't Midden van Nederland V3.0

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 4385
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
5
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2332 keren
Ontvangen waarderingen: 2743 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door Marklin »

Bedankt Frits dat je ondanks enigszins beperkte middelen er toch wat van heb kunnen maken! :thumbsup:
We gaan hier eens recht voor zitten om er een compleet geheel uit te halen met net als jij weinig gegevens.
En voor mij wat betreft Google Earth c.q. andere middelen zoals bij ProRail luchtfoto's. :wink:

Edit/
Voor degene die het eens willen bekijken in een route editor kunnen het Hier ophalen. :hugging:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Wadlopertje
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 4385
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
5
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2332 keren
Ontvangen waarderingen: 2743 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door Marklin »

Nou het heeft even geduurd maar laat toch eens een eerste beeld zien met de vermelding dat het op lange na niet klaar is! :sweat_smile:

Afbeelding

Edit/
Oja, het is zover tot stand gekomen n.a.v. dit Filmpje:

Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 5):
FrisonWadlopertjemkasthijsLouke1968denisJura
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 3228
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
5
Gegeven waarderingen: 1500 keren
Ontvangen waarderingen: 8841 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door Frison »

Dat ziet er niet verkeerd uit! :loveit:
Na lang twijfelen, toch nog maar even doorzetten

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 4385
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
5
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2332 keren
Ontvangen waarderingen: 2743 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door Marklin »

Ja dat dacht ik ook ..., er is nog iets waar niemand wat aan kan doen, en zoals vaker gemeld bij gebrek aan goede info, maar neem nu onderstaand knipsel uit het filmpje bij die flat.
Want wat pijl ? moet zijn weet ik niet en heb er een trap van gemaakt maar nu komt het, de gevel van de flat loopt dieper door (mogelijk ook een eindje de hoek om) naar ca. onderkant zuil met klok wat niet het geval is (zie pijl cirkel) dus moet er weer iets op bedacht worden, bijv. een loft muur of zo, mja die gevel structuur krijg je er nooit bij. :thinking:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 3228
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
5
Gegeven waarderingen: 1500 keren
Ontvangen waarderingen: 8841 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door Frison »

Klopt, dat is een trap die ik ook op andere afbeeldingen gezien heb.
Na lang twijfelen, toch nog maar even doorzetten

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 4385
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
5
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2332 keren
Ontvangen waarderingen: 2743 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door Marklin »

Juist .., van die hoek had ik tot zover dit gebakken met een geschaalde garage van Chris onder de flat: :blush:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Louke1968
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
Spikee1975
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 nov 2024, 05:08
Locatie: Germany
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door Spikee1975 »

Marklin schreef:
23 apr 2025, 12:01
[..}

Ps. over het laatste gesproken, kwam er wel achter dat lang niet alle verwijzingen in dat bestand nodig zijn voor een goede werking en bijv. een scenery object niet zichtbaar zou zijn.
Als voorbeeld van oa. GM die men maar 1 keer gebruikt zoals een spoorwoning, maar omdat het hiermee uit de selectie lijst verdwijnt maakt dat dan niet uit en blijft dus zichtbaar in game.
Hello marklin!

Please - don't draw the wrong conclusions. Each asset pack you're using something from must be preloaded and "checked" in the editor. Even if it seems to be ok, it can lead to errors like strange shadows appearing, polygons connecting to the horizon, instability and increased loading times.

It can also lead to objects suddenly disappearing when working on the route, you can get milk bottles, the flyout still showing the assets name, you have it but still there's a milk bottle. Opening the tiles or tracks.xml then shows the asset is defined but <Provider> and <Product> field are empty, in which case the resource cannot be loaded. I have found a lot of those "ghost" milk bottles on a number of dutch routes.

So even if you're only using one asset from a pack, TS needs to load its blueprints.pak into memory which it only does when the Provider/Product is active. Save yourself from future troubles and correctly check the asset box. I have repaired some czech RouteProperties.xmls, the effect was reduced loading times and strange crashes when switching from playing to editor back and forth were not happening any more.

Another thing: packing files into an .ap

This needs a check, as files must not contain umlauts or special characters, and the default is zero compression to not slow down loading for unpacking.

I have ran the Frison\Materiaal assets through my powershell script which reports files that won't load if packed in an .ap file - be aware of that!

These assets will fail to load from an .ap archive, because they have a comma in their filename which is interpreted as a separator by zlib.dll, which handles .ap I/O.
Afbeelding

Also be aware that scripts using #include, calling other scripts, won't work from an .ap. See how DTG shipped the KarlsruheStrasbourgSignals as loose files?



Thanks for your work, THVN was my first dutch route and has a place in my heart. Looking forward to V3 :stuck_out_tongue:

Greetings,
Piet
Deze gebruikers waarderen Spikee1975 voor dit bericht:
Marklin

Terug naar “Routes”