein rijd of stil staat. Wel lijkt het minder hoorbaar in de cabine als je boven de 120 km per uur rijdt, maar dat kan dan ook de wind zijn. Het is best lastig te omschrijven moet ik eerlijk toe geven. Soms denk ik dat het ook te maken kan hebben met de FPS (frame Rate) die te snel veranderd, maar dan zou je dat bij meer treinen moeten hebben lijkt me? En alleen bij deze trein en bij deze 2.0 versie merk ik dat. De vorige versie 1.0 heeft bij mij geen last van haperingen. Ik hoop dat je hier iets me kunt?

-
- 4
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Het is inderdaad zoals Drummingman omschrijft, en ik merk ook dat het issue minder lijkt te worden bij hogere snelheden. En zoals gezegd, als ik bij stilstand vanuit de cabine naar buiten ga hoor ik heel duidelijk 2x het aircogeluid stoppen (alsof deze niet goed gelooped is), na 2x blijft het geluid aan.
-
- 5
Ik snap hem nogsteeds niet helemaal eigenlijkDrummingman schreef: ↑27 jun 2025, 16:11In de cabine hoor je om de 5 à 10 seconden het geluid even haperen alsof de motoren van de trein even stoppen met draaien. Je hoort dan een soort van getrommel 1 seconde lang alsof iemand 2 keer op een soort trommel slaat. Het motorgeluid gaat daarna weer door alsof er niets gebeurd is, daarna hapert het uit het niets weer even, (Ik ben drummer, dus vandaar die omschrijving). Dat hoor je ook buiten naast de trein, het maakt niet uit of de trein rijd of stil staat. Wel lijkt het minder hoorbaar in de cabine als je boven de 120 km per uur rijdt, maar dat kan dan ook de wind zijn. Het is best lastig te omschrijven moet ik eerlijk toe geven. Soms denk ik dat het ook te maken kan hebben met de FPS (frame Rate) die te snel veranderd, maar dan zou je dat bij meer treinen moeten hebben lijkt me? En alleen bij deze trein en bij deze 2.0 versie merk ik dat. De vorige versie 1.0 heeft bij mij geen last van haperingen. Ik hoop dat je hier iets me kunt?

-
- 2
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
Goeie soundmod, net zo irritant als in het echt, chapeau! (Ja, ICNG maakt een onwijs klotegeluid
)
Het probleem wat boven beschreven wordt herken ik ook, zou het niet direct omschrijven als gedrum, maar alsof je speakers het hebben begeven, dat gekraak een beetje.
Tevens ook het aircogeluid dat in 10 seconden 2x stopt, om vervolgens goed door te gaan.

Het probleem wat boven beschreven wordt herken ik ook, zou het niet direct omschrijven als gedrum, maar alsof je speakers het hebben begeven, dat gekraak een beetje.
Tevens ook het aircogeluid dat in 10 seconden 2x stopt, om vervolgens goed door te gaan.
-
- 5
Nu hoor ik het ineens ook, ik kan het probleem ook niet terugvinden in de bestanden... alles is correct gelooped en er zijn geen klikjes of wat dan ook.
Ik denk dat ik de ICNG soundmod moet schrappen, want ik zou echt geen idee hebben waar het glitchgeluid vandaan komt.
Ik denk dat ik de ICNG soundmod moet schrappen, want ik zou echt geen idee hebben waar het glitchgeluid vandaan komt.
-
- 5
Inmiddels onverwachts gepatched! En het is ook al online. 

- Deze gebruikers waarderen ChronicalCae voor dit bericht (totaal 2):
- Drummingman • Accelerat