HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Floortje59
5
Gegeven waarderingen: 378 keren
Ontvangen waarderingen: 53 keren

Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen

Bericht door Floortje59 »

Ik wil me hier graag bij aansluiten. Wat een pracht update en wat een werk ziet hierin.
Bedankt voor deze mooie route! :ok_hand:
Deze gebruikers waarderen Floortje59 voor dit bericht:
MichaelO

Spikee1975
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Bericht door Spikee1975 »

MichaelO schreef:
22 jul 2025, 13:41
Spikee1975 schreef:
22 jul 2025, 13:12
There is also a missing LZB_End, I remeber fixing that myself in the previous version - probably a modified Munich-Augsburg blueprint that was forgotten to ship with the route?
Image
This is a bugged marker that has been there since the development of V2. I removed it before the release of V2, but it caused a lot of freezes on the route for some people, so I reverted to a backup where it was still included, this solved the freezes. I have removed it once during the development of V4 and I personally don't experience the freezes, but I don't want to risk having to put back a very old tracks.bin in case it still causes problems for others.

It's only has a impact on scenario's where you follow an AI train through the broken marker, causing the signal before the marker to stay red. But there are not really scenario's where this occurs, so it does not really seem to be a problem worth solving.
Pardon for coming back to this. I think I had actually figured out why this is broken. I had fixed this externally, not in the editor.

I have come across some of these "ghost" milkbottles, my theory is if the route is being edited on a game that is missing the required asset pack, these will disappear upon saving, leaving just the blueprint name but the reference to the asset pack is lost. Maybe that happened at some point in the route's history.

If you unserz the tracks.bin, you will see the asset path to the blueprint is there but <Provider> and <Product> are empty. Therefore the game can't locate the asset. So all I did in the previous version was edit tracks.xml in notepad, just entering "RSC" and "MunichAugsburg", and it was sorted. This way, bypassing the World Editor, you do not touch the network logic, which could happen when deleting it in the World Editor and replacing it.

That's the guy:
Afbeelding

I have discovered this effect last year, many RailWorksAmerica routes showed up with milkbottles. Inspecting tracks.bin and scenery tiles, these were all Academy assets, as their name prefix "TSA" revealed. Now I know that one of the guys who took over development of the route didn't have the Academy installed. Some people try to save space on the wrong end. ;) (Actually it was even worse. There's been a misconception on RWA how to unpack assets. Next to these missing ones, were duplicates showing the path "DTG\Academy\AcademyAssets.ap\Scenery...". Go figure. "Extract here...." broke many routes that were built using wrong asset paths and only playable for those having the same messy asset structure on their installations.)

Pardon if that's what you had tried already. I just thought I'd share this as I wasn't clear about the freezes reported.

Rubku_NL
Download Manager
5
Gegeven waarderingen: 656 keren
Ontvangen waarderingen: 1285 keren

Bericht door Rubku_NL »

We were aware of this in the past and tried to fix it, but it didn't work. So we decided to leave it as it was.

However, for some other routes in the past, we found about the same issue, but we managed to fix it by modifying a few objects in a .bin file.

And thank you for your input, but we had already tried all sorts of things, even replacing the entire piece of track, and so on.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
Spikee1975
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

MichaelO
5
Gegeven waarderingen: 513 keren
Ontvangen waarderingen: 497 keren

Bericht door MichaelO »

Thank you for the research, interesting insight in how these bugged milkbottles are created in the first place.

Putting the Provider/Product back in manually was indeed attempted, but sadly resulted in the same freezes.
I used to have these freezes myself, so I tested a lot of different fixes. Sadly nothing seemed to work.
The freezes stopped for me after upgrading my PC hardware, so I could no longer test fixes, which is also why I rather leave it as is. Now I would have to test it with a large group op people just to find out if anyone experiences freezes or not, and since it's not a consistent thing across all players, I can never be 100% sure.
Deze gebruikers waarderen MichaelO voor dit bericht:
Spikee1975
Routebouwer HSL Amsterdam - Antwerpen v4
Afbeelding

jan366
5
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Bericht door jan366 »

Prachtige route,
Maar ik heb een probleem, waarschijnlijk een domme vraag.
Als ik het scenario met de Eurostar/Thalys van Tilburg naar Antwerpen wil rijden, is er voor Breda een snelheidsvermindering, ik begin dan te vertragen zowel met de tractiecontrole te remmen als met de effectieve rem en toch gaat hij in Noodremming. Ik krijg daarna de remmen totaal niet meer los.
Wat doe ik hier verkeerd? of met welke toets kan ik de remmen terug loskrijgen? Ik heb al van alles geprobeerd.
Iemand een oplossing?
Dank

Kcalk_04
2
Gegeven waarderingen: 700 keren
Ontvangen waarderingen: 228 keren

Bericht door Kcalk_04 »

