simonewerro schreef: ↑26 jul 2025, 10:33
Misschien dat Chris en Marc de handen vwb de ICm ineen zouden kunnen slaan?
ICm (Koploper) zijn niet de ICR(m) rijtuigen, Erik

.
Die samenwerking is er lang geleden al geweest, maar om Chris niet langer lastig te vallen en om het geen Christrains trein niet gebouwd door Chris te laten worden wilde ik zelf de problemen met de audio en scripting tackelen.
Ondanks mijn statement in
dit topic ben ik al sinds halverwege vorig jaar (met véél vallen en opstaan) en dus al lang vóór dit topic met poll geopend was, op de achtergrond bezig met zowel de NS 1600-1700-1800 als de Bs en BDs stuurstanden van de ICR(m) rijtuigen en de onderlinge samenwerking tussen beide. Dit is een lang proces wat veel testen benodigd, in meerder gevallen niet het gewenste resultaat geeft en vaak onderbroken wordt door een tussentijdse pauze. Dat dit niet alleen frustrerend is voor mij maar net zo goed voor de community is duidelijk. Maar voor mij is het een onbetaalde hobby en voor Chris een inkomsten genererende sidejob "Hij is hier om je geld te kosten.

".
Daarom heb ik er niets over gepubliceerd om geen verwachtingen te scheppen en pas als verrassing uit te brengen wanneer het allemaal enigszins realistisch werkt. Dat ik dan ingehaald wordt doordat anderen komen met een hetzelfde materieel is dan onvermijdelijk.
Ondertussen ben ik vrij ver gevorderd maar waar ik nog steeds tegenaan loop is de slecht werkende communicatie tussen de locomotief en de stuurstanden voor wat betreft de panto aansturing met behulp van de "OnConsistMessage". En ik ga er gestaag mee door totdat het werk klaar is.