Het nieuwe station van Groningen is weer open
Wat vinden we ervan?
Persoonlijk vind ik het er mooi uitzien, maar het is toch niet wat het was.
Het oude antieke met de mooie blauwe brug en het antieke seinenportaal wat ook gesloopt is had toch wel iets moois.
Nu is het zo modern en nieuw. Ook de BVL is weer heel bijzonder, net als alles op het station wat uniek is en niet bestaat in TS
Andere lampen, andere CTA's, plastic stationsnaamborden aan een lichtmast geplaatst en ga zo maar door
Kortom: Mooie voorruitgang, maar het oude vond ik persoonlijk veel mooier
Los daarvan is Arriva not amused met het nieuwe station. Een Arriva machinist moest gisteren al 25 minuten wachten voor een rood sein omdat ProRail aangaf dat er capaciteitsproblemen waren op Groningen.
Station Groningen
-
- Berichten: 1277
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 5
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 2032 keren
- Ontvangen waarderingen: 1944 keren
Station Groningen
- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 3):
- Kcalk_04 • Marklin • Wadlopertje
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1
-
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
- 5
- Gegeven waarderingen: 289 keren
- Ontvangen waarderingen: 1483 keren
Re: Station Groningen
Eigenlijk geldt dat voor alle stations die de afgelopen jaren aangepast zijn


- Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht:
- RobertF68
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
- 5
- Gegeven waarderingen: 2132 keren
- Ontvangen waarderingen: 323 keren
Re: Station Groningen
En natuurlijk dat sommige treinseries zijn gekoppeld. Delfzijl Veendam (via Groningen) is niet logisch bijvoorbeeld. Hetzelfde geldt voor Eemshaven - Nieuweschans. Ze hadden voor sommige treinseries beter wat kopsporen kunnen aanhouden.
Het busstation niet verplaatsen zou alle ruimte geven aan meer perrons.
Dit lijkt meer op geld verkwisten.
Want wat is er nu verbeterd voor de reiziger?
Het busstation niet verplaatsen zou alle ruimte geven aan meer perrons.
Dit lijkt meer op geld verkwisten.
Want wat is er nu verbeterd voor de reiziger?
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 12 nov 2020, 13:07
- 4
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Station Groningen
Wat een prachtige verbetering is het nieuwe station! Een heel geslaagde combinatie van de zeer fraai gerenoveerde oude perronkappen en seinhuis met de nieuwe perronkappen. Het station sluis goed aan bij de identiteit van de stad: de rode bakstenen traditie is mooi voortgezet en het oog voor details is gebleven. De doorkoppeling van de sporen levert veel op voor de regio. Niet meer onnodig overstappen en je trein missen maar van Groningen Noord naar Europapark en van Leeuwarden naar Winschoten is een grote verbetering. De aansluiting van de nieuwe passagetunnel op het monumentale stationsgebouw (mooiste van het land) is goed geregeld en zorgt voor een veel beter gebruik van het gebouw als nieuwe oude poort van het station. De oude looproutes waren ook maar raar en de blauwe brug was een aftandse gure brug geworden, dus fijn dat-ie weg is.
- Deze gebruikers waarderen WimBaarman voor dit bericht:
- TheJAG
-
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
- 5
- Gegeven waarderingen: 125 keren
- Ontvangen waarderingen: 118 keren
Re: Station Groningen
Het belang van de doorkoppeling zit hem niet zozeer in de eindstations als wel in de tussenstations. Het aantal reizigers per jaar tussen Eemshaven en Nieuweschans is ongetwijfeld minimaal. Maar er zijn veel meer reizigers geïnteresseerd in een reis naar Groningen Europapark of Groningen Noord. Deze stations worden nu voor een grotere groep reizigers zonder overstap bereikbaar.
- Deze gebruikers waarderen jpvdveer voor dit bericht:
- Kcalk_04