Je moet met je pneumatische een remmen, anders reageert de ATB niet. Je moet ook op tijd zijn want het trekken aan de rem zelf is niet goed genoeg, je moet ook echt rekende zijn voordat deze daarop reageert. Ik zou even in de handleiding van de repaint kijken naar de toetscombi om ATB snelremming ongedaan te maken. Die weet ik niet uit mijn hoofd.
Mijn scenariopagina: hier

joeybongers1997
2
Gegeven waarderingen: 205 keren
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Bericht door joeybongers1997 »

Prachtige update van de route, Michael! Heb vanavond ook het traject tussen Tilburg & Breda gereden en het zijn 22 fantastische kilometers geworden :thumbsup:
Deze gebruikers waarderen joeybongers1997 voor dit bericht:
MichaelO

stijngeluk
5
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Bericht door stijngeluk »

Leuke update! Tilburg erbij maakt het net wat dynamischer en ik denk een goede keuze om Wgm van de kaart te halen. Blijft een toproute!
Ik kwam nog achter een kleine bug met updaten van een scenario.
Op het buitenste spoor vanaf Shl richting Asdz, naast/net na riekenpolder aansluiting is er een 0 vergeten in de snelheid van de track, en staat daar op 13 km\h ipv 130.
De AI gaat op standje slak, als zelf zie je die snelheid en de ATB en Etcs pakt hem ook op, het sein daarvoor is gewoon groen.
Deze gebruikers waarderen stijngeluk voor dit bericht:
MichaelO

MichaelO
5

Bericht door MichaelO »

Ik zal er even naar kijken komende week. Er staat een patch gepland om meerdere puntjes te verhelpen, dus deze kan ik nog mooi even meenemen.
Deze gebruikers waarderen MichaelO voor dit bericht:
stijngeluk
Afbeelding

randomdude1035
1
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Bericht door randomdude1035 »

Goedenavond,

Ik heb laatst een scenario gemaakt op deze route, maar ik kreeg de deuren van de AI-trein niet open op Tilburg Universiteit, spoor 3. In eerste instantie dacht ik dat het misschien aan mij lag, maar later speelde ik ook het meegeleverde scenario van Lage Zwaluwe naar Tilburg met een SLT, en daar gingen de deuren ook niet open. Van de AI dan.

Ik vroeg me af of dit mogelijk een bug is, of dat er iets specifieks is waar ik rekening mee moet houden bij dit station of spoor.
Nieuw scenario bouwer

Jopke
2
Gegeven waarderingen: 59 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Bericht door Jopke »

Ik ben bezig met de [CMNL V2] EC Direct 9548 Amsterdam C. - Brussel ZuidMidi
En bij Schiphol krijg ik de deze melding zie knipsel. Als het goed is is alles up to date alleen ik mis de tgv
Maar wat gaat er fout?
Afbeelding
Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen en Je bent nooit te oud om scenario's te repareren

avm024
5
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 30 keren

Bericht door avm024 »

Die tgv kan zomaar de missende schakel zijn in dit scenario aangezien deze rijdt onder de naam van eurostar. Misschien toch handig om te overwegen om dit materieel aan te schaffen door middel van de route via DTG
beginnend sim speler :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain:

Jopke
2

Bericht door Jopke »

Bedankt voor de reactie
Ik dacht dat de Eurostar gebaseerd was op de DB BR 407 ‘New ICE 3’ EMU Add-On van DTG
Maar ik zal even kijken in welke route de TGV Réseau & TGV-RDuplex nog in zat en even met locoswap de trein wijzigen. Het stond hier ergens op de site
Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen en Je bent nooit te oud om scenario's te repareren

Kcalk_04
2
Gegeven waarderingen: 700 keren
Ontvangen waarderingen: 228 keren

Bericht door Kcalk_04 »

De TGV Reseau is niet Beschikbaar, de duplex zit in de route: Karlsruhe - Strasbourg. De driver die hier misgaat is een e320 repaint op de 407 iig.
Mijn scenariopagina: hier

MichaelO
5

Bericht door MichaelO »

De foutmelding die je ziet is waarchijnlijk omdat de Eurostar om de missende Thalys probeert heen te rijden, dit zijn van die dingen waarom het niet altijd verstandig is om de meldingen van missende treinen te negeren. Ik heb betreffende scenario ook even gereden en bij mij werkt het naar behoren.
avm024 schreef:
03 aug 2025, 00:40
Die tgv kan zomaar de missende schakel zijn in dit scenario aangezien deze rijdt onder de naam van eurostar. Misschien toch handig om te overwegen om dit materieel aan te schaffen door middel van de route via DTG
Het probleem is dat de TGV die mist niet meer te koop is, iets waar deze route erg veel last van heeft. Aangezien de Eurostar (Thalys) een behoorlijk belangrijke trein is voor deze lijn.
Helaas voor de mensen die de trein niet hebben, maken ook veel scenario's die bij de route zitten gebruik van deze trein, waardoor de werking van deze scenario's niet gegarandeerd is als je de trein niet bezit.

