project koploper

Plaats hier alle onderwerpen die betrekking hebben op Dovetail Games' Train Sim World.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Robert5812
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

project koploper

Bericht door Robert5812 »

Ik ben erg benieuwd of er mensen op dit forum ervaring hebben met het omzetten van een echte mechanische bediening naar een bruikbare besturing in Train Sim World 5 (en later eventueel 6).

Samen met mijn broer werk ik aan een bijzonder simulatorproject, waarbij we verschillende mechanische hendels en schakelaars willen koppelen aan softwarematige functies in het spel.

Zelf heb ik al een aantal hendels en knoppen van een Class 66 weten na te maken, die ik aanstuur via een BU0836A-printplaatje. (Leo Bodnar Electronics)
Afbeelding
Dat werkt zeer goed, maar ik kom nu op het moment dat ik hendels moet kunnen bewegen in verschillende standen zoals in dit geval een koploper.

een probleem waar ik nu een beetje mee zit is dat ik bijvoorbeeld de remhendel niet exact gelijk krijg zoals in de echte cabine,
als ik de hendel beweeg gaat hij in het spel helemaal tekeer en vliegt hij heen en weer en doet hij dus niet wat ik van hem verwacht :sweat_smile:

om de bewegingen van de remhendel of zoals de pc het ziet een "joystick" om te zetten van een beweging naar softwarematige beweging maak ik gebruik van TSW2_Controller maar het heeft zo gruwelijk veel opties en functie`s dat ik het gewoon niet goed voor elkaar krijg

Alle tips, ervaringen of voorbeelden van vergelijkbare projecten zijn van harte welkom!

foto`s van het complete project kan ik helaas nog niet delen omdat ik daar van NS geen toestemming voor krijg op dit moment , zodra ik daarover een groen sein krijg :blush: plaats ik uiteraard foto`s en de rest van het verhaal

Robert

Terug naar “Train Sim World”