Routebouwers 101

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
mkasthijs
5
Gegeven waarderingen: 2143 keren
Ontvangen waarderingen: 2025 keren

Re: Routebouwers 101

Bericht door mkasthijs »

Die kruizen zijn altijd een probleem in TS (die kruiswissels)
Die krijg je nooit goed, dus geef dat maar op ja
Is een bekende TS bug waar elke route mee zit.
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2538 keren
Ontvangen waarderingen: 2888 keren

Bericht door Marklin »

Nou die doorlopende rail is niet echt een TSC bug , er moet een tutorial te vinden zijn waar uitgelegd word hoe dit op te lossen is maar helaas zo gauw niet kan vinden.
Afijn, ben daar ooit eens mee aan het stoeien geweest maar kwam daar niet echt uit en heb het gelaten wat het was. :wink:

Edit/
Wat ik nog wel weet is dat je met Ctrl + dubbelklikken op de kruiswissel en dan dit krijgt om te wijzigen (zie knipsel), mja dan moet je wel weten hoe verder zonder uitleg? :thinking:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis!

olaf99NL
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 129 keren

Bericht door olaf99NL »

Hallo

Klopt dat is hem. Daar heb ik al ruim 15 uur in zitten. Kan er geen touw aan vast knopen. Heb in totaal 3 staven korter kunnen maken wat je in de video hebt kunnen zien. Mijn vermoeden is dat het probleem vooral is dat de engelse wissels eigenlijk in elkaar zitten samen met de diamant in het midden.
Even de boel opschuiven zit er ook niet in want ik heb de hele wisselstraat al 3x overnieuw gemaakt. Ga ik niet nog een keer doen.
Ik wil best wat proberen en dat heb ik ook gedaan maar aan alles zit een eind. Het moet wel leuk blijven. :wink:

Ik heb trouwens ook nog een vraag. Hoe erg is het dat ik bij de trackrules van coha het volgende heb aangepast: default trackspeed naar 40 / 40. default tracktype naar Yard. En de YardTrackLimits naar 40 / 50.

Mijn route is pak hem beet 90% yard dus bijna alles is 40Kmh. En ivm krappe wissels en de al gebruikte chris trackrule is YardTrackLimits ook aangepast naar boogstraal van 50m. Ik heb op dit moment alles in de trackbin omgezet naar coha.

Mij lijkt het niet dat wanneer iemand mijn route installeert dat dan de rails opeens niet meer werkt. De parameters worden tenslotte opgeslagen in de al gemaakt loft track. Of werkt dit echt niet en moet ik helaas zelf ook nog trackrules maken en deze ook de met route meeleveren.
Mocht het niet werken dan ben ik ook benieuwd waarom dan niet. Hoe worden dan de parameters opgeslagen?

Nog een 2e vraag. Ik ben op zoek naar deze 3 kastjes. Zijn die al gemaakt? Zo ja hoe heten deze en waar zijn ze te downloaden? Ik kan ze namelijk niet vinden. Wil ze wel met alle plezier maken.
Afbeelding

Terug naar “Routes”