Treinen die gebruik maken van het TGV Réseau pakket kunnen eventueel gelocoswapped worden, of met TS-tools verwijderd worden.
randomdude1035 schreef:
01 aug 2025, 18:46
Goedenavond,

Ik heb laatst een scenario gemaakt op deze route, maar ik kreeg de deuren van de AI-trein niet open op Tilburg Universiteit, spoor 3. In eerste instantie dacht ik dat het misschien aan mij lag, maar later speelde ik ook het meegeleverde scenario van Lage Zwaluwe naar Tilburg met een SLT, en daar gingen de deuren ook niet open. Van de AI dan.

Ik vroeg me af of dit mogelijk een bug is, of dat er iets specifieks is waar ik rekening mee moet houden bij dit station of spoor.
Ik heb dit even getest, maar de deuren van AI treinen openen prima op het aangegeven perron. Waarschijnlijk heb je hier te maken met het klassieke TS probleem dat als de speler te ver weg is van de AI trein dat de deur animaties niet afgespeeld worden, wat dus betekend dat als de AI trein de deuren opent ruim voor de speler in de buurt is, dat de deuren niet zichtbaar geopend zullen zijn. (Dit werkt ook andersom en dan kan je AI treinen met geopende deuren tegenkomen!) Behalve de stopopdracht zo laat mogelijk plannen, zodat de speler dichtbij genoeg is, is hier ook niks aan te doen.
Afbeelding

Jopke
2

Bericht door Jopke »

Iedereen bedankt voor de reacties en mee denken :thumbsup: :thumbsup:
Het is opgelost ik heb de duplex die in de route van Karlsruhe - Strasbourg zit gebruikt in plaats van de Thalys die er in hoort te zitten en het werkt perfect.
Deze gebruikers waarderen Jopke voor dit bericht:
Marklin

MichaelO
5

Bericht door MichaelO »

Een update voor de HSL V4 is nu beschikbaar!
Dankzij de vele meldingen van, gelukkig vooral kleine, problemen heb ik een update kunnen maken die de aangegeven problemen moet verhelpen.
Dank voor alle meldingen!

Afbeelding Download

De volgende dingen zijn veranderd:
  • Amsterdam Centraal: Enkele gaten tussen de sporen gedicht met wat dijken
  • Schiphol-Amsterdam Zuid: Enkele snelheden gecorrigeerd voor betere AI snelheden
  • Schiphol-Amsterdam Zuid: Bovenleiding iets verder doorgetrokken richting Amsterdam Zuid
  • Rotterdam Centraal: Ontbrekende Bakbordjes geplaatst op spoor 12/13
  • Rotterdam Centraal: Enkele details rondom spoor 12/13 verbeterd
  • Rotterdam Centraal: Missend snelheidsbord 60 geplaatst bij spoor 6 richting Blaak
  • Rotterdam Centraal: ATBvv vrijgavelus verplaatst naar de juiste plek op spoor 4
  • Rotterdam Centraal: Posters over drukke trein geplaatst op spoor 8
  • Breda: Missend water teggeplaatst vlak bij het station
  • Breda: Groen geplaatst in de plantenbakken op de perrons
  • Breda: Nieuwbouw geplaatst bij station
  • Gilze-Rijen: Enkele bomen verplaatst die te dicht bij de bovenleiding kwamen
  • HSL4: Dijk beter laten aansluiten op een viaduct vlakbij Antwerpen
  • Antwerpen: SK-trains lampen verwijderd van voormalig station Antwerpen Dam
  • Scenario '[MO] Sprinter 6623 naar Dordrecht': op enkele AI treinen de bestemmingsdisplays ingesteld
  • Scenario '[MO] ICD 1840 naar Breda': foutmelding marker Breda verholpen

Voor deze update is het van belang dat het volgende pakket wordt bijgewerkt:
Rubku_NL Scenery Objects & Repaint pack

Afbeelding
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen MichaelO voor dit bericht (totaal 12):
Rubku_NLMarklinFloortje59Iskultsaurer580Louke1968RcA51FrisonArno26Accelerat en 2 andere gebruikers
Afbeelding

Peter749
4
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Bericht door Peter749 »

I have downloaded the v4 of the route and I ran a test from Breda towards Antwerpen with a reskin of the RSSLO 193 in NS livery.

Departing Breda after the train crosses the bridge over the line towards Dordrect the loco passes a marker and I completely lose control.
It starts to accelerate and even after moving the power handle to -100 and applying the Brakes fully it has no effect on the train.

There is some conflict between the track object and the RSSLO 193

Sorry if this has been mentioned before

Peter

Terug naar “Routes”