Zuid Limburgse Spoorlijnen 3.2: Vreemde Zwarte Vlakken

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Yvo1986
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2025, 13:21
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Zuid Limburgse Spoorlijnen 3.2: Vreemde Zwarte Vlakken

Bericht door Yvo1986 »

Lieve forumleden,

mijn naam is Yvo en heb mijn oude hobby weer eens opgepakt (was in mijn tienerjaren een fervent MSTS-er).
Nu heb ik bij één van de allermooiste routes, de Zuid Limburgse Spoorlijnen, last van enorme grote zwarte vlakken. Vooral rondom Maastricht, Heerlen en Nuth. Ik heb alle Assets gecontroleerd en daar is niets mee aan de hand. Kan iemand me hiermee helpen? Het lijkt soms wel een grafisch probleem, maar dit is de enige route waarbij dit euvel optreedt.

Alvast bedankt!

Yvo

Afbeelding

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 1396
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
5
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 2169 keren
Ontvangen waarderingen: 2080 keren

Re: Zuid Limburgse Spoorlijnen 3.2: Vreemde Zwarte Vlakken

Bericht door mkasthijs »

Heb je alle pakketten gedownload?
Het lijkt daar mis te gaan
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1

Ritchie87
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jul 2021, 14:50
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Zuid Limburgse Spoorlijnen 3.2: Vreemde Zwarte Vlakken

Bericht door Ritchie87 »

bewegen de vlakken ook. of verplaatsen deze zich door het beeld?
want dan zou het met het rijdend verkeer te maken kunnen hebben.

Yvo1986
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2025, 13:21
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Zuid Limburgse Spoorlijnen 3.2: Vreemde Zwarte Vlakken

Bericht door Yvo1986 »

Bedankt voor je reactie :thumbsup:
De vlakken bewegen enigszins, en als ik met de free view camera rondkijk, willen ze nogal eens verdwijnen en dan weer flikkeren of weer verschijnen.

Gr. Yvo

mvdm
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2021, 20:05
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Zuid Limburgse Spoorlijnen 3.2: Vreemde Zwarte Vlakken

Bericht door mvdm »

Ik heb dit probleem ook gehad in deze route. Bij mij was het opgelost door de grafische settings 1 stapje lager te zetten: anti Aliasing of texture filtering, dat weet ik ff niet meer. Nu heb ik wel een afwijkende computer een Mac mini maar het draaid daar normaal erg goed op. Ik vermoed dat er iets met de textures is in deze route. Of te groot of iets wat net buiten de specs valt.

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 1239
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
5
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 682 keren
Ontvangen waarderingen: 1329 keren

Re: Zuid Limburgse Spoorlijnen 3.2: Vreemde Zwarte Vlakken

Bericht door Rubku_NL »

"grafische settings 1 stapje lager" maakt niet uit.

Ik vermoed eerder dat het door een verkeerde versie van de wop sporen.
Of een trein die niet up to date is.

Heb je dit alleen in dit scenario of ook in andere?
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

mvdm
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2021, 20:05
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Zuid Limburgse Spoorlijnen 3.2: Vreemde Zwarte Vlakken

Bericht door mvdm »

"grafische settings 1 stapje lager" maakt niet uit. Dat maakt dus wel uit. Dan is in ieder geval het probleem overbrugd. Het is een rendering probleem.

Het zit niet in de treinen anders was het bij andere routes ook naar voren gekomen. Het zit dus ook niet in de scenario’s. De vermoedelijke oorzaak geef ik ook aan. WOP zou kunnen. Het zit bij de stations: Heerlen, Maastricht en ik meen Sittard.

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 1239
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
5
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 682 keren
Ontvangen waarderingen: 1329 keren

Re: Zuid Limburgse Spoorlijnen 3.2: Vreemde Zwarte Vlakken

Bericht door Rubku_NL »

probleem overbrugd, is dus niet een oplossing :upside_down:

probleem met WOP is als je een oude versie heb en er is een blend van hout naar beton dan ontstaat er een bug.

De rede waarom ik vraag of het alleen 1 in scenario is of in alle om een trein uit te sluiten, want als een trein niet correct werkt kan je ook van dit soort problemen krijg.
Dus vandaar mijn vraag ook.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Terug naar “Vragen”