CTA update voor nieuwe "donker" versies
-
ChrisTrains
- 5
- Gegeven waarderingen: 20 keren
- Ontvangen waarderingen: 1376 keren
CTA update voor nieuwe "donker" versies
Ik hoor dat ProRail nu alle CTA's heeft gewijzigd naar de nieuwe donkere achtergrond.
Er zijn een paar opties voor mijn CTA-objecten.
Optie 1: Ik kan de bestaande objecten met rust laten, er niets aan veranderen, en alles blijft normaal werken. Ik voeg nieuwe "_dark"-versies toe, waarna routebouwers naar wens kunnen overschakelen door te zoeken/vervangen in de bin-bestanden.
Optie 2: Ik verander de bestaande versies naar donker, waardoor elke route automatisch wordt bijgewerkt zonder dat de routebouwers iets hoeven te doen. Ik voeg dan nieuwe "_light"-versies toe (wat ze nu in principe zijn) en ALLEEN routes die de oudere versies nodig hebben, hoeven te worden gewijzigd.
Routebouwers - hebben jullie een mening over wat de beste optie is? 1 of 2?
Er zijn een paar opties voor mijn CTA-objecten.
Optie 1: Ik kan de bestaande objecten met rust laten, er niets aan veranderen, en alles blijft normaal werken. Ik voeg nieuwe "_dark"-versies toe, waarna routebouwers naar wens kunnen overschakelen door te zoeken/vervangen in de bin-bestanden.
Optie 2: Ik verander de bestaande versies naar donker, waardoor elke route automatisch wordt bijgewerkt zonder dat de routebouwers iets hoeven te doen. Ik voeg dan nieuwe "_light"-versies toe (wat ze nu in principe zijn) en ALLEEN routes die de oudere versies nodig hebben, hoeven te worden gewijzigd.
Routebouwers - hebben jullie een mening over wat de beste optie is? 1 of 2?
- Deze gebruikers waarderen ChrisTrains voor dit bericht:
- RemkoH
Ik ben hier om je geld te kosten. www.christrains.com 
-
Sikkenbaas
- 5
- Gegeven waarderingen: 225 keren
- Ontvangen waarderingen: 125 keren
Re: CTA update voor nieuwe "donker" versies
Hoi Chris,
Optie 1 is voor mij de beste opties omdat ik de meeste routes in het verleden bouw, dus als je de dark versies wil toevoegen dan ben ik je erg dankbaar!
Optie 1 is voor mij de beste opties omdat ik de meeste routes in het verleden bouw, dus als je de dark versies wil toevoegen dan ben ik je erg dankbaar!
"Je trein rijdt maar 1 keer. Geniet van de rit, denk om je snelheid en let op de seinen. De rit is korter dan je denkt!"
-
mkasthijs
- 5
- Gegeven waarderingen: 2159 keren
- Ontvangen waarderingen: 2072 keren
Ik moest beter lezen, sorry
Ik las eerst: Light versie met dark optie en dark versie zonder light modus, maar dat was dus fout, oeps.
Negeer dus mijn stem op optie 1, ik kies voor optie 2.
Edit:
Intussen aangepast met behulp van de moderators
Ik las eerst: Light versie met dark optie en dark versie zonder light modus, maar dat was dus fout, oeps.
Negeer dus mijn stem op optie 1, ik kies voor optie 2.
Edit:
Intussen aangepast met behulp van de moderators
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1
-
MarcoG93
- 5
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
1 is de beste optie, dan kan je zelf kiezen of je de nieuwe wilt of niet
-
Marklin
- 5
- Gegeven waarderingen: 2556 keren
- Ontvangen waarderingen: 2905 keren
Ja ik ga met de rest mee dus optie 1, dan kan iedereen zijn/haar eigen keuze maken en lijkt mij het meest logisch.
Want hoe je het went of keert zal er altijd voor de een of ander werk aan de winkel zijn.
Want hoe je het went of keert zal er altijd voor de een of ander werk aan de winkel zijn.
-
randomdude1035
- 1
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 19 keren
Ik zie hier eigenlijk twee kanten. Ik begrijp dat sommige mensen de oude versie willen behouden en vinden dat je zelf maar moet kiezen of het donker wordt of niet.
