't Midden van Nederland V3.0

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 4454
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
5
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2406 keren
Ontvangen waarderingen: 2810 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door Marklin »

Oké langs dat spoor en valt allemaal niet mee ..., zo val je van het een in het ander en rijst bij mij de vraag of er achteraf gezien wel een leuning op de betonnen gording van het viaduct had gehoeven (die er niet zit) en mogelijk ook wat lager had gekund.
Want wil ik het maken zoals jij aangeeft moet ik met het scherm (een stuk) omhoog, zo ook met een eigen gecreëerde gording ernaast om aan bovenkant betonnen gording van het viaduct te komen wat gezien een filmpje niet zo zit.
Filmpje vanaf ca. 13:40 te zien:
Afbeelding

Prettige reis!

MarcoG93
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 jul 2020, 17:12
5
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door MarcoG93 »

Behoud je de kap van Bijlmer? Of ga je proberen met die van RAI die ik stuurde?

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 4454
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
5
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2406 keren
Ontvangen waarderingen: 2810 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door Marklin »

Ja bedankt voor de eerdere hint maar Rai gaat hem ook niet echt worden dus laat het vooralsnog voor wat het nu is ofwel de geschaalde Schiedam overkapping en heb ik iig dichte (glas) zijkanten. :wink:
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 3283
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
5
Gegeven waarderingen: 1536 keren
Ontvangen waarderingen: 8982 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door Frison »

Marklin schreef:
08 aug 2025, 14:14
Oké langs dat spoor en valt allemaal niet mee ..., zo val je van het een in het ander en rijst bij mij de vraag of er achteraf gezien wel een leuning op de betonnen gording van het viaduct had gehoeven (die er niet zit) en mogelijk ook wat lager had gekund.
Ja van achteren kijk je een koe in zijn kont.
Mijn info gaf duidelijk een hek aan bij de geluidswal.
Zal wel gejat zijn.


Want wil ik het maken zoals jij aangeeft moet ik met het scherm (een stuk) omhoog, zo ook met een eigen gecreëerde gording ernaast om aan bovenkant betonnen gording van het viaduct te komen wat gezien een filmpje niet zo zit.

Ik vind het goed.

[edit]

O ja, voor je over die trappen bij de nooduitgangen begint, die zijn al eens door mij gemaakt. :wink:

Tip: Noodtrap dijk

[/edit]
Na lang twijfelen, toch nog maar even doorzetten

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 4454
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
5
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2406 keren
Ontvangen waarderingen: 2810 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door Marklin »

Marklin schreef:
08 aug 2025, 14:14
Want wil ik het maken zoals jij aangeeft moet ik met het scherm (een stuk) omhoog, zo ook met een eigen gecreëerde gording ernaast om aan bovenkant betonnen gording van het viaduct te komen ....
Heb mij eens verdiept in hoe het met geluidsscherm 1 en 2 te maken en kwam tot dit resultaat. (zie plaatje)
O.a. tussen de viaducten, waar dus een dicht scherm zit, is vangrail 1 loft gebruikt en die laten zakken tot bovenkant gording van de viaducten om een gelijke hoogte te krijgen. :sweat_smile:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 3283
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
5
Gegeven waarderingen: 1536 keren
Ontvangen waarderingen: 8982 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door Frison »

Last maar......

Maar het klopt van geen kant. De beugels horen aan de buitenkant van het viaduct en gording te zitten en een stuk lager.
Na lang twijfelen, toch nog maar even doorzetten

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 4454
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
5
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2406 keren
Ontvangen waarderingen: 2810 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door Marklin »

Frison schreef:
09 aug 2025, 22:13
Last maar......
Niks ervan ..., het zal beter zo niet goed komen. :sweat_smile:
Ben geen bouwkundig ingenieur dat het in een keer goed is, alle goede zaken gebeurd in tweeën dus nog maar een keer geprobeerd. :wink:
Afijn, zo ietwat beter?:

Afbeelding

Ps. de vangrail heb ik over het viaduct door laten lopen want dat is niet goed te krijgen, maar dat terzijde.
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 2):
WadlopertjeFloortje59
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 3283
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
5
Gegeven waarderingen: 1536 keren
Ontvangen waarderingen: 8982 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door Frison »

Als je die vangrail niet buiten het viaduct ziet, geeft het niet.

Het ziet er in ieder geval beter uit zo. :thumbsup:
Na lang twijfelen, toch nog maar even doorzetten

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 4454
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
5
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2406 keren
Ontvangen waarderingen: 2810 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door Marklin »

Citaat uit het Frison Objecten topic;
Frison schreef:
12 aug 2025, 19:47
Afbeelding
Ben er wat mee aan het knutselen geweest en ziet er in wip zo uit: :sweat_smile:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 5):
FrisonsimonewerroWadlopertjeKcalk_04Louke1968
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
5
Gegeven waarderingen: 126 keren
Ontvangen waarderingen: 339 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door Koplopermau »

Zeg Teun, vraagje. Recent kwam er een video uit van Meester Stefan waar de SNG's met ETCS 160 km/h mogen. Ga jij ook dual signalling aanbrengen op de route zodat Sprinters 160 kunnen?

Vanaf Bijlmer ArenA tot Utrecht Zuilen zijn de Sprintersporen 160 km/h en de buitensporen 200 km/h. Bij perrons max 140 km/h. Alhoewel de SNG van Chris nog geen ETCS heeft, hoop ik dat er wel een update komt als de echte treinen het ook krijgen. Dan zouden we op dat stuk ook met 160 km/h kunnen rijden.



