routes en treinen verwijderen voor meer opslag

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Thijmen.1666
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

routes en treinen verwijderen voor meer opslag

Bericht door Thijmen.1666 »

Hoi,

Ik heb een vraagje. Mijn computer crasht steeds om de vijf minuten de laatste tijd als ik Train Simulator Classic aan het spelen ben. Aangezien dit best irritant is kwam ik erachter dat ik wel veel op mijn PC heb staan. Daarom lijkt het mij verstandig om bepaalde routes en treinen waar ik toch niet zo veel meer op speel te verwijderen. Alleen ik weet niet hoe dat moet! kan iemand dat voor mij uitleggen?

Met vriendelijke groet,

Thijmen

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2327 keren
Ontvangen waarderingen: 2740 keren

Re: routes en treinen verwijderen voor meer opslag

Bericht door Marklin »

Wat routes betreft is het eenvoudig en zou je kunnen beginnen met TSC te starten en kies Bouwen.
Dan komt deze lijst met routes, (zie knipsel) selecteer de route die je niet speelt, in het voorbeeld Bristol to Exeter, en klik Verwijder.
Zo loop je de lijst even na en klaar zonder gevolgen dat er bijv. iets mist voor NL routes.

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis!

MarkA
Beheerder
5
Gegeven waarderingen: 244 keren
Ontvangen waarderingen: 702 keren

Bericht door MarkA »

^ Dat werkt prima voor freeware routes of payware welke je buiten Steam om hebt aangeschaft. Maar voor officiële content is dit geen handig advies.
De eerst volgende keer dat Steam een keer een verificatie doet dan wordt de route gewoon weer opnieuw gedownload, want volgens Steam blijft ie dan gewoon geïnstalleerd en zijn er dus missende bestanden.

Binnen de context van Nederlandse routes zou je de lijst eens af kunnen gaan en de routes welke je niet speelt uitvinken. In Steam Eigenschappen>DLC.
Alleen even controleren of de route niet in dit overzicht staat en je zit in principe veilig: viewtopic.php?f=12&t=1302
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2327 keren
Ontvangen waarderingen: 2740 keren

Bericht door Marklin »

Ja mark het eerste wat je noemt heb je gelijk in als men een Steam verificatie uitvoert dat de route weer terug is.

Maar bij het tweede punt heb ik zo mijn twijfels met routes uitvinken bij Steam die men niet speelt.
D.w.z. word deze uitgevinkt dan word hij verwijderd en ben je hiermee dus ook de assets kwijt.
En mochten deze gebruikt zijn in NL routes worden ze hiermee missend, vink je het later weer aan dan heb je hem weer terug toch? :thinking:

Kortom wat is wijsheid en/of geen handig advies?
Afbeelding

Prettige reis!

MarkA
Beheerder
5
Gegeven waarderingen: 244 keren
Ontvangen waarderingen: 702 keren

Bericht door MarkA »

Marklin schreef:
20 jun 2025, 19:28

D.w.z. word deze uitgevinkt dan word hij verwijderd en ben je hiermee dus ook de assets kwijt.
En mochten deze gebruikt zijn in NL routes worden ze hiermee missend, vink je het later weer aan dan heb je hem weer terug toch? :thinking:
Daarom raad ik ook aan dit te controleren in het gelinkte topic. Maar inderdaad, aanvinken en alles wordt weer gedownload.
Kortom wat is wijsheid en/of geen handig advies?
Mensen wie niet zo veel van computers weten oplossingen/onofficiële workarounds aanraden zonder dat deze zelf daar de gevolgen volledig van kunnen overzien.

In dit geval het zelf gaan rommelen aan je TSC-installatie waardoor Steam van alles als missend zal gaan vinden zonder dat de eindgebruiker zelf die link zal leggen dan dit daardoor komt. Beetje hetzelfde principe als in dat geheugentopic eigenlijk, als je niet weet wat je doet dan help je oprecht meer om zeep dan dat je oplost.
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

dylanjohn10
5
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Bericht door dylanjohn10 »

hoi,
ik heb een hd aan de pc gehangen. alles van nl routes staat daar op.
maar goed , ik rijd met een i7 processor. en bij sommige routes .
bv bij ams , haal ik ook maar 15 fps.
succes ermee
greetz john :sunglasses: :flag_nl:

Terug naar “Vragen”