Toch is het zo dat een aantal routes niet meer wordt geüpdatet, en dat mensen waarschijnlijk geen volledige update gaan uitbrengen voor zo’n klein onderdeel. (Ik weet nou niet heel zeker hoe dat allemaal werkt met dit toepassen de world editor ga ik mezelf niet aan doen
)
Persoonlijk denk ik dat het beter is om een sim te hebben die realistisch is en past bij de huidige situatie. Zo kunnen we allemaal genieten van wat extra realisme, en kun je altijd nog terug naar de lichtere versie als je dat wilt
.
Toch is het zo dat een aantal routes niet meer wordt geüpdatet, en dat mensen waarschijnlijk geen volledige update gaan uitbrengen voor zo’n klein onderdeel. (Ik weet nou niet heel zeker hoe dat allemaal werkt met dit toepassen de world editor ga ik mezelf niet aan doen
Persoonlijk denk ik dat het beter is om een sim te hebben die realistisch is en past bij de huidige situatie. Zo kunnen we allemaal genieten van wat extra realisme, en kun je altijd nog terug naar de lichtere versie als je dat wilt
Scenario bouwer

-
Treinspotter
- 4
- Gegeven waarderingen: 57 keren
- Ontvangen waarderingen: 51 keren
Ik kies ook voor optie 1 want ik gebruik diverse oudere routes...
-
ChrisTrains
- 5
- Gegeven waarderingen: 20 keren
- Ontvangen waarderingen: 1376 keren
Even een beleefde herinnering: dit gaat over mijn dynamische CTA's die routebouwers en scenariobouwers kunnen programmeren. Idealiter is de poll bedoeld voor routebouwers. Maar ik waardeer alle reacties. Ik heb geen haast om de wijziging door te voeren.
- Deze gebruikers waarderen ChrisTrains voor dit bericht (totaal 3):
- RemkoH • mkasthijs • Kcalk_04
Ik ben hier om je geld te kosten. www.christrains.com 
-
Frison
- 5
- Gegeven waarderingen: 1582 keren
- Ontvangen waarderingen: 9385 keren
Ik ben wel geen routebouwer, maar denk wel dat optie 1 de beste keuze is.
Argumenten zijn al aangedragen en daarnaast valt nog te bezien of de NS dit werkelijk blijft hanteren want aan donkere schermen kleven ook nadelen.
Argumenten zijn al aangedragen en daarnaast valt nog te bezien of de NS dit werkelijk blijft hanteren want aan donkere schermen kleven ook nadelen.
Wat je niet ziet, kan er wel zijn.
-
Wynne
- 5
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Goedemorgen,
Ik heb niet zo een verstand van routebouwen en/of scenario bouwen.
Maar ik zie in Duitse routes vaak dat Scenario bouwers de CTA's aanpassen.
Hier zie je zelf in scenario's die zich in de jaren 90 plaatsvinden zelfs de ouderweste CTA's met flapjes.
Gezien er op de Nederlandse routes ook heel wat scenario bouwers actief zijn met scenario's in het verleden is daar misschien wel wat mee te doen?
Dan zou je dus 3 soorten CTA's hebben, die door de scenario bouwer "ingesteld" moeten worden.
Mvgr, Wynne
Ik heb niet zo een verstand van routebouwen en/of scenario bouwen.
Maar ik zie in Duitse routes vaak dat Scenario bouwers de CTA's aanpassen.
Hier zie je zelf in scenario's die zich in de jaren 90 plaatsvinden zelfs de ouderweste CTA's met flapjes.
Gezien er op de Nederlandse routes ook heel wat scenario bouwers actief zijn met scenario's in het verleden is daar misschien wel wat mee te doen?
Dan zou je dus 3 soorten CTA's hebben, die door de scenario bouwer "ingesteld" moeten worden.
Mvgr, Wynne
- Deze gebruikers waarderen Wynne voor dit bericht:
- Kcalk_04
-
Kcalk_04
- 2
- Gegeven waarderingen: 783 keren
- Ontvangen waarderingen: 243 keren
Ik dacht ik houdt me stil want ik bouw geen routes maar hier wil ik wel even op in gaan. Ik zou zelf dolgraag Dynamische flappen CTA's zien. Echter denk ik persoonlijk dat het eigenlijk niet zoveel bij zou dragen gezien er eigenlijk geen routes zijn (naast 't Olielijntje). Persoonlijk weet ik niet echt wat de juiste keuze is als het gaat om deze kwestieWynne schreef: ↑28 okt 2025, 11:31Hier zie je zelf in scenario's die zich in de jaren 90 plaatsvinden zelfs de ouderweste CTA's met flapjes.
Mvgr, Wynne