Groet,
Koplopermau
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht:
Kcalk_04
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 4454
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
5
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2406 keren
Ontvangen waarderingen: 2810 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door Marklin »

Tsja Koplopermau bedankt voor de hint, daar had ik geen weet van met de 160/200 km/u en heb er vooralsnog geen rekening mee gehouden met de sporen die nu 140 km/u zijn.
Maar we zullen zien wat de toekomst nog in petto heeft, eerst het traject klaar zien te stomen wat minimaal een jarenplan word. :wink:
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 4454
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
5
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2406 keren
Ontvangen waarderingen: 2810 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door Marklin »

Koplopermau schreef:
13 aug 2025, 22:51
... Recent kwam er een video uit van Meester Stefan waar de SNG's met ETCS 160 km/h mogen. Ga jij ook dual signalling aanbrengen op de route zodat Sprinters 160 kunnen?
Heb er nog eens over nagedacht en nog niet in verdiept, maar is dubbele signalering met ETSC wel te realiseren in TSC zonder de sporen naar 140 bij stations) en 160 km/u te wijzigen?
Want zou dat moeten dan kunnen andere sprinters zonder ETSC ook 160 rijden wat niet de bedoeling zal zijn van ETSC.
Of is dit te maken door bakens of zo te plaatsen waar 140/160 van toepassing is zonder de sporen te hoeven wijzigen? :thinking:
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
MichaelO
Berichten: 166
Lid geworden op: 03 mei 2020, 15:57
5
Locatie: Heerenveen
Gegeven waarderingen: 511 keren
Ontvangen waarderingen: 496 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door MichaelO »

Dual Signalling in TS kan prima, immers is ATB-EG beperkt tot 140km/h, dus als je in een trein met ATB rijdt is je maximum snelheid altijd beperkt tot 140km/h, ook als je de sporen instelt op 160km/h of 200km/h.
Je zult de sporen dus wel moeten aanpassen naar 160km/h of 200km/h waar het van toepassing is, als je wil dat er onder ETCS sneller dan 140km/h gereden kan worden.

ETCS in TS (die van ChrisTrains in ieder geval) is verder ook enorm simpel te realiseren, aan het begin van het ETCS deel plaats je een "CT Eurobalise ETCS FS" baken, zodat de trein naar ETCS schakelt. Aan het einde plaats je een "CT Eurobalise ATB EG ON", zodat de trein weer terugschakelt naar ATB-EG.
Deze gebruikers waarderen MichaelO voor dit bericht:
Marklin
Routebouwer HSL Amsterdam - Antwerpen v4
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 4454
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
5
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2406 keren
Ontvangen waarderingen: 2810 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door Marklin »

Aha zit dit zo, dus als ik het sprinter spoor naar 160km/u wijzig waar het mag en aan het begin en eind een baken plaats zou het goed moeten zijn en geeft ETSC vanzelf aan waneer de gewenste snelheden van toepassing zijn.
En ik neem aan dat op de buiten sporen waar 200 mag de 140km/u niet geldt bij stations?
Trouwens een mens denkt/vraagt zich wat af in zijn leven, maar ATB-EG treinen krijgen boven de 140 een noodremming toch?, maar dat zal op gedeeltes die 160km/u zijn gemaakt niet meer opgaan tussen de bakens, of wel en houden deze treinen de ATB-EG aan? :thinking:
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 1310
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
5
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 2072 keren
Ontvangen waarderingen: 1975 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door mkasthijs »

Hey Teun,

Check eens NONL
Op het stuk Zwolle Lelystad ligt al jaren ETCS en zoals je ziet rijdt de trein er altijd keurig op
Onder de grond/dijken zie je de bakens die wij geplaatst hebben op ETCS te activeren en deactiveren.
Werkt super simpel en met de INCG kun je daar 200, Traxx 160 en de rest v/d NS treinen gewoon 140 km/h zonder problemen.
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1

Gebruikersavatar
MichaelO
Berichten: 166
Lid geworden op: 03 mei 2020, 15:57
5
Locatie: Heerenveen
Gegeven waarderingen: 511 keren
Ontvangen waarderingen: 496 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door MichaelO »

De 140km/h beperking geldt als het goed is alleen langs de perrons, dus op de buitenste sporen zal de limiet gewoon standaard 200 blijven.
Marklin schreef:
15 aug 2025, 11:42
Trouwens een mens denkt/vraagt zich wat af in zijn leven, maar ATB-EG treinen krijgen boven de 140 een noodremming toch?, maar dat zal op gedeeltes die 160km/u zijn gemaakt niet meer opgaan tussen de bakens, of wel en houden deze treinen de ATB-EG aan? :thinking:
een trein zonder ETCS negeert de baken die naar ETCS schakelt, deze treinen blijven dan gewoon ATB-EG gebruiken, dus voor deze treinen blijft de limiet 140km/h.
Routebouwer HSL Amsterdam - Antwerpen v4
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 4454
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
5
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2406 keren
Ontvangen waarderingen: 2810 keren

Re: 't Midden van Nederland V3.0

Bericht door Marklin »

Heb de handleiding nauwkeurig gelezen dacht ik, alleen kan niet vinden middels een plaatje of zo hoe de pijlen van de ETCS bakens geplaatst moeten worden.
Maar ga ervan uit dat dit met de rijrichting mee is ... :blush:
Afbeelding

Prettige reis!

Terug naar “Routes”