ChrisTrains: Bugs in Scripts...

Hier vind je alle onderwerpen over rollend materieel die in aanbouw of uitgebracht zijn.
ChrisTrains
5
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 1094 keren

ChrisTrains: Bugs in Scripts...

Bericht door ChrisTrains »

Tekst en Bron: ChrisTrains Facebook

Afbeelding
Ik weet dat er de laatste tijd niet veel nieuws is geweest. Maar dat komt doordat er "achter de schermen" hard wordt gewerkt om de game-ervaring (met mijn producten) voor elke speler te verbeteren. Dankzij een communitylid (die ik gewoon "M" zal noemen) ontdekten we een aantal behoorlijk serieuze codeerproblemen in bijna al mijn producten, die de game-engine zelf zwaar belasten met inefficiënte functieaanroepen.

Deze aanroepen, in combinatie met een bug waardoor sommige scripts voor wagons steeds opnieuw werden uitgevoerd (een probleem dat erger werd naarmate er meer wagons in een consistentie zaten), hadden een aanzienlijke impact op de fps van de game.

Ik zal niet ingaan op de technische details, maar in één testcase verlaagde een simpele scriptwijziging het aantal iteraties van het script van 41.300 "touches" per frame naar slechts 1024. De fps-verandering was onmiddellijk merkbaar.

Pas onlangs heeft DTG een nieuwe debugoptie toegevoegd waarmee ik kan zien hoe vaak scripts worden uitgevoerd. Dus ja - het was absoluut mijn schuld voor "slechte" codering, maar ter verdediging: er was tot eind vorig jaar geen echt goede manier om precies te zien welke schade sommige van deze functies aanrichtten.

Dus... ik ben momenteel bezig om bijna al mijn producten opnieuw te bekijken, te beginnen met de nieuwste, en ervoor te zorgen dat deze problemen worden opgelost. De eerste, waarschijnlijk meest voorkomende, updates die je zult zien, zullen de goederenwagons zijn. Daarna ga ik aan de passagierstreinen werken.
Omdat de interne veranderingen die ik doorvoer ook andere effecten hebben, moet ik tijd besteden aan het testen van enkele kernfuncties, zoals pantograafbediening, koplampfuncties, wagonverlichting en nog wat andere dingen.
Dus het kost tijd. Maar als jullie me nog niet allemaal in de steek hebben gelaten voor TSW, dan zouden jullie de rest van dit jaar updates moeten zien die de fps-prestaties zullen verbeteren voor vrijwel elk scenario waarin mijn producten draaien. Het is niet zo spannend als een nieuw product, maar het zou je spelervaring een stuk soepeler moeten maken.

"Watch this space".

Afbeelding
I know there hasn't been much news lately. But that's because there is some work going on "behind the scenes" to make every player's experience in the game (with my products) better. Thanks to a community member (who I'll just called "M"), we discovered some pretty serious coding issues in almost all of my products that cause a lot of stress on the game engine itself with inefficient function calls.

These calls, coupled with a bug that caused some wagon scripts to run over and over again (a problem that got worse, the more wagons were in a consist), were causing a considerable impact to the fps of the game.

I won't go into the technical details, but in one test case, a simple script change dropped the number of iterations of the script from 41,300 "touches" per frame, to just 1024. The change in fps was immediate.

It wasn't until recently that DTG added a new debugging option that allowed me to see how often scripts run. So yes - it was definitely my fault for "bad" coding, but in my defence, there was no really good way to see exactly what damage some of these functions were causing until the end of last year.

So .... I am currently starting to revisit almost all my products, starting with the newest, and ensuring these issues are corrected. The first, most likely updates you will see, will be the freight wagons. After that I will be working on the passenger trains.
Because there are other effects from the internal changes I am making, I have to spend time testing some of the core functions like pantograph controls, headlight functions, wagon lighting and some other stuff.
So it takes time. But if you haven't all abandoned me for TSW, then for the rest of this year, you should begin to see updates that will cause an increase in fps performance for pretty much every scenario that runs my products. It's not as exciting as a new product, but it should make all your experience in the game a lot smoother.

"Watch this space".
Deze gebruikers waarderen ChrisTrains voor dit bericht (totaal 17):
denisJuraMarklinjpvdveerFloortje59saurer580WadlopertjePatrickCalvinPigeonPatrice de GottalKcalk_04 en 7 andere gebruikers
Ik ben hier om je geld te kosten. www.christrains.com :smile:

mkasthijs
5
Gegeven waarderingen: 2041 keren
Ontvangen waarderingen: 1970 keren

Re: ChrisTrains: Bugs in Scripts...

Bericht door mkasthijs »

Correctie in zijn tekst (wat hij ook zegt in de reacties)
Dus het kost tijd. Maar als jullie me nog niet allemaal in de steek hebben gelaten voor TSW, dan zouden jullie de rest van dit jaar updates moeten zien die de fps-prestaties zullen verbeteren voor vrijwel elk scenario waarin mijn producten draaien.

Dit moet TSC zijn
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1

Frison
5
Gegeven waarderingen: 1516 keren
Ontvangen waarderingen: 8855 keren

Bericht door Frison »

Begrijpend lezen is nog steeds niet je sterkste punt. :joy:

Hij bedoelt hiermee of we dan nog niet zijn overgestapt naar TSW.
En of we dus gewoon met TSC door blijven gaan. :upside_down:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 3):
Rubku_NLmkasthijsMarc D.
Na lang twijfelen, toch nog maar even doorzetten

mkasthijs
5
Gegeven waarderingen: 2041 keren
Ontvangen waarderingen: 1970 keren

Bericht door mkasthijs »

Laat maar dan....
Sorry :upside_down: